Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu.


"Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA la pâine am reușit să fiscalizăm în plus 225.000 de tone de produse, pâine și făină, iar 20% din economia subterană din sector a fost scoasă la suprafață. De asemenea, prețurile la raft au fost reduse în medie cu 12% după introducerea TVA de 9% și consumatorii au avut pe piață o pâine mai sigură. Binențeles, că nu este suficient. Cei care au învățat să fure din TVA au găsit și alte metode", a precizat Aurel Popescu. Șeful ROMPAN a afirmat că piața de morărit și panificație și-a revenit pe parcursul ultimului an, după un 2012 plin de falimente și societăți în insolvență, iar evaziunea fiscală s-a diminuat până la un nivel de 40-45%, față de 70% cât se înregistra înainte de reducerea TVA, respectiv la 1 septembrie 2013.


"Acum avem o piață mai sigură și mai stabilă. Nu ne-am mai confruntat atât de mult cu insolvența societăților din sector, iar evaziunea s-a redus până la un nivel de 40-45%. Sperăm ca de anul acesta să intre în vigoare și măsura privind vânzarea pâinii doar în raioane specializate. Sunt de acord cu această măsura atât cei din Ministerul de Finanțe cât și din Ministerul Agriculturii", a adăugat Popescu. Potrivit datelor Rompan, producția totală de pâine din România este de 1,8 milioane tone/an, iar consumul mediu al unui român se ridică la 78 kg/an, peste media europeană, dar în scădere față de nivelul din 1989 (136 kg/an), datorită consumului ridicat de produse de patiserie și simigerie.


Industria autohtonă de morărit și panificație din România s-a confruntat în 2012 cu cel mai greu an din istorie, în condițiile în care multe societăți s-au închis și au fost pierdute locuri de muncă, iar evaziunea fiscală în sector s-a apropiat de 70%. Potrivit studiilor efectuate de ROMPAN, evaziunea fiscală din sectorul de morărit și panificație se ridica la circa un miliard de lei înainte de reducerea TVA la 9%, jucătorii din sector estimând o diminuare până la 200 de milioane de lei, în cel puțin un an. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

Conform INSSE, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul de alimente, băuturi și tutun a crescut cu 10,3% ca serie brută și cu 7,6,% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare în luna ianuarie a lui 2015 comparativ cu luna ianuarie a anului 2014, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS). Vânzările brute au scăzut cu  24,8%, iar cele ajustate sezonier au înregistrat un avans de 3,2%.   Per ansamblu, volumul cifrei de afaceri [...]
„Prea bun, prea ca la tara” (sloganul brandului Covalact) si „Prietenii stiu de ce”(sloganul Bergenbier) si „Viitorul suna bine” (Vodafone) sunt sloganurile utilizate cel mai des in social media in conversatiile cotidiene ale utilizatorilor de internet in ultimele 3 luni, potrivit topului realizat de ZURF – instrument detinut de compania de research Exact Cercetare & Consultanta, informeaza Magazin Progresiv. ZURF monitorizeaza conversatiile [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]
Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
Sectorul Racoritoare a generat in luna martie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 12% mai putin ca in luna februarie, si un viewership de 200.000 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 10% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 1%, respectiv 16%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook lansata de TreeWorks, si acopera 24 [...]
Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă s [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN