Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu.


"Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA la pâine am reușit să fiscalizăm în plus 225.000 de tone de produse, pâine și făină, iar 20% din economia subterană din sector a fost scoasă la suprafață. De asemenea, prețurile la raft au fost reduse în medie cu 12% după introducerea TVA de 9% și consumatorii au avut pe piață o pâine mai sigură. Binențeles, că nu este suficient. Cei care au învățat să fure din TVA au găsit și alte metode", a precizat Aurel Popescu. Șeful ROMPAN a afirmat că piața de morărit și panificație și-a revenit pe parcursul ultimului an, după un 2012 plin de falimente și societăți în insolvență, iar evaziunea fiscală s-a diminuat până la un nivel de 40-45%, față de 70% cât se înregistra înainte de reducerea TVA, respectiv la 1 septembrie 2013.


"Acum avem o piață mai sigură și mai stabilă. Nu ne-am mai confruntat atât de mult cu insolvența societăților din sector, iar evaziunea s-a redus până la un nivel de 40-45%. Sperăm ca de anul acesta să intre în vigoare și măsura privind vânzarea pâinii doar în raioane specializate. Sunt de acord cu această măsura atât cei din Ministerul de Finanțe cât și din Ministerul Agriculturii", a adăugat Popescu. Potrivit datelor Rompan, producția totală de pâine din România este de 1,8 milioane tone/an, iar consumul mediu al unui român se ridică la 78 kg/an, peste media europeană, dar în scădere față de nivelul din 1989 (136 kg/an), datorită consumului ridicat de produse de patiserie și simigerie.


Industria autohtonă de morărit și panificație din România s-a confruntat în 2012 cu cel mai greu an din istorie, în condițiile în care multe societăți s-au închis și au fost pierdute locuri de muncă, iar evaziunea fiscală în sector s-a apropiat de 70%. Potrivit studiilor efectuate de ROMPAN, evaziunea fiscală din sectorul de morărit și panificație se ridica la circa un miliard de lei înainte de reducerea TVA la 9%, jucătorii din sector estimând o diminuare până la 200 de milioane de lei, în cel puțin un an. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]
Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive. Aproape 55% din bărbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în [...]
Industria globală a pâinii și produselor de panificație este de așteptat să depășească nivelul de 447 miliarde de dolari până în 2017, conform raportului Global Industry Analysts. Segmentul pâinii și rolelor de pâine reprezintă cel mai mare segment la nivel global, urmat de cel de patiserie/cofetărie. Creșterea cererii pentru pâine și produse de panificație este determinată, în principal, de schimbarea stilului de viață, consumatorii având la [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
Conform INSSE, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul de alimente, băuturi și tutun a crescut cu 10,3% ca serie brută și cu 7,6,% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare în luna ianuarie a lui 2015 comparativ cu luna ianuarie a anului 2014, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS). Vânzările brute au scăzut cu  24,8%, iar cele ajustate sezonier au înregistrat un avans de 3,2%.   Per ansamblu, volumul cifrei de afaceri [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia Sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail și în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail și de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum și Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse și îmbuteliate la Cramel [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN