Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu.


"Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA la pâine am reușit să fiscalizăm în plus 225.000 de tone de produse, pâine și făină, iar 20% din economia subterană din sector a fost scoasă la suprafață. De asemenea, prețurile la raft au fost reduse în medie cu 12% după introducerea TVA de 9% și consumatorii au avut pe piață o pâine mai sigură. Binențeles, că nu este suficient. Cei care au învățat să fure din TVA au găsit și alte metode", a precizat Aurel Popescu. Șeful ROMPAN a afirmat că piața de morărit și panificație și-a revenit pe parcursul ultimului an, după un 2012 plin de falimente și societăți în insolvență, iar evaziunea fiscală s-a diminuat până la un nivel de 40-45%, față de 70% cât se înregistra înainte de reducerea TVA, respectiv la 1 septembrie 2013.


"Acum avem o piață mai sigură și mai stabilă. Nu ne-am mai confruntat atât de mult cu insolvența societăților din sector, iar evaziunea s-a redus până la un nivel de 40-45%. Sperăm ca de anul acesta să intre în vigoare și măsura privind vânzarea pâinii doar în raioane specializate. Sunt de acord cu această măsura atât cei din Ministerul de Finanțe cât și din Ministerul Agriculturii", a adăugat Popescu. Potrivit datelor Rompan, producția totală de pâine din România este de 1,8 milioane tone/an, iar consumul mediu al unui român se ridică la 78 kg/an, peste media europeană, dar în scădere față de nivelul din 1989 (136 kg/an), datorită consumului ridicat de produse de patiserie și simigerie.


Industria autohtonă de morărit și panificație din România s-a confruntat în 2012 cu cel mai greu an din istorie, în condițiile în care multe societăți s-au închis și au fost pierdute locuri de muncă, iar evaziunea fiscală în sector s-a apropiat de 70%. Potrivit studiilor efectuate de ROMPAN, evaziunea fiscală din sectorul de morărit și panificație se ridica la circa un miliard de lei înainte de reducerea TVA la 9%, jucătorii din sector estimând o diminuare până la 200 de milioane de lei, în cel puțin un an. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
(Autor: Alexandru Peligrad)  Primii 20 de jucători din industria cărnii din România au realizat o cifră de afaceri însumată de peste 1,2 miliarde EUR în 2012 (conform ultimelor date disponibile oferite de Ministerul de Finanțe). Cea mai spectaculoasă evoluție a cifrei de afaceri în perioada 2008-2012 a înregistrat-o Scandia Food, cel mai mare producător român de pate de ficat și conserve de carne din România, creștere de 52 de ori de la 3,8 [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]
Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]
De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă s [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN