Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu.


"Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA la pâine am reușit să fiscalizăm în plus 225.000 de tone de produse, pâine și făină, iar 20% din economia subterană din sector a fost scoasă la suprafață. De asemenea, prețurile la raft au fost reduse în medie cu 12% după introducerea TVA de 9% și consumatorii au avut pe piață o pâine mai sigură. Binențeles, că nu este suficient. Cei care au învățat să fure din TVA au găsit și alte metode", a precizat Aurel Popescu. Șeful ROMPAN a afirmat că piața de morărit și panificație și-a revenit pe parcursul ultimului an, după un 2012 plin de falimente și societăți în insolvență, iar evaziunea fiscală s-a diminuat până la un nivel de 40-45%, față de 70% cât se înregistra înainte de reducerea TVA, respectiv la 1 septembrie 2013.


"Acum avem o piață mai sigură și mai stabilă. Nu ne-am mai confruntat atât de mult cu insolvența societăților din sector, iar evaziunea s-a redus până la un nivel de 40-45%. Sperăm ca de anul acesta să intre în vigoare și măsura privind vânzarea pâinii doar în raioane specializate. Sunt de acord cu această măsura atât cei din Ministerul de Finanțe cât și din Ministerul Agriculturii", a adăugat Popescu. Potrivit datelor Rompan, producția totală de pâine din România este de 1,8 milioane tone/an, iar consumul mediu al unui român se ridică la 78 kg/an, peste media europeană, dar în scădere față de nivelul din 1989 (136 kg/an), datorită consumului ridicat de produse de patiserie și simigerie.


Industria autohtonă de morărit și panificație din România s-a confruntat în 2012 cu cel mai greu an din istorie, în condițiile în care multe societăți s-au închis și au fost pierdute locuri de muncă, iar evaziunea fiscală în sector s-a apropiat de 70%. Potrivit studiilor efectuate de ROMPAN, evaziunea fiscală din sectorul de morărit și panificație se ridica la circa un miliard de lei înainte de reducerea TVA la 9%, jucătorii din sector estimând o diminuare până la 200 de milioane de lei, în cel puțin un an. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se [...]
De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă s [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
(Autor: Alexandru Peligrad)  Primii 20 de jucători din industria cărnii din România au realizat o cifră de afaceri însumată de peste 1,2 miliarde EUR în 2012 (conform ultimelor date disponibile oferite de Ministerul de Finanțe). Cea mai spectaculoasă evoluție a cifrei de afaceri în perioada 2008-2012 a înregistrat-o Scandia Food, cel mai mare producător român de pate de ficat și conserve de carne din România, creștere de 52 de ori de la 3,8 [...]
„Prea bun, prea ca la tara” (sloganul brandului Covalact) si „Prietenii stiu de ce”(sloganul Bergenbier) si „Viitorul suna bine” (Vodafone) sunt sloganurile utilizate cel mai des in social media in conversatiile cotidiene ale utilizatorilor de internet in ultimele 3 luni, potrivit topului realizat de ZURF – instrument detinut de compania de research Exact Cercetare & Consultanta, informeaza Magazin Progresiv. ZURF monitorizeaza conversatiile [...]
Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN