Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În ședința Guvernului din data de 28 august 2014 a fost adoptată Ordonanța de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice.


Potrivit sursei, această OUG creează cadrul instituțional pentru stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor la organismele de inspecție și certificare aprobate de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru desfășurarea activității în sectorul agricol ecologic, având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 834/2007 și ale Regulamentului (CE) nr. 889/2008.


„Proiectul a fost motivat, pe de o parte, de faptul că folosirea frauduloasă a termenilor de „ecologic”, „biologic”, „organic” sau a abrevierilor acestora, precum „bio”, „eco”, ca mărci comerciale sau practici de utilizare, inclusiv pe eticheta produsului, materiale publicitare și documentele comerciale, poate induce în eroare consumatorul, acestea nefiind obținute în conformitate cu regulile de producție ecologică. Pe de altă parte, au fost constatate cazuri frecvente de nerespectare de către organismele de inspecție și certificare pentru domeniul agriculturii ecologice, a prevederilor legislației comunitare, pentru care Comisia Europeană a solicitat ca România să ia măsurile necesare pentru asigurarea trasabilității produselor ecologice în toate stadiile de producție, procesare și distribuție”, precizează MADR.


În context, s-a decis că se impune stabilirea unui sistem de sancțiuni asupra organismelor de inspecție și certificare care nu respectă obligațiile prevăzute de legislația în vigoare. Implementarea măsurilor vizează îmbunătățirea activității din sectorul de agricultură ecologică pe toată filiera, de la producătorul agricol până la utilizatorul final.(Biroul de Presa al MADR)

Alte articole recomandate:

Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!   Segmentul alimentelor Bio, în creștere La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o [...]
Lista oficiala a produselor alimentare traditionale acreditate pana la data de 30 noiembrie a fost publicata pe site-ul MADR si transmisa spre publicare la Monitorul Oficial, urmand ca ea sa devina operabila la 30 de zile de la data publicarii. Din pacate, data va depasi perioada Sarbatorilor de Iarna, cand firmele care se regasesc in tabelul oficial ar fi putut profita din plin de perioada de varf a vanzarilor. Dar, mai bine mai tarziu, decat niciodata, tinand cont de faptul ca p [...]
Desi se afla la prima participare la BioFach, firma Sonimpex Topoloveni a reusit, deja, sa demareze discutiile pentru deschiderea unor linii de export in Germania si Malaiezia. Obiectul exporturilor il va face Magiunul de Topoloveni-Sonimpex, care este prezentat la staduri in doua variante de ambalare: in borcane de 225 de grame, precum si in borcane de 30 de grame, aaceasta varianta fiind propuse sectorului de HoReCa.   Doamna Iulia Enache, de la serviciul de Marketing al firme [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
Creșterea producției ecologice ar sprijini dezvoltarea unor sisteme alimentare mai durabile în întreaga Europă, a declarat directorul adjunct al IFOAM și directorul de politică Eric Gall, pentru FoodNavigator. Organismul din industria organică și-a lansat recent foaia de parcurs pentru Vision 2030 pentru a sprijini creșterea disponibilității și consumului ecologic în Europa. Viziunea colectivă și strategia își propun s [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
O familie din comuna Posești, județul Prahova a investit în 2010 o mică avere pentru a reînvia renumitele livezi Zeletin. Sucul obținut din merele ionatane este acum la mare căutare și a ajuns să fie comercializat nu doar în magazinele bio din județ, dar și într-un mall din București.   Au început în 1992 cu mezeluri și prelucrarea cărnii, dar, din 2010, familia Bocănescu și firma Domidene Com SRL au deci [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN