Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În ședința Guvernului din data de 28 august 2014 a fost adoptată Ordonanța de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice.


Potrivit sursei, această OUG creează cadrul instituțional pentru stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor la organismele de inspecție și certificare aprobate de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru desfășurarea activității în sectorul agricol ecologic, având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 834/2007 și ale Regulamentului (CE) nr. 889/2008.


„Proiectul a fost motivat, pe de o parte, de faptul că folosirea frauduloasă a termenilor de „ecologic”, „biologic”, „organic” sau a abrevierilor acestora, precum „bio”, „eco”, ca mărci comerciale sau practici de utilizare, inclusiv pe eticheta produsului, materiale publicitare și documentele comerciale, poate induce în eroare consumatorul, acestea nefiind obținute în conformitate cu regulile de producție ecologică. Pe de altă parte, au fost constatate cazuri frecvente de nerespectare de către organismele de inspecție și certificare pentru domeniul agriculturii ecologice, a prevederilor legislației comunitare, pentru care Comisia Europeană a solicitat ca România să ia măsurile necesare pentru asigurarea trasabilității produselor ecologice în toate stadiile de producție, procesare și distribuție”, precizează MADR.


În context, s-a decis că se impune stabilirea unui sistem de sancțiuni asupra organismelor de inspecție și certificare care nu respectă obligațiile prevăzute de legislația în vigoare. Implementarea măsurilor vizează îmbunătățirea activității din sectorul de agricultură ecologică pe toată filiera, de la producătorul agricol până la utilizatorul final.(Biroul de Presa al MADR)

Alte articole recomandate:

Creșterea producției ecologice ar sprijini dezvoltarea unor sisteme alimentare mai durabile în întreaga Europă, a declarat directorul adjunct al IFOAM și directorul de politică Eric Gall, pentru FoodNavigator. Organismul din industria organică și-a lansat recent foaia de parcurs pentru Vision 2030 pentru a sprijini creșterea disponibilității și consumului ecologic în Europa. Viziunea colectivă și strategia își propun s [...]
Ileana Muntean, de profesie scenarist de film, și-a încercat norocul pentru prima dată în antreprenoriat în urmă cu șase ani, când, împreună cu o colegă de facultate, a deschis un magazin cu produse bio în centrul Capitalei, după o in­ves­ti­ție de circa 75.000 de euro. Dacă la început magazinul Pukka Food avea doar un angajat și în jur de 300-400 de produse expuse pe rafturi, în prezent antre­pre­noarea are patru [...]
România are mai puțin de 300.000 de hectare de teren agricol destinat agriculturii ecologice, respectiv 0,02% din total, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Agriculturii, aferente anului 2014, ultimul pentru care există date. Ca suprafață România se află aproape de vârful clasamentului datorită faptului că este o țară întinsă ca suprafață, cu teren agricol pe măsură. Primele cinci locuri în clasament sunt ocupate de [...]
Rezultatele recente ale unui studiu ar putea revoluționa politica de ecologizare din întreaga lume. Astfel, se pare că două specii sălbatice de albine au început să folosească plasticul pentru a-și ”construi” stupii, indicând o posibilă extindere a utilizării acestui material ca urmare a adaptabilității vietăților la noile condiții de mediu.   Plasticul se acumulează în cantități îngrijorătoare în cele mai [...]
Interesul pentru produsele agricole românești bio este reflectat și de participarea la Expoziția internațională INDAGRA 2014 a unor firme străine interesate de dezvoltarea unor relații pe termen lung cu fermierii români. Astfel, prin prezența la INDAGRA 2014, Bioland Markt GmbH & Co, cea mai mare firmă germană de gen, care achiziționează pentru piața din Germania materii prime din țări europene direct de la producătorii din [...]
Ioan Tătăran, cel mai mare crescător de porci Mangalița din România a reușit să își reatesteze patru specialități ca produse tradiționale, conform noilor norme. Cârnații de casă Tătăran, jambonul afumat Tătăran, slănina afumată Tătăran și caltaboșul Tătăran, toate produse de către Ioan Tătăran au fost înregistrate ca produse tradiționale conform noilor norme. Porcul de Mangalița, cândva o rasă foarte răspândită în zona Transilvaniei, pare să f [...]
Laboratoarele Fares Bio Vital, cel mai mare producător local de ceaiuri, a intrat pe segmentul ceaiului gata de băut (ice-tea) cu marca Theia, o categorie dominată de branduri internaționale precum Lipton, produs de PepsiCo și deținut de Unilever, sau băutura Nestea din portofoliul gigantului Coca-Cola HBC, scrie ZF.   Brandul de ceai gata de băut Theia, lansat în urmă cu aproximativ un an, se găsește în supermarketuri și hipermarketuri precum Billa, Carrefour sau Cora, dar [...]
”Noutatea anului, pentru compania Diana, a fost gama ”Produse boierești”, fabricate după rețete care respectă tradițiile românești dar, mai ales, din cea mai bună carne și cele mai bune ingrediente”, ne-a declarat doamna Adina Crăciunescu, prezentă la standul firmei vâlcene, de la Indagra, aceea care a adăugat: ”În acest an, , la Indagra, am schimbat modul de abordare al prezenței, în sensul că, dacă până [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN