Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Rosa, puiul gigant care cutreieră Europa a ajuns, de ieri și în România. Simpatica mascotă a devenit faimoasă în ultima lună, când a călătorit în cele mai mari capitale europene în cadrul unei campanii menite să îi convingă pe oficialii de la Bruxelles că este nevoie de o etichetare corectă a cărnii de pui.


În spatele costumului lui Rosa se află Tamsin French, o tânără fermieră  de 23 de ani care și-a propus să apere dreptul consumatorilor de a știi în ce condiții a fost produsă carnea de pui pe care o cumpără din marile magazine. „Etichetarea metodei de producție există deja în cazul ouălor vândute în magazine. Astfel, consumatorii pot să-și dea seama ce fel de sistem a fost utilizat la producerea ouălor cumpărate, iar producătorii au fost stimulați să renunțe la sistemele de creștere a găinilor în cuști”, declară britanica.


Tamsin French și familia sa sunt producători de carne de pui, însă cresc păsările în sistem free-range, adică la sol, cu acces liber și continuu în timpul zilei la pajiște, iar ouăle obținute sunt inscripționate cu cifra „1”.


„Etichetarea obligatorie le-a oferit producătorilor ca mine posibilitatea de a stabili un preț corect pentru ouăle produse după anumite standarde. Aș vrea ca acest gen de etichetare să fie aplicat și la carnea de pui, deoarece informațiile clare și comparabile de la punctul de desfacere sunt esențiale pentru dezvoltarea unor piețe care respectă condițiile de bunăstare a animalelor”, continuă French. www.agrointel.ro


 

Alte articole recomandate:

Guvernul a aprobat, in ultima sedinta de guvern, o ordonanta de urgenta prin care creeaza cadrul institutional pentru stabilirea contraventiillor si sanctiunilor care vor fi aplicate organismelor de inspectie si certificare a alimentelor ecologice, in cazul in care acestea incalca prevederile regulamentelor UE in domeniu. Proiectul a fost motivat, pe de o parte, de faptul ca folosirea frauduloasa a termenilor de „ecologic”, „biologic”, „organic” sau [...]
Noile reguli europene de etichetare alimentară au intrat in vigoare de sâmbătă, acestea urmărind informarea consumatorilor asupra ingredientelor alergene, iar din 2016, etichetele vor conține și informații despre valoarea nutritivă a alimentelor, potrivit Federației Patronale Române din Industria Alimentară - Romalimenta.            Această reglementare - Regulamentului UE 1169/2011- ar urma să-i ajute pe consumatorii din UE să mănânce mai [...]
Cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației, Smithfield România, a organizat astăzi, în cadrul Liceului Tehnologic Transporturi Auto din Timișoara, o lecție deschisă pentru informare asupra importanței unei alimentații echilibrate si încurajarea adoptarii unui stil de viață sănătos, prin sprijinul oferit de catre comunitatea medicilor de elita din Timisoara, City Doctors.  Elevii din clasa a IV-a care au participat la eveniment au primit informații [...]
Deși sunt mai puțin lovite de foamete ca înainte, Europa și Asia Centrală sunt tot mai afectate de probleme de subalimentație, de carențe de vitamine și minerale, de întârzieri de creștere și obezitate, a anunțat ieri, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO).                     'Sub raportul strict al aportului în calorii' până în 2050 [...]
Heineken Romania publica cea de-a cincea editie anuala a Raportului de Sustenabilitate, anuntand rezultate pozitive pentru toate ariile Agendei „Brewing a Better Future”.  In 2013, compania a inregistrat cea mai mare scadere a nivelului de dioxid de carbon din ultimii trei ani si a lansat primul program de Harm Reduction din Romania organizat la un festival de muzica. «Din 2010, de cand am lansat Agenda “Brewing a Better Future”, ne-am imbunatati [...]
  Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator. Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de [...]
 O probă dintr-o serie de materie primă, material de ambalare sau produs finit, care este păstrată cu scopul de a fi analizată în cazul în care această necesitate apare în timpul perioadei de valabilitate a seriei respective de produse, este reprezentată prin proba de referință. Dacă stabilitatea permite, se păstrează probe de referință din etapele intermediare critice sau din produsul intermediar, transportat în exterior și ieșit de sub contro [...]
Bananele sunt cele mai tranzactionate fructe din lume, potrivit organizatiei non-profit Banana Link.  Wall-Street Journal a realizat un top al celor mai mari importatori de banane la nivel global, raportand volumul importurilor la numarul de locuitori ai tarilor, in contextul in care productia mondiala de banane este in pericol ca urmare a raspandirii bolii Panama. Boala Panama a distrus in anii '50 aproape toate culturile de banane din America Centrala si de Sud. Mai multe, pe [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN