Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Povila de Bărgău, păsatul momârlănesc și țuica de Morărești sunt doar câteva din sutele de produse tradiționale înregistrare în UE și de care nu mulți români au auzit. Fiecare produs are alături de rețeta secretă o poveste proprie și cu siguranță un gust special. În 2005, la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) au fost înregistrate 280 de produse tradiționale, urmând ca până la finalul anului 2013 numărul produselor tradiționale atestate să ajungă la 4.400. România a devenit astfel țara cu cele mai multe produse atestate ca fiind tradiționale din UE. Anul acesta, MADR a atestat 110 produse tradiționale și a respins alte 119 documentații. Viorel Morărescu, director general MADR a de clarat că motivul respingerii au fost condițiile noii legis lații din domeniu, fiind neîndeplinite de majoritatea celor ce au depus actele.


Mâncarea tradițională a oierilor din tată în fiu, este și ea un produs tradițional din anul 2012. Omul de afaceri Emil Părău a înregistrat mai multe rețete tradiționale, prin acestea regăsindu-se si păsatul momârnlanilor. „Păsatul este compus din boabele de porumb, sparte în trei. Se cerne și, ce rămâne din boaba mai groasă un pic se elimină, se aruncă, și boabele sparte se introduc în apa fiartă. Trei ore trebuie să fiarbă și, în aceste trei ore vine introdus în el ulei și brânza ultima dată, după ce luăm jos de pe foc, margarină și unt. Sare se pune după gust”, explică momârlanul Dorel Călina, supranumit și „Primarul momârlanilor”.Delimitarea produsului tradițional de cel industrial se face prin cantitatea de producție, tradiționalitatea însemnând o activitate manuală.


„Țuica de Morărești” produsă de Vasile Buzdugan din comunca Morărești, județul Argeș, este un produs atestat din anul 2009. Din anul 1990 familia Buzdugan dezvoltă activitatea într- o manieră modernă, însă păstrează caracterul tradițional al distileriei. Țuica este produsă din borhot de prune, obținut din fructele crescute în livada proprie. Dacă până în februarie 2015 nu este depus caietul de sarcini la Comisia Europeană, familia Buzdugan își va pierde indicația pentru „Țuica de Morărești”. Compania lucrează împreună cu reprezentanții Ministerului Agriculturii pentru a depune actele fără a depăși deadline-ul stabilit de Comisia Europeană. Mai multe, pe www.evz.ro

Alte articole recomandate:

Magiunul de prune Topoloveni și dulceața Topoloveana au fost singurele produse alimentare românești de la expoziția internațională Seoul Food care a avut loc în capitala Coreei de Sud. Produsele Topoloveni și Topoloveana au fost expuse în cadrul acestui eveniment alături de produse viticole românești, la târg participând peste 900 de expozanți din toată lumea. Seoul Food este un târg dedicat promovării [...]
Guvernul rus discută posibilitatea introducerii unor prețuri maximale la alimentele de bază, a declarat, ieri, vicepremierul rus, Arkadi Dvorkovich, potrivit Reuters.                  Anul trecut, moneda rusească a pierdut 41% din valoare în raport cu dolarul american și 34% față de moneda euro, din cauza sancțiunilor economice impuse Moscovei de statele occidentale, dar și pe fondul scăderii prețului la petrol, [...]
Statul trebuie să se implice în activitatea de cercetare din România, iar o dorință a sectorului IT este ca profitul reinvestit în cercetare să fie scutit de impozit, a declarat recent, în cadrul unei conferințe de specialitate, Alexandru Tulai, președintele Consiliului Director Cluj IT Cluster, informeaza Agerpres. ‘Clujul este centrul național cel mai bine reprezentat ca exporturi de servicii IT din țară. Probabil că lipsa unei piețe interne structurate care să [...]
Retailerul german cu profil de discount Lidl a deschis ieri, două magazine nou construite la Craiova și București, rețeaua sa din România însumând în prezent 175 de unități comerciale. Lidl nu a mai deschis magazine în România din luna februarie a acestui an. Noul magazin din Craiova, situat pe Str. Maramureș nr. 4, este al doilea din acest oraș, are o suprafață de vânzare de aproximativ 1.200 mp și a creat la nivel local 17 noi locuri de muncă. [...]
Producătorul de articole din porțelan Apulum, unul dintre principalii furnizori locali ai concernului suedez IKEA si un important furnizor pentru HoReCa, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 65,5 mil. lei (aproape 15 mil. euro), în creștere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania mizează în acest an pe o cifră de afaceri totală de aproximativ 20 mil. euro, informeaza Ziarul financiar.   „În prezent se lucrează la capacitate [...]
Paloma D2, noua propunere a inginerilor de la Bosch, este, în fapt, un robot de ambalare, făcând parte din gama de Top a companiei Bosch Packaging, fiind pusă în conexiune cu linia de termoformare  sau formare concepută de Delta Robots și putând ambala produse lactate, atât în casolete de plastic sau folie dură, cât și în recipiente de carton. Productivitatea este de peste 300 de unități ambalate pentru fiecare celulă [...]
Hochland România, liderul pieței de brânzeturi, a încheiat anul trecut cu afa­­ceri de 216 mil. lei (48,9 mil. euro), în creș­­tere cu 10% comparativ cu anul pre­­­cedent, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Hochland este al șaselea produ­că­tor local de lactate după cifra de afaceri din 2013. „Anul acesta vrem să creștem. Avem planuri, vrem să ne dezvoltăm și să ne consolidăm poziția, chiar dacă pia­ța din [...]
Achizitia Angst reprezinta o noua etapa in dobandirea suprematiei in comertul de proximitate din Bucuresti de catre Mega Image si disparitia unui alt jucator local din Capitala, intr-un peisaj in care retelele independente devin tot mai rare, noteaza Magazinul Progresiv. Mega Image estimeaza vanzari de 21 de milioane de euro cu cele 20 de magazine Angst. Astfel, suma poate reprezenta vanzarile anuale ale retelei preluate. Pe de alta parte, din cifra de afaceri de 530 de milioane de eur [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN