Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Uniunea Europeană (UE) ar putea pierde 6,7 miliarde de euro și peste 130.000 de locuri de muncă, în urma interdicțiilor la importurile de alimente din țările UE impuse de către Rusia, potrivit unei estimări a grupului bancar ING din Olanda. De asemenea, embargoul impus de Rusia nu îi va afecta doar pe exportatorii din UE, efectele măsurii dispuse de Moscova urmând să se extindă inclusiv până la nivelul furnizorilor acestora, relatează Bloomberg.


UE a vândut către Rusia fructe în valoare de 1,26 miliarde de euro și legume în valoare de 769 milioane de euro în 2013. În aceste condiții, reducerea afacerilor cu Rusia reprezintă o pierdere de aproximativ 6% din producția totală a UE și de 0,04% din Produsul Intern Brut al regiunii, potrivit analizei ING. În ceea ce privește statele UE, cele mai afectate de interdicțiile impuse de către guvernul de la Moscova ar fi Țările Baltice. Astfel, Lituania ar putea înregistra o scădere a PIB-lui de 0,4%, Estonia de 0,35% și Letonia de 0,2%.


Germania ar pierde cei mai mulți bani, 1,3 miliarde de euro, în urma opririi exporturilor de alimente în Rusia. În același timp, Polonia ar putea pierde până la 23.000 de locuri de muncă. Pe de altă parte, inclusiv țăriele din UE care nu exportă către Rusia se vor confrunta cu efectele negative ale embargoului, dat fiind că, pe fondul unui surplus al producției, prețurile la alimente vor scădea. Rusia a interzis, la începutul lunii august, importul de produse alimentare din țările UE și din Statele Unite, ca răspuns la sancțiunile economice impuse de către acestea Moscovei pe fondul conflictului din Ucraina. În 18 august, Comisia Europeană a decis să deblocheze 125 de milioane de euro pentru a-i ajuta pe producătorii de fructe și legume din UE. Mai multe, pe www.mediafax.ro


 

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]
1% dintre români încep toamna pregătind murături și conserve pentru iarnă, iar peste jumătate dintre gospodării investesc între 100 și 300 lei în această activitate, în timp ce 26% cheltuie între 300 și 500 lei. Informațiile au fost obținute în urma unui sondaj pe tema conservelor pregătite toamna în România, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, în perioada 29 august – 14 septembrie 2014, pe un eșantion de 5.596 [...]
Consumul de ciuperci în România este estimat la un kilogram pe cap de locuitor, în scădere cu 10% în ultimul an și de patru ori mai puțin față de media în Uniunea Europeană, potrivit lui Eugen Băjenaru, președintele Asociației Naționale a Producătorilor de Ciuperci din România. Din datele asociației, în România se produc anual 20.000 de tone de ciuperci, cu o valoare de piață de aproximativ 50 de milioane de euro.Eugen Băjenariu spune că volumul [...]
Timișoreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piața locală în 2014, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean, poziție pe care a ocupat-o atât în 2013, cât și în 2012. Timișoreana, brand din segmentul mediu de preț, aflată în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondată de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se află Ciucaș (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piața locală au avut în [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN