Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mărcile private dezvoltate de lanțurile de magazine au cucerit în ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piață, precum uleiul, iaurtul, săpunul sau ciocolata - unde până recent brandurile făceau legea - și au ajuns la vânzări de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumpărate de români este marcă privată, la fel și unu din patru iaurturi, informează Ziarul Financiar.


Produse precum Aro (Metro Cash&Carry), K-Classic (Kaufland) sau 365 (Mega Image) au început să își facă loc în coșurile românilor în urmă cu circa un deceniu, însă la acel moment ele aveau o cotă de piață de doar 1%. La jumătatea lui 2013 ajunseseră la o cotă de piață de 15%, iar trendul este ascendent, potrivit datelor companiei de cercetare GfK. În contextul în care comerțul lo­cal  - ce include atât rezultatele rețelelor străine, cât și ale micilor comercianți - este evaluat la 16-18 mld. euro, mărcile private reprezintă o piață de 2,4-2,7 mld. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piață și a celor de la GfK.


„Mărcile private reprezentau la finalul anului trecut 15% din vânzările de food (produse alimentare). Este posibil ca ponderea lor să ajungă la 30%, dar nu știu dacă asta este ceea ce vrem. Depindem de ce va vrea consumatorul“, spune Jean Baptiste Dernoncourt, șeful operațiunilor locale de 5 mld. lei (1,12 mld. euro) în 2012 ale Carrefour. El spune că era nevoie de aceste produse în contextul în care în ultimii ani marcați de criză puterea de cumpărare a românilor a fost tot mai mică. (mai multe pe www.zf.ro).

Alte articole recomandate:

Gigantul alimentar Nestle duce la un nou nivel cercetarile privind legătura dintre dieta și sănătate printr-un neobișnuit parteneriat în industria biotehnologică, prin care speră să reușească să dezvolte produse mai profitabile. În cadrul acordului cu americanii de la Cellular Dynamics International (CDI), Nestle va obține celule umane din creier și ficat, urmând să analizeze modul în care nutrienții din alimente afectează aceste celule, a precizat Emmanuel Baetge, [...]
Vânzările Coca-Cola în România și-au redus declinul în trimestrul al treilea, sprijinite de volume în creștere atât pe segmentul băuturilor carbogazoase, cât și pe ansamblul pieței băuturilor răcoritoare nonalcoolice, se arată în raportul financiar al grupului. "Volumul vânzărilor în România s-a îmbunătățit pentru al doilea trimestru consecutiv, scăzând marginal la finele trimestrului al treilea, după un declin de [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri de bere in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks. Topul acopera brandurile prezente in online in 27 de categorii. Datele pentru brandurile din categoria bere sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator.  INDICATORII Online visibility se refera la vizibilitatea online [...]
Clienții de business, la fel ca și consumatorii finali pot încerca să obțină informații despre companie din surse variate precum Internetul, comunitățile online, filmele de prezentare postate în rețeaua Web etc., astfel încât acestea sunt instrumente potențiale puternice pentru transmiterea mesajelor de brand B2B, precum și o metodă eficientă de amplificare a impactului acestora. Uneori, însă, așa cum sugerează și [...]
Măsurile fiscale luate de guvern și condițiile meteorologice favorabile au dus la creșterea afacerilor Ursus Breweries în primele trei luni din actualul an fiscal (perioada aprilie - iunie), în condițiile în care veniturile grupului SABMiller au scăzut și cu până la 17% pe alte piețe din Europa Centrală și de Est, cum ar fi Polonia, Cehia sau Slovacia.   România redevine astfel „elevul model“ al Europei pentru grupul SABMiller, [...]
Vinarsul Jidvei este o băutură tradițională românească - dar cu pedigree german -, obținută  prin distilarea vinului, cu o concentrație alcoolică de maxim 42% volum, prin maturarea și învechirea distilatului de vin în butoaie de stejar, timp de minim 5 ani. Locul de naștere al vinarsului este crama Bălcaciu (județul Alba), cel mai vechi complex de vinificație al Jidveiului. Chiar dacă vinarsul Jidvei este relativ tânăr, localitatea Bălcaciu este cunoscută de sut [...]
Angajații din România cheltuiesc în fiecare săptămână peste 160 de lei pentru a mânca la birou, iar mai bine de jumătate dintre ei își alocă sub 30 de minute pentru a lua masa de prânz. Românii cheltuiesc într-o săptămână, în medie, 167 de lei pe mâncarea pe care o servesc la birou, fie că este vorba despre produse alimentare preparate acasă, fie că își cumpără mâncarea de la fast-food, potrivit unui studiu [...]
Banca Mondială a dat publicității un raport deosebit de interesant, intitulat ”Fish to 2030. Prospects for Fisheries and Aquaculture”, care rezumă provocările cu care se confruntă agricultura și acvacultura, pe plan global. Acest raport reprezintă o colaborare între Institutul Internațional de Cercetare pentru Politică în domeniul Mediului (IFPRI), FAO, Universitatea din Arkansas și Banca Mondială. O multitudine de provocări Astăzi, pescuitul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN