Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cresterea cererii de produse de provenienta locala este una dintre cele mai evidente modificari la nivel de comportament de consum si cumparare aparute in anii de criza. Nu o spunem noi, ci studiile de consumator de pretutindeni, se arata intr-o analiza efectuata de Progresiv.


Singurul lucru ce variaza de la o tara la alta este mixul de motivatii al consumatorilor. Pentru unii domina un patriotism regasit peste noapte, la altii vorbim de motivatii economice, de pastrare a banilor in economia interna, dar sunt si piete mature unde intervin si argumente “morale”, cum ar fi, spre exemplu, amprenta de carbon lasata de fiecare produs. “Ce alimenteaza fenomenul?”, “Este doar un trend de moment?”, “Unde se afla Romania in toata povestea aceasta?” si “Cata consistenta exista in initiativele retailerilor?” sunt doar cateva dintre intrebarile la care am incercat sa gasim raspuns.


Intrebati despre initiativele retelelor de magazine de a promova la raft produsele de provenienta locala printr-o semnalistica speciala, producatorii spun ca le sustin, insa atrag atentia asupra unor aspecte ce tin de corectitudinea implementarii si de conformitatea produselor. „Sustinem demersul retelelor de a marca la raft „Produs Romanesc” pentru ca este benefic producatorilor locali, dar este important ca produsele astfel comunicate la raft sa fie cu adevarat fabricate in Romania si sa fie corespunzatoare din punct de vedere calitativ, realizate din ingrediente naturale, de calitate si cu respectarea standardelor in vigoare”, atrage atentia Iulia Pencea, Brand Manager la Covalact S.A. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Alte articole recomandate:

(Comunicat) În  luna  ianuarie  2018,  cifra  de  afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule și motociclete), în termeni nominali, față de luna precedentă a scăzut atât ca serie  brută cu 19,9% cât ș [...]
Cele doua game au acum un nou nume, Floarea Soarelui pentru gama Halewood Special Reserve si Floare de Luna pentru gama Halewood Private Reserve, o noua imagine, eleganta si moderna  si, nu in ultimul rand, noi sortimente.„Sa dai unui vin numele de Floarea Soarelui  poate parea,  la prima vedere,  un lucru nefiresc, dar a fost o alegere naturala avand in vedere ca in mod informal pentru consumator, vinul era deja cunoscut ca F [...]
  Dincolo de a aduce mai aproape experiențe culinare din Coreea, Mexic, Israel sau Ghana, piețele culinare care au cucerit metropole precum Berlinul sau Londra nu uită să țină cont de particularitățile mediului din care au răsărit. Exotismul acestor piețe culinare așezate de te miri unde a îmbrățișat însă și destinații mai sofisticate, transformându-se în loc de întâlnire pentru vaste comunitați culturale și în oaze de energie pentru călătorii [...]
(Comunicat) Cu ocazia întâlnirii de lucru dintre președintele ANSVSA, Vladimir Mănăstireanu și Ion Sula, directorul general al ANSA, unul dintre subiectele abordate a fost identificarea modalităților prin care  ANSVSA poate sprijini Republica Moldova în eforturile de a-și promova produsele alimentare autohtone și de a  stabili noi relații comerciale. În contextul acțiunilor întreprinse de România de a susține Republica Moldova pe parcursul [...]
Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări. Top Ten Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de [...]
Mărcile private ale marilor rețele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depășind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Vektor Marktforschung. Una din cele zece tablete de cioco­la­tă consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilo [...]
Lidl România aduce gustul autentic al roșiilor autohtone, prin revitalizarea soiului românesc Buzău1600. Începând cu luna iulie,românii vor găsi în Piața Lidl acest soi de roșii, celebru în anii ’80. O premieră pe piața de retail din țară, inițiativa de a revitaliza un soi autohton face parte din proiectul,„Cultivat în România, specific românesc”, derulat de Lidl România c [...]
Carrefour a lansat conceptul de magazine Bon App, deschizând primele sale unități dedicate gustărilor și produselor de implus. Primul magazinul Bon App, denumit așa de la numele mărcii proprii Carrefour, a fost inaugurat în Paris, pe strada Temple în urmă cu câteva săptămâni. Retailerul a inaugurat astăzi o a doua astfel de unitate în gara RER Auber, în locul unui salon Jean-Louis Davis și al unui magazin de haine, informeaza Magaz [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN