Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cresterea cererii de produse de provenienta locala este una dintre cele mai evidente modificari la nivel de comportament de consum si cumparare aparute in anii de criza. Nu o spunem noi, ci studiile de consumator de pretutindeni, se arata intr-o analiza efectuata de Progresiv.


Singurul lucru ce variaza de la o tara la alta este mixul de motivatii al consumatorilor. Pentru unii domina un patriotism regasit peste noapte, la altii vorbim de motivatii economice, de pastrare a banilor in economia interna, dar sunt si piete mature unde intervin si argumente “morale”, cum ar fi, spre exemplu, amprenta de carbon lasata de fiecare produs. “Ce alimenteaza fenomenul?”, “Este doar un trend de moment?”, “Unde se afla Romania in toata povestea aceasta?” si “Cata consistenta exista in initiativele retailerilor?” sunt doar cateva dintre intrebarile la care am incercat sa gasim raspuns.


Intrebati despre initiativele retelelor de magazine de a promova la raft produsele de provenienta locala printr-o semnalistica speciala, producatorii spun ca le sustin, insa atrag atentia asupra unor aspecte ce tin de corectitudinea implementarii si de conformitatea produselor. „Sustinem demersul retelelor de a marca la raft „Produs Romanesc” pentru ca este benefic producatorilor locali, dar este important ca produsele astfel comunicate la raft sa fie cu adevarat fabricate in Romania si sa fie corespunzatoare din punct de vedere calitativ, realizate din ingrediente naturale, de calitate si cu respectarea standardelor in vigoare”, atrage atentia Iulia Pencea, Brand Manager la Covalact S.A. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Alte articole recomandate:

Chiar daca datele statistice nu sunt foarte incurajatoare – un roman consuma doar 15-20 de inghetate pe an – sunt antreprenori romani care au pariat pe un produs cu care orice consumator se delecteaza pe timpul verii si nu numai. Cu toate acestea, italienii de la Sammontana au intrat deja în România, deschizând o gelaterie la Constanța și intenționând să dezvolte o rețea națională, informează Wall Street. Gelateria este situata in [...]
Producatorul slovac de lactate Koliba isi propune sa obtina, in 2014, o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro pe piata romaneasca, dupa ce vanzarile de anul trecut s-au ridicat la 3,5 milioane de euro. Brandul Koliba exista pe piata din Romania din 2008, avand o retea de distributie extinsa in lanturile Billa, Kaufland, Carrefour Metro si Auchan. Koliba este specializat in producerea cascavalurilor semitari maturate si a untului traditional. Situati pe ultimele pozitii in topul tarilor din [...]
România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 2,03 miliarde de euro în primul semestru din acest an, în creștere cu aproape 10% (180,9 milioane de euro) față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce importurile, totalizând 2,32 miliarde de euro, au depășit cu 1,1% (25,7 milioane de euro) valoarea înregistrată în semestrul I din 2013, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Ministerul Agriculturii și [...]
Potrivit ultimelor statistici FAO, indicele preturilor la produsele alimentare, la nivel mondial, a continuat să scadă și în luna mai 2015, atingând cel mai redus nivel înregistrat după luna septembrie 2009, în conditiile în care prețurile la cereale s-au diminuat substanțial pe fondul perspectivelor favorabile pentru recoltele din acest an, informează FAO, într-un comunicat de presă.   Declinul din luna mai a fost cauzat de o scădere lunară [...]
Piața mondială a băuturilor energizante a devenit mult mai segmentată în ultimul timp, din cauza unor campanii de PR foarte negative, dar acest lucru nu a temperat entuziasmul consumatorilor. Deși toți consumatorii spun, fără excepție, că sunt în căutarea unor energizante mai natural, datele publicate de Nielsen vorbesc de la sine: volumele de vânzare cu amănuntul, în SUA, la capitolul băuturi energizante, au crescut, numai în luna martie 2014, cu 10,5% l [...]
Finalul acestei săptămâni va marca pentru Danone România declanșarea unei noi campanii de marketing. Mai precis, va fi vorba despre un eveniment organizat cu ocazia lansării campaniei de repoziționare ”Gustă viața zâmbind”, campanie care, potrivit organizatorilor, se va desfășura sub ideea faptului că, ”Zâmbetul exprimă o stare bună de spirit, de sănătate, optimism, fericire.” Totodată, reprezentanții companiei v [...]
Exporturile românești ar putea depăși anul acesta pragul de 50 de miliarde de euro, după ce în 2013 au ajuns la cifra record de 49 de miliarde. Ministrul economiei, Constantin Niță, declară că România ar trebui să-și diversifice piețele de export și se așteaptă ca, în următorii ani, țara noastră să devină un exportator important de energie în regiune.  Pentru a intra în rândul economiilor avansate, România ar avea nevoie de un ritm d [...]
Heineken, brand al producătorului olandez cu același nume, a avut în primul semestru vânzări în volum cu peste 10% mai mari față de perioada similară a anului trecut, România fiind una dintre cele cinci țări unde marca a livrat volume mai mari cu două cifre, arată ultimul raport al companiei. Practic, România este a doua  țară din Europa dată ca exemplu de creștere puternică în prima parte a anului, alături de Marea Britanie. Brandul a mai crescut cu [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN