Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Ipsos Research a realizat, în parteneriat cu IAA România, un studiu cantitativ desfășurat în timpul Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia cu privire la eficiența reclamelor difuzate în timpul meciurilor și al emisiunilor sportive dedicate CM 2014. În studiu au fost evaluate 30 de reclame din mai multe industrii, în special FMCG.


Conform unui alt studiu Ipsos Research, realizat in luna mai a acestui an, aproximativ un roman din patru (23%) intentiona sa urmareasca meciurile CM, ceea ce construia o audienta potentiala de 2,5 milioane de romani pentru fiecare joc; mai mult de doua treimi dintre acestia erau barbati.


In mod firesc, marcile se pregateau de lupta pentru captarea atentiei acestei audiente crescute a meciurilor si emisiunilor TV dedicate evenimentului.  Cercetarea de fata si-a propus sa puna in oglinda modul de evaluare a reclamelor si impactul acestora la nivelul marcilor. Au fost folosite doua metode: explicita, de masurare a raspunsurilor directe, si implicita, de evaluare a timpului de reactie intre stimul (intrebare) si raspuns. Este dovedit stiintific in cercetarile de neuromarketing faptul ca timpul de reactie masoara impactul inconstient al executiei / brandului asupra consumatorilor.


El cuantifica masura in care campania livreaza pe obiectivele strategice la nivel subconstient, astfel:
• Daca reclama ofera raspunsurile asteptate in ce priveste asocierea cu mesajul strategic al brandului si cu atributele acestuia.
• Masura in care consumatorii asociaza cu adevarat atributele-cheie ale brandului sau daca, dimpotriva, ei fac asocieri « fals pozitive.»


Concluzii principale:
Achizitionarea marcii este determinata de relevanta reclamei si raspunsul la nevoile consumatorilor. Consumatorii din clasele sociale medii si scazute nu doresc ca publicitatea sa le aseze in fata o oglinda in care sa se vada pe ei insisi; dimpotriva, ei apreciaza reclamele aspirationale, in care sa se poata identifica cu ceea ce isi doresc sa devina. In aceeasi masura, segmentul tanar (18-24 ani) prefera reclamele cu continut informativ mai degraba decat ludic, apreciind caracterul unic si diferit al comunicarii, deoarece se afla in perioada in care isi cauta si definesc valorile.


Brandul salveaza o executie mai slaba, insa o executie buna nu poate salva un brand vulnerabil. In studiu, s-a evidentiat o serie de marci puternice, care au reusit si performanta de a propune consumatorilor executii relevante:Coca-ColaAqua Carpatica, Zuzu, Mercedes. Cercetarea a identificat insa si situatii in care o comunicare mai tactica, directa, rationala (sau, in unele cazuri, promotionala), reuseste sa construiasca in mod coerent in jurul marcii (Ceresit, PurQFort.


Daca rad la o reclama, nu inseamna ca mi se adreseaza mie. Pentru targetul cu un nivel social mai ridicat, caracterul ludic al unei reclame este important, in aceeasi masura cu cel informativ. Atentie insa! Acest grup de consumatori poate fi atras si distrat de reclame pentru marci pe care nu le vor cumpara niciodata ex. Patriot.


Oamenii evalueaza mai usor reclame care contin elemente familiare si emotionale. Astfel, reclamele care contin muzica (CorsoRedd’s, au ca personaje copii (Almette, Aqua Carpatica) sau sunt pentru marci foarte cunoscute (Coca-Cola) au fost evaluate intr-un timp cu 10% mai scurt decat timpul mediu de reactie la reclame. Acest lucru indica o identificare mai mare a consumatorilor cu mesajul reclamelor evaluate astfel.


In general, timpul mediu de reactie la o asociere intre executie-mesaj si marca-mesaj a fost de 3.1 secunde. Barbatii raspund cu pana la 7% mai repede decat femeile, iar tinerii (18-24 ani) cu 21% mai repede decat adultii in varsta de 40-49 ani.


Consumatorilor le este mai usor sa spuna ca le place o reclama (-16% fata de timpul mediu de raspuns) decat ca ar cumpara marca (+13% fata de medie) desi, in general, viteza de raspuns nu a fost un punct de diferentiere intre raspunsurile despre reclama, respectiv cele despre marca. Acest rezultat indica faptul ca, pusi in fata unei astfel de intrebari, consumatorii tind sa nu dea raspunsuri neimplicate sau de suprafata.


Studiul cantitativ a fost realizat in perioada iunie-iulie 2014 pe un esantion de 1000 adulti (18-49 ani) din România si este reprezentativ la nivel urban (varsta, sex, regiune si marime a localitatii). Interviurile s-au desfasurat online, in randul panelistilor Ipsos Romania. (Mai multe, pe www.iaa.ro)

Alte articole recomandate:

Etichetarea de origine a cărnii și, mai ales, a produselor din carne, va fi pusă în dezbatere în ziua de 3 iunie, în workshop-ul CARNE-Procesatori, la EXPO-conferința Meat & Milk 2015. După cum am anunțat anterior evenimentul se va desfășura în zilele de 3 și 4 iunie, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Tema va fi analizată sub titlul ”Etichetarea de origine, esecul unei politici la nivel [...]
Grupul german Karcher a finalizat anul trecut fabrica de aspiratoare din Curtea de Argeș, la circa un an de la începerea lucrărilor. Mai mult, fabrica are deja 139 de salariați și vrea ca până în 2019 să ajungă la 313 angajați, potrivit unui document publicat de Ministerul de Finanțe în care este prezentat stadiul implementării proiectelor aprobate spre finanțare în temeiul HG nr. 807/ 2014. Com­pania CER Clea­ning Equi­pment, prin ca­re nemții de [...]
Indicele prețurilor de consum (IPC) în luna decembrie 2013 față de noiembrie 2013 este 100,33%, iar față de decembrie 2012 este 101,55%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (ianuarie 2013 – decembrie 2013) față de precedentele 12 luni (ianuarie 2012 - decembrie 2012), determinată pe baza IPC este 4,0%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 3,2%.  In tabelul din imagine sunt trecut [...]
  Oamenii și animalele elimină microorganisme, atât pe cale respiratorie, cât și secreții/dejecții devenite, în urma uscării, surse care conțin, în majoritate, germeni. Utilajele, ustensilele, pereții, plafoanele, ambalajele pot constitui, de asemenea, surse de contaminare prin contact a materiei prime, în primă fază, pe parcursul procesului tehnologic cât și a produsului finit. Contaminările industrial-comerciale sunt specifice fiecărei ramuri în [...]
O fabrică de băuturi alcoolice deținută de firma Perfect Renaissance este scoasă la vânzare prin lichidator la un preț de 1,010 mil. euro + TVA. O dată cu fabrica situată în orașul Timișoara, și utilajele aferente este vândut și terenul de 14.500 de metri pe care este amplasată aceasta. Mai multe amanunte despre licitatie, pe www.zfCorporate.ro  
Luceo va introduce un nou sistem de echipamente pentru etanșare și etichetare în cadrul expoziției Pack Expo International de la Chicago de luna aceasta, informează Global Meat News. Cea de a patra generație de echipamente ThermoSecure L este un sistem de ambalare care are capacitatea de a respinge ambalaj sigilate necorespunzător și erori de marcaj. Echipamentul poate fi instalat la capătul unei linii de producție sau în alta sală cu un indice d [...]
Mașină de tocat cu o capacitate de prelucrare de 140 de kg pe oră, Vollrath 40743 este recomandat procesatorilor de dimensiune medie, carmangeriilor, măcelăriilor, magazinelor medii sau restaurantelor cu bucătării mari, anunta Bizrate. Deosebit de versatilă, mașina poate fi utilizată atât la obținerea cărnii tocate, cât și a fabricării cârnaților. Fiind prevăzută cu cuțite și site de foarte bună calitate, mașina poate fi folosită și la mărunțirea fructelor de mare sau [...]
ANPC a finalizat Raportul ”Cornul si Laptele” 2015, in urma controalelor efectuate in prima jumatate a acestui an, se arata intr-un comunicat emis de aceasta institutie.   Potrivit ANPC, in perioada 9 februarie 2015 - 19 iunie 2015 comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au verificat modul de aplicare al prevederilor legale privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru copiii prescolari din gradinite de stat cu program normal [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN