Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Ipsos Research a realizat, în parteneriat cu IAA România, un studiu cantitativ desfășurat în timpul Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia cu privire la eficiența reclamelor difuzate în timpul meciurilor și al emisiunilor sportive dedicate CM 2014. În studiu au fost evaluate 30 de reclame din mai multe industrii, în special FMCG.


Conform unui alt studiu Ipsos Research, realizat in luna mai a acestui an, aproximativ un roman din patru (23%) intentiona sa urmareasca meciurile CM, ceea ce construia o audienta potentiala de 2,5 milioane de romani pentru fiecare joc; mai mult de doua treimi dintre acestia erau barbati.


In mod firesc, marcile se pregateau de lupta pentru captarea atentiei acestei audiente crescute a meciurilor si emisiunilor TV dedicate evenimentului.  Cercetarea de fata si-a propus sa puna in oglinda modul de evaluare a reclamelor si impactul acestora la nivelul marcilor. Au fost folosite doua metode: explicita, de masurare a raspunsurilor directe, si implicita, de evaluare a timpului de reactie intre stimul (intrebare) si raspuns. Este dovedit stiintific in cercetarile de neuromarketing faptul ca timpul de reactie masoara impactul inconstient al executiei / brandului asupra consumatorilor.


El cuantifica masura in care campania livreaza pe obiectivele strategice la nivel subconstient, astfel:
• Daca reclama ofera raspunsurile asteptate in ce priveste asocierea cu mesajul strategic al brandului si cu atributele acestuia.
• Masura in care consumatorii asociaza cu adevarat atributele-cheie ale brandului sau daca, dimpotriva, ei fac asocieri « fals pozitive.»


Concluzii principale:
Achizitionarea marcii este determinata de relevanta reclamei si raspunsul la nevoile consumatorilor. Consumatorii din clasele sociale medii si scazute nu doresc ca publicitatea sa le aseze in fata o oglinda in care sa se vada pe ei insisi; dimpotriva, ei apreciaza reclamele aspirationale, in care sa se poata identifica cu ceea ce isi doresc sa devina. In aceeasi masura, segmentul tanar (18-24 ani) prefera reclamele cu continut informativ mai degraba decat ludic, apreciind caracterul unic si diferit al comunicarii, deoarece se afla in perioada in care isi cauta si definesc valorile.


Brandul salveaza o executie mai slaba, insa o executie buna nu poate salva un brand vulnerabil. In studiu, s-a evidentiat o serie de marci puternice, care au reusit si performanta de a propune consumatorilor executii relevante:Coca-ColaAqua Carpatica, Zuzu, Mercedes. Cercetarea a identificat insa si situatii in care o comunicare mai tactica, directa, rationala (sau, in unele cazuri, promotionala), reuseste sa construiasca in mod coerent in jurul marcii (Ceresit, PurQFort.


Daca rad la o reclama, nu inseamna ca mi se adreseaza mie. Pentru targetul cu un nivel social mai ridicat, caracterul ludic al unei reclame este important, in aceeasi masura cu cel informativ. Atentie insa! Acest grup de consumatori poate fi atras si distrat de reclame pentru marci pe care nu le vor cumpara niciodata ex. Patriot.


Oamenii evalueaza mai usor reclame care contin elemente familiare si emotionale. Astfel, reclamele care contin muzica (CorsoRedd’s, au ca personaje copii (Almette, Aqua Carpatica) sau sunt pentru marci foarte cunoscute (Coca-Cola) au fost evaluate intr-un timp cu 10% mai scurt decat timpul mediu de reactie la reclame. Acest lucru indica o identificare mai mare a consumatorilor cu mesajul reclamelor evaluate astfel.


In general, timpul mediu de reactie la o asociere intre executie-mesaj si marca-mesaj a fost de 3.1 secunde. Barbatii raspund cu pana la 7% mai repede decat femeile, iar tinerii (18-24 ani) cu 21% mai repede decat adultii in varsta de 40-49 ani.


Consumatorilor le este mai usor sa spuna ca le place o reclama (-16% fata de timpul mediu de raspuns) decat ca ar cumpara marca (+13% fata de medie) desi, in general, viteza de raspuns nu a fost un punct de diferentiere intre raspunsurile despre reclama, respectiv cele despre marca. Acest rezultat indica faptul ca, pusi in fata unei astfel de intrebari, consumatorii tind sa nu dea raspunsuri neimplicate sau de suprafata.


Studiul cantitativ a fost realizat in perioada iunie-iulie 2014 pe un esantion de 1000 adulti (18-49 ani) din România si este reprezentativ la nivel urban (varsta, sex, regiune si marime a localitatii). Interviurile s-au desfasurat online, in randul panelistilor Ipsos Romania. (Mai multe, pe www.iaa.ro)

Alte articole recomandate:

FV 35-Flow-Vac este un sistem de ambalare prin vacuumare a cărnii, materialul strângându-se etanș în jurul produsului, echipamentul fiind ultima propunere a celor de la Globalmeat.   Filmul de protecție utilizat la ambalare alimentează echipamentul printr-un sistem longitudinal, fapt care previne contaminarea cărnii prin atingerea unor alte suprafețe ale mașinii. Ambalarea se realizează în întregime ermetic, excesul de material fiind înlătur [...]
  Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) poate solicita companiilor mai multe date privind siguranța plantelor modificate genetic în aplicații pentru reautorizarea necesară după zece ani, despre care experții spun ar putea duce la confuzie și documente inutile atât pentru companie cât și pentru evaluator, informează Food Navigator. Unitatea GMO a EFSA a propus modificările în proiectul său document de orienta [...]
(Agerpres) Producătorul magiunului de Topoloveni, Sonimpex Topoloveni, are pe rol două procese cu producătorii care nu respectă legea magiunului, a declarat, recent, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei. "Pe rol avem două procese. Atâta timp cât nu am ajuns la primul termen nu are sens să divulgăm numele lor. Așteptăm să ne comunice avocatul primul termen. Am discutat cu producătorii si au spus "Ei si ce dacă!". A fost o notificare oficială, [...]
Mierea de albine este un produs alimentar complex care poate fi destul de ușor falsificat prin o mulțime de procedee si tehnici clasice sau moderne. Cum să ne asigurăm că mierea este naturală? Mierea este unul dintre cel mai frecvent falsificate produse alimentare. În general, falsificarea mierii se realizează prin hrănirea cu zahar a albinelor, însă poate fi supusă și la alte tipuri de falsificări, mult mai nocive.  Astfel, pentru mărirea consistenței se folosește amidon sau [...]
GfK a lansat GfK Brand Vivo – un nou sistem de monitorizare a performanței mărcilor care folosește inteligența relațională, o metodă validată și precisă de monitorizare a modului în care consumatorii experimentează, comunică și relaționează cu mărcile. Aceasta ne arată cum experiențele cu mărcile construiesc relații care influențează comportamentul viitor. Noua abordare GfK se bazează pe metafore din aria relațiilor interumane, [...]
(Comunicat) AgroTransilvania Cluster și FrieslandCampina România anunță încheierea procedurilor de reautorizare și reabilitare a fabricii de brânzeturi de la Țaga (Cluj), în vederea reluării producției.   Redeschiderea acestei unități de producție a fost posibilă în urma acordului semnat pe 29 august 2014 de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre [...]
(Mediafax) Consiliul Fiscal estimează evaziunea fiscală pentru 2013 la 16% din PIB, față de 13,8% cât a estimat pentru 2012, în timp ce gradul de colectare este foarte scăzut, de sub 60% din obligațiile bugetare, potrivit președintelui instituției, Ionuț Dumitru. "Spargerea evaziunii fiscale presupune toleranță zero la acest flagel. Un nivel de 16% din PIB atinge siguranța națională, viitorul acestei țări. Așa cum avem pact politic pe adoptarea euro, ar trebui un pact politic pe [...]
  Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015. „Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN