Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Ipsos Research a realizat, în parteneriat cu IAA România, un studiu cantitativ desfășurat în timpul Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia cu privire la eficiența reclamelor difuzate în timpul meciurilor și al emisiunilor sportive dedicate CM 2014. În studiu au fost evaluate 30 de reclame din mai multe industrii, în special FMCG.


Conform unui alt studiu Ipsos Research, realizat in luna mai a acestui an, aproximativ un roman din patru (23%) intentiona sa urmareasca meciurile CM, ceea ce construia o audienta potentiala de 2,5 milioane de romani pentru fiecare joc; mai mult de doua treimi dintre acestia erau barbati.


In mod firesc, marcile se pregateau de lupta pentru captarea atentiei acestei audiente crescute a meciurilor si emisiunilor TV dedicate evenimentului.  Cercetarea de fata si-a propus sa puna in oglinda modul de evaluare a reclamelor si impactul acestora la nivelul marcilor. Au fost folosite doua metode: explicita, de masurare a raspunsurilor directe, si implicita, de evaluare a timpului de reactie intre stimul (intrebare) si raspuns. Este dovedit stiintific in cercetarile de neuromarketing faptul ca timpul de reactie masoara impactul inconstient al executiei / brandului asupra consumatorilor.


El cuantifica masura in care campania livreaza pe obiectivele strategice la nivel subconstient, astfel:
• Daca reclama ofera raspunsurile asteptate in ce priveste asocierea cu mesajul strategic al brandului si cu atributele acestuia.
• Masura in care consumatorii asociaza cu adevarat atributele-cheie ale brandului sau daca, dimpotriva, ei fac asocieri « fals pozitive.»


Concluzii principale:
Achizitionarea marcii este determinata de relevanta reclamei si raspunsul la nevoile consumatorilor. Consumatorii din clasele sociale medii si scazute nu doresc ca publicitatea sa le aseze in fata o oglinda in care sa se vada pe ei insisi; dimpotriva, ei apreciaza reclamele aspirationale, in care sa se poata identifica cu ceea ce isi doresc sa devina. In aceeasi masura, segmentul tanar (18-24 ani) prefera reclamele cu continut informativ mai degraba decat ludic, apreciind caracterul unic si diferit al comunicarii, deoarece se afla in perioada in care isi cauta si definesc valorile.


Brandul salveaza o executie mai slaba, insa o executie buna nu poate salva un brand vulnerabil. In studiu, s-a evidentiat o serie de marci puternice, care au reusit si performanta de a propune consumatorilor executii relevante:Coca-ColaAqua Carpatica, Zuzu, Mercedes. Cercetarea a identificat insa si situatii in care o comunicare mai tactica, directa, rationala (sau, in unele cazuri, promotionala), reuseste sa construiasca in mod coerent in jurul marcii (Ceresit, PurQFort.


Daca rad la o reclama, nu inseamna ca mi se adreseaza mie. Pentru targetul cu un nivel social mai ridicat, caracterul ludic al unei reclame este important, in aceeasi masura cu cel informativ. Atentie insa! Acest grup de consumatori poate fi atras si distrat de reclame pentru marci pe care nu le vor cumpara niciodata ex. Patriot.


Oamenii evalueaza mai usor reclame care contin elemente familiare si emotionale. Astfel, reclamele care contin muzica (CorsoRedd’s, au ca personaje copii (Almette, Aqua Carpatica) sau sunt pentru marci foarte cunoscute (Coca-Cola) au fost evaluate intr-un timp cu 10% mai scurt decat timpul mediu de reactie la reclame. Acest lucru indica o identificare mai mare a consumatorilor cu mesajul reclamelor evaluate astfel.


In general, timpul mediu de reactie la o asociere intre executie-mesaj si marca-mesaj a fost de 3.1 secunde. Barbatii raspund cu pana la 7% mai repede decat femeile, iar tinerii (18-24 ani) cu 21% mai repede decat adultii in varsta de 40-49 ani.


Consumatorilor le este mai usor sa spuna ca le place o reclama (-16% fata de timpul mediu de raspuns) decat ca ar cumpara marca (+13% fata de medie) desi, in general, viteza de raspuns nu a fost un punct de diferentiere intre raspunsurile despre reclama, respectiv cele despre marca. Acest rezultat indica faptul ca, pusi in fata unei astfel de intrebari, consumatorii tind sa nu dea raspunsuri neimplicate sau de suprafata.


Studiul cantitativ a fost realizat in perioada iunie-iulie 2014 pe un esantion de 1000 adulti (18-49 ani) din România si este reprezentativ la nivel urban (varsta, sex, regiune si marime a localitatii). Interviurile s-au desfasurat online, in randul panelistilor Ipsos Romania. (Mai multe, pe www.iaa.ro)

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Transavia anunță că anul acesta va aloca 8 milioane de euro pentru achiziționarea de utilaje performante. În același timp, compania va închide creditele bancare astfel încât, până la finalul anului, să își desfășoare activitatea din surse proprii. În 2013, Transavia a înregistrat o cifră de afaceri de 135 de milioane de euro și un profit brut de 12,5 milioane de euro, fiind un an extrem de profitabil  pentru companie, [...]
Domnul Andrei Butaru, Președinte al ANSVSA, a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se își va derula lucrările în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   La eveniment, domnul Butaru va prezenta ultimele acțiuni întreprinse de instituția pe care o conduce, dar va detalia cele mai importante informații legate d [...]
Patruzeci și șase de elevi din comuna Odoreu, județul Satu Mare, au ajuns la spital după ce au băut lapte primit la școală prin programul “Cornul și laptele”. Copiii au povestit că au început să se simtă rău la scurt timp după ce au băut laptele, în pauza de la ora 9 dimineața. Medicii de la dispensar au decis să-i trimită la Spitalul Județean Satu Mare. „Cam la zece minute, 15 minute, au început simptomele după ce au consumat laptele. S-au [...]
Exportatorii de vite din România au trimis în străinătate în primele nouă luni ale anului animale de 95 de milioane de euro, al doilea export ca mărime pe această linie din Uniunea Europeană. În acest interval, la export au plecat vite cu o greutate totală de 36.600 de tone, ceea ce înseamnă 3.000 de camioane încărcate cu câte 60 de viței a câte 200 de kilograme fiecare, potrivit calculelor ZF. Exporturile de bovine vii sunt peste potențialul [...]
Guvernul are în vedere, după reducerea TVA la grâu, pâine și produse de panificație, scăderea TVA la legume-fructe și produsele bio, iar la carne și la produsele din carne o astfel de măsură ar putea fi luată în calcul în 2015, a declarat premierul, la TVR, în cadrul emisiunii "Viața satului". "Am dat o mare bătălie anul trecut să reușim să reducem (TVA - n.r.) la grâu și la pâine, la panificație. Și, din punctul meu de vedere, s-a dovedit un [...]
Bureau Veritas, liderul mondial in servicii de certificare, continua parteneriatul de succes cu Vel Pitar, cea mai mare companie de panificatie din Romania. Certificarea IFS pentru  fabricile Vel Pitar din Brasov si Cluj-Napoca, obtinuta in urma auditului Bureau Veritas, este o dovada clara a angajamentului fata de setul de cerinte necesare pentru a indeplini standardele de siguranta alimentara si a dorintei de imbunatatire continua pentru satisfactia clientului final. Redam mai jos [...]
Un profesor de chimie din Iowa a dezvoltat un nou concept: laptele Shaka, un produs cu mai multe arome, care-și schimbă gustul cu fiecare înghițitură, atunci când este scuturat! Inventatorul așteaptă acum să primească licența pentru acest produs. Larry Martin, care s-a retras de doi ani de la catedra de chimie a Colegiului Morningside, după 24 de ani de activitate, și-a dedicat ultimii doi ani, dezvoltării conceptului Shaka.   Folosing gelatină, Martin a constatat că ar [...]
Unitatea de procesare a cărnii, Edeka din Rheinstetten este considerată a fi una dintre cele mai moderne din Germania. În jur de 900 de angajați contribuie la procesarea și ambalarea proces a peste 600 de tone de carne proaspătă și prelucrată în fiecare zi, informează Global meat news. Cel mai bine vandut și, în același timp, produsul cel mai sensibil de pe segmentul cărnii gata preparată este carnea tocată. Livrată sub diferite tipuri (carne de porc, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN