Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reprezentanții marilor retaileri din România sunt interesați să comercializeze fructe proaspete din Republica Moldova prin rețele proprii, iar în perioada următoare vor avea loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii moldoveni în vederea dezvoltării unui parteneriat în acest sens. Secretarul de stat din Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, a menționat joi, susținerea pe care o acordă autoritățile din România producătorilor agricoli din Republica Moldova pentru a depăși situația economică delicată în care aceștia se află ca urmare a embargoului impus de Rusia. 'Republica Moldova este, din punctul nostru de vedere, parte a Europei și această activitate a cultivării fructelor și legumelor trebuie menținută, motiv pentru care aveți toată susținerea noastră, a organizațiilor producătorilor din România', a afirmat Daniel Botănoiu, în cadrul unei reuniuni desfășurate la MADR, la care a participat o delegație a Asociațiilor Producătorilor și Exportatorilor de Fructe și Struguri de Masă condusă de vice ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare din Republica Moldova, Vlad Loghin.


La rândul său, reprezentantul Asociațiilor Producătorilor și Exportatorilor de Fructe și Struguri de Masă a prezentat potențialul Republicii Moldova pentru export, respectiv mere proaspete și mere pentru procesare, prune și struguri de masă. Reprezentanții marilor retaileri și-au manifestat, în general, interesul pentru susținerea producătorilor din Republica Moldova iar Delia Nica, vicepreședinte al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, a propus ca în perioada următoare să aibă loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii din Republica Moldova, în vederea dezvoltării unui parteneriat avantajos pentru ambele părți.


Săptămânal, cei doi secretari de stat vor monitoriza stadiul realizării angajamentelor celor două părți astfel încât prin efortul agenților economici din România să poată fi combătute efectele negative pe care le simt producătorii din Republica Moldova ca urmare a restricțiilor impuse de Federația Rusă.  'Aceste măsuri intervin ca urmare a consultărilor care au avut loc atât între Guvernul din România și cel din Republica Moldova dar și ca urmare a discuțiilor pe care ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România le-a avut cu Comisarul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală în vederea identificării de soluții pentru accesul produselor pe piața unică. Comisarul European a anunțat deja intenția de a dubla contingentul pentru mere, prune și struguri de masă și grăbirea procedurilor astfel încât contingentul să intre în vigoare cât mai curând', se arată în comunicat. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel. O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a [...]
    Proiectul 'Anotimpuri la borcan' București-Ilfov s-a îmbogățit, de vineri, cu încă 28 de femei fără loc de muncă din comuna Crețești, județul Ilfov, care au devenit, oficial, lucrătoare specializate în conservele din fructe și legume, informeaza Agerpres.   Cele 28 de absolvente au înțeles oportunitatea profesională oferită de proiect și își doresc să deschidă afaceri de familie în domeniul alimentar. Cursul absolvit vineri a fost [...]
Testo România a confirmat participarea la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Testo România – Tehnologie de măsurare conform cerințelor din sectorul alimentar Testo vă pune la dispoziție anii de experientă în tehnologia de măsurare și în  sectorul alimentar. Suntem de mulți an [...]
Un abator aparținând firmei Agro Company Nojag este scos la licitație la un preț de 1,1 milioane de euro fără TVA, informează Ziarul financiar. O dată cu abatorul, situat în comuna Certeju de Sus, județul Hunedoara, sunt vândute și utilaje pentru sacrificarea bovinelor și pornicelor și echipamente pentru prelucrarea și conservarea cărnii în valoare de 230.000 de euro. Compania a beneficiat de un program de reorganizare care a demarat încă din anul 2011 dar, se [...]
(Agerpres) Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) a semnat un parteneriat cu Piraeus Bank pentru susținerea beneficiarilor măsurii 215 – plăți privind bunăstarea animalelor, în privința accesului la finanțarea capitalului de lucru, a anunțat, luni, într-un comunicat de presă, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură /APIA/. Potrivit sursei citate, semnarea Convenției tripartite APIA – Piraeus Bank [...]
Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV) anunță o nouă ediție a Concursului Internațional de Vinuri București (IWCB), ce se va desfășura în perioada 25-28 mai la București. www.iwcb.ro IWCB se desfășoară sub înaltul patronaj al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV). http://oiv.int/en/agenda După o atentă monitorizare, începând cu anul 2016, IWCB a fost acceptat în „superliga” Fedetației Marilor Concursu [...]
Pornind de la povestea Luizei (fetița adorabila) care a devenit o mică vedetă odată cu apariția în spotul din 2002, Cris Tim cauta 8 copii care vor fi vedetele noului spot Salam Sasesc, prin intermediul campaniei Cris-Tim te face superstar! Provocarea campaniei: Scrie pe blogul tău o postare în care să-ți convingi cititorii părinți să-si înscrie copiii în concursul Cris-Tim te face superstar, folosindu-te de informațiile existente [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN