Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reprezentanții marilor retaileri din România sunt interesați să comercializeze fructe proaspete din Republica Moldova prin rețele proprii, iar în perioada următoare vor avea loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii moldoveni în vederea dezvoltării unui parteneriat în acest sens. Secretarul de stat din Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, a menționat joi, susținerea pe care o acordă autoritățile din România producătorilor agricoli din Republica Moldova pentru a depăși situația economică delicată în care aceștia se află ca urmare a embargoului impus de Rusia. 'Republica Moldova este, din punctul nostru de vedere, parte a Europei și această activitate a cultivării fructelor și legumelor trebuie menținută, motiv pentru care aveți toată susținerea noastră, a organizațiilor producătorilor din România', a afirmat Daniel Botănoiu, în cadrul unei reuniuni desfășurate la MADR, la care a participat o delegație a Asociațiilor Producătorilor și Exportatorilor de Fructe și Struguri de Masă condusă de vice ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare din Republica Moldova, Vlad Loghin.


La rândul său, reprezentantul Asociațiilor Producătorilor și Exportatorilor de Fructe și Struguri de Masă a prezentat potențialul Republicii Moldova pentru export, respectiv mere proaspete și mere pentru procesare, prune și struguri de masă. Reprezentanții marilor retaileri și-au manifestat, în general, interesul pentru susținerea producătorilor din Republica Moldova iar Delia Nica, vicepreședinte al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, a propus ca în perioada următoare să aibă loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii din Republica Moldova, în vederea dezvoltării unui parteneriat avantajos pentru ambele părți.


Săptămânal, cei doi secretari de stat vor monitoriza stadiul realizării angajamentelor celor două părți astfel încât prin efortul agenților economici din România să poată fi combătute efectele negative pe care le simt producătorii din Republica Moldova ca urmare a restricțiilor impuse de Federația Rusă.  'Aceste măsuri intervin ca urmare a consultărilor care au avut loc atât între Guvernul din România și cel din Republica Moldova dar și ca urmare a discuțiilor pe care ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România le-a avut cu Comisarul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală în vederea identificării de soluții pentru accesul produselor pe piața unică. Comisarul European a anunțat deja intenția de a dubla contingentul pentru mere, prune și struguri de masă și grăbirea procedurilor astfel încât contingentul să intre în vigoare cât mai curând', se arată în comunicat. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

Blocarea importurilor de alimente din UE de către Rusia va duce la prețuri mai mici la fructe și legume pe piețele europene și la o concurență mai dură. În Rusia efectul va fi invers. După ce Moscova blocat în ianuarie importul de carne de porc din UE prețurile au sărit cu 40%. În Bulgaria, Vasil Vasilev, fondatorul Uniu­nii Patronatelor, a avertizat că măsurile luate de Moscova vor lovi dur Bulgaria nu din cauza blocării exporturilor aliementare, „care oricum [...]
Ministerul Agriculturii din Danemarca examineaza o propunere - inaintata de mai multe grupuri de producatori agricoli, comercianti cu amanuntul si consumatori - de a elimina taxa pe valoare adaugata aplicata produselor care provin din productie agricola organica, inclusiv carnii.   O astfel de masura ar fi benefica sectorului agricol organic din tara, in special dupa ce o serie de reportaje au prezentat conditiile precare de la o serie de ferme traditionale din tara, dar ar putea atrage [...]
    Producatorii romani au acum un nou instrument de lucru pentru gasirea unor clienti noi la export: site-ul www.manufacturo.com, prima platforma online care conecteaza cumparatorii din intreaga lume cu producatorii din Romania. Platforma www.manufacturo.com, dezvoltata de catre compania Manufacturo Media, se adreseaza companiilor romanesti care desfasoara o activitate de productie in sistem industrial sau manufacturier, in orice domeniu de activitate, si este menita sa l [...]
  Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015. „Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a [...]
După ce părinții îi alintau în copilărie, aducându-le acasă delicioasa ciocolată ce se producea la fabrica de lapte praf din Remetea, județul Harghita, un cuplu a dorit să reînvie gustul unic și au fondat în 2000 o fabrică de ciocolată de casă. Astăzi, cifra de afaceri a societății lor ”sare” de 1,5 milioane de euro pe an. ”E ușor de ghicit faptul că numele mărcii produselor vine de la prenumele nostru End – Ibo [...]
Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV) anunță o nouă ediție a Concursului Internațional de Vinuri București (IWCB), ce se va desfășura în perioada 25-28 mai la București. www.iwcb.ro IWCB se desfășoară sub înaltul patronaj al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV). http://oiv.int/en/agenda După o atentă monitorizare, începând cu anul 2016, IWCB a fost acceptat în „superliga” Fedetației Marilor Concursu [...]
Proiectul Asociației Producătorilor de Vin și Produse Vitivinicole Dobrogea este unul dintre cele 20 de proiecte aprobate săptămâna aceasta de Comisia Europeană, având ca scop promovarea produselor agricole în UE și țările terțe, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. În prezent, APVPV Dobrogea are următorii membri: Murflatlar România SA, Fermele Murfatlar SA, Vinuri Dobrogene SRL, Fruvisat SA, Viticola SA, Piatra Ostrov [...]
După șase ani în care a lucrat la compania de consultanță imobiliară Colliers International, Marius Ștefănescu a pus bazele unei companii în domeniul reciclării și colectării deșeurilor, împreună cu doi prieteni. Astăzi, după doi ani de activitate, acționarul Green Environment spune că firma este lider pe piața colectării de ulei alimentar uzat și lucrează cu cele mai mari lanțuri de restaurante fast-food din România.„Ne-am gândit să începem o afacere [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN