Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Reprezentanții marilor retaileri din România sunt interesați să comercializeze fructe proaspete din Republica Moldova prin rețele proprii, iar în perioada următoare vor avea loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii moldoveni în vederea dezvoltării unui parteneriat în acest sens. Secretarul de stat din Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, a menționat joi, susținerea pe care o acordă autoritățile din România producătorilor agricoli din Republica Moldova pentru a depăși situația economică delicată în care aceștia se află ca urmare a embargoului impus de Rusia. 'Republica Moldova este, din punctul nostru de vedere, parte a Europei și această activitate a cultivării fructelor și legumelor trebuie menținută, motiv pentru care aveți toată susținerea noastră, a organizațiilor producătorilor din România', a afirmat Daniel Botănoiu, în cadrul unei reuniuni desfășurate la MADR, la care a participat o delegație a Asociațiilor Producătorilor și Exportatorilor de Fructe și Struguri de Masă condusă de vice ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare din Republica Moldova, Vlad Loghin.


La rândul său, reprezentantul Asociațiilor Producătorilor și Exportatorilor de Fructe și Struguri de Masă a prezentat potențialul Republicii Moldova pentru export, respectiv mere proaspete și mere pentru procesare, prune și struguri de masă. Reprezentanții marilor retaileri și-au manifestat, în general, interesul pentru susținerea producătorilor din Republica Moldova iar Delia Nica, vicepreședinte al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, a propus ca în perioada următoare să aibă loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii din Republica Moldova, în vederea dezvoltării unui parteneriat avantajos pentru ambele părți.


Săptămânal, cei doi secretari de stat vor monitoriza stadiul realizării angajamentelor celor două părți astfel încât prin efortul agenților economici din România să poată fi combătute efectele negative pe care le simt producătorii din Republica Moldova ca urmare a restricțiilor impuse de Federația Rusă.  'Aceste măsuri intervin ca urmare a consultărilor care au avut loc atât între Guvernul din România și cel din Republica Moldova dar și ca urmare a discuțiilor pe care ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România le-a avut cu Comisarul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală în vederea identificării de soluții pentru accesul produselor pe piața unică. Comisarul European a anunțat deja intenția de a dubla contingentul pentru mere, prune și struguri de masă și grăbirea procedurilor astfel încât contingentul să intre în vigoare cât mai curând', se arată în comunicat. Mai multe, pe www.agerpres.ro

Alte articole recomandate:

Blocarea importurilor de alimente din UE de către Rusia va duce la prețuri mai mici la fructe și legume pe piețele europene și la o concurență mai dură. În Rusia efectul va fi invers. După ce Moscova blocat în ianuarie importul de carne de porc din UE prețurile au sărit cu 40%. În Bulgaria, Vasil Vasilev, fondatorul Uniu­nii Patronatelor, a avertizat că măsurile luate de Moscova vor lovi dur Bulgaria nu din cauza blocării exporturilor aliementare, „care oricum [...]
În industria alimentara apa este folosită in cantităti mari, rezultand cantitati mari de ape reziduale. Consortiul olandez Colsen si H. van den Hul a gasit o solutie de tratare integrala a acestor ape reziduale. Ape reziduale tratate pot fi aduse la norme NTPA 001 sau 002, sau la calitati care sa le permita refolosirea in procesul de productie. In plus, cu aceasta tehnologie se poate produce energie (biogaz) prin transformarea materiilor organice in metan (CH4, componenta de b [...]
Pe toată perioada târgului INDAGRA (29 octombrie – 2 noiembrie 2014), ce are loc la Romexpo, în București, Organizația Somelierilor din România oferă la vânzare, în cadrul pavilionului central (Pavilionul A) la standul D302, cartea ”Somelierul, un altfel de manual”. Cu un număr de 512 pagini, această adevărată enciclopedie în domeniu, apărută în primăvara acestui an, este structurată pe nivele de pregătire, sub forma a peste [...]
GfK a lansat GfK Brand Vivo – un nou sistem de monitorizare a performanței mărcilor care folosește inteligența relațională, o metodă validată și precisă de monitorizare a modului în care consumatorii experimentează, comunică și relaționează cu mărcile. Aceasta ne arată cum experiențele cu mărcile construiesc relații care influențează comportamentul viitor. Noua abordare GfK se bazează pe metafore din aria relațiilor interumane, [...]
Joi, 5 iulie 2018, de la ora 19, The President Pool & Lounge lanseaza proiectul Vinum & Carmina, printr-un eveniment care se adreseaza iubitorilor de vin bun si cultura. In cadrul evenimentului de lansare va fi organizata o degustare de vinuri de la Domeniul Bogdan, o prezentare a felului in care istoria si cultura s-au impletit cu istoria vinului, alaturi de un moment cultural artistic cu formatia Melotrom. Proiectul de educatie in cultura vinului cu titlul ”Vinum & [...]
  Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015. „Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a [...]
Proiectul Asociației Producătorilor de Vin și Produse Vitivinicole Dobrogea este unul dintre cele 20 de proiecte aprobate săptămâna aceasta de Comisia Europeană, având ca scop promovarea produselor agricole în UE și țările terțe, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. În prezent, APVPV Dobrogea are următorii membri: Murflatlar România SA, Fermele Murfatlar SA, Vinuri Dobrogene SRL, Fruvisat SA, Viticola SA, Piatra Ostrov [...]
Compania Lactocrist, aflată în situație dificilă, se vinde prin lichidator la un preț de 271.800 de euro. Fabrica este situată în localitatea Cristian, județul Sibiu, informeaza Ziarul financiar. Fabrica apartine familiei Contiu, care a incercat din 2002 dezvoltarea unei afaceri  prin prepararea produselor lactate. Gama variata de produse realizate 100% natural, a ajutat afacerea sa se dezvolte, astfel ca in 2008 s-a deschis noua sectie de productie construita pr [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN