Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un român cheltuie în medie 3 euro la o ședință de cumpărături, de două ori mai puțin decât un ungur sau un polonez și de zece ori mai puțin decât un francez. Prin comparație cu francezii însă, românii merg la cumpărături mai des, o dată la două zile, față de o dată la trei-patru zile în cazul locuitorilor din Hexagon.


„Principalul motiv pentru care românii cheltuie atât de puțin atunci când merg la cumpărături prin comparație cu alți europeni este faptul că puterea de cumpărare este mică“, spune Dragoș Cabat, managing partner în cadrul firmei de consultanță Financial View. Prețurile alimentelor, ale hainelor sau ale produselor de îngrijire personală din magazinele din România sunt de multe ori aliniate celor din alte state europene, salariile sunt cele care au rămas în urmă.


Astfel, potrivit site-ului numbeo.com, o sticlă de lapte în România ajunge să coste 1 euro, mai mult decât în orice țară din jur, chiar mai mult decât în Germania. La polul opus, salariul mediu în România este de 380 de euro, al doilea cel mai mic din UE după Bulgaria. Un neamț câștigă de șapte ori mai mult. Mai multe, pe www.zf.ro


 

Alte articole recomandate:

Anunțata stare de infrigement care a fost aplicată României din cauza Legii 150, a declanșat o adevărată furtună, atât în mediul de afaceri, cât și la nivel politic, parlamentar. Iată opiniile președinților principalelor asociații profesionale din domeniul procesării și al retailului, precum și cea a domnului Minsitru al Agriculturii, Petre Daea: Sorin Minea-Președinte Romalimenta: Legea 150 a devenit armă politică și nu [...]
România a exportat, în primul trimestru al acestui an, băuturi și tutun în sumă de 157,2 milioane euro, cu 25,8 milioane euro peste nivelul din perioada similară din 2013, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. Importurile de băuturi și tutun s-au cifrat la 100,9 milioane euro, fiind cu 3,6 milioane euro mai mari față de cele din perioada ianuarie-martie 2013, înregistrându-se astfel un excedent de 56,3 milioane euro [...]
Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
(Euraktiv) Potrivit unui raport al Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana de Justitie, Serviciul Contencios al UE, fata de Romania s-a declansat o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor care privesc comunicare masurilor de transpunere a directivelor UE. Aceasta actiune se afla in faza precontencioasa – cauza nr. 0191 din anul 2014 – Necomunicarea masurilor finale de transpunere a Directivei 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, de modificare a [...]
Mihai Vișan: Cu o cifră de afaceri de 10 miliarde euro (2011), segmentul alimentar și cel al băuturilor este, din acest punct de vedere, cel mai puternic sector manufacturier din țara noastră și cel mai important angajator, cu peste 186.000 de angajați. Cum am scris si pe site-ul nostru, această poziție de top necesită o atenție pe măsură din partea autorităților, cu atât mai mult cu cât industria alimentară este principalul debușeu al [...]
Răspunzând unei serii de întrebări, Iulia Popescu, specialist marketing al SC Diana SRL, a declarat pentru Revista Piața că, în 2014, ”continuarea reducerii TVA la produsele alimentare va adauga un nou element de atractivitate, cu consecinte poz-itive pentru activitatea magazinelor Diana. Magazinele Diana sunt furnizoare importante de produse si de preparate din carne. Principalele atribute ale acestora sunt prospetimea si calitatea garantate de noi, in numele [...]
  Raportul anual (2009) al ANSVSA constată (prin examinarea 4597/25.05.09), referitor la un lot de carne de cal, etichetată și livrată ca provenind de la specia bovină, că este originară din Bulgaria, producător MEKOM. Fără valuri mediatice. Acel eveniment (făcut public exclusiv în raportul anual al ANSVSA) a determinat foarte puțini procesatori de carne și cu atât mai puțini consumatori să își pună întrebări vizavi de substituirea frauduloasă.   Calul, [...]
Industria Alimentară trece în această perioadă printr-o perioadă de tranziție, tranziție presărată cu evenimente istorice precum scăderea TVA-ului, regândirea politicilor de ajutorare a producătorilor, scheme noi de finanțare a procesatorilor, etc. Majoritatea extinderilor, fie că vorbim de producători zootehnici, fie că vorbim de procesatori sau abatoare, au fost făcute fără a lua în calcul și aspectele referitoare la managemantul deșeurilor și [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN