Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un român cheltuie în medie 3 euro la o ședință de cumpărături, de două ori mai puțin decât un ungur sau un polonez și de zece ori mai puțin decât un francez. Prin comparație cu francezii însă, românii merg la cumpărături mai des, o dată la două zile, față de o dată la trei-patru zile în cazul locuitorilor din Hexagon.


„Principalul motiv pentru care românii cheltuie atât de puțin atunci când merg la cumpărături prin comparație cu alți europeni este faptul că puterea de cumpărare este mică“, spune Dragoș Cabat, managing partner în cadrul firmei de consultanță Financial View. Prețurile alimentelor, ale hainelor sau ale produselor de îngrijire personală din magazinele din România sunt de multe ori aliniate celor din alte state europene, salariile sunt cele care au rămas în urmă.


Astfel, potrivit site-ului numbeo.com, o sticlă de lapte în România ajunge să coste 1 euro, mai mult decât în orice țară din jur, chiar mai mult decât în Germania. La polul opus, salariul mediu în România este de 380 de euro, al doilea cel mai mic din UE după Bulgaria. Un neamț câștigă de șapte ori mai mult. Mai multe, pe www.zf.ro


 

Alte articole recomandate:

Cei mai mari producători români din domeniul alimentar au făcut bani frumoși din agricultură, industria cărnii și a lactatelor sau în domeniul băuturilor și al dulciurilor. Averea totală a celor mai bogați români cu afaceri în domeniul alimentar ajunge la 3,5 miliarde de euro, potrivit TOP 300 Cei mai bogați români, realizat de revista Capital. Liderii pieței de carne Cei mai mulți milionari români cu afaceri în sectorul [...]
Joi, 17 aprilie 2014, de la ora 11:00, va avea locCONFERINȚA DE LANSARE A CAMPANIEI DE REDUCERE A TVA LA CARNE ȘI PREPARATELE DIN CARNE la sediul Federației Naționale PRO AGRO (Bd. Carol I, nr. 6, et. 2, sector 3, București – lângă clădirea MADR). În aceeași zi va fi lansată și platforma on-line www.taietva.ro. Prin intermediul acesteia românii se pot implica direct în susținerea campaniei și pot urmări [...]
Sepraratoarele de smântână produse de MGT sunt caracterizate de o mare fiabilitate, costuri reduse în exploatare și eficiență sporită. Soluțiile tehnologice propuse pot răspunde standardelor de grăsimi în lapte care se pot încadra între 1 și 3 %, destinat brânzeturilor degresate. Prin reglarea paramentrilor funcționali, separatoarele MGT pot acoperi standardele de brăsimi ale brânzeturilor de 5, 9, 12 și 15 %, [...]
Se întâmplă ca uneori regulile impuse de Uniunea Europeană, chiar și cele în domeniul protecției clienților, să aibă efect de bumerang asupra unor grupuri de consumatori. Acesta ar putea fi și cazul unei beri speciale din Belgia, produsă după metode tradiționale la o mănăstire din Flandra, considerată de majoritatea experților drept “cea mai bună bere din lume”. Berea trapistă sau “de mănăstire” cum mai est [...]
Intersnack România, producă­torul brandului de snackuri Chio, vrea să extindă fabrica pe care o deține în județul Brașov, depunând în acest sens o solicitare pentru a lua avizul de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului – Brașov. Practic, Intersnack vrea să cons­truiască o hală nouă și un șopron, care să funcțio­neze ca atelier de între­ținere a utilajelor.   Reprezentanții com­paniei nu au făcut cunoscută valoarea [...]
Grupul francez Lactalis, care în urmă cu cinci ani a cumpărat producătorul de lactate LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis, a înlocuit brandul LaDorna de pe produsele din categoria telemea cu brandul President, recunoscut la nivel european, în urma unui proces de rebranding început în mai 2013 și finalizat la începutul acestui an. Astfel, în prezent în magazine se comercializează telemea President, dar mai există și loturi de telemea care au [...]
Apele minerale din Romania sunt cu mult sub pretul apelor minerale din occident, in ciuda calitatiilor net superioare. In contextul afacerilor, apa minerală naturală este unul dintre puținele segmente ale industriei alimentare unde multinaționalele nu monopolizează piața cu brandurile lor cu nume de rezonanță internațională. Pe segmentul apei minerale antreprenorii locali reușesc să domine piața estimată la câteva sute de milioane de euro. Astfel, în topul celor mai mari zece [...]
Prima zi a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk a prilejuit punerea în discuție a calității produselor lactate, în cadrul dezbaterii cu titlul ”Calitatea alimentului și încrederea consumatorului în etichetă”. La dezbatere au participat: Doamna Dana Tănase-Director al Direcției Siguranță Alimentară a Produselor de Origine Animală, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL și Cristian Popa-Consultant pe probleme d [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi