Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Cu ocazia întâlnirii de lucru dintre președintele ANSVSA, Vladimir Mănăstireanu și Ion Sula, directorul general al ANSA, unul dintre subiectele abordate a fost identificarea modalităților prin care  ANSVSA poate sprijini Republica Moldova în eforturile de a-și promova produsele alimentare autohtone și de a  stabili noi relații comerciale. În contextul acțiunilor întreprinse de România de a susține Republica Moldova pe parcursul către aderarea la Uniunea Europeană, ANSVSA a demarat mai multe proiecte bilaterale, cu rezultate concrete.


Cel mai recent este proiectul desfășurat de cele două instituții, care a făcut posibilă crearea și dotarea Laboratorului pentru determinarea reziduurilor de pesticide în plante, sol și producția de origine non-animală cu un echipament de ultimă generație de tip Gaz Cromatograf cu Spectrometru de masă, singurul de acest tip în Republica Moldova.


Extinderea piețelor de desfacere, atât pe piața comunitară cât și a tărilor terțe, pentru produsele alimentare autohtone este și va fi un deziderat esențial al Autorității, sens în care a întreprins multiple demersuri.


Una dintre oportunitățile identificate a fost piața importantă reprezentată de statele regiunii MENA, respectiv Egipt, Tunisia și Palestina, concretizată într-un proiect finanțat de Ministerul Afacerilor Externe din România, care urmărește consolidarea relațiilor cu aceste state, în vederea identificării oportunităților de colaborare și a dezvoltării relațiilor comerciale.


O dată în plus, ANSVSA și-a materializat angajamentul de a sprijini Republica Moldova prin includerea în delegația română care va efectua vizite de lucru în cele trei state menționate, a unor oficiali din țara vecină.


În acest cadru, vor avea întâlniri cu oficiali din domeniul sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, reprezentanți ai ambasadelor altor state care derulează proiecte în domeniu și cu reprezentanți ai companiilor care investesc în aceste țări.


De asemenea, cu acest prilej, experții vor discuta posibilitatea de dezvoltare de proiecte bilaterale care să sprijine instituțiile din statele MENA să atingă cerințele stabilite ca priorități de către Uniunea Europeană.

Alte articole recomandate:

Discounterul german Lidl este în discuții să preia două magazine XXL Mega Discount de la grupul Rewe din aceeași țară, într-o tranzacție de 5-10 mil. euro, potrivit sur­se­lor din piață. Acordul, care ar uma să se semneze în circa o lună, ar completa tabloul de tranzacții încheiate în ultimul de­ceniu în retailul alimentar local. Aceasta ar fi de altfel a doua tranzacție din retailul alimentar din acest an după ce recent grupul german Metro [...]
(Agerpres) H&E Reinert a relansat de curând Crenvurștii Martinel, cu o nouă imagine la raft, mai atractivă, mai vizibilă, dar și cu un gramaj mai mare (180g). Conceptul noii imagini are la bază informațiile primite de la cumpărătorii de produse din gama Martinel, prin intermediul studiilor de marketing, urmărind trei direcții de îmbunătățire: -o mai bună vizibilitate asupra produsului, ambalajul prezintă mai multe ferestre transparente ce oferă [...]
Agroland, cea mai puternica retea de magazine agricole din Romania, cu 17 ani de experienta in vanzarea de pui de o zi, investeste 400.000 euro pentru a dezvolta o noua linie de business – comercializarea de carne de pui sub marca de „Pui Rustic”. Investitia va fi preponderent directionata catre achizitia si dotarea primelor ferme de mici dimensiuni cu linii automate de hranire si adapare, furnizate de Agroland. „Pana la finalul anului 2017, estimam ca vom detine 50% [...]
Evaziunea este cvasigenerala pe piata spirtoaselor, a afirmat Romulus Dascalu, Presedintele Asociatiei Producatorilor de Bauturi Spirtoase din Romania, intr-o emisiune difuzata de postul Realitatea TV. Acesta a subliniat in cursul interventiei sale din cadrul emisiunii "Academia de evaziune" de vineri seara, ca s-au intalnit situatii in care chiar aceia care trebuiau sa controleze piata erau capii unor retele evazioniste. Pe de alta parte, Ziarul financiar informeaza c piața băuturil [...]
Rezultatele GfK TEMAX pentru România,T2 2017: Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T2 cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai importante evoluții au fost înregistrate de sectoarele telecom, electrocasnice mici și foto, toate având creșteri de două cifre. Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în ac [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, informează Iqads. Topul acopera brandurile prezente in online in 24 de categorii.  Datele pentru brandurile din categoria vin sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator. Vin – August, [...]
Vânzările de bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri și flori cresc de zeci de ori de sărbători precum Sfântul Valentin (14 Februarie), Dragobete (24 Februarie), 1 Martie și 8 Martie, potrivit estimărilor retailerilor. "Românii sunt euforici când este vorba de sărbători. Vânzările cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare creștere, după care urmează fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intimă", a declarat [...]
Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a achiziționat un teren situat în centrul orașului Târgu Mureș, unde va deschide la începutul verii un nou magazin. La Târgu Mureș mai funcționează un magazin al operatorului cash&carry, la ieșirea spre Sângeorgiu de Mureș.     Odată cu deschiderea noului magazin, Selgros va introduce un nou format d [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN