Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cele mai mari 50 de companii din industria alimentară românească cumulează afaceri de 4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că 40% din afacerile cu mâncare sunt controlate de un grup de companii ce reprezintă mai puțin de 1% dintr-o industrie cu 8.400 de firme. Marian Andreev (Prutul), Vasile Lucuț (Unicarm) și Ioan Popa (Transavia), proprietari ai unor afaceri cu rulaje de cel puțin 100 milioane de euro/an, sunt singurii antreprenori români care și-au făcut loc în topul celor mai mari zece producători de alimente din România.


Companiile românești din industria alimentară și-au crescut încasările cu 26% în ultimii șase ani, aproape la jumătate față de ritmul de creștere al grupurilor multinaționale. „Cei care au avut desfacere au fost cei care au crescut sau au evitat scăderea. Desfacerea asigurată a fost una din componente, alături de management“, spune Bara Levente, proprietarul producătorului de condimente Supremia, o afacere de 32 milioane de euro/an.


Piața alimentară din România este una cheie în calculele multinaționalelor având în vedere că aici este a șaptea cea mai mare piață din UE, iar românii cheltuie pe mâncare 30% din banii trimiși în fiecare lună în consum. Industria alimentară românească se află însă abia la începutul drumului în comparație cu economiile mature din UE având în vedere că cele 11 miliarde de euro rulate local înseamnă numai 1% din întreaga piață alimentară europeană. Mai multe, pe www.zf.ro


 


 

Alte articole recomandate:

Cu o tradiție de 125 de ani în arta brutăriei franțuzești, rețeaua de brutării Paul a ajuns în 2008 și în România, franciza fiind obținută de compania Moulin D'or. În prezent, compania deține 11 unități Paul, iar anul trecut brutăriile au înregistrat o cifră de afaceri de circa 5,2 mil. euro. Dintre aceste 11 unități, o parte sunt de tip brutărie, precum Paul din Doroban­ților, Universitate, AFI Palace sau Piața Romană, iar o parte de tip chariot [...]
În condițiile în care unii retailiști se orientează spre aprovizionarea propriilor magazine cu produse alimentare din importl, Metro Cash&Carry, care deține business de 31 de magazine și afaceri de circa 910 mil. euro anul trecut, anunță că se aprovizionează aproape exclusiv din România pe segmentele carne proaspătă și vinuri. În sezon, și la rafturile de legume-fructe ponderea produselor „made in Romania“ este de circa [...]
Topul vizibilitatii brandurilor de Lactate si Branzeturi in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus in luna aprilie de Activia, Napolact si Fruzu, noteaza Iqads. Topul celor mai importante pagini ale brandurilor de Lactate si Branzeturi in functie de numarul de “people talking about this”, calculat de Facebook, si in functie de numarul total al activitatilor fanilor de pe pagina, calculat de fbMonitor, este condus [...]
Universul de retail modern s-a imbogatit in luna februarie cu 14 magazine, formatul vedeta fiind supermarketul. Germanii de la Lidl sunt cap de afis pe lista celor mai expansivi jucatori cu 5 deschideri ale sale, fiind urmat de Profi cu 3 magazine, Carrefour Express si Kaufland cu cate 2 inaugurari fiecare, in timp ce Mega Image, sub brandul Shop&Go si Penny Market au marcat cate o noua locatie. Cu exceptia magazinului din Popesti-Leordeni, primul din aceasta localitate, Lidl a continuat [...]
Brandul de bere Beck’s, detinut de Bergenbier SA, deruleaza intre 11 august - 30 septembrie 2014 o campanie nationala cu premii constand in patru autoturisme BMW seria 1. Pentru a se inscrie in promotia nationala, consumatorii trebuie sa introduca codul aflat sub capacele sticlelor sau sub cheitele dozelor de Beck’s si Beck’s Green Lemon pe www.becks.ro sau il pot trimite prin SMS la 1750.  „Prin noua promotie nationala Beck’s ne-am dorit sa aducem [...]
Bucureștenii comandă cel mai mult și mai des de mâncare acasă și la birou, cheltuind în medie 50 lei pe o comandă zilnică, în timp ce clujenii, timișorenii și ieșenii care comandă mâncare online cheltuie aproximativ 40 lei per comandă, potrivit foodpanda România, platforma de comenzi de mâncare susținută de Rocket Internet, cel mai mare incubator de business-uri online din lume. La nivelul celor mai scumpe comenzi foodpanda tot Bucureștiul este lider, ce [...]
Potrivit INSSE, in  luna  mai  2017,  cifra  de  afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule  și  motociclete),  în  termeni  nominali, față  de  luna  precedentă  a  crescut  ca  serie  brută cu 8,4%  și ca serie ajustat [...]
Grupul german Schwarz, proprietarul lanțurilor Kaufland și Lidl, și-a prezentat în presa germană planurile pentru urmă­torii cinci ani, planuri ce prevăd atingerea bornei de 100 mld. euro afaceri, transformarea hipermarketurilor Kaufland în discounter pe suprafață mare și expansiunea magazinelor Lidl pe noi piețe, printre care și SUA.   Potrivit ultimelor date ale ZF, nemții de la Schwarz au devenit anul trecut cel mai mare grup de retail din Europa, cu afaceri de aproape [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN