Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Valeriu Cotea, președintele Patronatului Viei și Vinului, este de părere că vinul este cel mai "gustos" ambasador. "Se spune că vinul este cel mai bun ambasador. Nu știu dacă este cel mai bun, dar cel mai gustos ambasador este cu siguranță", a declarat Valeriu Cotea, la Gala vinului românesc. De altfel, vinurile românești au devenit adevărate branduri.


România, jucător important în Europa


În UE, exporturile de vin românesc realizate anul trecut, au valorat circa 4,48 milioane euro, pentru o cantitate de 4,2 milioane litri. În aceeași perioadă, România a exportat în afara UE 1,7 milioane litri vin, în valoare de peste 3,2 milioane euro, potrivit datelor de la Ministerul Agriculturii. Interesant este și faptul că unele dintre vinurile românești ajung peste hotare la prețuri de până la trei ori mai mari, comparativ cu cele cu care sunt vândute pe piața hotelurilor și restaurantelor din România, potrivit unor producători din domeniu.


În total, România a exportat în lume, anul trecut, circa 6 milioane de litri de vin, în valoare de 7,6 milioane euro. "Cea mai pretențioasă piață este cea din Japonia. Printre producătorii de vin se spune că, dacă reușești să intri pe această piață, atunci poți reuși pe orice altă zonă", este de părere Dumitru Tosa, vicepreședinte Zarea. Acesta spune că, de exemplu, spumantul fermentat în sticlă produs de Zarea, care se vinde în magazinele din România cu 28-30 de lei pe sticlă, echivalentul a 6-7 euro, este cumpărat de japonezi cu 19 euro pe sticlă.

Un alt producător de vinuri, care exportă în Franța, spune că prețul aceleiași sticle de vin produse de el ajunge să fie mai mare cu 15-20% în Franța, comparativ cu prețul cu care aceeași sticlă este vândută în hotelurile și restaurantele din România.


"Avem 17 hectare pe rod, cu un singur soi, și vindem 100.000 sticle pe an. Cel mai scump vin produs de noi pleacă de la noi cu un preț de 280 lei și poate fi găsit în rețeaua HoReCa și magazinele specializate. Exportăm în Franța 10% din producție", au declarat reprezentanții Cramelor Rottenberg.


Datele de la Ministerul Agriculturii arată ca principalele piețe externe unde ajunge vinul autohton sunt Germania, unde anul trecut, au fost exportate vinuri în valoare de 1,36 milioane euro, urmată de Italia, cu 796 milioane euro. În țările terțe, adică în afara UE, cele mai mari exporturi, din punct de vedere valoric, au fost în primele opt luni către China, cu o valoare de 1 milion de euro, urmată de SUA, unde au fost exportate vinuri în valoare de 978 milioane euro.


Cramele Recaș, cel mai iubit brand din Banat


Ca orice proiect nou și îndrăzneț, proiectul ”Harta brandurilor” a fost aplicat și în România, testând astfel fidelitatea și entuziasmul consumatorilor. Realizatorii și-au dorit ca rezultatele să fie cât mai reale și fidele, așa că au realizat un sondaj online, unde oricine putea să-și propună brandul favorit. În final, dintre brandurile cele mai populare s-a ales, tot prin vot, unul reprezentativ pentru fiecare zonă a țării. În cele din urmă, în conformitate cu tradițiile și specificul local,


Harta Brandurilor a desemnat câștigătoare următoarele branduri autohtone: Cotnari în Moldova, Murfatlar în Dobrogea, Dacia în Munteni, Râureni în Oltenia, Cramele Recaș în Banat, Bace Toghiere în Crișana, Bâzo în Maramureș, Bucovina în Bucovina și Luna Solai în Transilvania.


Lansată în cadrul proiectului Români, buni Europeni, această campanie a validat Cramele Recaș drept cel mai iubit brand românesc din Banat, detronând celelalte brandurile finaliste din această regiune, printre care se numără: Aliphia, Timișoreana, Banat, Guban.


Această realizare este o confirmare a legăturii dintre Cramele Recaș și comunitatea bănățeană, cât și o dovadă a faptului că promovarea unor valori, care au rezonanță la nivel local și european, este o strategie de marketing de succes.


Premierul Hong Kong preferă 2 mărci românești de vin roșu 


Vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării și Administrației Publice, aflat într-o vizită de lucru în Hong Kong, a declarat la finalul întrevederii pe care a avut-o cu șeful Executivului regiunii administrative speciale Hong Kong, C. Y. Leung, că în noiembrie, România își va relua participarea la expoziția de vinuri care are loc anual în Hong Kong.


"Am stabilit ca România să participe la expoziția care va avea loc în noiembrie, cu un pavilion serios, și domnul Leung mi-a promis că va promova vinurile românești, pentru că îi și plac, în special, vinurile roșii", a spus vicepremierul român, citat de Mediafax. Dragnea a menționat că C. Y. Leung i-a precizat două mărci de vinuri românești preferate, dar nu a vrut să le facă publice.


Două vinuri românești incluse în World Top 200


Două vinuri românești - La Umbra Merlot și Waitrose Pinot Noir - se regăsesc în topul celor mai bune 200 de vinuri ale anului, publicat de cotidianul britanic „Daily Mail”. Topul realizat de Matthew Jukes, unul dintre cei mai influenți jurnaliști și critici de vinuri din Marea Britanie, include în „The Daily Mail Weekend Magazine 200 Best Value Summer Wine Collection” două vinuri românești produse de Cramele Halewood. La Umbra Merlot este descris de Matthew Jukes ca fiind un vin senzațional, care se poate consuma lejer alături de orice alegere culinară. Cât despre al doilea vin, Waitrose Pinot Noir, jurnalistul îl prezintă ca „ Biggest Surprise - A true Romanian superstar”.


 „Suntem foarte bucuroși că prin vinurile noastre arătăm partea frumoasă a României! Iată că nu numai medaliile obținute de Halewood în concursuri organizate la nivel mondial confirmă calitatea vinurilor noastre, ci și aprecierile primite în presa internațională”, a declarat Dan Muntean, directorul general al Grup Halewood România.


Gama La Umbra, din care face parte și vinul Merlot din topul realizat de Matthew Jukes, se vinde bine piețe externe, precum Marea Britanie, Germania sau Olanda. Waitrose, unul dintre cele mai importante lanțuri de magazine  din Marea Britanie, are  în prezent în portofoliul său 3 vinuri românești: 2 din gama La Umbra și unul sub marcă și etichetă proprie - Waitrose Pinot Noir.


Vinurile La Umbra pot fi achiziționate din rețeaua de magazine Halewood - Winery Outlet din București, Ploiești, DN1 Breaza-Nistorești, Sinaia, Azuga, Brașov, Sibiu, Târgoviște, Pitești, Urlați și Constanța.


Din Grupul Halewood România fac parte Halewood Wines,  Cramele Halewood, Halewood România și Domeniile Halewood. Halewood are în proprietate crame și plantații de viță de vie în regiunea Dealu Mare, Podișul Transilvaniei și Murfatlar. La acestea se adaugă Pivnițele Rhein Azuga fondate în 1892. În Ploiești unde este sediul Halewood Wines, se află pivnițele subterane, depozitul de produse finite (cu o capacitate de peste 1 milion de sticle), precum și liniile de îmbuteliere. Grupul Halewood deține peste 350 hectare de vie plantate în perioada 2002-2009.  


 


Alba și-a premiat cele mai bune 3 sortimente de vinuri!


Într-un cadru festiv, s-a desfășurat recent, la Sala Unirii din Alba Iulia, “Gala Vinurilor 2014”. Trei sortimente de vinuri au fost alese să reprezinte oficial imaginea județului Alba, ca produs turistic. Este vorba despre Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra al companiei Jidvei – la categoria producători mari, Cardinal Pinoit Gri de la Domeniile Boieru – la categoria producători mijlocii și Traminer produs de Csiki Marton din Ciumbrud – la categoria producători mici, care au primit distincția de „Vin al Județului Alba”.


Dacă la primele două categorii, respectiv producători mari și mijlocii, vinurile au fost alese dinainte pentru calitățile sale deosebite și numeroasele premii internaționale obținute, la categoria micilor producători vinul lui Csiki Marton (foto stânga) din Ciumbrud  a câștigat un concurs organizat la care au participat 40 de mici producători din toate podgoriile județului (Alba Iulia, Aiud, Sebeș-Apold, Târnave), cu peste 80 de sortimente de vinuri.


Alte 4  sortimente de vinuri excepționale, trei  din Aiud, și unul din Alba Iulia, au câștigat medalii de aur în cadrul concursului.  Este vorba despre  Sauvignon Blanc produs de Csiki Marton din Ciumbrud, cel care a primit și distincția de “Vin al județului Alba” cu Traminer,  Riesling italian al producătorului Gabriel Savu din Ciumbrud cu 97 puncte,  Sauvignon Blanc al micului producător Elena Anghel din Alba Iulia (94 puncte), și Riesling Italian produs de Sallai Jozsef din Aiud (94 puncte).Vinul județului se va bucura de un design special creat și o etichetă distinctă, iar producătorii acestuia vor putea folosi licoarea în toate acțiunile lor de marketing.


Aflată în acest an la a doua ediție, Gala Vinurilor este un proiect ambițios al autorităților județene prin care își doresc ca vinurile producătorilor locali să fie un  produs de promovare turistic al județului. „Funcționând ca vector de imagine în strategia de promovare turistică a județului Alba (ca zonă viniviticolă premium a României), vinurile sunt esențiale pentru definirea identității județului”, au spus organizatorii.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Când vine vorba de activitățile pe care oamenii le fac în mod regulat pentru a-și menține sănătatea fizică, nu este deloc de mirare faptul că aproape două treimi din populația online din 17 țări include somnul suficient, consumul de alimente sănătoase și exercițiile fizice. Ceea ce este mai surprinzător este că aproape un număr egal de persoane (62%) includ acum “petrecerea timpului cu familia, prietenii sau animalele d [...]
PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, lichidatorul Pic SA, a finalizat vanzarea hypermaketului Pic Oradea catre Western Logistics SRL, firma afiliata grupului Alf Mizzi & sons Ltd din Malta, ce acopera o gama larga de segmente de afaceri, incluzand dezvoltari imobiliare, distributie, retail, publicitate si turism. „Tranzactia s-a realizat in contextul unei piete imobiliare cu o lichiditate scazuta, indeosebi pentru activele a caror valoare se ridica la cateva milioane de [...]
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia Sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail și în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail și de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum și Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse și îmbuteliate la Cramel [...]
O pâine uriașă, de 70 de kilograme, a fost coaptă noaptea trecută, în cuptorul din incinta Romexpo, aceasta fiind mai mare cu 10 kilograme decât cea de anul trecut, deoarece are TVA de 9%, a declarat, miercuri, la Indagra, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu, în momentul în care premierul Victor Ponta și ministrul Agriculturii, Daniel Constantin,  au ajuns la standul [...]
Coca-Cola și PepsiCo, cei mai mari doi jucători de pe piața internațională a băuturilor răcoritoare, au împreună afaceri de circa 550 mil. euro în România și 2.500 de angajați, arată calculele ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, are pe plan local trei fabrici în Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei și 14 puncte de distribuție. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 410 [...]
Nestle vinde Divizia de alimente congelate La Cocinera, companiei Findus Spain, se arata intr-un comunicat, tranzactia fiind parte a procesului de revizuire a portofoliului, transmite . Tranzacția, al cărei preț nu a fost dat publicității, include brandul La Cocinera și unitatea din Valladolid, unde se fabrică produse alimentare congelate, în timp ce produsele din aluat congelat comercializat sub brandul La Cocinera nu fac parte din acord, a anunțat com [...]
Prezenta pentru prima oara la targul Alimentaria 2016, care se desfasoara la Barcelona, domnul Carles Puigdemont, Presedintele Cataloniei, a felicitat compania romaneasca Tual Fast Chance '98, in vizita la standuri pe care a facut-o in dimineata zilei de luni. De fapt, putem spune cu deplin temei ca firma condusa de doamna Claudia Nacu poate fi numita vedeta momentului, din randul companiilor romanesti expozante la Alimentaria, datorita succesului deplin pe care l-a inregistra inca di [...]
Dacă ar fi să ne luăm după ultimele declarații ale celor care își desfășoară activitatea în activitatea de HoReCa din România, perspectivele ar fi mai mult decât favorabile, în comparație cu anii trecuți. Decizia de a diminua cota de TVA, de la 24 %, la 9 %, pentru pachetele all-inclusive din turism, coroborate cu situația internațională tensionată, din Europa, mai puțin, însă, în România, lucrurile ar putea [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN