Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Valeriu Cotea, președintele Patronatului Viei și Vinului, este de părere că vinul este cel mai "gustos" ambasador. "Se spune că vinul este cel mai bun ambasador. Nu știu dacă este cel mai bun, dar cel mai gustos ambasador este cu siguranță", a declarat Valeriu Cotea, la Gala vinului românesc. De altfel, vinurile românești au devenit adevărate branduri.


România, jucător important în Europa


În UE, exporturile de vin românesc realizate anul trecut, au valorat circa 4,48 milioane euro, pentru o cantitate de 4,2 milioane litri. În aceeași perioadă, România a exportat în afara UE 1,7 milioane litri vin, în valoare de peste 3,2 milioane euro, potrivit datelor de la Ministerul Agriculturii. Interesant este și faptul că unele dintre vinurile românești ajung peste hotare la prețuri de până la trei ori mai mari, comparativ cu cele cu care sunt vândute pe piața hotelurilor și restaurantelor din România, potrivit unor producători din domeniu.


În total, România a exportat în lume, anul trecut, circa 6 milioane de litri de vin, în valoare de 7,6 milioane euro. "Cea mai pretențioasă piață este cea din Japonia. Printre producătorii de vin se spune că, dacă reușești să intri pe această piață, atunci poți reuși pe orice altă zonă", este de părere Dumitru Tosa, vicepreședinte Zarea. Acesta spune că, de exemplu, spumantul fermentat în sticlă produs de Zarea, care se vinde în magazinele din România cu 28-30 de lei pe sticlă, echivalentul a 6-7 euro, este cumpărat de japonezi cu 19 euro pe sticlă.

Un alt producător de vinuri, care exportă în Franța, spune că prețul aceleiași sticle de vin produse de el ajunge să fie mai mare cu 15-20% în Franța, comparativ cu prețul cu care aceeași sticlă este vândută în hotelurile și restaurantele din România.


"Avem 17 hectare pe rod, cu un singur soi, și vindem 100.000 sticle pe an. Cel mai scump vin produs de noi pleacă de la noi cu un preț de 280 lei și poate fi găsit în rețeaua HoReCa și magazinele specializate. Exportăm în Franța 10% din producție", au declarat reprezentanții Cramelor Rottenberg.


Datele de la Ministerul Agriculturii arată ca principalele piețe externe unde ajunge vinul autohton sunt Germania, unde anul trecut, au fost exportate vinuri în valoare de 1,36 milioane euro, urmată de Italia, cu 796 milioane euro. În țările terțe, adică în afara UE, cele mai mari exporturi, din punct de vedere valoric, au fost în primele opt luni către China, cu o valoare de 1 milion de euro, urmată de SUA, unde au fost exportate vinuri în valoare de 978 milioane euro.


Cramele Recaș, cel mai iubit brand din Banat


Ca orice proiect nou și îndrăzneț, proiectul ”Harta brandurilor” a fost aplicat și în România, testând astfel fidelitatea și entuziasmul consumatorilor. Realizatorii și-au dorit ca rezultatele să fie cât mai reale și fidele, așa că au realizat un sondaj online, unde oricine putea să-și propună brandul favorit. În final, dintre brandurile cele mai populare s-a ales, tot prin vot, unul reprezentativ pentru fiecare zonă a țării. În cele din urmă, în conformitate cu tradițiile și specificul local,


Harta Brandurilor a desemnat câștigătoare următoarele branduri autohtone: Cotnari în Moldova, Murfatlar în Dobrogea, Dacia în Munteni, Râureni în Oltenia, Cramele Recaș în Banat, Bace Toghiere în Crișana, Bâzo în Maramureș, Bucovina în Bucovina și Luna Solai în Transilvania.


Lansată în cadrul proiectului Români, buni Europeni, această campanie a validat Cramele Recaș drept cel mai iubit brand românesc din Banat, detronând celelalte brandurile finaliste din această regiune, printre care se numără: Aliphia, Timișoreana, Banat, Guban.


Această realizare este o confirmare a legăturii dintre Cramele Recaș și comunitatea bănățeană, cât și o dovadă a faptului că promovarea unor valori, care au rezonanță la nivel local și european, este o strategie de marketing de succes.


Premierul Hong Kong preferă 2 mărci românești de vin roșu 


Vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării și Administrației Publice, aflat într-o vizită de lucru în Hong Kong, a declarat la finalul întrevederii pe care a avut-o cu șeful Executivului regiunii administrative speciale Hong Kong, C. Y. Leung, că în noiembrie, România își va relua participarea la expoziția de vinuri care are loc anual în Hong Kong.


"Am stabilit ca România să participe la expoziția care va avea loc în noiembrie, cu un pavilion serios, și domnul Leung mi-a promis că va promova vinurile românești, pentru că îi și plac, în special, vinurile roșii", a spus vicepremierul român, citat de Mediafax. Dragnea a menționat că C. Y. Leung i-a precizat două mărci de vinuri românești preferate, dar nu a vrut să le facă publice.


Două vinuri românești incluse în World Top 200


Două vinuri românești - La Umbra Merlot și Waitrose Pinot Noir - se regăsesc în topul celor mai bune 200 de vinuri ale anului, publicat de cotidianul britanic „Daily Mail”. Topul realizat de Matthew Jukes, unul dintre cei mai influenți jurnaliști și critici de vinuri din Marea Britanie, include în „The Daily Mail Weekend Magazine 200 Best Value Summer Wine Collection” două vinuri românești produse de Cramele Halewood. La Umbra Merlot este descris de Matthew Jukes ca fiind un vin senzațional, care se poate consuma lejer alături de orice alegere culinară. Cât despre al doilea vin, Waitrose Pinot Noir, jurnalistul îl prezintă ca „ Biggest Surprise - A true Romanian superstar”.


 „Suntem foarte bucuroși că prin vinurile noastre arătăm partea frumoasă a României! Iată că nu numai medaliile obținute de Halewood în concursuri organizate la nivel mondial confirmă calitatea vinurilor noastre, ci și aprecierile primite în presa internațională”, a declarat Dan Muntean, directorul general al Grup Halewood România.


Gama La Umbra, din care face parte și vinul Merlot din topul realizat de Matthew Jukes, se vinde bine piețe externe, precum Marea Britanie, Germania sau Olanda. Waitrose, unul dintre cele mai importante lanțuri de magazine  din Marea Britanie, are  în prezent în portofoliul său 3 vinuri românești: 2 din gama La Umbra și unul sub marcă și etichetă proprie - Waitrose Pinot Noir.


Vinurile La Umbra pot fi achiziționate din rețeaua de magazine Halewood - Winery Outlet din București, Ploiești, DN1 Breaza-Nistorești, Sinaia, Azuga, Brașov, Sibiu, Târgoviște, Pitești, Urlați și Constanța.


Din Grupul Halewood România fac parte Halewood Wines,  Cramele Halewood, Halewood România și Domeniile Halewood. Halewood are în proprietate crame și plantații de viță de vie în regiunea Dealu Mare, Podișul Transilvaniei și Murfatlar. La acestea se adaugă Pivnițele Rhein Azuga fondate în 1892. În Ploiești unde este sediul Halewood Wines, se află pivnițele subterane, depozitul de produse finite (cu o capacitate de peste 1 milion de sticle), precum și liniile de îmbuteliere. Grupul Halewood deține peste 350 hectare de vie plantate în perioada 2002-2009.  


 


Alba și-a premiat cele mai bune 3 sortimente de vinuri!


Într-un cadru festiv, s-a desfășurat recent, la Sala Unirii din Alba Iulia, “Gala Vinurilor 2014”. Trei sortimente de vinuri au fost alese să reprezinte oficial imaginea județului Alba, ca produs turistic. Este vorba despre Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra al companiei Jidvei – la categoria producători mari, Cardinal Pinoit Gri de la Domeniile Boieru – la categoria producători mijlocii și Traminer produs de Csiki Marton din Ciumbrud – la categoria producători mici, care au primit distincția de „Vin al Județului Alba”.


Dacă la primele două categorii, respectiv producători mari și mijlocii, vinurile au fost alese dinainte pentru calitățile sale deosebite și numeroasele premii internaționale obținute, la categoria micilor producători vinul lui Csiki Marton (foto stânga) din Ciumbrud  a câștigat un concurs organizat la care au participat 40 de mici producători din toate podgoriile județului (Alba Iulia, Aiud, Sebeș-Apold, Târnave), cu peste 80 de sortimente de vinuri.


Alte 4  sortimente de vinuri excepționale, trei  din Aiud, și unul din Alba Iulia, au câștigat medalii de aur în cadrul concursului.  Este vorba despre  Sauvignon Blanc produs de Csiki Marton din Ciumbrud, cel care a primit și distincția de “Vin al județului Alba” cu Traminer,  Riesling italian al producătorului Gabriel Savu din Ciumbrud cu 97 puncte,  Sauvignon Blanc al micului producător Elena Anghel din Alba Iulia (94 puncte), și Riesling Italian produs de Sallai Jozsef din Aiud (94 puncte).Vinul județului se va bucura de un design special creat și o etichetă distinctă, iar producătorii acestuia vor putea folosi licoarea în toate acțiunile lor de marketing.


Aflată în acest an la a doua ediție, Gala Vinurilor este un proiect ambițios al autorităților județene prin care își doresc ca vinurile producătorilor locali să fie un  produs de promovare turistic al județului. „Funcționând ca vector de imagine în strategia de promovare turistică a județului Alba (ca zonă viniviticolă premium a României), vinurile sunt esențiale pentru definirea identității județului”, au spus organizatorii.

Alte articole recomandate:

  Copa Cogeca solicită Uniunii Europene urgentarea luării unei decizii cu privire la autorizarea a 8 varietăți de cereale modificate genetic, alimente și furaje care s-au dovedit a fi sigure. Este nevoie de o decizie în acest sens pentru a se elimina riscul unei concurențe neloiale în fața furnizorilor americani, informeaza Recolta. Reprezentanții producătorilor europeni au solicitat Comisiei Europene condusă, încă, de Jose Barroso să nu mai întârzie [...]
În perioada 19-20.04.2016, inspectori din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor București, au efectuat 192 verificări în unități supuse controlului sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, inclusiv control oficial (conform Ordinelor nr. 64/2007 și 113/2008), evaluări în vederea înregistrării/autorizării sanitare veterinare etc.,  raportat la programele și tematicile proprii specifice sau urmare unor sesizări primite. D [...]
Interesul consumatorilor pentru produse naturale și sănătoase a crescut determinând creșterea consumului de sucuri de fructe și legume. La aceasta contribuie în mare măsură realizările din domeniul filtrării prin membrane, microfiltrarea și ultrafiltrarea, menite să înlocuiască filtrarea cu materiale filtrante care este costisitoare, nesănătoasă și poluantă. Pentru întârzierea colmatării membranei de ultrafiltrare, la obținerea sucurilor fără pulpă este benefică [...]
Începând cu luna februarie, Fanta are o nouă aromă: zmeură și fructul pasiunii, care se alătură gamei existente: Portocale, Lămâie, Struguri, Piersici și Caise. Noua campanie de promovare se desfășoară sub sloganul  "Cât de departe ai merge ca să guști noua Fanta?” și cuprinde execuții pe TV și pentru digital, activități in-store și de PR, anunță un comunicat din partea McCann PR. Spotul TV realizat pentru noua Fanta cu aromă de zmeură și fructul [...]
Air Liquide oferă ALIGAL , o gamă completă de soluții într-un pachet unic, care este personalizat pentru a satisface cerințele de calitate , igienă , HACCP și de procesare ale clienților. Ofertele sunt compatibile cu orice cerință sau cu orice fel procesare produse alimentare: de la pregătirea materiilor prime la transportul produsului final . ALIGAL mizează pe o expertiză tehnică puternică și know-how în industria alimentară dezvoltate prin intermediul [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks. Pentru luna ianuarie, Top-ul vizibilitatii este condus de Cotnari. Topul acopera brandurile prezente in online in 27 de categorii.  Datele pentru brandurile din categoria vin sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator. INDICATOR To [...]
În urma unei ample reorganizări pe care compania Kellogg a realizat-o în 2014, aceasta a luat decizia de a distribui produsele Pringles în regiunea Europei Centrale prin intermediul unui singur partener, respectiv a grupului Orbico. Decizia afectează și România. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie, societatea Egea Orbico Beauty va prelua activitatea de distribuție a mărcii Pringles pe plan național. Anterior, brandul Pringles se afla în [...]
(Comunicat) În jurul nostru sunt multe afaceri: locul de unde cumpărăm cafeaua dimineața, restaurantul în care servim preparatele preferate, magazinul din colț. Toate aceste afaceri aduc culoare în viețile noastre și joacă un rol important în cadrul comunităților locale. Acestea sunt motivele pentru care, anul trecut,  METRO a inițiat “Ziua Afacerii Tale”. Aflat deja la a doua ediție, evenimentul se va desfășura [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN