Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Valeriu Cotea, președintele Patronatului Viei și Vinului, este de părere că vinul este cel mai "gustos" ambasador. "Se spune că vinul este cel mai bun ambasador. Nu știu dacă este cel mai bun, dar cel mai gustos ambasador este cu siguranță", a declarat Valeriu Cotea, la Gala vinului românesc. De altfel, vinurile românești au devenit adevărate branduri.


România, jucător important în Europa


În UE, exporturile de vin românesc realizate anul trecut, au valorat circa 4,48 milioane euro, pentru o cantitate de 4,2 milioane litri. În aceeași perioadă, România a exportat în afara UE 1,7 milioane litri vin, în valoare de peste 3,2 milioane euro, potrivit datelor de la Ministerul Agriculturii. Interesant este și faptul că unele dintre vinurile românești ajung peste hotare la prețuri de până la trei ori mai mari, comparativ cu cele cu care sunt vândute pe piața hotelurilor și restaurantelor din România, potrivit unor producători din domeniu.


În total, România a exportat în lume, anul trecut, circa 6 milioane de litri de vin, în valoare de 7,6 milioane euro. "Cea mai pretențioasă piață este cea din Japonia. Printre producătorii de vin se spune că, dacă reușești să intri pe această piață, atunci poți reuși pe orice altă zonă", este de părere Dumitru Tosa, vicepreședinte Zarea. Acesta spune că, de exemplu, spumantul fermentat în sticlă produs de Zarea, care se vinde în magazinele din România cu 28-30 de lei pe sticlă, echivalentul a 6-7 euro, este cumpărat de japonezi cu 19 euro pe sticlă.

Un alt producător de vinuri, care exportă în Franța, spune că prețul aceleiași sticle de vin produse de el ajunge să fie mai mare cu 15-20% în Franța, comparativ cu prețul cu care aceeași sticlă este vândută în hotelurile și restaurantele din România.


"Avem 17 hectare pe rod, cu un singur soi, și vindem 100.000 sticle pe an. Cel mai scump vin produs de noi pleacă de la noi cu un preț de 280 lei și poate fi găsit în rețeaua HoReCa și magazinele specializate. Exportăm în Franța 10% din producție", au declarat reprezentanții Cramelor Rottenberg.


Datele de la Ministerul Agriculturii arată ca principalele piețe externe unde ajunge vinul autohton sunt Germania, unde anul trecut, au fost exportate vinuri în valoare de 1,36 milioane euro, urmată de Italia, cu 796 milioane euro. În țările terțe, adică în afara UE, cele mai mari exporturi, din punct de vedere valoric, au fost în primele opt luni către China, cu o valoare de 1 milion de euro, urmată de SUA, unde au fost exportate vinuri în valoare de 978 milioane euro.


Cramele Recaș, cel mai iubit brand din Banat


Ca orice proiect nou și îndrăzneț, proiectul ”Harta brandurilor” a fost aplicat și în România, testând astfel fidelitatea și entuziasmul consumatorilor. Realizatorii și-au dorit ca rezultatele să fie cât mai reale și fidele, așa că au realizat un sondaj online, unde oricine putea să-și propună brandul favorit. În final, dintre brandurile cele mai populare s-a ales, tot prin vot, unul reprezentativ pentru fiecare zonă a țării. În cele din urmă, în conformitate cu tradițiile și specificul local,


Harta Brandurilor a desemnat câștigătoare următoarele branduri autohtone: Cotnari în Moldova, Murfatlar în Dobrogea, Dacia în Munteni, Râureni în Oltenia, Cramele Recaș în Banat, Bace Toghiere în Crișana, Bâzo în Maramureș, Bucovina în Bucovina și Luna Solai în Transilvania.


Lansată în cadrul proiectului Români, buni Europeni, această campanie a validat Cramele Recaș drept cel mai iubit brand românesc din Banat, detronând celelalte brandurile finaliste din această regiune, printre care se numără: Aliphia, Timișoreana, Banat, Guban.


Această realizare este o confirmare a legăturii dintre Cramele Recaș și comunitatea bănățeană, cât și o dovadă a faptului că promovarea unor valori, care au rezonanță la nivel local și european, este o strategie de marketing de succes.


Premierul Hong Kong preferă 2 mărci românești de vin roșu 


Vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării și Administrației Publice, aflat într-o vizită de lucru în Hong Kong, a declarat la finalul întrevederii pe care a avut-o cu șeful Executivului regiunii administrative speciale Hong Kong, C. Y. Leung, că în noiembrie, România își va relua participarea la expoziția de vinuri care are loc anual în Hong Kong.


"Am stabilit ca România să participe la expoziția care va avea loc în noiembrie, cu un pavilion serios, și domnul Leung mi-a promis că va promova vinurile românești, pentru că îi și plac, în special, vinurile roșii", a spus vicepremierul român, citat de Mediafax. Dragnea a menționat că C. Y. Leung i-a precizat două mărci de vinuri românești preferate, dar nu a vrut să le facă publice.


Două vinuri românești incluse în World Top 200


Două vinuri românești - La Umbra Merlot și Waitrose Pinot Noir - se regăsesc în topul celor mai bune 200 de vinuri ale anului, publicat de cotidianul britanic „Daily Mail”. Topul realizat de Matthew Jukes, unul dintre cei mai influenți jurnaliști și critici de vinuri din Marea Britanie, include în „The Daily Mail Weekend Magazine 200 Best Value Summer Wine Collection” două vinuri românești produse de Cramele Halewood. La Umbra Merlot este descris de Matthew Jukes ca fiind un vin senzațional, care se poate consuma lejer alături de orice alegere culinară. Cât despre al doilea vin, Waitrose Pinot Noir, jurnalistul îl prezintă ca „ Biggest Surprise - A true Romanian superstar”.


 „Suntem foarte bucuroși că prin vinurile noastre arătăm partea frumoasă a României! Iată că nu numai medaliile obținute de Halewood în concursuri organizate la nivel mondial confirmă calitatea vinurilor noastre, ci și aprecierile primite în presa internațională”, a declarat Dan Muntean, directorul general al Grup Halewood România.


Gama La Umbra, din care face parte și vinul Merlot din topul realizat de Matthew Jukes, se vinde bine piețe externe, precum Marea Britanie, Germania sau Olanda. Waitrose, unul dintre cele mai importante lanțuri de magazine  din Marea Britanie, are  în prezent în portofoliul său 3 vinuri românești: 2 din gama La Umbra și unul sub marcă și etichetă proprie - Waitrose Pinot Noir.


Vinurile La Umbra pot fi achiziționate din rețeaua de magazine Halewood - Winery Outlet din București, Ploiești, DN1 Breaza-Nistorești, Sinaia, Azuga, Brașov, Sibiu, Târgoviște, Pitești, Urlați și Constanța.


Din Grupul Halewood România fac parte Halewood Wines,  Cramele Halewood, Halewood România și Domeniile Halewood. Halewood are în proprietate crame și plantații de viță de vie în regiunea Dealu Mare, Podișul Transilvaniei și Murfatlar. La acestea se adaugă Pivnițele Rhein Azuga fondate în 1892. În Ploiești unde este sediul Halewood Wines, se află pivnițele subterane, depozitul de produse finite (cu o capacitate de peste 1 milion de sticle), precum și liniile de îmbuteliere. Grupul Halewood deține peste 350 hectare de vie plantate în perioada 2002-2009.  


 


Alba și-a premiat cele mai bune 3 sortimente de vinuri!


Într-un cadru festiv, s-a desfășurat recent, la Sala Unirii din Alba Iulia, “Gala Vinurilor 2014”. Trei sortimente de vinuri au fost alese să reprezinte oficial imaginea județului Alba, ca produs turistic. Este vorba despre Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra al companiei Jidvei – la categoria producători mari, Cardinal Pinoit Gri de la Domeniile Boieru – la categoria producători mijlocii și Traminer produs de Csiki Marton din Ciumbrud – la categoria producători mici, care au primit distincția de „Vin al Județului Alba”.


Dacă la primele două categorii, respectiv producători mari și mijlocii, vinurile au fost alese dinainte pentru calitățile sale deosebite și numeroasele premii internaționale obținute, la categoria micilor producători vinul lui Csiki Marton (foto stânga) din Ciumbrud  a câștigat un concurs organizat la care au participat 40 de mici producători din toate podgoriile județului (Alba Iulia, Aiud, Sebeș-Apold, Târnave), cu peste 80 de sortimente de vinuri.


Alte 4  sortimente de vinuri excepționale, trei  din Aiud, și unul din Alba Iulia, au câștigat medalii de aur în cadrul concursului.  Este vorba despre  Sauvignon Blanc produs de Csiki Marton din Ciumbrud, cel care a primit și distincția de “Vin al județului Alba” cu Traminer,  Riesling italian al producătorului Gabriel Savu din Ciumbrud cu 97 puncte,  Sauvignon Blanc al micului producător Elena Anghel din Alba Iulia (94 puncte), și Riesling Italian produs de Sallai Jozsef din Aiud (94 puncte).Vinul județului se va bucura de un design special creat și o etichetă distinctă, iar producătorii acestuia vor putea folosi licoarea în toate acțiunile lor de marketing.


Aflată în acest an la a doua ediție, Gala Vinurilor este un proiect ambițios al autorităților județene prin care își doresc ca vinurile producătorilor locali să fie un  produs de promovare turistic al județului. „Funcționând ca vector de imagine în strategia de promovare turistică a județului Alba (ca zonă viniviticolă premium a României), vinurile sunt esențiale pentru definirea identității județului”, au spus organizatorii.

Alte articole recomandate:

În urma controalelor efectuate în perioa 18 -29 decembrie 2014, inspectorii Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) au retras de la comercializare 2.280 de kg de produse alimentare (de origine animală și non-animală), și 93.625 de ouă, care erau improprii pentru consumul uman ,reiese dintr-un comunicat remis de instituție. Controalele inspectorilor ANSVSA au continuat și în perioada 18 decembrie 2014 – 29 decembrie 2014, prin [...]
Multe alimente existente pe piata respecta normele care tin de gust si de aspect, dar nu respecta normele care tin de calitatea nutritiva a unui produs, fapt esential când vine vorba de mâncare. Aspectul e sesizat si în raportul de activitate al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, conform caruia o mare parte dintre alimentele vândute în comert nu respecta normele de etichetare si de conformitate impuse de legislatia în [...]
După ce părinții îi alintau în copilărie, aducându-le acasă delicioasa ciocolată ce se producea la fabrica de lapte praf din Remetea, județul Harghita, un cuplu a dorit să reînvie gustul unic și au fondat în 2000 o fabrică de ciocolată de casă. Astăzi, cifra de afaceri a societății lor ”sare” de 1,5 milioane de euro pe an. ”E ușor de ghicit faptul că numele mărcii produselor vine de la prenumele nostru End – Ibo [...]
Grupul Metro a înregistrat, în anul fiscal care s-a încheiat la 30 septembrie 2015, vânzări de 59,2 miliarde de euro, în scădere cu 1,2% față de anul fiscal precedent. Chiar dacă nu a trecut pe creștere, grupul a reușit să reducă scăderea, care a fost de 4,3% în anul fiscal 2013/2014.   Totodată, vânzările like-for-like (comparabile la același număr de magazine – n.r.) ale grupului au crescut însă cu 1,5%, potrivit [...]
Transavia nu a anunțat reorganizarea firmei Food 2000. După cum s-a anunțat anterior, cea mai mare companie din avicultura României a preluat activele companiei Food 2000 SRL din Bocșa, aflată în insolvență de mai bine de trei ani. Potrivit reprezentanților administratorului judiciar al firmei cărășene, tranzacția a fost încheiată iar activele au fost preluate de producătorul albaiulian, în schimbul sumei de 2 milioane de euro, prețul [...]
Compania italiana Mily Lab propune procesatorilor un nou echipament destinat fabric[rii ricotta.In func'ie de varianta aleas[, capacitatea de procesare este de 2000 – 3000, sau 5000 l de lapte. Construit ]n ]ntregime în AISI 304 din oțel inoxidabil, sistemul de formă cilindrică are un fund conic cu perete dublu de izolare termica și este echipat cu următoarele: - Cadru de sprijin - Acces scara din otel inoxidabil - Admisie de aer și evacuare în  partea [...]
Tudorel Balta, președintele Asociației producătorilor de băuturi alcoolice "VINROM" il acuza pe ministrul Sănătății, dl. Nicolae Bănicioiu, ca ignoră studiul OMS și rapoartele Comisiei Uniunii Europene referitoare la consumul de alcool din România; 90% din băuturile alcoolice spirtoase consumate sunt țuică, rachiuri și pălincă nefiscalizate. România conform studiului OMS ocupă locul 5 în lume la consumul de alcool pe locuitor, ceea ce [...]
Kaufland, Lidl si Carrefour ocupa primele pozitii in topul magazine vizitate de cele mai multe persoane in ultima luna, potrivit studiului Retail Meter realizat de compania Exact Cercetare si Consultanta. Kaufland a fost vizitat de 62% dintre romanii din mediul urban, Lidl de 55% dintre acestia, iar Carrefour de un procent de 37%, informează Magazinul Progresiv. Topul se pastreaza si daca ne raportam la magazinele spre care s-au orientat romanii pentru cumparaturile necesare in gospodarie: [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN