Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Valeriu Cotea, președintele Patronatului Viei și Vinului, este de părere că vinul este cel mai "gustos" ambasador. "Se spune că vinul este cel mai bun ambasador. Nu știu dacă este cel mai bun, dar cel mai gustos ambasador este cu siguranță", a declarat Valeriu Cotea, la Gala vinului românesc. De altfel, vinurile românești au devenit adevărate branduri.


România, jucător important în Europa


În UE, exporturile de vin românesc realizate anul trecut, au valorat circa 4,48 milioane euro, pentru o cantitate de 4,2 milioane litri. În aceeași perioadă, România a exportat în afara UE 1,7 milioane litri vin, în valoare de peste 3,2 milioane euro, potrivit datelor de la Ministerul Agriculturii. Interesant este și faptul că unele dintre vinurile românești ajung peste hotare la prețuri de până la trei ori mai mari, comparativ cu cele cu care sunt vândute pe piața hotelurilor și restaurantelor din România, potrivit unor producători din domeniu.


În total, România a exportat în lume, anul trecut, circa 6 milioane de litri de vin, în valoare de 7,6 milioane euro. "Cea mai pretențioasă piață este cea din Japonia. Printre producătorii de vin se spune că, dacă reușești să intri pe această piață, atunci poți reuși pe orice altă zonă", este de părere Dumitru Tosa, vicepreședinte Zarea. Acesta spune că, de exemplu, spumantul fermentat în sticlă produs de Zarea, care se vinde în magazinele din România cu 28-30 de lei pe sticlă, echivalentul a 6-7 euro, este cumpărat de japonezi cu 19 euro pe sticlă.

Un alt producător de vinuri, care exportă în Franța, spune că prețul aceleiași sticle de vin produse de el ajunge să fie mai mare cu 15-20% în Franța, comparativ cu prețul cu care aceeași sticlă este vândută în hotelurile și restaurantele din România.


"Avem 17 hectare pe rod, cu un singur soi, și vindem 100.000 sticle pe an. Cel mai scump vin produs de noi pleacă de la noi cu un preț de 280 lei și poate fi găsit în rețeaua HoReCa și magazinele specializate. Exportăm în Franța 10% din producție", au declarat reprezentanții Cramelor Rottenberg.


Datele de la Ministerul Agriculturii arată ca principalele piețe externe unde ajunge vinul autohton sunt Germania, unde anul trecut, au fost exportate vinuri în valoare de 1,36 milioane euro, urmată de Italia, cu 796 milioane euro. În țările terțe, adică în afara UE, cele mai mari exporturi, din punct de vedere valoric, au fost în primele opt luni către China, cu o valoare de 1 milion de euro, urmată de SUA, unde au fost exportate vinuri în valoare de 978 milioane euro.


Cramele Recaș, cel mai iubit brand din Banat


Ca orice proiect nou și îndrăzneț, proiectul ”Harta brandurilor” a fost aplicat și în România, testând astfel fidelitatea și entuziasmul consumatorilor. Realizatorii și-au dorit ca rezultatele să fie cât mai reale și fidele, așa că au realizat un sondaj online, unde oricine putea să-și propună brandul favorit. În final, dintre brandurile cele mai populare s-a ales, tot prin vot, unul reprezentativ pentru fiecare zonă a țării. În cele din urmă, în conformitate cu tradițiile și specificul local,


Harta Brandurilor a desemnat câștigătoare următoarele branduri autohtone: Cotnari în Moldova, Murfatlar în Dobrogea, Dacia în Munteni, Râureni în Oltenia, Cramele Recaș în Banat, Bace Toghiere în Crișana, Bâzo în Maramureș, Bucovina în Bucovina și Luna Solai în Transilvania.


Lansată în cadrul proiectului Români, buni Europeni, această campanie a validat Cramele Recaș drept cel mai iubit brand românesc din Banat, detronând celelalte brandurile finaliste din această regiune, printre care se numără: Aliphia, Timișoreana, Banat, Guban.


Această realizare este o confirmare a legăturii dintre Cramele Recaș și comunitatea bănățeană, cât și o dovadă a faptului că promovarea unor valori, care au rezonanță la nivel local și european, este o strategie de marketing de succes.


Premierul Hong Kong preferă 2 mărci românești de vin roșu 


Vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării și Administrației Publice, aflat într-o vizită de lucru în Hong Kong, a declarat la finalul întrevederii pe care a avut-o cu șeful Executivului regiunii administrative speciale Hong Kong, C. Y. Leung, că în noiembrie, România își va relua participarea la expoziția de vinuri care are loc anual în Hong Kong.


"Am stabilit ca România să participe la expoziția care va avea loc în noiembrie, cu un pavilion serios, și domnul Leung mi-a promis că va promova vinurile românești, pentru că îi și plac, în special, vinurile roșii", a spus vicepremierul român, citat de Mediafax. Dragnea a menționat că C. Y. Leung i-a precizat două mărci de vinuri românești preferate, dar nu a vrut să le facă publice.


Două vinuri românești incluse în World Top 200


Două vinuri românești - La Umbra Merlot și Waitrose Pinot Noir - se regăsesc în topul celor mai bune 200 de vinuri ale anului, publicat de cotidianul britanic „Daily Mail”. Topul realizat de Matthew Jukes, unul dintre cei mai influenți jurnaliști și critici de vinuri din Marea Britanie, include în „The Daily Mail Weekend Magazine 200 Best Value Summer Wine Collection” două vinuri românești produse de Cramele Halewood. La Umbra Merlot este descris de Matthew Jukes ca fiind un vin senzațional, care se poate consuma lejer alături de orice alegere culinară. Cât despre al doilea vin, Waitrose Pinot Noir, jurnalistul îl prezintă ca „ Biggest Surprise - A true Romanian superstar”.


 „Suntem foarte bucuroși că prin vinurile noastre arătăm partea frumoasă a României! Iată că nu numai medaliile obținute de Halewood în concursuri organizate la nivel mondial confirmă calitatea vinurilor noastre, ci și aprecierile primite în presa internațională”, a declarat Dan Muntean, directorul general al Grup Halewood România.


Gama La Umbra, din care face parte și vinul Merlot din topul realizat de Matthew Jukes, se vinde bine piețe externe, precum Marea Britanie, Germania sau Olanda. Waitrose, unul dintre cele mai importante lanțuri de magazine  din Marea Britanie, are  în prezent în portofoliul său 3 vinuri românești: 2 din gama La Umbra și unul sub marcă și etichetă proprie - Waitrose Pinot Noir.


Vinurile La Umbra pot fi achiziționate din rețeaua de magazine Halewood - Winery Outlet din București, Ploiești, DN1 Breaza-Nistorești, Sinaia, Azuga, Brașov, Sibiu, Târgoviște, Pitești, Urlați și Constanța.


Din Grupul Halewood România fac parte Halewood Wines,  Cramele Halewood, Halewood România și Domeniile Halewood. Halewood are în proprietate crame și plantații de viță de vie în regiunea Dealu Mare, Podișul Transilvaniei și Murfatlar. La acestea se adaugă Pivnițele Rhein Azuga fondate în 1892. În Ploiești unde este sediul Halewood Wines, se află pivnițele subterane, depozitul de produse finite (cu o capacitate de peste 1 milion de sticle), precum și liniile de îmbuteliere. Grupul Halewood deține peste 350 hectare de vie plantate în perioada 2002-2009.  


 


Alba și-a premiat cele mai bune 3 sortimente de vinuri!


Într-un cadru festiv, s-a desfășurat recent, la Sala Unirii din Alba Iulia, “Gala Vinurilor 2014”. Trei sortimente de vinuri au fost alese să reprezinte oficial imaginea județului Alba, ca produs turistic. Este vorba despre Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra al companiei Jidvei – la categoria producători mari, Cardinal Pinoit Gri de la Domeniile Boieru – la categoria producători mijlocii și Traminer produs de Csiki Marton din Ciumbrud – la categoria producători mici, care au primit distincția de „Vin al Județului Alba”.


Dacă la primele două categorii, respectiv producători mari și mijlocii, vinurile au fost alese dinainte pentru calitățile sale deosebite și numeroasele premii internaționale obținute, la categoria micilor producători vinul lui Csiki Marton (foto stânga) din Ciumbrud  a câștigat un concurs organizat la care au participat 40 de mici producători din toate podgoriile județului (Alba Iulia, Aiud, Sebeș-Apold, Târnave), cu peste 80 de sortimente de vinuri.


Alte 4  sortimente de vinuri excepționale, trei  din Aiud, și unul din Alba Iulia, au câștigat medalii de aur în cadrul concursului.  Este vorba despre  Sauvignon Blanc produs de Csiki Marton din Ciumbrud, cel care a primit și distincția de “Vin al județului Alba” cu Traminer,  Riesling italian al producătorului Gabriel Savu din Ciumbrud cu 97 puncte,  Sauvignon Blanc al micului producător Elena Anghel din Alba Iulia (94 puncte), și Riesling Italian produs de Sallai Jozsef din Aiud (94 puncte).Vinul județului se va bucura de un design special creat și o etichetă distinctă, iar producătorii acestuia vor putea folosi licoarea în toate acțiunile lor de marketing.


Aflată în acest an la a doua ediție, Gala Vinurilor este un proiect ambițios al autorităților județene prin care își doresc ca vinurile producătorilor locali să fie un  produs de promovare turistic al județului. „Funcționând ca vector de imagine în strategia de promovare turistică a județului Alba (ca zonă viniviticolă premium a României), vinurile sunt esențiale pentru definirea identității județului”, au spus organizatorii.

Alte articole recomandate:

Într-o știre publicată de infoALIMENT Magazin, informam asupra faptului că Alexandrion Group România a ieșit din asociația Romalcool, din cauza divergențelor de opinie dintre managerii companiei și ceilalți manageri ai firmelor de profil din România. Una dintre cauze este și lipsa de acțiuni concrete în compbaterea evaziunii din acest sector, evaziune care a ajuns la un nivel de 90 %, dar și de marile probleme de băuturi [...]
Cea mai ieftină bere din Europa se vinde în Bulgaria, unde un litru costă 6,9 lei (1,55 euro) în HoReCa (industria ospitalității), arată o analiză ZF pe baza datelor Asociației Berarii Europei. România se află pe locul doi în topul prețurilor celor mai ieftine preturi la bere, prețul în HoReCa fiind de 7,5 lei (1,68 euro), în timp ce în retail este la jumătate. Primul loc este ocupat de Bulgaria, acolo unde litrul de bere si vinde cu un pret mediu de [...]
Ministrul polonez al agriculturii Marek Sawicki a cerut Comisiei Europene compensații pentru țara sa după ce Rusia a decis să interzică importurile de fructe și legume poloneze, decizie considerată de Varșovia ca reacție la sancțiunile occidentale contra Moscovei, scrie The Warsaw Voice. Răspunsul Rusiei ar putea aduce Poloniei pierderi de 500 de milioane de euro, a calculat ministerul. Presa poloneză a indicat că Rusia ar putea pregăti și interdicții privind importurile de carne de pui ș [...]
Boromir Prod Buzău (simbol bursier SPCU) va contracta de la ING un credit de investiții de 18 milioane de lei, dar și să-și deschidă o linie overdraft în valoare de 6,8 milioane de lei pentru achiziția de stocuri, arată o propunere adresată acționarilor.   Aceștia vor fi chemați pe 9 septembrie și pentru a ratifica valoarea actuală de 21 milioane de euro a unui împrumut total de 31,8 milioane de euro contractat în 2010, cât și pentru a ratifica valoarea ș [...]
Chiar daca datele statistice nu sunt foarte incurajatoare – un roman consuma doar 15-20 de inghetate pe an – sunt antreprenori romani care au pariat pe un produs cu care orice consumator se delecteaza pe timpul verii si nu numai. Cu toate acestea, italienii de la Sammontana au intrat deja în România, deschizând o gelaterie la Constanța și intenționând să dezvolte o rețea națională, informează Wall Street. Gelateria este situata in [...]
“Mica dar voinica” acesta este sloganul pentru masina de oparit, framantare si formare branzeturi de tip UNICA FV. Scopul acestei masini este acele de concentra toate etapele de producere intr-un singur utilaj, pentru a economisi cat mai mult spatiu (datorita acestui fapt masina a primit numele UNICA, iar FV insemnand “Filatrice a Vapore”, adica filare cu vapori). UNICA FV, la proiectarea si constructia masinii sunt respectate cu strictete normele si directivele UE [...]
Raportul Consiliului Concurenței, referitor la analiza afacerilor din comerțul cu produse alimentare în perioada 2005-2009 dar, mai ales, cuantumul amenzilor aplicate, au stârnit furtună în rândul celor vizați dar și pe piața alimentelor din România. Ca primă reacție, Mega Image, Selgros și Tymbark au decis contestarea aîn instanță a amenzilor. Selgros Cash&Carry respinge acuzațiile Consiliului Concurenței, care [...]
Zece antreprenori din Moldova au fost premiați pentru performanța în afaceri la Iași, în cadrul proiectului „Campioni în business“, organizat de Ziarul Financiar împreună cu fondul de investiții Enterprise Investors, BCR- cea mai mare bancă locală, firma de audit PwC și Fundația Triple Helix. Din zona afacerilor cu lapte, premiul a fost acordat companiei Dodali, din Galați. Alăturat zonei economice, Beety Ice, din Suceava, a primit același premiu. [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN