Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un sistem informatic conceput special pentru retail este supus unui regim de utilizare intensivă care poate duce cu ușurință la un grad mare de uzură și, în cele din urmă, la colaps. Nu doar robustețea componentelor (servere, stații de lucru, echipamente fiscale, scannere, terminale mobile, aplicații software etc) este importantă pentru exploatarea sistemului în condiții optime pentru o perioadă îndelungată, ci și întreținerea constantă a acestuia. Ea începe cu utilizarea unor consumabile de calitate și se încheie cu asistența tehnică autorizată pentru exploatarea întregului sistem.


 


Mentenanța în trei pași


 


Mentenanța și service-ul pot fi de trei tipuri: asistență fiscală, helpdesk și soluții de service. Pentru a accesa serviciile incluse în abonamentul lunar de întretinere, de exemplu, al companiei de soft-uri Magister, trebuie utilizat codul unic de identificare client. Acest cod, compus din 5 cifre, permite contactarea directă a departamentului de suport tehnic prin numărul unic sau la adresa de e-mail dedicată și înregistrarea unei sesizări.


 


Asistența fiscală se realizează și ea în mai multe etape. Astfel, pentru abonați, reprezentantii tehnici autorizați asigură programarea, administrarea și service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale. Todată, compania care asigură mentenanța, în calitate de Unitate acreditată pentru service fiscal, are dreptul de a reprezenta clientul în relația sa cu Administrația Financiară, cu privire la aparatele de marcat electronice fiscale.


 


Pentru probleme legate de exploatarea componentei software a sistemului informatic, serviciile de asistență tehnică de la distanță (helpdesk), pot reprezenta un ajutor esențial. Pe baza abonamentului lunar sunt alocate un număr de ore în care clientul beneficiază, fără costuri suplimentare, de asistență tehnică proactivă din partea departamentului de suport tehnic. După efectuarea apelului și înregistrarea sesizării, specialiștii apelează înapoi, efectuând împreuna cu clientul, de la distanță, investigarea și rezolvarea problemei semnalate. Statisticile noastre arată că, în aproape 90% dintre situații, soluționarea problemei este efectuată rapid, prin asistență tehnică la distanță.


 


Ultima formă de asigurare a mentenanței este ”service-ul soluției”, care reprezintă serviciile de întreținere care necesită deplasare. Aceste servicii cuprind efectuarea operațiunilor propriu-zise de depanare a componentelor hardware incluse în soluție (server, terminale POS, cântare digitale, cititoare de coduri de bare, imprimante de coduri de bare etc), menținerea integrității sistemului software prin actualizarea configurațiilor de utilizare, trainingul noilor angajați în utilizarea programelor SmartCash RMS și a echipamentelor incluse în soluție, asistență la efectuarea inventarelor sau la deschiderea de magazin.


 


Funcțiile principale ale soft-ului


 


Softurile utilizate în retail trebuie să îndeplinească atât funcții de bază, cât și auxiliare. De exemplu, WizRetail este o soluție modernă de gestiune a segmentului de retail, indiferent de tipul activității (depozite, magazine, supermarket-uri, lanțuri comerciale, restaurante, cafenele, baruri, etc. cu un volum mare și flux rapid de vânzări).  Datorită flexibilității, acesta poate fi implementat cu costuri minime, pentru a acoperi cerințe variate indiferent de dimensiunea business-ului.


 


Modulul Back-Office


 


Modulul, cu o interfață grafică prietenoasă, permite automatizarea tuturor proceselor din back-office, de la achiziții, monitorizarea nivelurilor stocurilor, inventariere, până la urmărirea vânzărilor și operarea cashflow-ului. Soluția oferă


posibilitatea gestionării în timp real a unui număr mare de puncte de vânzare, ceea ce o face eficientă indiferent de mărimea companiei ce o utilizează.


 


Dintre functionalitățile specifice, care cresc eficiența și acuratețea, îmbunătățesc vizibilitatea proceselor și profitabilitatea, putem menționa: lucrul cu loturi, numere de serie, termene de valabilitate; realizarea de rețetare; generarea tuturor documentelor aferente – facturi, comenzi de achiziție, etc.; realizarea inventarului, inclusiv prin utilizarea de soluții mobile pentru scanarea codurilor de bare, reducând astfel timpul dedicat acestei operațiuni și eliminând erorile umane; calculul, în baza unor parametri specifici (stoc minim, cerere, durată de livrare, sezonalitate) a necesarului de marfă de comandat de la fiecare furnizor; controlul riguros al prețurilor și politicilor comerciale; rapoarte specifice, cu date actualizate în timp real, în multiple formate grafice, privind rezultatele generate de diferitele promoții și campanii de marketing, cele mai vândute produse/ grupe de produse, locațiile cu cele mai mari încasări, etc.


 


 


Modulul Front-Office


 


Implementarea soluției specializate pentru front-office oferă un control riguros al operațiunilor, dar și o eficientizare a activităților datorită ușurinței în utilizare. WizRetail front-office propune o interfață intuitivă, toate elementele necesare în procesul de vânzare fiind structurate în ecranul principal. Acesta permite închiderea notelor de plată și a bonurilor cu diferite instrumente de plată (numerar, card, tichete de masă, bonuri cadou, etc.), automatizând operațiunile și permițând


înregistrarea plăților și a discount-urilor aferente și tipărirea documentelor.


 


Modulul poate fi updatat pentru a putea face față și activității din Ho-Re-Ca, furnizând toate instrumentele necesare preluării comenzilor și completării acestora, transmiterii informațiilor către bucătărie, bar sau alte secții de preparare specifice (prin tipărirea pe imprimante de secție sau prin intermediul modulului Order Assistant), emiterii notelor de plată și a bonurilor fiscale. Sitemul reduce semnificativ timpul necesar pentru selectarea produselor de comandat, acestea fiind grupate pe categorii și având posibilitatea atașării de sigle sau imagini pentru o vizualizare facilă.


 

Alte articole recomandate:

Lidl are dispinibil un fond de 40 de milioane de europ, epntru investiții în România. Retailerul german a ajuns al treilea cel mai mare jucător din comerțul modern după ce afacerile companiei au depășit 1 mld. euro anul trecut. Pe primele două locuri se află Kaufland și Carrefour. Nemții continuă să dezvolte busi­nessul local în ritmul ulti­mi­lor ani, respectiv circa zece unități pe an. În primii ani de prezență Lidl deschidea și 20 de unități, [...]
Sorana Georgia (51 de ani), executivul român care a condus timp de cinci ani operațiunile Billa în România, se va ocupa de integrarea lanțului de supermarketuri în businessul local al Carrefour. Ea a preluat astfel funcția de project manager, urmând a se ocupa de continuitate și urmând să sprijine integrarea Billa în cadrul Carrefour, potrivit datelor publice pe profilul său de pe rețeaua de socializare de business LinkedIn. Lanțul de 86 d [...]
Cu o tradiție de 125 de ani în arta brutăriei franțuzești, rețeaua de brutării Paul a ajuns în 2008 și în România, franciza fiind obținută de compania Moulin D'or. În prezent, compania deține 11 unități Paul, iar anul trecut brutăriile au înregistrat o cifră de afaceri de circa 5,2 mil. euro. Dintre aceste 11 unități, o parte sunt de tip brutărie, precum Paul din Doroban­ților, Universitate, AFI Palace sau Piața Romană, iar o parte de tip chariot [...]
Pe gustate!, reteaua de magazine a producatorului de lactate si mezeluri Lactag, a inregistrat, in primul semestru,  vanzari de 12,6 milioane  de lei, in crestere cu 121% fata de primele sase luni ale anului trecut.Vanzarile retelei Pe gustate!, cu 29 de magazine in Muntenia, Oltenia si Bucuresti, reprezinta 35% din cifra de afaceri a companiei Lactag, de 35,4 milioane de lei. Afacerile companiei au crescut cu 35% in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioad [...]
(Comunicat) METRO Cash&Carry România continuă să fie alături de clienții săi profesioniști, prezentându-le cele mai noi soluții și programe dedicate afacerii lor în cadrul METRO Expo. Unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comerțului business to business din Sud-Estul Europei, METRO Expo reprezintă un punct de interes pentru profesioniștii domeniului, fiind atât o sursă de informare cu privire la cele mai no [...]
Retailerul german Kaufland isi continua planurile de expansiune si inaugureaza joi, 11 septembrie, cel de-al 96-lea hypermarket din retea in municipiul Vatra Dornei, judetul Suceava, informează Magazin Progresiv. Kaufland Vatra Dornei este situat pe strada 22 Decembrie, numarul 24, pe locul unei foste fabrici de prelucrare a lemnului. Retailerul a cumparat terenul de 1,3 ha de la producatorul de cherestea Regnafor, valoarea tranzactiei fiind de 3,1 milioane lei (690.000 euro). De la inceputul [...]
Profi demareaza in acesta saptamana un program de cursuri gratuite de calificare in meseria de “lucrator in comert”.  Aproximativ 450 de femei aflate in cautarea unui loc de munca urmeaza sa beneficieze de acest proiect care va continua pana in octombrie 2015.“Am initiat programul ca sa oferim o sansa in plus femeilor din intreaga tara si totodata sa pregatim potentiali angajati care sa imbunatateasca nivelul servirii din magazinele noastre din ce in ce mai [...]
Din cele 41 de companii cu cifre de afaceri de peste 500 milioane lei analizate, doar 14 au obtinut o crestere a afacerilor in perioada 2008 – 2012, grupul Smithfield fiind printre premianta, informeaza Revista Piata. Cresteri importante au mai obtinut in aceasta perioada companiile Smithfield Ferme si Smithfield Prod, apartinand aceluiasi grup Smithfield, crestere bazata pe investitii in capacitati noi de productie, dar si pe extinderea portofoliului de produse livrate pe pi [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN