Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un sistem informatic conceput special pentru retail este supus unui regim de utilizare intensivă care poate duce cu ușurință la un grad mare de uzură și, în cele din urmă, la colaps. Nu doar robustețea componentelor (servere, stații de lucru, echipamente fiscale, scannere, terminale mobile, aplicații software etc) este importantă pentru exploatarea sistemului în condiții optime pentru o perioadă îndelungată, ci și întreținerea constantă a acestuia. Ea începe cu utilizarea unor consumabile de calitate și se încheie cu asistența tehnică autorizată pentru exploatarea întregului sistem.


 


Mentenanța în trei pași


 


Mentenanța și service-ul pot fi de trei tipuri: asistență fiscală, helpdesk și soluții de service. Pentru a accesa serviciile incluse în abonamentul lunar de întretinere, de exemplu, al companiei de soft-uri Magister, trebuie utilizat codul unic de identificare client. Acest cod, compus din 5 cifre, permite contactarea directă a departamentului de suport tehnic prin numărul unic sau la adresa de e-mail dedicată și înregistrarea unei sesizări.


 


Asistența fiscală se realizează și ea în mai multe etape. Astfel, pentru abonați, reprezentantii tehnici autorizați asigură programarea, administrarea și service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale. Todată, compania care asigură mentenanța, în calitate de Unitate acreditată pentru service fiscal, are dreptul de a reprezenta clientul în relația sa cu Administrația Financiară, cu privire la aparatele de marcat electronice fiscale.


 


Pentru probleme legate de exploatarea componentei software a sistemului informatic, serviciile de asistență tehnică de la distanță (helpdesk), pot reprezenta un ajutor esențial. Pe baza abonamentului lunar sunt alocate un număr de ore în care clientul beneficiază, fără costuri suplimentare, de asistență tehnică proactivă din partea departamentului de suport tehnic. După efectuarea apelului și înregistrarea sesizării, specialiștii apelează înapoi, efectuând împreuna cu clientul, de la distanță, investigarea și rezolvarea problemei semnalate. Statisticile noastre arată că, în aproape 90% dintre situații, soluționarea problemei este efectuată rapid, prin asistență tehnică la distanță.


 


Ultima formă de asigurare a mentenanței este ”service-ul soluției”, care reprezintă serviciile de întreținere care necesită deplasare. Aceste servicii cuprind efectuarea operațiunilor propriu-zise de depanare a componentelor hardware incluse în soluție (server, terminale POS, cântare digitale, cititoare de coduri de bare, imprimante de coduri de bare etc), menținerea integrității sistemului software prin actualizarea configurațiilor de utilizare, trainingul noilor angajați în utilizarea programelor SmartCash RMS și a echipamentelor incluse în soluție, asistență la efectuarea inventarelor sau la deschiderea de magazin.


 


Funcțiile principale ale soft-ului


 


Softurile utilizate în retail trebuie să îndeplinească atât funcții de bază, cât și auxiliare. De exemplu, WizRetail este o soluție modernă de gestiune a segmentului de retail, indiferent de tipul activității (depozite, magazine, supermarket-uri, lanțuri comerciale, restaurante, cafenele, baruri, etc. cu un volum mare și flux rapid de vânzări).  Datorită flexibilității, acesta poate fi implementat cu costuri minime, pentru a acoperi cerințe variate indiferent de dimensiunea business-ului.


 


Modulul Back-Office


 


Modulul, cu o interfață grafică prietenoasă, permite automatizarea tuturor proceselor din back-office, de la achiziții, monitorizarea nivelurilor stocurilor, inventariere, până la urmărirea vânzărilor și operarea cashflow-ului. Soluția oferă


posibilitatea gestionării în timp real a unui număr mare de puncte de vânzare, ceea ce o face eficientă indiferent de mărimea companiei ce o utilizează.


 


Dintre functionalitățile specifice, care cresc eficiența și acuratețea, îmbunătățesc vizibilitatea proceselor și profitabilitatea, putem menționa: lucrul cu loturi, numere de serie, termene de valabilitate; realizarea de rețetare; generarea tuturor documentelor aferente – facturi, comenzi de achiziție, etc.; realizarea inventarului, inclusiv prin utilizarea de soluții mobile pentru scanarea codurilor de bare, reducând astfel timpul dedicat acestei operațiuni și eliminând erorile umane; calculul, în baza unor parametri specifici (stoc minim, cerere, durată de livrare, sezonalitate) a necesarului de marfă de comandat de la fiecare furnizor; controlul riguros al prețurilor și politicilor comerciale; rapoarte specifice, cu date actualizate în timp real, în multiple formate grafice, privind rezultatele generate de diferitele promoții și campanii de marketing, cele mai vândute produse/ grupe de produse, locațiile cu cele mai mari încasări, etc.


 


 


Modulul Front-Office


 


Implementarea soluției specializate pentru front-office oferă un control riguros al operațiunilor, dar și o eficientizare a activităților datorită ușurinței în utilizare. WizRetail front-office propune o interfață intuitivă, toate elementele necesare în procesul de vânzare fiind structurate în ecranul principal. Acesta permite închiderea notelor de plată și a bonurilor cu diferite instrumente de plată (numerar, card, tichete de masă, bonuri cadou, etc.), automatizând operațiunile și permițând


înregistrarea plăților și a discount-urilor aferente și tipărirea documentelor.


 


Modulul poate fi updatat pentru a putea face față și activității din Ho-Re-Ca, furnizând toate instrumentele necesare preluării comenzilor și completării acestora, transmiterii informațiilor către bucătărie, bar sau alte secții de preparare specifice (prin tipărirea pe imprimante de secție sau prin intermediul modulului Order Assistant), emiterii notelor de plată și a bonurilor fiscale. Sitemul reduce semnificativ timpul necesar pentru selectarea produselor de comandat, acestea fiind grupate pe categorii și având posibilitatea atașării de sigle sau imagini pentru o vizualizare facilă.


 

Alte articole recomandate:

(Mediafax) In vacanta de 1 Mai, in Romania s-au consumat cca 30 de milioane de mititei, afirma Alex Jurconi, presedintele ProAgro. Romanii mananca anual 440 milioane de mici, care cantaresc circa 20-25.000 de tone, mini-vacanta de 1 mai aducand cele mai mari vanzari, avand in vedere ca in doua-trei zile se consuma peste 1.500 de tone, ceea ce inseamna 30 de milioane de mici, potrivit federatiei ProAgro. “Daca am pune cap la cap toti acesti mici (cantitatea consumata anual – n.r.) [...]
Proiectele de anul viitor din retailul romanesc vizeaza mai putin orasele mari din tara, unde companiile au cel putin o unitate existenta, si tintesc orasele secundare, precum Satu Mare, Bistrita sau Oradea, a declarat Liana Dumitru, retail director Colliers International, in cadrul Retail Arena, organizat de wall-street.ro. „Anul viitor vom vedea mai putine noi proiecte in orasele mari din Romania, unde majoritatea retailerilor, in special din domeniul de fashion, le-au acoperit. [...]
Mega Image a ajuns la o cota de piata de aproximativ 20% in Bucuresti si se concentreaza in continuare pe aceasta piata, se arata intr-un raport al grupului Delhaize pe 2013, publicat recent. Retailerul de origine belgiana este lider de piata in Capitala, avand in prezent circa 240 de magazine operationale aici si alte aproximativ 30 de unitati in imprejurimile orasului. In plus, compania continua sa se extinda rapid aici. Chiar in aceasta saptamana a anuntat trei deschideri in interiorul [...]
Magister Software pune la dispozitia comerciantilor din Romania, utilizatori ai solutiei software pentru retail SmartCash RMS, dezvoltate de companie, un sistem de suport tehnic actualizat. Noua platforma aduce multiple avantaje utilizatorilor cu abonament lunar de intretinere a solutiei SmartCash si consolideaza relatia de transparenta dintre companie si clienti. Sistemul permite monitorizarea in timp real a echipamentelor aflate in service conform abonamentului de intretinere. Astfel, in [...]
Comerțul modern românesc a bifat, la sfârșitul anului trecut, o premieră: Cora a deschis primul hipermarket online din țară cu servire direct în mașină. Serviciul coradrive a ajuns deja la o medie de 22 de comenzi pe zi și la un coș mediu de cumpărături de circa 220 de lei, mai mare decât în magazinele clasice. Principiul de funcționare al primul drive al retailerului, găzduit de cora Lujerului, e simplu: clienții consultă oferta de produse online, își [...]
Mega Image, retailerul cu cea mai mare retea de magazine din Romania in functie de numarul de unitati, obtine 23% din vanzarile companiei prin intermediul marcilore private, potrivit unui raport de sustenabilitate al grupului belgian Delhaize, care controleaza lantul de suermarketuri si magazine de proximitate. Anul trecut, Mega Image a avut o cfra de afaceri de 530 de milioane de euro, astfel ca valaorea vanzarilor generate de marcile proprii ale companiei s-a ridicat la 122 milioane d [...]
Cu o tradiție de 125 de ani în arta brutăriei franțuzești, rețeaua de brutării Paul a ajuns în 2008 și în România, franciza fiind obținută de compania Moulin D'or. În prezent, compania deține 11 unități Paul, iar anul trecut brutăriile au înregistrat o cifră de afaceri de circa 5,2 mil. euro. Dintre aceste 11 unități, o parte sunt de tip brutărie, precum Paul din Doroban­ților, Universitate, AFI Palace sau Piața Romană, iar o parte de tip chariot [...]
Rețeaua belgiană de supermarketuri Mega Image este la un pas de a se instala în inima Capitalei, în spa­țiul ocupat anterior de unul dintre sim­bolurile retailului din perioada comunistă, magazinul Eva de pe bule­vardul Magheru, potrivit unor surse din piața de retail, informează Ziarul financiar. Magazinul Eva făcea parte înainte de ‘89 din grupul „destinațiilor de shopping“ ale Bucureștiului, alături de magaziul Unirea, Cocor, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi