Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața mondială a băuturilor energizante a devenit mult mai segmentată în ultimul timp, din cauza unor campanii de PR foarte negative, dar acest lucru nu a temperat entuziasmul consumatorilor. Deși toți consumatorii spun, fără excepție, că sunt în căutarea unor energizante mai natural, datele publicate de Nielsen vorbesc de la sine: volumele de vânzare cu amănuntul, în SUA, la capitolul băuturi energizante, au crescut, numai în luna martie 2014, cu 10,5% la brand-urile Red Bull și Monster.


Cel mai dinamic segment


În timp ce piața de băuturi energizante este o componentă mică a industriei băuturilor non-alcoolice, aceasta are, probabil, cea mai dinamică creștere de piață: de la 20% în 2008, la 60% în 2013, conform estimărilor Packaged Facts din ultimul raport de cercetare băuturi energizante și tendințele pieței din SUA. În 2012, vânzările totale de SUA pentru piața de băuturi energizante a fost în valoare de peste 12,5 miliarde de dolari. 


Packaged Facts estimează că băuturile energizante reprezintă o cotă de piață de 78%, precum și amestecuri de alcool cu energizante (aproximativ 4%) în 2013. Câteva branduri domină piața băuturilor energizante, ceea ce demonstrează avantajul primului venit pe această nișă. Rezultatul este o piață care este foarte dependentă de o mână de branduri cheie, și anume Red Bull, Monster Energy, 5-Hour Energy, și Rockstar Energy. 


Un exemplu interesant este cel al brand-ului Big Red, marcă achiziționată în 2012: acesta a adăugat la denumire sintagma de “apă energizantă”, a schimbat ambalajul, iar vânzările au crescut spectaculos.


 


Tendințe de marketing



Băuturile energizante au fost etichetate drept un supliment alimentar pe piață și considerat a fi cel mai mare din creșterea de penetrare a consumatorilor, în timp ce, în cazul coca-cola se observă o stagnare în ceea ce privește preferințele consumatorilor.


 


Industria băuturilor energizante este obligată să schimbe în permanență strategiile de marketing întrucât produsul a fost foarte controversat, din cauza riscurilor crescute pentru sănătate, mai ales în privința tinerilor.


 


Nu puține au fost situațiile când s-au înregistrat decese în rândul adolescenților, din cauza riscului crescut de infarct. Nu în ultimul rând, creșterea numărului de tineri care au ajuns la camerele de urgență ale spitalelor a pus o mare presiune pe industria energizantelor.


 


Astfel că, în ultimii ani, guvernele mai multor țări au început să ia măsuri în ceea ce privește băuturile carbonatate și energizantele, din cauza ingredientelor percepute drept “nesănătoase”. De exemplu, anul 2012 a început cu aprobarea unei taxe pe băuturile carbonatate în Franța, iar în ianuarie 2013, Canada a limitat conținutul de cafeină permis în băuturile energizante. Drept consecință, piața băuturilor energizante a fost pusă sub presiune, iar efectele nu vor întârzia să apară. 


Deși această categorie are în continuare cele mai mari rate de creștere din lume, decesul mai multor adolescenți, care a fost legat de consumul de energizante, a determinat mai multe țări să înceapă investigații din care au reieșit efectele acestui tip de răcoritoare asupra sănătății. Astfel, dacă în 2011, Mexicul a interzis vânzarea băuturilor energizante în combinație cu alcool, în 2012 a adoptat o lege care interzice cumpărarea de băuturi energizante de către persoanele cu vârsta sub 18 ani.


Și Canada, ca urmare a unor studii efectuate după decesul a trei adolescenți, a hotărât să limiteze conținutul de cafeină din energizante, la 180 mg/8 uncii, decizie ce a intrat în vigoare de la începutul lui 2013. În Statele Unite, FDA examinează potențialele riscuri asupra sănătății, la cerința mai multor congresmeni, în urma morții unei adolescente, care a suferit un atac de cord după ce consumase băuturi energizante.


 


Țările lumii restricționează piața energizantelor



O altă preocupare pentru parlamentarii din mai multe țări este reprezentată de riscul de obezitate, la care se supun consumatorii de carbonatate. De exemplu, Franța a impus taxe producătorilor de băuturi răcoritoare carbogazoase care conțin zahăr, la un an după ce Ungaria a impus o taxă similară.


Deși guvernul american nu a adoptat încă o astfel de lege la nivelul întregii țări, câteva municipalități au acționat, în frunte cu statul New York, au luat măsuri care limitează consumul de băuturi răcoritoare ce conțin o cantitate mare de zahăr în restaurante, teatre sau stadioane. În timp ce eficacitatea acestor legi se află încă în discuție, nu există îndoială că băuturile răcoritoare cu conținut ridicat de zahăr și/sau cofeină, se află în vizorul autorităților din întreaga lume.


Însă, în același timp, cererea pentru băuturile energizante rămâne ridicată. În timp ce băuturile energizante au devenit un soi de “sperietoare” ai acestei industrii, toate reglementările apărute vor impune o schimbare a imaginii pentru mai multe produse, dacă producătorii doresc să se mențină pe creștere.


O astfel de inițiativă este disocierea Red Bull de băuturile alcoolice în ultimii ani, în pofida succesului istoric obținut tocmai datorită acestei asocieri. Monster și Rockstar au inclus în portofoliu sortimente cu conținut redus de calorii sau rețete ce conțin ingrediente naturale. Și Starbucks a introdus o băutură energizantă naturală, ce conține extract din boabe de cafea verde.


 


 Cota de piață a brandurilor energizantelor


 


Red Bull - 43%


Monster - 39%


Rockstar - 10%


Amp - 3% 


Nos - 3% 


Full Throttle - 1% 


Xyience xEnergy - 1%


 


Veniturile înregistrate de aceste branduri, în anul 2013, sunt:


 



  1.  Red Bull - 2760 miliarde dolari

  2.  Monster Energy - 1450 miliarde dolari 


3.  Rockstar -. 493 milioane dolari 


4.  nr. - 244 milioane dolari 


5.  Monster Java - 210 milioane dolari 


6.  Monster Mega Energy - 209 milioane dolari 


7.  Amp - 148 milioane dolari 


8.  Rockstar  - 147 milioane dolari 


9.  Full Throttle - 97 milioane dolari


 


 


Consumul de băuturi de energie a avut o creștere rapidă în ultimii ani, ceea ce a presupus și un profil al consumatorului de băuturi energizante. Astfel, 5% dintre adulți sunt considerați utilizatori “grei”, consumă de 5-7 ori pe lună acest produs. 


 


2% din energizante sunt consumate de către adulți de 10 sau mai multe ori pe lună. Consumatorii au vârste cuprinse între 18 și 34 ani.
Americanii sunt de departe unii dintre cei mari mari consumatori de energizante, poate și din cauza faptului că aceștia sunt și mari băutori de cafea, deci, implicit, de cofeină. Ca o concluzie, în medie, americanii consumă aproximativ 300 mg de cofeină într-o zi de lucru și aproape jumătate dintre americani beau cafea zilnic. 

Alte articole recomandate:

La doi ani de la înființare, SaladBox – un brand de restaurante pus pe picioare de șase antreprenori din Cluj, Mureș și Sălaj – a ajuns la o rețea de 25 de unități în toată țara și 250 de angajați, informeaza ZF.   „SaladBox s-a născut din dorința de a oferi o alternativă mâncării de tip fast-food”. Așa începe descrierea afacerii pe care a pus-o pe picioare în aprilie 2012 împreună cu alți tineri Dan Isai, 27 de ani, cel [...]
(Comunicat) Rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare 15 septembrie 2014 – Într-un context economic instabil și dominat de tehnologie, o nouă tipologie de cumpărător se naște la nivel global: Xtreme Shoppers. Studiul GfK FutureBuy în România remarcă o creștere spectaculoasă a acestui segment, în 2014 înregistrându-se cu 34% mai mulți astfel de cumpărători decât [...]
Ne gândim la ciocolată ca la o tabletă drepunghiulară învelită în poleială, hârtie sau carton. Ne gândim la gustul ei, la mirosul îmbietor, la culoarea care a devenit nuanță de referință în limbajul cotidian, la textura cremoasă și la plăcerea pe care ne-o provoacă la fiecare întâlnire. Ce-ar fi dacă pe lânga toate astea, ciocolata ar avea și formă, o formă care să iasă din tiparul tabletei obișnuite? Probabil [...]
Pepsi, primul gust de cola pentru români, aduce o inovație importantă în categoria în care activează, adaptându-și perfect ambalajele la ocaziile cheie de consum ale categoriei de cola. Mai mult, Pepsi are acum o nouă identitate vizuală – prin forma, designul și culoarea ambalajelor, iar etichetele noii linii de ambalaje comunică fiecare ocazie de consum. „Este o campanie care pornește de la o analiză  îndelungată a obiceiurilor de cumpărare și [...]
Antreprenorii Alexandru și Ștefan Dicu (37 de ani) au lansat o aplicație mobilă – Chef Prive care le permite utiliza­to­rilor să comande de la peste 50 de restau­rante din București me­niuri personalizate în funcție de necesarul de calorii și nu­trienți, care este calculat pe baza unor in­di­catori precum  greutate, înălțime, vârstă, sex și activitatea fizică desfă­șu­ra­tă. Investiția inițială pentru dez­vol­tarea și [...]
Puterea de cumpărare a populației a crescut cu 136 de milioane de euro datorită reducerii prețului la pâine și făină, iar numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă s-a majorat cu vreo 7.000 de oameni, a declarat, miercuri, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. 'Un lucru important care s-a văzut după reducerea TVA la pâine este că a crescut puterea de cumpărare a populației cu 136 [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, informează Iqads. Topul acopera brandurile prezente in online in 24 de categorii.  Datele pentru brandurile din categoria vin sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator. Vin – August, [...]
Cramele Recaș întâmpină Sărbătorile de iarnă cu o nouă gamă de vinuri roșii. Aceasta completează portofoliul de vinuri premium, adresate industriei HoReCa, și vrea să fie prelungirea, în roșu, a gamei  Sole, care se bucură deja de succes. Prin Sole, Cramele Recaș au reușit să surprindă prospețimea zilei și razele de soare în vinuri albe și rose. Noua colecție, denumită Selene, după întruchiparea [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN