Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața mondială a băuturilor energizante a devenit mult mai segmentată în ultimul timp, din cauza unor campanii de PR foarte negative, dar acest lucru nu a temperat entuziasmul consumatorilor. Deși toți consumatorii spun, fără excepție, că sunt în căutarea unor energizante mai natural, datele publicate de Nielsen vorbesc de la sine: volumele de vânzare cu amănuntul, în SUA, la capitolul băuturi energizante, au crescut, numai în luna martie 2014, cu 10,5% la brand-urile Red Bull și Monster.


Cel mai dinamic segment


În timp ce piața de băuturi energizante este o componentă mică a industriei băuturilor non-alcoolice, aceasta are, probabil, cea mai dinamică creștere de piață: de la 20% în 2008, la 60% în 2013, conform estimărilor Packaged Facts din ultimul raport de cercetare băuturi energizante și tendințele pieței din SUA. În 2012, vânzările totale de SUA pentru piața de băuturi energizante a fost în valoare de peste 12,5 miliarde de dolari. 


Packaged Facts estimează că băuturile energizante reprezintă o cotă de piață de 78%, precum și amestecuri de alcool cu energizante (aproximativ 4%) în 2013. Câteva branduri domină piața băuturilor energizante, ceea ce demonstrează avantajul primului venit pe această nișă. Rezultatul este o piață care este foarte dependentă de o mână de branduri cheie, și anume Red Bull, Monster Energy, 5-Hour Energy, și Rockstar Energy. 


Un exemplu interesant este cel al brand-ului Big Red, marcă achiziționată în 2012: acesta a adăugat la denumire sintagma de “apă energizantă”, a schimbat ambalajul, iar vânzările au crescut spectaculos.


 


Tendințe de marketing



Băuturile energizante au fost etichetate drept un supliment alimentar pe piață și considerat a fi cel mai mare din creșterea de penetrare a consumatorilor, în timp ce, în cazul coca-cola se observă o stagnare în ceea ce privește preferințele consumatorilor.


 


Industria băuturilor energizante este obligată să schimbe în permanență strategiile de marketing întrucât produsul a fost foarte controversat, din cauza riscurilor crescute pentru sănătate, mai ales în privința tinerilor.


 


Nu puține au fost situațiile când s-au înregistrat decese în rândul adolescenților, din cauza riscului crescut de infarct. Nu în ultimul rând, creșterea numărului de tineri care au ajuns la camerele de urgență ale spitalelor a pus o mare presiune pe industria energizantelor.


 


Astfel că, în ultimii ani, guvernele mai multor țări au început să ia măsuri în ceea ce privește băuturile carbonatate și energizantele, din cauza ingredientelor percepute drept “nesănătoase”. De exemplu, anul 2012 a început cu aprobarea unei taxe pe băuturile carbonatate în Franța, iar în ianuarie 2013, Canada a limitat conținutul de cafeină permis în băuturile energizante. Drept consecință, piața băuturilor energizante a fost pusă sub presiune, iar efectele nu vor întârzia să apară. 


Deși această categorie are în continuare cele mai mari rate de creștere din lume, decesul mai multor adolescenți, care a fost legat de consumul de energizante, a determinat mai multe țări să înceapă investigații din care au reieșit efectele acestui tip de răcoritoare asupra sănătății. Astfel, dacă în 2011, Mexicul a interzis vânzarea băuturilor energizante în combinație cu alcool, în 2012 a adoptat o lege care interzice cumpărarea de băuturi energizante de către persoanele cu vârsta sub 18 ani.


Și Canada, ca urmare a unor studii efectuate după decesul a trei adolescenți, a hotărât să limiteze conținutul de cafeină din energizante, la 180 mg/8 uncii, decizie ce a intrat în vigoare de la începutul lui 2013. În Statele Unite, FDA examinează potențialele riscuri asupra sănătății, la cerința mai multor congresmeni, în urma morții unei adolescente, care a suferit un atac de cord după ce consumase băuturi energizante.


 


Țările lumii restricționează piața energizantelor



O altă preocupare pentru parlamentarii din mai multe țări este reprezentată de riscul de obezitate, la care se supun consumatorii de carbonatate. De exemplu, Franța a impus taxe producătorilor de băuturi răcoritoare carbogazoase care conțin zahăr, la un an după ce Ungaria a impus o taxă similară.


Deși guvernul american nu a adoptat încă o astfel de lege la nivelul întregii țări, câteva municipalități au acționat, în frunte cu statul New York, au luat măsuri care limitează consumul de băuturi răcoritoare ce conțin o cantitate mare de zahăr în restaurante, teatre sau stadioane. În timp ce eficacitatea acestor legi se află încă în discuție, nu există îndoială că băuturile răcoritoare cu conținut ridicat de zahăr și/sau cofeină, se află în vizorul autorităților din întreaga lume.


Însă, în același timp, cererea pentru băuturile energizante rămâne ridicată. În timp ce băuturile energizante au devenit un soi de “sperietoare” ai acestei industrii, toate reglementările apărute vor impune o schimbare a imaginii pentru mai multe produse, dacă producătorii doresc să se mențină pe creștere.


O astfel de inițiativă este disocierea Red Bull de băuturile alcoolice în ultimii ani, în pofida succesului istoric obținut tocmai datorită acestei asocieri. Monster și Rockstar au inclus în portofoliu sortimente cu conținut redus de calorii sau rețete ce conțin ingrediente naturale. Și Starbucks a introdus o băutură energizantă naturală, ce conține extract din boabe de cafea verde.


 


 Cota de piață a brandurilor energizantelor


 


Red Bull - 43%


Monster - 39%


Rockstar - 10%


Amp - 3% 


Nos - 3% 


Full Throttle - 1% 


Xyience xEnergy - 1%


 


Veniturile înregistrate de aceste branduri, în anul 2013, sunt:


 



  1.  Red Bull - 2760 miliarde dolari

  2.  Monster Energy - 1450 miliarde dolari 


3.  Rockstar -. 493 milioane dolari 


4.  nr. - 244 milioane dolari 


5.  Monster Java - 210 milioane dolari 


6.  Monster Mega Energy - 209 milioane dolari 


7.  Amp - 148 milioane dolari 


8.  Rockstar  - 147 milioane dolari 


9.  Full Throttle - 97 milioane dolari


 


 


Consumul de băuturi de energie a avut o creștere rapidă în ultimii ani, ceea ce a presupus și un profil al consumatorului de băuturi energizante. Astfel, 5% dintre adulți sunt considerați utilizatori “grei”, consumă de 5-7 ori pe lună acest produs. 


 


2% din energizante sunt consumate de către adulți de 10 sau mai multe ori pe lună. Consumatorii au vârste cuprinse între 18 și 34 ani.
Americanii sunt de departe unii dintre cei mari mari consumatori de energizante, poate și din cauza faptului că aceștia sunt și mari băutori de cafea, deci, implicit, de cofeină. Ca o concluzie, în medie, americanii consumă aproximativ 300 mg de cofeină într-o zi de lucru și aproape jumătate dintre americani beau cafea zilnic. 

Alte articole recomandate:

Dacă ne propunem să facem o paralelă între situația comerțului cu amănuntul de la începutul anilor ‘90, în România, și situația de azi, observăm că lucrurile au început să progreseze, îndreptându-se spre o direcție corectă. Acest progres se datorează în mare măsură firmelor străine care activează în comerțul cu amănuntul din România și care au adus cu ele soluții validate în [...]
Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România) împreună cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor  (ANPC) și Consiliul Concurenței  vor lansa o platformă online care va afișa, săptămânal, prețurile comparative la produsele care fac parte din coșul zilnic al populației. Platforma va fi disponibilă începând cu luna martie a anului viitor.“Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilo [...]
Un producător belgian de ciocolată numit ISIS este nevoit să își schimbe numele, pentru a doua oară într-un an, din cauză că noua sa identitate, "ISIS chocolates" suferă din cauza asocierii acesteia de către cumpărători cu gruparea jihadistă Stat Islamic.w.isischocolates.be) Anul trecut, compania și-a schimbat numele din Italo Suisse, întrucât compania nu avea nicio legătură cu niciuna dintre cele două țări. Acum,compania este nevoită să renunțe și la numele de ISIS, [...]
Ne gândim la ciocolată ca la o tabletă drepunghiulară învelită în poleială, hârtie sau carton. Ne gândim la gustul ei, la mirosul îmbietor, la culoarea care a devenit nuanță de referință în limbajul cotidian, la textura cremoasă și la plăcerea pe care ne-o provoacă la fiecare întâlnire. Ce-ar fi dacă pe lânga toate astea, ciocolata ar avea și formă, o formă care să iasă din tiparul tabletei obișnuite? Probabil [...]
Sectorul băuturilor răcoritoare a generat in luna aprilie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 9% mai putin ca in luna martie, si un viewership de 7.8 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 4% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 6%, respectiv 11%. Postarile cu cel mai mare succes vin din partea Cappy Romania si Mountain Dew Romania ( mai multe pe www.iqads.ro).
Carrefour România lucrează intens la lansarea unei noi rețele de magazine, Supeco, un concept hibrid discount-cash&carry, având deja deschise recrutările pentru manageri de magazine în orașele Târgoviște, Giurgiu și Râmnicu Vâlcea. Compania nu a anunțat încă în mod oficial proiectul de lansare a acestui nou brand de retail în România. La conducerea Supeco se afla un manager francez relocat în România pentru acest [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, informează Iqads. Topul acopera brandurile prezente in online in 24 de categorii.  Datele pentru brandurile din categoria vin sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator. Vin – August, [...]
URBB a lansat din  nou pe piața românească Tuborg Christmas Brew, berea special creată pentru sărbătorile de iarnă. Ediția specială Tuborg va fi disponibilă în toată țara până pe 31 decembrie în sticle de 0,5 l și 0,75l.  “Tuborg Christmas Brew este un brand unic pe piață și suntem bucuroși să păstrăm tradiția acestei ediții limitate dedicată special sărbătorilor de iarnă. Este modul nostru direct de a le mulțumi consumatorilor care ne răsplătesc cu [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN