Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața mondială a băuturilor energizante a devenit mult mai segmentată în ultimul timp, din cauza unor campanii de PR foarte negative, dar acest lucru nu a temperat entuziasmul consumatorilor. Deși toți consumatorii spun, fără excepție, că sunt în căutarea unor energizante mai natural, datele publicate de Nielsen vorbesc de la sine: volumele de vânzare cu amănuntul, în SUA, la capitolul băuturi energizante, au crescut, numai în luna martie 2014, cu 10,5% la brand-urile Red Bull și Monster.


Cel mai dinamic segment


În timp ce piața de băuturi energizante este o componentă mică a industriei băuturilor non-alcoolice, aceasta are, probabil, cea mai dinamică creștere de piață: de la 20% în 2008, la 60% în 2013, conform estimărilor Packaged Facts din ultimul raport de cercetare băuturi energizante și tendințele pieței din SUA. În 2012, vânzările totale de SUA pentru piața de băuturi energizante a fost în valoare de peste 12,5 miliarde de dolari. 


Packaged Facts estimează că băuturile energizante reprezintă o cotă de piață de 78%, precum și amestecuri de alcool cu energizante (aproximativ 4%) în 2013. Câteva branduri domină piața băuturilor energizante, ceea ce demonstrează avantajul primului venit pe această nișă. Rezultatul este o piață care este foarte dependentă de o mână de branduri cheie, și anume Red Bull, Monster Energy, 5-Hour Energy, și Rockstar Energy. 


Un exemplu interesant este cel al brand-ului Big Red, marcă achiziționată în 2012: acesta a adăugat la denumire sintagma de “apă energizantă”, a schimbat ambalajul, iar vânzările au crescut spectaculos.


 


Tendințe de marketing



Băuturile energizante au fost etichetate drept un supliment alimentar pe piață și considerat a fi cel mai mare din creșterea de penetrare a consumatorilor, în timp ce, în cazul coca-cola se observă o stagnare în ceea ce privește preferințele consumatorilor.


 


Industria băuturilor energizante este obligată să schimbe în permanență strategiile de marketing întrucât produsul a fost foarte controversat, din cauza riscurilor crescute pentru sănătate, mai ales în privința tinerilor.


 


Nu puține au fost situațiile când s-au înregistrat decese în rândul adolescenților, din cauza riscului crescut de infarct. Nu în ultimul rând, creșterea numărului de tineri care au ajuns la camerele de urgență ale spitalelor a pus o mare presiune pe industria energizantelor.


 


Astfel că, în ultimii ani, guvernele mai multor țări au început să ia măsuri în ceea ce privește băuturile carbonatate și energizantele, din cauza ingredientelor percepute drept “nesănătoase”. De exemplu, anul 2012 a început cu aprobarea unei taxe pe băuturile carbonatate în Franța, iar în ianuarie 2013, Canada a limitat conținutul de cafeină permis în băuturile energizante. Drept consecință, piața băuturilor energizante a fost pusă sub presiune, iar efectele nu vor întârzia să apară. 


Deși această categorie are în continuare cele mai mari rate de creștere din lume, decesul mai multor adolescenți, care a fost legat de consumul de energizante, a determinat mai multe țări să înceapă investigații din care au reieșit efectele acestui tip de răcoritoare asupra sănătății. Astfel, dacă în 2011, Mexicul a interzis vânzarea băuturilor energizante în combinație cu alcool, în 2012 a adoptat o lege care interzice cumpărarea de băuturi energizante de către persoanele cu vârsta sub 18 ani.


Și Canada, ca urmare a unor studii efectuate după decesul a trei adolescenți, a hotărât să limiteze conținutul de cafeină din energizante, la 180 mg/8 uncii, decizie ce a intrat în vigoare de la începutul lui 2013. În Statele Unite, FDA examinează potențialele riscuri asupra sănătății, la cerința mai multor congresmeni, în urma morții unei adolescente, care a suferit un atac de cord după ce consumase băuturi energizante.


 


Țările lumii restricționează piața energizantelor



O altă preocupare pentru parlamentarii din mai multe țări este reprezentată de riscul de obezitate, la care se supun consumatorii de carbonatate. De exemplu, Franța a impus taxe producătorilor de băuturi răcoritoare carbogazoase care conțin zahăr, la un an după ce Ungaria a impus o taxă similară.


Deși guvernul american nu a adoptat încă o astfel de lege la nivelul întregii țări, câteva municipalități au acționat, în frunte cu statul New York, au luat măsuri care limitează consumul de băuturi răcoritoare ce conțin o cantitate mare de zahăr în restaurante, teatre sau stadioane. În timp ce eficacitatea acestor legi se află încă în discuție, nu există îndoială că băuturile răcoritoare cu conținut ridicat de zahăr și/sau cofeină, se află în vizorul autorităților din întreaga lume.


Însă, în același timp, cererea pentru băuturile energizante rămâne ridicată. În timp ce băuturile energizante au devenit un soi de “sperietoare” ai acestei industrii, toate reglementările apărute vor impune o schimbare a imaginii pentru mai multe produse, dacă producătorii doresc să se mențină pe creștere.


O astfel de inițiativă este disocierea Red Bull de băuturile alcoolice în ultimii ani, în pofida succesului istoric obținut tocmai datorită acestei asocieri. Monster și Rockstar au inclus în portofoliu sortimente cu conținut redus de calorii sau rețete ce conțin ingrediente naturale. Și Starbucks a introdus o băutură energizantă naturală, ce conține extract din boabe de cafea verde.


 


 Cota de piață a brandurilor energizantelor


 


Red Bull - 43%


Monster - 39%


Rockstar - 10%


Amp - 3% 


Nos - 3% 


Full Throttle - 1% 


Xyience xEnergy - 1%


 


Veniturile înregistrate de aceste branduri, în anul 2013, sunt:


 



  1.  Red Bull - 2760 miliarde dolari

  2.  Monster Energy - 1450 miliarde dolari 


3.  Rockstar -. 493 milioane dolari 


4.  nr. - 244 milioane dolari 


5.  Monster Java - 210 milioane dolari 


6.  Monster Mega Energy - 209 milioane dolari 


7.  Amp - 148 milioane dolari 


8.  Rockstar  - 147 milioane dolari 


9.  Full Throttle - 97 milioane dolari


 


 


Consumul de băuturi de energie a avut o creștere rapidă în ultimii ani, ceea ce a presupus și un profil al consumatorului de băuturi energizante. Astfel, 5% dintre adulți sunt considerați utilizatori “grei”, consumă de 5-7 ori pe lună acest produs. 


 


2% din energizante sunt consumate de către adulți de 10 sau mai multe ori pe lună. Consumatorii au vârste cuprinse între 18 și 34 ani.
Americanii sunt de departe unii dintre cei mari mari consumatori de energizante, poate și din cauza faptului că aceștia sunt și mari băutori de cafea, deci, implicit, de cofeină. Ca o concluzie, în medie, americanii consumă aproximativ 300 mg de cofeină într-o zi de lucru și aproape jumătate dintre americani beau cafea zilnic. 

Alte articole recomandate:

Lidl România aduce gustul autentic al roșiilor autohtone, prin revitalizarea soiului românesc Buzău1600. Începând cu luna iulie,românii vor găsi în Piața Lidl acest soi de roșii, celebru în anii ’80. O premieră pe piața de retail din țară, inițiativa de a revitaliza un soi autohton face parte din proiectul,„Cultivat în România, specific românesc”, derulat de Lidl România c [...]
Intrucat luna august incepe cu Ziua Internationala a Berii, a fost desemnata cea mai buna bere din lume de catre site-ul RateBeer, care reuneste peste 3 milioane de recenzii din intreaga lume. Berea care a primit titlul de Cea mai buna bere din lume, este produsa in Portland, Oregon, si are 4.277 de recenzii favorabile. Berea recreaza un sortiment originar din Dortmund, Germania, si este realizata in memoria lui Adam Kercheval, cunoscut pentru rolurile sale din filme precum "I, [...]
Omul de afaceri Dioszegi Laszlo din Sfântu Gheorghe, proprietar al unei brutării din oraș, a început să vândă pâine tradițională secuiască din cartofi și în Marea Britanie, unde și-a dechis recent o brutărie, el spunând că englezii apreciază foarte mult acest produs.      Dioszegi Laszlo a declarat pentru Mediafax , că a deschis recent, alături de un prieten, o brutărie în orașul Luton, aflat la aproape 35 de kilometri de Londra. [...]
Chiar daca datele statistice nu sunt foarte incurajatoare – un roman consuma doar 15-20 de inghetate pe an – sunt antreprenori romani care au pariat pe un produs cu care orice consumator se delecteaza pe timpul verii si nu numai. Cu toate acestea, italienii de la Sammontana au intrat deja în România, deschizând o gelaterie la Constanța și intenționând să dezvolte o rețea națională, informează Wall Street. Gelateria este situata in [...]
Anul acesta, în abatoarele din România, vor fi sacrificate circa 4,4 milioane de porcine, în scădere cu 2,2% față de anul 2013, conform estimărilor publicate săptămâna aceasta de Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene (UE), informeaza Recolta. În anul 2013, numărul porcinelor sacrificate în România a fost de 4,5 milioane de capete. Aproape 1,5 milioane din totalul efectivelor au fost sacrificate în primul semestru, în timp ce [...]
Familia Bran, care deține Distileriile Bran din Satu Mare, produce palincă, rachiu, dar și alte băuturi spirtoase pe care le livrează în hoteluri de patru și cinci stele din București precum Marriott, Inter­continental sau Howard Johnson, în aero­por­tul Otopeni, dar și în câteva restaurante și magazine din toată țara. Distileriile Bran, brand de­ți­n­ut de societatea Alco­rom din Mărti­nești (jud. Satu Mare) au fost dezvoltate de Ioan [...]
Betty Ice, unul dintre cei mai mari producători locali de înghețată, testează un proiect de livrare la domiciliu în București și intră pe segmentul de vânzări online cu un site care va fi gata în perioada următoare. „Lucrăm la dezvoltarea site-ului, care va fi gata în două săptămâni“, a declarat pentru Ziarul financiar Vasile Armenean, proprietarul producătorului Betty Ice, cu afaceri de circa 20 mil. euro anul trecut. Ac [...]
Omul de afaceri Dioszegi Laszlo din Sfântu Gheorghe, proprietar al unei brutării din oraș, a început să vândă pâine tradițională secuiască din cartofi și în Marea Britanie, unde și-a dechis recent o brutărie, el spunând că englezii apreciază foarte mult acest produs, scrie ZF.    Dioszegi Laszlo a declarat că a deschis recent, alături de un prieten, o brutărie în orașul Luton, aflat la aproape 35 de kilometri de Londra. Dioszegi a spus că [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN