Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața mondială a băuturilor energizante a devenit mult mai segmentată în ultimul timp, din cauza unor campanii de PR foarte negative, dar acest lucru nu a temperat entuziasmul consumatorilor. Deși toți consumatorii spun, fără excepție, că sunt în căutarea unor energizante mai natural, datele publicate de Nielsen vorbesc de la sine: volumele de vânzare cu amănuntul, în SUA, la capitolul băuturi energizante, au crescut, numai în luna martie 2014, cu 10,5% la brand-urile Red Bull și Monster.


Cel mai dinamic segment


În timp ce piața de băuturi energizante este o componentă mică a industriei băuturilor non-alcoolice, aceasta are, probabil, cea mai dinamică creștere de piață: de la 20% în 2008, la 60% în 2013, conform estimărilor Packaged Facts din ultimul raport de cercetare băuturi energizante și tendințele pieței din SUA. În 2012, vânzările totale de SUA pentru piața de băuturi energizante a fost în valoare de peste 12,5 miliarde de dolari. 


Packaged Facts estimează că băuturile energizante reprezintă o cotă de piață de 78%, precum și amestecuri de alcool cu energizante (aproximativ 4%) în 2013. Câteva branduri domină piața băuturilor energizante, ceea ce demonstrează avantajul primului venit pe această nișă. Rezultatul este o piață care este foarte dependentă de o mână de branduri cheie, și anume Red Bull, Monster Energy, 5-Hour Energy, și Rockstar Energy. 


Un exemplu interesant este cel al brand-ului Big Red, marcă achiziționată în 2012: acesta a adăugat la denumire sintagma de “apă energizantă”, a schimbat ambalajul, iar vânzările au crescut spectaculos.


 


Tendințe de marketing



Băuturile energizante au fost etichetate drept un supliment alimentar pe piață și considerat a fi cel mai mare din creșterea de penetrare a consumatorilor, în timp ce, în cazul coca-cola se observă o stagnare în ceea ce privește preferințele consumatorilor.


 


Industria băuturilor energizante este obligată să schimbe în permanență strategiile de marketing întrucât produsul a fost foarte controversat, din cauza riscurilor crescute pentru sănătate, mai ales în privința tinerilor.


 


Nu puține au fost situațiile când s-au înregistrat decese în rândul adolescenților, din cauza riscului crescut de infarct. Nu în ultimul rând, creșterea numărului de tineri care au ajuns la camerele de urgență ale spitalelor a pus o mare presiune pe industria energizantelor.


 


Astfel că, în ultimii ani, guvernele mai multor țări au început să ia măsuri în ceea ce privește băuturile carbonatate și energizantele, din cauza ingredientelor percepute drept “nesănătoase”. De exemplu, anul 2012 a început cu aprobarea unei taxe pe băuturile carbonatate în Franța, iar în ianuarie 2013, Canada a limitat conținutul de cafeină permis în băuturile energizante. Drept consecință, piața băuturilor energizante a fost pusă sub presiune, iar efectele nu vor întârzia să apară. 


Deși această categorie are în continuare cele mai mari rate de creștere din lume, decesul mai multor adolescenți, care a fost legat de consumul de energizante, a determinat mai multe țări să înceapă investigații din care au reieșit efectele acestui tip de răcoritoare asupra sănătății. Astfel, dacă în 2011, Mexicul a interzis vânzarea băuturilor energizante în combinație cu alcool, în 2012 a adoptat o lege care interzice cumpărarea de băuturi energizante de către persoanele cu vârsta sub 18 ani.


Și Canada, ca urmare a unor studii efectuate după decesul a trei adolescenți, a hotărât să limiteze conținutul de cafeină din energizante, la 180 mg/8 uncii, decizie ce a intrat în vigoare de la începutul lui 2013. În Statele Unite, FDA examinează potențialele riscuri asupra sănătății, la cerința mai multor congresmeni, în urma morții unei adolescente, care a suferit un atac de cord după ce consumase băuturi energizante.


 


Țările lumii restricționează piața energizantelor



O altă preocupare pentru parlamentarii din mai multe țări este reprezentată de riscul de obezitate, la care se supun consumatorii de carbonatate. De exemplu, Franța a impus taxe producătorilor de băuturi răcoritoare carbogazoase care conțin zahăr, la un an după ce Ungaria a impus o taxă similară.


Deși guvernul american nu a adoptat încă o astfel de lege la nivelul întregii țări, câteva municipalități au acționat, în frunte cu statul New York, au luat măsuri care limitează consumul de băuturi răcoritoare ce conțin o cantitate mare de zahăr în restaurante, teatre sau stadioane. În timp ce eficacitatea acestor legi se află încă în discuție, nu există îndoială că băuturile răcoritoare cu conținut ridicat de zahăr și/sau cofeină, se află în vizorul autorităților din întreaga lume.


Însă, în același timp, cererea pentru băuturile energizante rămâne ridicată. În timp ce băuturile energizante au devenit un soi de “sperietoare” ai acestei industrii, toate reglementările apărute vor impune o schimbare a imaginii pentru mai multe produse, dacă producătorii doresc să se mențină pe creștere.


O astfel de inițiativă este disocierea Red Bull de băuturile alcoolice în ultimii ani, în pofida succesului istoric obținut tocmai datorită acestei asocieri. Monster și Rockstar au inclus în portofoliu sortimente cu conținut redus de calorii sau rețete ce conțin ingrediente naturale. Și Starbucks a introdus o băutură energizantă naturală, ce conține extract din boabe de cafea verde.


 


 Cota de piață a brandurilor energizantelor


 


Red Bull - 43%


Monster - 39%


Rockstar - 10%


Amp - 3% 


Nos - 3% 


Full Throttle - 1% 


Xyience xEnergy - 1%


 


Veniturile înregistrate de aceste branduri, în anul 2013, sunt:


 



  1.  Red Bull - 2760 miliarde dolari

  2.  Monster Energy - 1450 miliarde dolari 


3.  Rockstar -. 493 milioane dolari 


4.  nr. - 244 milioane dolari 


5.  Monster Java - 210 milioane dolari 


6.  Monster Mega Energy - 209 milioane dolari 


7.  Amp - 148 milioane dolari 


8.  Rockstar  - 147 milioane dolari 


9.  Full Throttle - 97 milioane dolari


 


 


Consumul de băuturi de energie a avut o creștere rapidă în ultimii ani, ceea ce a presupus și un profil al consumatorului de băuturi energizante. Astfel, 5% dintre adulți sunt considerați utilizatori “grei”, consumă de 5-7 ori pe lună acest produs. 


 


2% din energizante sunt consumate de către adulți de 10 sau mai multe ori pe lună. Consumatorii au vârste cuprinse între 18 și 34 ani.
Americanii sunt de departe unii dintre cei mari mari consumatori de energizante, poate și din cauza faptului că aceștia sunt și mari băutori de cafea, deci, implicit, de cofeină. Ca o concluzie, în medie, americanii consumă aproximativ 300 mg de cofeină într-o zi de lucru și aproape jumătate dintre americani beau cafea zilnic. 

Alte articole recomandate:

Numărul porcilor sacrificați în 2013 a crescut cu 13%, comparativ cu anul 2012, artă statisticile realizate de Institutul Național de Statistică (INS). Astfel, potrivit INS, numărul total de porcine sacrificate și greutatea lor în carcasă au crescut cu 13,4%, respectiv cu 5,4%. În unitățile industriale specializate, numărul de porcine sacrificate și greutatea lor în carcasă s-a majorat cu 7,6%, respectiv cu 9,1% . Cu toate acestea, în luna decembrie a anului [...]
Exporturile românești ar putea depăși anul acesta pragul de 50 de miliarde de euro, după ce în 2013 au ajuns la cifra record de 49 de miliarde. Ministrul economiei, Constantin Niță, declară că România ar trebui să-și diversifice piețele de export și se așteaptă ca, în următorii ani, țara noastră să devină un exportator important de energie în regiune.  Pentru a intra în rândul economiilor avansate, România ar avea nevoie de un ritm d [...]
Heineken, brand al producătorului olandez cu același nume, a avut în primul semestru vânzări în volum cu peste 10% mai mari față de perioada similară a anului trecut, România fiind una dintre cele cinci țări unde marca a livrat volume mai mari cu două cifre, arată ultimul raport al companiei. Practic, România este a doua  țară din Europa dată ca exemplu de creștere puternică în prima parte a anului, alături de Marea Britanie. Brandul a mai crescut cu [...]
Berea italiana super-premium Peroni Nastro Azzurro isi continua implicarea in lumea stilului prin relansarea blogului Peroni Diario. Lansat in vara 2013, cu ocaziaRomanian Design Week - Inspired by Peroni, cand brandul aniversa 50 de ani, Diario este un proiect editorial high-quality, care are deja aproximativ 50.000 de vizitatori unici.  Continutul Peroni Diario este bazat pe experienta nemediata, pe opinii, reportaje si interviuri cu oamenii din spatele celor mai provocatoare idei. [...]
Sectorul Carne & Mezeluri a generat in luna iunie a acestui an 450 de aparitii in online, inregistrand o scadere de 35% fata de luna mai, si un viewership de peste 300 de mii. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta pe toate segmentele monitorizate: cu 35% in presa online, cu 12% pe bloguri & forumuri si cu 37% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea Scandia Sibiu si Gepeto Company, informeaza Iqads. Topu [...]
Carrefour a lansat conceptul de magazine Bon App, deschizând primele sale unități dedicate gustărilor și produselor de implus. Primul magazinul Bon App, denumit așa de la numele mărcii proprii Carrefour, a fost inaugurat în Paris, pe strada Temple în urmă cu câteva săptămâni. Retailerul a inaugurat astăzi o a doua astfel de unitate în gara RER Auber, în locul unui salon Jean-Louis Davis și al unui magazin de haine, informeaza Magaz [...]
Potrivit Romanian Business Consult, Partener Gold al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2017, principalul furnizor de soluții IT pentru retail și industria alimentară românească, Zebra Technologies Corporation, lider global, cunoscut pentru inovatia si siguranta pe care le ofera clientilor prin intermediul solutiilor sale, a facut publice rezultatele studiului Retail Vision 2017.   Acesta analizeaza tendintele tehnologice car [...]
Adrian Simion și Floriana Vlaicu, el antreprenor de „profesie“, care a testat industria de advertising, cea de brokeraj și a înființat o firmă de securizare a sistemelor informatice în urmă cu zece ani, iar ea fondatoare a unei școli de cafea, au deschis la jumătatea lunii iulie o prăjitorie de cafea pe strada Eminescu din Capitală, în care au investit în jur de 60.000 de euro, informeaza ZF. „În urmă cu un an, într-o perioadă în care [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN