Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) In ultima perioadă au apărut în presă diverse polemici referitoare la acțiunile companiei FrieslandCampina România, consider că este corect ca, în numele dreptului la replică și din poziția și funcția de Președinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui ( APRIL), precum și din dorința de a se cunoaște adevărul de către opinia publică, să precizez următoarele:


1. Compania FrieslandCampina România își desfășoară activitatea de producție pe teritoriul României din anul 1999, investind capital și resurse umane în dezvoltarea economiei și societății românești. În această perioadă de 15 ani a fost un partener serios și important în istoria dezvoltării fermelor de vaci de lapte din România. A ridicat standardele de calitate a laptelui materie primă, prin implementarea procedurilor de bune practici în fermele din portofoliu. A fost un partener și un susținător al fermierilor serioși, care au dorit să investească în dezvoltarea propriilor afaceri de producere a laptelui la standarde europene.


2. Nu putem să nu reamintim opiniei publice că această companie, cu capital străin, a creat locuri de muncă în zonele defavorizate ale Transilvaniei și Ardealului, dar și la nivel național, prin stimularea industriilor conexe timp de 15 ani.


3. Înteleg situația grea, chiar disperată a fermierilor din zona de Nord Vest a României, dar trebuie să înțelegem și să acceptăm că situația actuală a apărut independent de voința si de politica de dezvoltare a companiei. Situația de criză economică și scăderea consumului înregistrate în ultimii patru ani a afectat întreaga industrie și este un fapt generat de situația de criză europeană. În aceste condiții dificile, foarte multe companii din industria laptelui au fost nevoite să-și regândească și să-și reconsidere planurile de dezvoltare și strategiile de management.


Vă reamintesc că, din cele 423 de fabrici procesatoare lapte autorizate sanitar-veterinar în Romania, au mai ramas in activitate180! Cele 234 de fabrici închise în ultimii 3-4 ani au dus la restrângerea ofertei de cumpărare a laptelui, ducând la imposibilitatea valorificării laptelui din fermele din anumite regiuni ale țării.


Să nu uităm că FrieslandCampina România a anunțat public și din timp fermierii cu privire la reorganizarea sistemului de colectare a laptelui și a managementului portofolilui de fermieri, cu scopul de a reduce costurile și de a crește competivitatea produselor finite din piața locală și europeană, pentru a putea oferi consumatorului produse calitative la un preț competitiv, conform puterii de cumpărare a cetățeanului român.


4. Furnizorii de lapte, fermieri ce livrează zilnic sau o data la două zile către FrieslandCampina România pe baza contractelor de 6-12 luni, sunt 100% din ROMÂNIA! Există și situații când apar fluctuații în volumele vândute în piață, fluctuații ce nu pot fi previzionate de către procesator, iar atunci se apelează la lapte SPOT, cumpărat din spațiul intracomunitar, deoarece fermierii locali au contracte ferme, iar România nu deține o Bursă a Laptelui Spot. Această regulă se aplica tuturor celor 180 de procesatori din țara noastră, nu numai în cazul FrieslandCampina România.


5. Anul trecut, când cererea de lapte pentru procesare era mai mare decât oferta, fermierii locali au fost îndreptățiti să negocieze prețuri mari, să rupă contracte cu procesatorii, să decidă condiții nejustificate de preț și termene de plată. De ce astăzi acești fermieri se plâng de “discriminare”? Regulile de piață nu se aplică în fiecare an la fel, nu se aplică aceleași reguli de cerere și ofertă?


6. Consider că este suspect că aceste polemici și acuzații de imagine se îndreaptă numai asupra unei companii private ce își desfășoară activitatea corect și responsabil față de autoritățile române, față de angajații săi și față de toți partenerii contractuali pe care îi deține. Situația expusă în presă se regăsește aproape pe întreg teritoriul României și pot spune că este ciclica, ne-am întâlnit cu ea în 2009, 2012, și revine la fiecare 2-3 ani.


7. În ultimii 2 ani APRIL a prezentat autorităților guvernamentale, asociațiilor de fermieri și opiniei publice situația critică în care se află industria laptelui din țara noastră, datorată scăderii consumului și creșterii costurilor. Avem cel mai ridicat TVA la produsele lactate din Europa, avem evaziune fiscală și piață neagră evaluată la peste 50%, avem cele mai multe taxe și impozite. Acești factori au dus la închiderea multor


companii, lasând producția fermierilor nevalorificată și falimentul pe filiera “fermier-procesator-industrie conexă”. Pentru toate aceste neajunsuri acuzăm o singură companie, pe FrieslandCampina România? Consider ca este fals și incorect!


8. Consider că orice companie cu capital privat, indiferent că este fermă vegetală, ferma de vaci lapte, procesator, trader sau comerciant, are dreptul să-și stabilească singură politica de afaceri, cu respectarea legilor din România si Europa, în baza legilor stabilite de o piață liberă, fără să fie judecată și linșată public.


Cu deosebita consideratie si sincere scuze daca am deranjat.


Dorin Cojocaru

Alte articole recomandate:

Mototol este noul brand de produse de hartie de uz casnic pe care compania romaneasca Rom Paper il lanseaza pe piata in luna august 2014. Brandul Mototol se bazeaza pe o calitate superioara a hartiei,  si este structurat in trei game : Zi cu zi , Premium si Decorative. In privinta designului ambalajelor, se mizeaza pe simplitate, pentru a fi in ton cu filozofia brandului Mototol – hartia onesta care isi asuma ca nu face mai mult decat poate face de fapt. De un tratamen [...]
Sonimpex Topoloveni participă în această săptămână la trei târguri internaționale de mare anvergură.Magiunul de prune Topoloveni s-a reîntors în Dubai, la mai puțin de șase luni de la prima sa vizită în Orientul Mijlociu. De data aceasta, Magiunul de prune Topoloveni este expus la cea de-a 20-a ediție a târgului Gulfood, considerat cea mai mare expoziție anuală din lume dedicată  industriei alimentare ș [...]
Magiunul de prune Topoloveni a participat cu succes la expoziția internațională World Food Moscow, găzduită de capitala Federației Ruse.Magiunul produs de Sonimpex Topoloveni a reprezentat astfel România la unul dintre cele mai mari evenimente din lume, dedicat industriei alimentare, ca parte a programului 'Eureka: Descoperiți comorile Europei!'. Magiunul de prune Topoloveni este singurul produs care beneficiază de fonduri europene pentru promovarea [...]
Grupul Carrefour România anunță intrarea în rețeaua Express a trei noi magazine de proximitate operate în regim de franciză, în orașul Giurgiu: Express Sigma Centru, Express Sigma Șoseaua Alexandriei și Express Sigma Calea București. În acest moment, rețeaua numără 64 de magazine de proximitate „Express”, dintre care 10 unități în orașul Brasov, o unitate în Galați, trei unități în Giurgiu și 50 în București și Ilfov. Conceptul [...]
În zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov au avut loc lucrările celei de-a V-a ediții a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care s-a desfășurat sub genericul ”Subfinanțare, Suprataxare, Importuri-Ziduri în calea unui business de suces, într-o economie aflată în dezechilibru”. Acum, ulterior derulării fiecărui punct din program, prin numărul de participanți, [...]
Prezentă cu stand propriu în pavilionul central al complexului Romexpo, care a găzduit inclusiv partea tehnologică din cadrul secțiunii Indagra Food, firma Linde Gaz România s-a bucurat atât de numeroși vizitatori, cât, mai ales, de un foarte dens program de dialoguri și negocieri cu actuali și posibili beneficiari. Astfel, oaspeții companiei Linde Gaz au putut lua cunoștință cu ultima ofertă de gaz industrial cu [...]
Salariul mediu brut al unui angajat de la Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, s-a situat anul trecut la 5.766 de lei (1.304 euro) lunar, în creștere cu aproape 50% comparativ cu anul 2008, în condițiile în care compania a renunțat la aproape 1.000 de angajați în această perioadă. Compania, care a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 410 mil. euro, a alocat 112 milioane de lei salariilor și indemnizațiilor oferite angajaților, [...]
Maria Demetriad: Ieșirea companiilor românești din domeniul Industriei alimentare pe piețele externe a devenit nu doar o necesitate ci și, din fericire, o realitate din ce în ce mai profitabilă pentru toți. Pentru această ediție a infoALIMENT Magazin, am făcut o selecție a celor mai importante manifestări de profil din prima jumătate a anului 2014, fiind convinși că multe dintre firmele autohtone vor fi prezente acolo, cu standuri.   ISM- Köln, 26-29 [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN