Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) In ultima perioadă au apărut în presă diverse polemici referitoare la acțiunile companiei FrieslandCampina România, consider că este corect ca, în numele dreptului la replică și din poziția și funcția de Președinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui ( APRIL), precum și din dorința de a se cunoaște adevărul de către opinia publică, să precizez următoarele:


1. Compania FrieslandCampina România își desfășoară activitatea de producție pe teritoriul României din anul 1999, investind capital și resurse umane în dezvoltarea economiei și societății românești. În această perioadă de 15 ani a fost un partener serios și important în istoria dezvoltării fermelor de vaci de lapte din România. A ridicat standardele de calitate a laptelui materie primă, prin implementarea procedurilor de bune practici în fermele din portofoliu. A fost un partener și un susținător al fermierilor serioși, care au dorit să investească în dezvoltarea propriilor afaceri de producere a laptelui la standarde europene.


2. Nu putem să nu reamintim opiniei publice că această companie, cu capital străin, a creat locuri de muncă în zonele defavorizate ale Transilvaniei și Ardealului, dar și la nivel național, prin stimularea industriilor conexe timp de 15 ani.


3. Înteleg situația grea, chiar disperată a fermierilor din zona de Nord Vest a României, dar trebuie să înțelegem și să acceptăm că situația actuală a apărut independent de voința si de politica de dezvoltare a companiei. Situația de criză economică și scăderea consumului înregistrate în ultimii patru ani a afectat întreaga industrie și este un fapt generat de situația de criză europeană. În aceste condiții dificile, foarte multe companii din industria laptelui au fost nevoite să-și regândească și să-și reconsidere planurile de dezvoltare și strategiile de management.


Vă reamintesc că, din cele 423 de fabrici procesatoare lapte autorizate sanitar-veterinar în Romania, au mai ramas in activitate180! Cele 234 de fabrici închise în ultimii 3-4 ani au dus la restrângerea ofertei de cumpărare a laptelui, ducând la imposibilitatea valorificării laptelui din fermele din anumite regiuni ale țării.


Să nu uităm că FrieslandCampina România a anunțat public și din timp fermierii cu privire la reorganizarea sistemului de colectare a laptelui și a managementului portofolilui de fermieri, cu scopul de a reduce costurile și de a crește competivitatea produselor finite din piața locală și europeană, pentru a putea oferi consumatorului produse calitative la un preț competitiv, conform puterii de cumpărare a cetățeanului român.


4. Furnizorii de lapte, fermieri ce livrează zilnic sau o data la două zile către FrieslandCampina România pe baza contractelor de 6-12 luni, sunt 100% din ROMÂNIA! Există și situații când apar fluctuații în volumele vândute în piață, fluctuații ce nu pot fi previzionate de către procesator, iar atunci se apelează la lapte SPOT, cumpărat din spațiul intracomunitar, deoarece fermierii locali au contracte ferme, iar România nu deține o Bursă a Laptelui Spot. Această regulă se aplica tuturor celor 180 de procesatori din țara noastră, nu numai în cazul FrieslandCampina România.


5. Anul trecut, când cererea de lapte pentru procesare era mai mare decât oferta, fermierii locali au fost îndreptățiti să negocieze prețuri mari, să rupă contracte cu procesatorii, să decidă condiții nejustificate de preț și termene de plată. De ce astăzi acești fermieri se plâng de “discriminare”? Regulile de piață nu se aplică în fiecare an la fel, nu se aplică aceleași reguli de cerere și ofertă?


6. Consider că este suspect că aceste polemici și acuzații de imagine se îndreaptă numai asupra unei companii private ce își desfășoară activitatea corect și responsabil față de autoritățile române, față de angajații săi și față de toți partenerii contractuali pe care îi deține. Situația expusă în presă se regăsește aproape pe întreg teritoriul României și pot spune că este ciclica, ne-am întâlnit cu ea în 2009, 2012, și revine la fiecare 2-3 ani.


7. În ultimii 2 ani APRIL a prezentat autorităților guvernamentale, asociațiilor de fermieri și opiniei publice situația critică în care se află industria laptelui din țara noastră, datorată scăderii consumului și creșterii costurilor. Avem cel mai ridicat TVA la produsele lactate din Europa, avem evaziune fiscală și piață neagră evaluată la peste 50%, avem cele mai multe taxe și impozite. Acești factori au dus la închiderea multor


companii, lasând producția fermierilor nevalorificată și falimentul pe filiera “fermier-procesator-industrie conexă”. Pentru toate aceste neajunsuri acuzăm o singură companie, pe FrieslandCampina România? Consider ca este fals și incorect!


8. Consider că orice companie cu capital privat, indiferent că este fermă vegetală, ferma de vaci lapte, procesator, trader sau comerciant, are dreptul să-și stabilească singură politica de afaceri, cu respectarea legilor din România si Europa, în baza legilor stabilite de o piață liberă, fără să fie judecată și linșată public.


Cu deosebita consideratie si sincere scuze daca am deranjat.


Dorin Cojocaru

Alte articole recomandate:

„Mărcile private sunt o amenințare pentru branduri”, susține Mihai Dinculescu, Senior Brand Manager la producătorul Meda, însă recunoaște că ele pot fi și o oportunitate. Mezelurile sunt o categorie care a atras mai multe proiecte de marcă privată, dezvoltate în general pe cele mai reprezentative produse, preluând astfel din cota de piață a brandurilor naționale. „Marile rețele de retail cunosc foarte bine nevoile și [...]
ECPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, care se va desfășura în zilele de 3 și 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas”, va oferi ocazia participanților de a afla de la domnul Daniel Constantin-Ministru al Agriculturii, și Gheorghe Turtoi-Secretar de Stat în MADR însărcinat cu aplicarea [...]
Prima unitate Chocolat, în sistem de franciză, se va deschide pe data de 25 aprilie a.c. în orașul Brașov. Boutique Cafe Chocolat Brașov este amplasat în Piața Sfatului, nr. 28. Tudor Constantinescu, cel care pus bazele brandului Chocolat și ale rețelei de restaurante și boutique-uri cu același nume, a decis ca anul acesta să extindă rețeaua în afara  Capitalei, însă în sistem de franciză. Planurile pentru anul în curs includ încă o [...]
Vinurile din România și Italia se plasează în fruntea clasamentului. România și Moldova au obținut singurele două Mari Medalii de Aur acordate în acest an Miercuri, seara, la Palatul Bragadiru din București, a avut loc Gala de decernare a premiilor International Wine Contest Bucharest 2016. Ediția din acest an a concursului, prima itinerantă, a fost găzduită de Focșani, județul Vrancea. “IWCB își îndeplinește misiunea de a fi o [...]
Premierul Victor Ponta a declarat ieri seara, că ar prefera ca mai întâi să se reducă TVA la fructe, legume și carne,, dar aceste reduceri se vor putea negocia după ce vom avea încasările pe primul semestru de TVA la pâine. 'Dacă avem un ritm de creștere așa cum am avut în 2013, de 3,5% e sustenabilă propunerea privind reducerea TVA la 19%. Trebuie să mergem atât cât se poate tot spre zone țintite în care să reducem TVA, deocamdată în zon [...]
Rewe România deschide miercuri un magazin Penny Market în orașul Bistrița, județul Bistrița-Năsăud, și ajunge astfel la o rețea de 152 unități la nivel național, a anunțat retailerul, investiția într-o astfel de unitate fiind de circa două milioane euro. Unitatea are 100 locuri de parcare și a creat 16 locuri de muncă. Rewe România, parte a grupului german omonim, mai operează în România opt magazine XXL Mega Discount. În luna mai, Rewe Români [...]
Deși consumul a crescut cu aproape 10% în primul trimestru al acestui an, un semnal puternic al ieșirii din criză, revenirea nu s-a văzut pe bursă: acțiunile companiilor din industria alimentară sunt pe minus de la începutul anului. Brokerii pun subperformanța bursieră a com­paniilor din industria alimentară pe seama faptului că acestea nu dețin cote relevante în piețele în care activează și pe lipsa de lichi­di­tatea acțiunilor.  Cele cinci companii [...]
Conglomeratul indian Bharti Group poartă discuții cu grupurile de distribuție Carrefour (Franța) și Aeon (Japonia) cu intenția de a înființa un joint venture cu unul dintre ele, după ce discuțiile cu grupul american Walmart au eșuat anul trecut, informează Financial Times citând două surse din apropierea discuțiilor. Marile companii străine de distribuție, Carrefour, Walmart și Tesco, au salutat decizia din 2012 a Guvernului indian de a liberaliza legislația privind investițiile [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN