Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) In ultima perioadă au apărut în presă diverse polemici referitoare la acțiunile companiei FrieslandCampina România, consider că este corect ca, în numele dreptului la replică și din poziția și funcția de Președinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui ( APRIL), precum și din dorința de a se cunoaște adevărul de către opinia publică, să precizez următoarele:


1. Compania FrieslandCampina România își desfășoară activitatea de producție pe teritoriul României din anul 1999, investind capital și resurse umane în dezvoltarea economiei și societății românești. În această perioadă de 15 ani a fost un partener serios și important în istoria dezvoltării fermelor de vaci de lapte din România. A ridicat standardele de calitate a laptelui materie primă, prin implementarea procedurilor de bune practici în fermele din portofoliu. A fost un partener și un susținător al fermierilor serioși, care au dorit să investească în dezvoltarea propriilor afaceri de producere a laptelui la standarde europene.


2. Nu putem să nu reamintim opiniei publice că această companie, cu capital străin, a creat locuri de muncă în zonele defavorizate ale Transilvaniei și Ardealului, dar și la nivel național, prin stimularea industriilor conexe timp de 15 ani.


3. Înteleg situația grea, chiar disperată a fermierilor din zona de Nord Vest a României, dar trebuie să înțelegem și să acceptăm că situația actuală a apărut independent de voința si de politica de dezvoltare a companiei. Situația de criză economică și scăderea consumului înregistrate în ultimii patru ani a afectat întreaga industrie și este un fapt generat de situația de criză europeană. În aceste condiții dificile, foarte multe companii din industria laptelui au fost nevoite să-și regândească și să-și reconsidere planurile de dezvoltare și strategiile de management.


Vă reamintesc că, din cele 423 de fabrici procesatoare lapte autorizate sanitar-veterinar în Romania, au mai ramas in activitate180! Cele 234 de fabrici închise în ultimii 3-4 ani au dus la restrângerea ofertei de cumpărare a laptelui, ducând la imposibilitatea valorificării laptelui din fermele din anumite regiuni ale țării.


Să nu uităm că FrieslandCampina România a anunțat public și din timp fermierii cu privire la reorganizarea sistemului de colectare a laptelui și a managementului portofolilui de fermieri, cu scopul de a reduce costurile și de a crește competivitatea produselor finite din piața locală și europeană, pentru a putea oferi consumatorului produse calitative la un preț competitiv, conform puterii de cumpărare a cetățeanului român.


4. Furnizorii de lapte, fermieri ce livrează zilnic sau o data la două zile către FrieslandCampina România pe baza contractelor de 6-12 luni, sunt 100% din ROMÂNIA! Există și situații când apar fluctuații în volumele vândute în piață, fluctuații ce nu pot fi previzionate de către procesator, iar atunci se apelează la lapte SPOT, cumpărat din spațiul intracomunitar, deoarece fermierii locali au contracte ferme, iar România nu deține o Bursă a Laptelui Spot. Această regulă se aplica tuturor celor 180 de procesatori din țara noastră, nu numai în cazul FrieslandCampina România.


5. Anul trecut, când cererea de lapte pentru procesare era mai mare decât oferta, fermierii locali au fost îndreptățiti să negocieze prețuri mari, să rupă contracte cu procesatorii, să decidă condiții nejustificate de preț și termene de plată. De ce astăzi acești fermieri se plâng de “discriminare”? Regulile de piață nu se aplică în fiecare an la fel, nu se aplică aceleași reguli de cerere și ofertă?


6. Consider că este suspect că aceste polemici și acuzații de imagine se îndreaptă numai asupra unei companii private ce își desfășoară activitatea corect și responsabil față de autoritățile române, față de angajații săi și față de toți partenerii contractuali pe care îi deține. Situația expusă în presă se regăsește aproape pe întreg teritoriul României și pot spune că este ciclica, ne-am întâlnit cu ea în 2009, 2012, și revine la fiecare 2-3 ani.


7. În ultimii 2 ani APRIL a prezentat autorităților guvernamentale, asociațiilor de fermieri și opiniei publice situația critică în care se află industria laptelui din țara noastră, datorată scăderii consumului și creșterii costurilor. Avem cel mai ridicat TVA la produsele lactate din Europa, avem evaziune fiscală și piață neagră evaluată la peste 50%, avem cele mai multe taxe și impozite. Acești factori au dus la închiderea multor


companii, lasând producția fermierilor nevalorificată și falimentul pe filiera “fermier-procesator-industrie conexă”. Pentru toate aceste neajunsuri acuzăm o singură companie, pe FrieslandCampina România? Consider ca este fals și incorect!


8. Consider că orice companie cu capital privat, indiferent că este fermă vegetală, ferma de vaci lapte, procesator, trader sau comerciant, are dreptul să-și stabilească singură politica de afaceri, cu respectarea legilor din România si Europa, în baza legilor stabilite de o piață liberă, fără să fie judecată și linșată public.


Cu deosebita consideratie si sincere scuze daca am deranjat.


Dorin Cojocaru

Alte articole recomandate:

In aceasta toamna urmeaza sa intre in dezbaterea Senatului prevede reducerea cotei de TVA la 9 % pentru laptele de consum, legumele si fructele proaspete, informeaza Wall Street. Proiectul de modificare a Codului Fiscal a fost initiat de un grup de parlamentari apartinand PSD, UNPR, PPDD, PC, si PNL, printre care Octavian Bumbu, Marian Avram, Laurentiu Chirvasuta, Bogdan Ciuca, Petre Daea, Mircea-Titus Dobre, Gheorghe Emacu, Damian Florea, Marian Ghiveciu, Liviu Harbuz, Titi Holban, Florin [...]
Pe 31 ianuarie 1865, exact cu 145 de ani in urma, renumitul chimist rus, Dmitri Mendeleev, a sustinut teza de doctorat pe tema „Conditionarea reciproca dintre spirt si apa”. Rezultatul studiului i-a adus titlul de profesor la catedra de chimie a Universitatii de Stat din Peterburg. Mendeleev a descoperit ca aceasta bautura trebuie sa aiba un continut alcoolic de 38%. Dar, pentru ca pe vremea lui, bauturile alcoolice erau taxate pe baza de tarie, procentajul a fost rotunjit la 40%, [...]
"Târgul de pâine" s-a deschis azi, în Parcul Național din sectorul 2, unde cei interesați pot gusta plăcinte, papanași, cozonaci, turte, bulz, pâine tradițională făcută pe vatră sau la țest și multe alte produse. Conform Primăriei sectorului 2, la târg, care ține până duminică, vor veni gospodari în straie specifice din toate zonele, vor avea loc ateliere și expoziții de meșteșuguri, vor fi [...]
Luni, la Hotel Intercontinental din București, în prezența unei numeroase audiențe, GS1 au fost lansate oficial Agregatorul Național de date de încredere despre produse GS1, „Cumpără Informat”, și Programul Global GS1 Source. Materializarea proiectului a fost rodul cooperării dintre organizația mai sus amintită și Guvernul României, prin Autoritatea Națională de Protecție a Consumatorului, și Ministerul [...]
        Chiar la începutul anului viitor, Ressenart Communications va lansa un proiect ambițios, de educație culinară, intitulat "50 de săptămâni în bucătăriile lumii", program  care se va derula în perioada ianuarie - decembrie 2014. Timp de 50 de săptămâni, vor fi promovate rețete specific celor mai importante 12 bucătării ale lumii, iar în fiecare lună vor fi promovate 4-5 rețete specifice câte unei [...]
România percepe o cotă standard de TVA de 24%. Este al cincilea cel mai înalt nivel din UE, după Ungaria, care are un neobișnuit 27%, peste nivelul maxim din Uniunea Europeană, și după Danemarca, Suedia (țări cunoscute pentru nivelul ridicat al fiscalității dar și pentru calitatea vieții) și de proaspăt intrată în Uniunea Europeană, Croația, care au o cotă de 24%. Cu excepția pâinii și a produselor de panificație, România percepe cota standard de 24% la TVA la [...]
Producătorii români de lactate bio sunt așteptați la Biofact 2015. MADR a publicat anunțul de înscriere la eveniment, detaliile putând fi consultate pe site-ul instituției. Biofach 2015 va avea loc în perioada 11 – 14 februarie 2015 la Nuremberg, în Germania. Firmele certificate ecologic de către organismele de inspecție și certificare (condiție obligatorie) interesate să participe la această expoziție sunt invitate să completeze [...]
Heineken România a raportat o cifră de afaceri netă de 1.120 milioane lei în 2013, în scădere cu 5% comparativ cu anul precedent. Cu toate acestea, compania și-a menținut poziția de lider de piață și chiar și-a majorat ușor cota de piață. La această evoluție au contribuit mărcile Bucegi și Neumarkt care au înregistrat creșteri în cota de piață atât în volum, cât și în valoare. “Anul 2013 a fost un an dificil, în care vrem [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN