Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria globală a pâinii și produselor de panificație este de așteptat să depășească nivelul de 447 miliarde de dolari până în 2017, conform raportului Global Industry Analysts. Segmentul pâinii și rolelor de pâine reprezintă cel mai mare segment la nivel global, urmat de cel de patiserie/cofetărie. Creșterea cererii pentru pâine și produse de panificație este determinată, în principal, de schimbarea stilului de viață, consumatorii având la dispoziție din ce în ce mai puțin timp pentru prepararea hranei. În aceste condiții, cumpărătorii de pâine și produse de panificație sunt din ce în ce mai înclinați să achiziționeze produse gata preparate sau semipreparate.


 


Inovația mărește profitul


 


Produsele noi, inovatoare care aduc valoare adăugată în ceea ce privește sănătatea și confortul  consumatorului, sunt nișele de piață cu cel mai mare potențial de expansiune în țările dezvoltate. Și în cazul piețelor țărilor în curs de dezvoltare (țări emergente), se remarcă o din ce în ce mai mare disponibilitate – și capacitate – a consumatorilor de a cheltui mai mulți bani pe formatele de produse cu valoare adăugată mare, cum ar fi spre exemplu produsele de panificație cu un conținut ridicat de fibre.


Unul din produsele inovatoare (din punctul de vedere al consumului de timp) ce câștigă din ce în ce mai mare cotă de piață, în detrimentul pâinii tradiționale este pâinea ”untoasă”, care nu mai necesită ungerea sa cu unt.


 


Dezvoltarea de noi ambalaje care se potrivesc stilului de viață în schimbare al consumatorilor este o altă direcție importantă de dezvoltare a pieței, remarcându-se o creștere a cererii pentru gustările ambalate (în special cele care înlocuiesc micul dejun) și pentru miniaturizare, ambalajele și produsele  cu gramaje mai mici, corespunzătoare unei singure porții fiind din ce în ce mai cerute.


 


Este de așteptat ca producătorii să continue acțiunea de segmentare a pieței produselor de panificație în funcție de vârsta grupului de consumatori: produsele ”vârf de gamă” vizează în principal adulți; copiii sunt vizați ca principali consumatori pe segmentele biscuiților și cerealelor pentru micul dejun; creșterea populației în vârstă de peste 60 de ani reprezintă o altă oportunitate pentru producătorii de produse de panificație, un exemplu de produse pentru seniori sunt cele cu conținut îmbogățit de calciu pentru a reduce osteoporoza.


 


Expansiunea este limitată de lipsa comercianților


 


Piața produselor de panificație în regiunile dezvoltate, cum ar fi America de Nord, și Europa de Vest este relativ matură, iar creșterea economică viitoare a domeniului se estimează a veni în principal din piețele emergente din Asia-Pacific, America Latină, Europa de Est și Orientul Mijlociu. Creșterea prosperității economice, a veniturilor disponibile, a nivelului de trai, a ratei ocupării forței de muncă și schimbarea stilului de viață ca urmare a schimbărilor culturale, sunt factorii care furnizează un puternic impuls pentru expansiunea cererii pentru produse de panificație.


Creșterea migrației din mediul rural către zonele urbane determină, de asemenea, o creștere a cererii pentru pâine, produse de patiserie, prăjituri și biscuiți.


 


Consumul de specialități de patiserie/cofetărie cunoaște o puternică dezvoltare în Asia, în timp ce biscuiții sunt lideri în ceea ce privește expansiunea vânzărilor în Europa de Est. Piețele în curs de dezvoltare oferă un potențial mai mare de penetrare a pieței și de creștere a consumului pe cap de locuitor, în timp ce pe piețele dezvoltate inovarea cu privire la noi arome și la noi ingrediente sănătoase vor contribui la creșterea frecvenței consumului de astfel de produse.


Gogoșile, specialitățile din pâine, pizza și delicatese sunt categoriile cu cea mai rapidă expansiune din industrie. De asemenea, segmentul produselor de patiserie pentru micul dejun este de așteptat să înregistreze cea mai rapidă creștere, până în 2017, cu ritm anual de expansiune de 5,0% pentru toată perioada de analiză.


 


Succesul expansiunii produselor de panificație de tip occidental în piețele emergente, în special în Asia, Europa de Est, și America Latină, depinde însă și de dezvoltarea lanțurilor de supermarketuri din aceste regiuni. În anumite regiuni ale globului, există un deficit în ceea ce privește sistemele moderne de distribuție și formatele moderne de retail. Micii producători locali domină piețele din aceste regiuni. Față de acestea, marile companii dispun de avantaje de scară în achizițiile publice, în producție și distribuție. Companiile mici pot concura însă prin oferirea de produse de specialitate sau servicii locale de distribuție superioare.


 


Trendul în creștere al consumului de produse sănătoase se poate observa mai ales în America de Nord și Europa de Vest, unde piața atingea valoare totală de 74 de miliarde de dolari SUA în 2011, și o rată anuală de creștere de aproximativ 3%.


 


Europa – principalul jucător pe piața mondială


 


Europa este principalul producător și consumator mondial de pâine și produse de panificație, alimente ce au o lungă tradiție în dietele naționale ale statelor din zonă; ea este urmată de America de Nord (locul 2 mondial) și America Latină (locul 3 mondial). Europa de Est, în special, a arătat o creștere semnificativă în ultimii ani a cererii și a consumului de astfel de produse, fapt care a condus la atragerea de investiții în domeniu, dar și la creștere diversității și abundenței de astfel de produse pe piața din zonă.


Conform studiului companiei de cercetare de piață și consultanță al Gira - European Bakery Company Panorama – realizat anul trecut, consumul total de pâine și produse de panificație al UE-27 a fost evaluat, în 2011, la un volum de 40,1 milioane de tone și o valoare de 126,4 miliarde EUR. Între 2001 și 2011 consumul total de pâine și produse de panificație al UE-27 a scăzut cu 0,2% pe an, conform datelor furnizate de studiul amintit.


 


Principalul produs de panificație - pâinea (sub diverse forme: franzelă, baghetă, chiflă etc.) – contabilizează 79% din volumul total al consumului de produse de panificație. Produsele de patiserie contabilizează restul de 21% din volumul total al consumului de produse de panificație, fiind împărțite în următoarele categorii: patiserie propriu-zisă (croasanți, gogoși, patiserie daneză etc.) – 8%, produse de patiserie/cofetărie (prăjituri, brioșe, tarte, produse de patiserie cu cremă) - 10%, gustări (produse de patiserie cu diverse arome, baghete cu topping-uri, mini tarte sărate etc.) - 3%. Țările din UE-27, unde produsele de patiserie dețin cea mai mare pondere în consum sunt Cipru (47%), Finlanda (42%) și Marea Britanie (34%), iar Lituania (9%) și Polonia (12%) sunt țările din UE-27, unde produsele de patiserie dețin cea mai mică pondere în consum. Produsele proaspete domină consumul în țările U-27, cu o cotă de 68% din volumul pieței.


 


Este de menționat faptul că segmentul industrial a furnizat 66% din pâinea și produsele de panificație consumate în UE-27, în vreme ce producătorii artizanali au contabilizat 34% din consumul total al pieței de gen din UE-27. Este de așteptat însă, ca până în 2016 producția industrială să asigure 69% din pâinea și produsele de panificație consumate în statele din UE-27.


 


Expansiunea pieței de pâine și produse de panificație în UE-27, până în 2017, se va baza însă pe cererea în creștere pe segmentele de produse de patiserie preambalate și pe cel al gustărilor, dar și pe creșterea sofisticării în ceea ce privește aromele (în special în piețele mature din Europa de Vest).


 


SUA – o piață obsedată de sănătate


 


În SUA, industria pâinii și produselor de panificație include aproximativ 2.800 de lanțuri de brutării ce produc în sistem industrializat și care realizează venituri anuale combinate de aproximativ 32 miliarde dolari, împreună cu alte aproximativ 6.000 de mici brutarii ce produc în sistem artizanal, realizând venituri anuale combinate de aproximativ 3,5 miliarde de dolari. Domeniul înregistrează un grad înalt de concentrare pe segmentul industrial, cele mai mari 50 companii generând 75% din veniturile segmentului, în vreme ce brutăriile ce compun segmentul artizanal înregistrează un grad mare de fragmentare, cele mai mari 50 companii generând doar 15% din veniturile segmentului, iar societățile din această categorie funcționând de obicei cu o singură instalație.


 


Principalul produs comercializat pe piața nord-americană de panificație este reprezentat de pâinea coaptă (în principal albă și din grâu și secară), ce contabilizează 40% din vânzări. Aproximativ 20% din vânzări sunt constituite de chifle, brioșe, rondele, covrigi și cornuri; 10% de prăjituri; iar restul de  plăcinte, produse de patiserie, gogoși și o varietate de produse dulci.


 


Ceea ce se remarcă în cazul pieței americane de pâine și produse de panificație este însă ”obsesia” acesteia pentru sănătate, nord-americanii tinzând să aprecieze produsele sănătoase (cu conținut bogat de fibre; cu conținut scăzut de grăsimi sau zahăr etc.). De altfel, începând cu anii `90 piața SUA a fost cuprinsă de o adevărată nebunie cu privire la cererea de produse de panificație sărace în carbohidrați, ca urmare a popularității deosebite a dietei Atkins (fenomen care a început să se mai tempereze însă după 2004). De asemenea, pe piața americană se înregistrează cel mai mare consum de produse organice: 17 USD pe gospodărie, comparativ cu o medie globală de doar 2,4 USD.


 


Asiaticii lasă orezul pentru pâine


 


În ceea ce privește potențialul de creștere pe termen lung, piața zonală Asia-Pacific este prognozată să preia conducerea, în condițiile în care aceasta are cel mai înalt ritm anual de creștere - 6,0% până în 2017. Țările Asiei de Sud-Est Asiei oferă cele mai bune perspective de afaceri pentru producătorii de pâine. Numeroase brutării au fost construite în China și Hong Kong, în ultimii ani, reflectând popularitatea tot mai mare a produselor de panificație.


 


China, Hong Kong și Malaezia, de exemplu, cunosc un boom al cererii și ofertei de pâine. Creșterea economică puternică și a standardelor de viață, un stil de viață ce în ce mai occidentalizat, și timpul din ce în ce mai redus pentru a pregăti masa (în special micul dejun) sunt unii dintre factorii responsabili pentru expansiunea acestor piețe. Femeile ocupate din Asia consideră pâinea o alternativă alimentară mult mai convenabilă, comparativ cu orezul de exemplu, care necesită un timp mai lung de preparare.


 


Principalii jucători de pe piața mondială a produselor de panificație sunt Bahlsen GmbH & Co., KG, BAB Inc., Britannia Industries Ltd., Bruegger’s Enterprises Inc., Einstein Noah Restaurant Group Inc., George Weston Foods Ltd., Grupo Bimbo S.A.B. de C.V, Kellogg Company, McDonald's Corporation, Nestle, Strauss Group Ltd., The Great Canadian Bagel Ltd., Parle Products Pvt., Ltd., United Biscuits, Yamazaki Baking Co., Ltd., among others.

Alte articole recomandate:

Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
Dulciurile și cafeaua ocupă prima poziție în topul celor mai cumpărate cadouri de Moș Nicolae, aproximativ unu din doi româi din mediul urban declarând că vor achiziționa astfel de produse pentru a le oferi cadou, potrivit celui mai recent studiu de piață realizat de Mednet Marketing Research Center. Pe locul doi în clasamentul cadourilor pentru Moș Nicolae se află jucăriile, aproximativ patru din zece respondenți declarând că intenționează să cumpere cadouri din [...]
Consumul de ciuperci în România este estimat la un kilogram pe cap de locuitor, în scădere cu 10% în ultimul an și de patru ori mai puțin față de media în Uniunea Europeană, potrivit lui Eugen Băjenaru, președintele Asociației Naționale a Producătorilor de Ciuperci din România. Din datele asociației, în România se produc anual 20.000 de tone de ciuperci, cu o valoare de piață de aproximativ 50 de milioane de euro.Eugen Băjenariu spune că volumul [...]
Conform unui studiu recent, "licoarea magică" pe care o bei zilnici spune foarte multe lucruri despre tine. Astfel, cercetătorii susțin că tipul de cafea pe care îl alegem ne poate reflecta personalitatea, informeaza Antena Stars. Dacă preferi cafeaua tip cappuccino află că ești dominant și obsesiv, iar dacă îți place cea cu lapte, e clar! Ești genul de om care face orice pentru a-i mulțumi pe cei din jurul tău. Cei care aleg cafeaua neagră sunt descriși ca fiind direcți. D [...]
Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive. Aproape 55% din bărbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
Timișoreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piața locală în 2014, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean, poziție pe care a ocupat-o atât în 2013, cât și în 2012. Timișoreana, brand din segmentul mediu de preț, aflată în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondată de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se află Ciucaș (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piața locală au avut în [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN