Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria globală a pâinii și produselor de panificație este de așteptat să depășească nivelul de 447 miliarde de dolari până în 2017, conform raportului Global Industry Analysts. Segmentul pâinii și rolelor de pâine reprezintă cel mai mare segment la nivel global, urmat de cel de patiserie/cofetărie. Creșterea cererii pentru pâine și produse de panificație este determinată, în principal, de schimbarea stilului de viață, consumatorii având la dispoziție din ce în ce mai puțin timp pentru prepararea hranei. În aceste condiții, cumpărătorii de pâine și produse de panificație sunt din ce în ce mai înclinați să achiziționeze produse gata preparate sau semipreparate.


 


Inovația mărește profitul


 


Produsele noi, inovatoare care aduc valoare adăugată în ceea ce privește sănătatea și confortul  consumatorului, sunt nișele de piață cu cel mai mare potențial de expansiune în țările dezvoltate. Și în cazul piețelor țărilor în curs de dezvoltare (țări emergente), se remarcă o din ce în ce mai mare disponibilitate – și capacitate – a consumatorilor de a cheltui mai mulți bani pe formatele de produse cu valoare adăugată mare, cum ar fi spre exemplu produsele de panificație cu un conținut ridicat de fibre.


Unul din produsele inovatoare (din punctul de vedere al consumului de timp) ce câștigă din ce în ce mai mare cotă de piață, în detrimentul pâinii tradiționale este pâinea ”untoasă”, care nu mai necesită ungerea sa cu unt.


 


Dezvoltarea de noi ambalaje care se potrivesc stilului de viață în schimbare al consumatorilor este o altă direcție importantă de dezvoltare a pieței, remarcându-se o creștere a cererii pentru gustările ambalate (în special cele care înlocuiesc micul dejun) și pentru miniaturizare, ambalajele și produsele  cu gramaje mai mici, corespunzătoare unei singure porții fiind din ce în ce mai cerute.


 


Este de așteptat ca producătorii să continue acțiunea de segmentare a pieței produselor de panificație în funcție de vârsta grupului de consumatori: produsele ”vârf de gamă” vizează în principal adulți; copiii sunt vizați ca principali consumatori pe segmentele biscuiților și cerealelor pentru micul dejun; creșterea populației în vârstă de peste 60 de ani reprezintă o altă oportunitate pentru producătorii de produse de panificație, un exemplu de produse pentru seniori sunt cele cu conținut îmbogățit de calciu pentru a reduce osteoporoza.


 


Expansiunea este limitată de lipsa comercianților


 


Piața produselor de panificație în regiunile dezvoltate, cum ar fi America de Nord, și Europa de Vest este relativ matură, iar creșterea economică viitoare a domeniului se estimează a veni în principal din piețele emergente din Asia-Pacific, America Latină, Europa de Est și Orientul Mijlociu. Creșterea prosperității economice, a veniturilor disponibile, a nivelului de trai, a ratei ocupării forței de muncă și schimbarea stilului de viață ca urmare a schimbărilor culturale, sunt factorii care furnizează un puternic impuls pentru expansiunea cererii pentru produse de panificație.


Creșterea migrației din mediul rural către zonele urbane determină, de asemenea, o creștere a cererii pentru pâine, produse de patiserie, prăjituri și biscuiți.


 


Consumul de specialități de patiserie/cofetărie cunoaște o puternică dezvoltare în Asia, în timp ce biscuiții sunt lideri în ceea ce privește expansiunea vânzărilor în Europa de Est. Piețele în curs de dezvoltare oferă un potențial mai mare de penetrare a pieței și de creștere a consumului pe cap de locuitor, în timp ce pe piețele dezvoltate inovarea cu privire la noi arome și la noi ingrediente sănătoase vor contribui la creșterea frecvenței consumului de astfel de produse.


Gogoșile, specialitățile din pâine, pizza și delicatese sunt categoriile cu cea mai rapidă expansiune din industrie. De asemenea, segmentul produselor de patiserie pentru micul dejun este de așteptat să înregistreze cea mai rapidă creștere, până în 2017, cu ritm anual de expansiune de 5,0% pentru toată perioada de analiză.


 


Succesul expansiunii produselor de panificație de tip occidental în piețele emergente, în special în Asia, Europa de Est, și America Latină, depinde însă și de dezvoltarea lanțurilor de supermarketuri din aceste regiuni. În anumite regiuni ale globului, există un deficit în ceea ce privește sistemele moderne de distribuție și formatele moderne de retail. Micii producători locali domină piețele din aceste regiuni. Față de acestea, marile companii dispun de avantaje de scară în achizițiile publice, în producție și distribuție. Companiile mici pot concura însă prin oferirea de produse de specialitate sau servicii locale de distribuție superioare.


 


Trendul în creștere al consumului de produse sănătoase se poate observa mai ales în America de Nord și Europa de Vest, unde piața atingea valoare totală de 74 de miliarde de dolari SUA în 2011, și o rată anuală de creștere de aproximativ 3%.


 


Europa – principalul jucător pe piața mondială


 


Europa este principalul producător și consumator mondial de pâine și produse de panificație, alimente ce au o lungă tradiție în dietele naționale ale statelor din zonă; ea este urmată de America de Nord (locul 2 mondial) și America Latină (locul 3 mondial). Europa de Est, în special, a arătat o creștere semnificativă în ultimii ani a cererii și a consumului de astfel de produse, fapt care a condus la atragerea de investiții în domeniu, dar și la creștere diversității și abundenței de astfel de produse pe piața din zonă.


Conform studiului companiei de cercetare de piață și consultanță al Gira - European Bakery Company Panorama – realizat anul trecut, consumul total de pâine și produse de panificație al UE-27 a fost evaluat, în 2011, la un volum de 40,1 milioane de tone și o valoare de 126,4 miliarde EUR. Între 2001 și 2011 consumul total de pâine și produse de panificație al UE-27 a scăzut cu 0,2% pe an, conform datelor furnizate de studiul amintit.


 


Principalul produs de panificație - pâinea (sub diverse forme: franzelă, baghetă, chiflă etc.) – contabilizează 79% din volumul total al consumului de produse de panificație. Produsele de patiserie contabilizează restul de 21% din volumul total al consumului de produse de panificație, fiind împărțite în următoarele categorii: patiserie propriu-zisă (croasanți, gogoși, patiserie daneză etc.) – 8%, produse de patiserie/cofetărie (prăjituri, brioșe, tarte, produse de patiserie cu cremă) - 10%, gustări (produse de patiserie cu diverse arome, baghete cu topping-uri, mini tarte sărate etc.) - 3%. Țările din UE-27, unde produsele de patiserie dețin cea mai mare pondere în consum sunt Cipru (47%), Finlanda (42%) și Marea Britanie (34%), iar Lituania (9%) și Polonia (12%) sunt țările din UE-27, unde produsele de patiserie dețin cea mai mică pondere în consum. Produsele proaspete domină consumul în țările U-27, cu o cotă de 68% din volumul pieței.


 


Este de menționat faptul că segmentul industrial a furnizat 66% din pâinea și produsele de panificație consumate în UE-27, în vreme ce producătorii artizanali au contabilizat 34% din consumul total al pieței de gen din UE-27. Este de așteptat însă, ca până în 2016 producția industrială să asigure 69% din pâinea și produsele de panificație consumate în statele din UE-27.


 


Expansiunea pieței de pâine și produse de panificație în UE-27, până în 2017, se va baza însă pe cererea în creștere pe segmentele de produse de patiserie preambalate și pe cel al gustărilor, dar și pe creșterea sofisticării în ceea ce privește aromele (în special în piețele mature din Europa de Vest).


 


SUA – o piață obsedată de sănătate


 


În SUA, industria pâinii și produselor de panificație include aproximativ 2.800 de lanțuri de brutării ce produc în sistem industrializat și care realizează venituri anuale combinate de aproximativ 32 miliarde dolari, împreună cu alte aproximativ 6.000 de mici brutarii ce produc în sistem artizanal, realizând venituri anuale combinate de aproximativ 3,5 miliarde de dolari. Domeniul înregistrează un grad înalt de concentrare pe segmentul industrial, cele mai mari 50 companii generând 75% din veniturile segmentului, în vreme ce brutăriile ce compun segmentul artizanal înregistrează un grad mare de fragmentare, cele mai mari 50 companii generând doar 15% din veniturile segmentului, iar societățile din această categorie funcționând de obicei cu o singură instalație.


 


Principalul produs comercializat pe piața nord-americană de panificație este reprezentat de pâinea coaptă (în principal albă și din grâu și secară), ce contabilizează 40% din vânzări. Aproximativ 20% din vânzări sunt constituite de chifle, brioșe, rondele, covrigi și cornuri; 10% de prăjituri; iar restul de  plăcinte, produse de patiserie, gogoși și o varietate de produse dulci.


 


Ceea ce se remarcă în cazul pieței americane de pâine și produse de panificație este însă ”obsesia” acesteia pentru sănătate, nord-americanii tinzând să aprecieze produsele sănătoase (cu conținut bogat de fibre; cu conținut scăzut de grăsimi sau zahăr etc.). De altfel, începând cu anii `90 piața SUA a fost cuprinsă de o adevărată nebunie cu privire la cererea de produse de panificație sărace în carbohidrați, ca urmare a popularității deosebite a dietei Atkins (fenomen care a început să se mai tempereze însă după 2004). De asemenea, pe piața americană se înregistrează cel mai mare consum de produse organice: 17 USD pe gospodărie, comparativ cu o medie globală de doar 2,4 USD.


 


Asiaticii lasă orezul pentru pâine


 


În ceea ce privește potențialul de creștere pe termen lung, piața zonală Asia-Pacific este prognozată să preia conducerea, în condițiile în care aceasta are cel mai înalt ritm anual de creștere - 6,0% până în 2017. Țările Asiei de Sud-Est Asiei oferă cele mai bune perspective de afaceri pentru producătorii de pâine. Numeroase brutării au fost construite în China și Hong Kong, în ultimii ani, reflectând popularitatea tot mai mare a produselor de panificație.


 


China, Hong Kong și Malaezia, de exemplu, cunosc un boom al cererii și ofertei de pâine. Creșterea economică puternică și a standardelor de viață, un stil de viață ce în ce mai occidentalizat, și timpul din ce în ce mai redus pentru a pregăti masa (în special micul dejun) sunt unii dintre factorii responsabili pentru expansiunea acestor piețe. Femeile ocupate din Asia consideră pâinea o alternativă alimentară mult mai convenabilă, comparativ cu orezul de exemplu, care necesită un timp mai lung de preparare.


 


Principalii jucători de pe piața mondială a produselor de panificație sunt Bahlsen GmbH & Co., KG, BAB Inc., Britannia Industries Ltd., Bruegger’s Enterprises Inc., Einstein Noah Restaurant Group Inc., George Weston Foods Ltd., Grupo Bimbo S.A.B. de C.V, Kellogg Company, McDonald's Corporation, Nestle, Strauss Group Ltd., The Great Canadian Bagel Ltd., Parle Products Pvt., Ltd., United Biscuits, Yamazaki Baking Co., Ltd., among others.

Alte articole recomandate:

Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
Uniunea Europeană (UE) ar putea pierde 6,7 miliarde de euro și peste 130.000 de locuri de muncă, în urma interdicțiilor la importurile de alimente din țările UE impuse de către Rusia, potrivit unei estimări a grupului bancar ING din Olanda. De asemenea, embargoul impus de Rusia nu îi va afecta doar pe exportatorii din UE, efectele măsurii dispuse de Moscova urmând să se extindă inclusiv până la nivelul furnizorilor acestora, relatează Bloomberg. UE a vândut [...]
Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. "Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA l [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]
"Comerțul alimentar online este abia vizibil în România și această situație nu este de așteptat să se schimbe în mod semnificativ în timpul perioadei de prognoză (2013-2017). Vânzările online de alimente ale retailerilor se vor dezvolta lent în perioada analizată, având în vedere că majoritatea consumatorilor români preferă în general să-și cumpere alimentele din magazinele tradiționale", estimează Euromonitor. Cu toate acestea, [...]
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia Sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail și în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail și de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum și Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse și îmbuteliate la Cramel [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN