Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Perioada 2010-2012 devoala public o ramură fără atracții naturale, urbane sau culturale: ”turismul medical”. Mai pe șleau, vest-europenii doritori de servicii medicale complexe (investigații plurivalente, operații, terapii anevoioase) se înhămau la ceea ce agențiile de turism numeau ”croaziere medicale”. Astfel, pacienții-turiști erau atrași de clinicile din Est, unde prețurile se arătau de 10-20 de ori mai mici decât cele din Germania, Olanda sau Austria, iar serviciile se ridicau întotdeauna deasupra celor prestate în citadelele de baștină.


Non-ineditul Rutei Brânzeturilor din Costa Rica


Și fiindcă ”turismul medical” s-a dezumflat datorită alinierii, de către doctorașii noștri, a tarifelor medicale, la cele din vestul și nordul comunitar, drumețiile cu traseu stabilit ale  turiștilor străini au cotit-o. Interesul major, atât cât s-a arătat, a vizat escapadele scurte prin agropensiuni, turismul montan asociat intervențiilor ISU sau croazierele danubiene cu popasuri în porturi fără grupuri sanitare.


Cum necum, instrumentele de informare ne arată că atracția de vacanță cu greutate a românilor o constituie tot Litoralul (indiferent de starea în care se află), iar turiștii străini care nu încearcă Marea fără Plajă, ar prefera să se înece în berea Centrului Istoric. O spun statisticile făcute pe genunchi, în tandem cu foile și televiziunile de știri, ferindu-se parcă de documentările reale.


Nu e mult de când un jurnal agricol exploda prezentând ineditul fantastic al Rutei Brânzeturilor din Turialba, Costa Rica, unde o adunătură de ferme din Santa Cruz-ul local (nu cel din Argentina, Bolivia, Chile, Brazilia sau Capul Verde) organizează ”festivalul Feria del Qeso din Santa Cruz, cel mai mare eveniment culinar din Costa Rica” (...) ”Este o lună de plăceri pentru iubitorii de lactate și brânzeturi”... Și nu ne îndoim că așa este; avem însă rezerve vizavi de ineditul (?!) evenimentului.


Măi, să fie! A fost pusă la colț Sâmbra Oilor indigenă, numai pentru că, la evenimentul din Țara Oașului, vin turiști din toate țările europene, în timp ce festivalul costarican este pur autohton, datorită lipsei totale a drumurilor și prezenței unor localnici îmbrăcați în ”costume populare” de teroriști?


Peste toate, festivalurile gastronomice, tururile viticole, croazierele piscicole sau (mai nou) tururile nutriționiste, care includ zeci de localități din România și Republica Moldova, par să fie bine ascunse de promotorii manelismului turistic sezonier. Nu mai miră probabil pe nimeni că, de pe siteul Digi24, aflăm: ”Cartierul Ferentari din Capitală ocupă locul patru în topul celor mai urâte destinații de vacanță din lume”... ”destinații de vacanță”? Cât costă oare un sejur cu droguri, lângă groapa de gunoi?


Sărbătoarea Floriilor, turneul în care îți alegi peștele și distracția


Cu toate acestea... avem. Avem turism de neuitat și nepromovat, care  oferă necondiționat: aventură, exotism și relaxare. Cam așa ar putea fi simplu catalogată, dintre multe altele, ruta turistică organizată pe parcursul a 3-4 zile în Deltă și în Dunărea Veche. Nu putem vorbi de o simplă croazieră, în care pasagerii unei nave admiră peisajele.


Turneul all inclusive organizat de Sărbătoarea Floriilor cuprinde transferul spre Tulcea, de unde turiștii pleacă spre locurile exotice cu hotelul plutitor, pe care îl vor schimba (după un foc de tabără specific) cu șalupe sau lotci tradiționale. Crișan, Letea, Gorgova, Mailuc sau Sulina sunt alte destinații, unde vizitatorii sunt îndrumați spre pescuit, sporturi nautice, drumeții etc.


Nu lipsește ”Claca pescărească”. Aici oamenii bălții fac demonstrații de prins, curățat și gătit pește în natură. Este de neuitat croaziera dintre Letea și Sulina (vechiul Porto-Franco al marinarilor, aventurierilor, piraților, femeilor ușoare, lucrătorilor plătiți în aur, etc). De-a lungul croazierei, turiștii vor fi învățați să cânte și să danseze pe muzica tradițională, specifică vechilor locuitori ai Sulinei.


Pace între turismul medical și cel nutriționist


Începând din mai 2014, și-a făcut loc primul proiect turistic-wellness din România: ”Programul de vitalizare și detoxifiere”, organizat de Mona Barlinga – specialist în nutriție și coordonat de echipa de medici și nutriționiști ai Centrului Medical Homeopat ASC Clinic Brașov. Coordonatorii programului, cu sprijinul și colaborarea mai multor medici din specialități diferite, oferă soluții personalizate, recomandând pachetul optim, care să ducă la cele mai bune rezultate, având un singur scop: acela de a oferi turiștilor o întâlnire cu sănătatea, energia și echilibrul. Programul, aplicat la clinica de sub Tâmpa, se adresează îndeosebi celor care suferă de pe urma stresului, celor care doresc să depășească haosul alimentar, celor care vor să își normalizeze greutatea corporală.


Vinurile de soi, apreciate și de nebăutori


Tururile turistice vinicole organizate în Republica Moldova se ridică, la rându-le, mult deasupra ”ineditului” curei de cidru acru, promovat și servit în ghetourile sud-americane. Amprentele frunzelor de struguri ”Vitus Teutonica”, ce numără mii de ani, au fost găsite nu departe de Navslavcea, pe malul Nistrului, iar strugurele, cu aroma sa îmbietoare de toamnă reprezintă cartea de vizită a Republicii Moldova. Se pare că forma unui ciorchine de strugure oferită de harta țării nu este întâmplătoare.


Clasată printre primele zece țări producătoare de vin din lume, Moldova încearcă și reușește să își înalțe calitatea produsului (și) prin tururi viticole. Turiștilor le sunt prezentate opt dintre cele mai faimoase beciuri vinicole, unde sunt prelucrate și păstrate cele mai vechi colecții.


Îmbiați să guste din unicatele ce datează de la începutul secolului trecut, oaspeții primesc câte o piesă de colecție întru amintire, la finalul vacanței ”Legenda turnată în sticlă”.


Sunt numai două-trei oferte turistice indigene aflate la îndemână, alese și prezentate aleatoriu dintre destinații de vacanță, pentru care promovarea cu succes reprezintă o necunoscută amară.

Alte articole recomandate:

În ședința Guvernului din data de 28 august 2014 a fost adoptată Ordonanța de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice. Potrivit sursei, această OUG creează cadrul instituțional pentru stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor la organismele de inspecție și certificare aprobate de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru desfășurarea activității în sectorul [...]
Virusul diareei epidemice porcine (The Porcine Epidemic Diarrhea virus - PEDv) a afectat 20 de state americane, printre care și  Iowa, Carolina de Nord, Minnesota, Oklahoma și Nebraska, informează  Departamentul de Agricultură al Statelor Unite (UDSA). Boala se răspândește doar în rândul porcilor tineri a căror rată de mortalitate este de 50%, dar poate ajunge până la 100%, susțin medicii veterinari implicați în studierea acestui focar de infecție. [...]
Coca-Cola Hellenic Romania, imbuteliatorul local al produselor din portofoliul Coca-Cola Company, a raportat un declin de 9% al vanzarilor sale in volum pe 2013, comparativ cu anul anterior. Compania a revenit astfel pe un trend descendent, dupa ce in 2012 inregistase o redresare usoara a afacerii (o rata de crestere in volum de 2% fata de 2011), informează Magazin Progresiv. Declinul vanzarilor volumice in ultimul trimestru din 2013 a fost mai mic decat cel inregistrat pe intregul an: in [...]
Lanțul de cafenele „5 to go”, lansat pe piață la începutul acestui an de antreprenorul Radu Savopol, care a creat brandul de puburi Old Nick, prezent în Sinaia și în București, va deschide până în luna septembrie încă două unități în Capitală, ajungând la cinci locații stradale.   Omul de afaceri a decis în paralel cu extinderea și francizarea conceptului „5 to go” în orașele cu mai mult de 50.000 de [...]
(Comunicat) Prezentarea în spațiul public, de situații și date, interpretate în manieră alarmistă, fără a avea dovezi științifice care să vină în sprijinul concluziilor la care s-a ajuns, omiterea (intenționată sau nu) a unor informații cheie, nu este o acțiune care să vină în sprijinul consumatorilor sau de natură să le protejeze interesele. În România, instituția competentă din punct de vedere analitic, pentru [...]
(Comunicat) În prima jumătate a anului, Agricola Internațional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care este integrat lanțul de producție al cărnii de pasăre, rețeaua de magazine proprii fiind externalizată la finele anului trecut) a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 8%, ajungând în prezent la circa 172,544 mil. lei (față de 159,649 mil lei în 2013). La niv [...]
Dezbaterea din prima zi a workshop-ului Fabrica de Carne la care au participat Vladimir Mănăstireanu-Președinte ANSVSA, Radu Timiș-Vicepreședinte ARC și Sorin Minea-Președinte al Romalimenta a subliniat importanța respectării cu strictețe a legislației sanitar-veterinare. Dealtfel, sub titlul dezbaterii, ”Respectarea cu strictețe a legislației sanitar-veterinare, calea spre asanarea pieței”, s-a subliniat faptul [...]
Romania ramane in top zece consumatori de vin la nivel mondial, din punct de vedere al consumului fiscalizat, care se ridica la 24 de litri pe cap de locuitor,  declara recent reprezentantul Romaniei la Organizatia Internationala a Viei si Vinului (OIV), Catalin Paduraru, la deschiderea unui targ international in domeniu. "In momentul de fata, din pacate, nu finanteaza nimeni studii de piata serioase. Neexistand bugete, exista numai o serie de simulari de sondaje. Consumul fiscalizat in [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN