Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Perioada 2010-2012 devoala public o ramură fără atracții naturale, urbane sau culturale: ”turismul medical”. Mai pe șleau, vest-europenii doritori de servicii medicale complexe (investigații plurivalente, operații, terapii anevoioase) se înhămau la ceea ce agențiile de turism numeau ”croaziere medicale”. Astfel, pacienții-turiști erau atrași de clinicile din Est, unde prețurile se arătau de 10-20 de ori mai mici decât cele din Germania, Olanda sau Austria, iar serviciile se ridicau întotdeauna deasupra celor prestate în citadelele de baștină.


Non-ineditul Rutei Brânzeturilor din Costa Rica


Și fiindcă ”turismul medical” s-a dezumflat datorită alinierii, de către doctorașii noștri, a tarifelor medicale, la cele din vestul și nordul comunitar, drumețiile cu traseu stabilit ale  turiștilor străini au cotit-o. Interesul major, atât cât s-a arătat, a vizat escapadele scurte prin agropensiuni, turismul montan asociat intervențiilor ISU sau croazierele danubiene cu popasuri în porturi fără grupuri sanitare.


Cum necum, instrumentele de informare ne arată că atracția de vacanță cu greutate a românilor o constituie tot Litoralul (indiferent de starea în care se află), iar turiștii străini care nu încearcă Marea fără Plajă, ar prefera să se înece în berea Centrului Istoric. O spun statisticile făcute pe genunchi, în tandem cu foile și televiziunile de știri, ferindu-se parcă de documentările reale.


Nu e mult de când un jurnal agricol exploda prezentând ineditul fantastic al Rutei Brânzeturilor din Turialba, Costa Rica, unde o adunătură de ferme din Santa Cruz-ul local (nu cel din Argentina, Bolivia, Chile, Brazilia sau Capul Verde) organizează ”festivalul Feria del Qeso din Santa Cruz, cel mai mare eveniment culinar din Costa Rica” (...) ”Este o lună de plăceri pentru iubitorii de lactate și brânzeturi”... Și nu ne îndoim că așa este; avem însă rezerve vizavi de ineditul (?!) evenimentului.


Măi, să fie! A fost pusă la colț Sâmbra Oilor indigenă, numai pentru că, la evenimentul din Țara Oașului, vin turiști din toate țările europene, în timp ce festivalul costarican este pur autohton, datorită lipsei totale a drumurilor și prezenței unor localnici îmbrăcați în ”costume populare” de teroriști?


Peste toate, festivalurile gastronomice, tururile viticole, croazierele piscicole sau (mai nou) tururile nutriționiste, care includ zeci de localități din România și Republica Moldova, par să fie bine ascunse de promotorii manelismului turistic sezonier. Nu mai miră probabil pe nimeni că, de pe siteul Digi24, aflăm: ”Cartierul Ferentari din Capitală ocupă locul patru în topul celor mai urâte destinații de vacanță din lume”... ”destinații de vacanță”? Cât costă oare un sejur cu droguri, lângă groapa de gunoi?


Sărbătoarea Floriilor, turneul în care îți alegi peștele și distracția


Cu toate acestea... avem. Avem turism de neuitat și nepromovat, care  oferă necondiționat: aventură, exotism și relaxare. Cam așa ar putea fi simplu catalogată, dintre multe altele, ruta turistică organizată pe parcursul a 3-4 zile în Deltă și în Dunărea Veche. Nu putem vorbi de o simplă croazieră, în care pasagerii unei nave admiră peisajele.


Turneul all inclusive organizat de Sărbătoarea Floriilor cuprinde transferul spre Tulcea, de unde turiștii pleacă spre locurile exotice cu hotelul plutitor, pe care îl vor schimba (după un foc de tabără specific) cu șalupe sau lotci tradiționale. Crișan, Letea, Gorgova, Mailuc sau Sulina sunt alte destinații, unde vizitatorii sunt îndrumați spre pescuit, sporturi nautice, drumeții etc.


Nu lipsește ”Claca pescărească”. Aici oamenii bălții fac demonstrații de prins, curățat și gătit pește în natură. Este de neuitat croaziera dintre Letea și Sulina (vechiul Porto-Franco al marinarilor, aventurierilor, piraților, femeilor ușoare, lucrătorilor plătiți în aur, etc). De-a lungul croazierei, turiștii vor fi învățați să cânte și să danseze pe muzica tradițională, specifică vechilor locuitori ai Sulinei.


Pace între turismul medical și cel nutriționist


Începând din mai 2014, și-a făcut loc primul proiect turistic-wellness din România: ”Programul de vitalizare și detoxifiere”, organizat de Mona Barlinga – specialist în nutriție și coordonat de echipa de medici și nutriționiști ai Centrului Medical Homeopat ASC Clinic Brașov. Coordonatorii programului, cu sprijinul și colaborarea mai multor medici din specialități diferite, oferă soluții personalizate, recomandând pachetul optim, care să ducă la cele mai bune rezultate, având un singur scop: acela de a oferi turiștilor o întâlnire cu sănătatea, energia și echilibrul. Programul, aplicat la clinica de sub Tâmpa, se adresează îndeosebi celor care suferă de pe urma stresului, celor care doresc să depășească haosul alimentar, celor care vor să își normalizeze greutatea corporală.


Vinurile de soi, apreciate și de nebăutori


Tururile turistice vinicole organizate în Republica Moldova se ridică, la rându-le, mult deasupra ”ineditului” curei de cidru acru, promovat și servit în ghetourile sud-americane. Amprentele frunzelor de struguri ”Vitus Teutonica”, ce numără mii de ani, au fost găsite nu departe de Navslavcea, pe malul Nistrului, iar strugurele, cu aroma sa îmbietoare de toamnă reprezintă cartea de vizită a Republicii Moldova. Se pare că forma unui ciorchine de strugure oferită de harta țării nu este întâmplătoare.


Clasată printre primele zece țări producătoare de vin din lume, Moldova încearcă și reușește să își înalțe calitatea produsului (și) prin tururi viticole. Turiștilor le sunt prezentate opt dintre cele mai faimoase beciuri vinicole, unde sunt prelucrate și păstrate cele mai vechi colecții.


Îmbiați să guste din unicatele ce datează de la începutul secolului trecut, oaspeții primesc câte o piesă de colecție întru amintire, la finalul vacanței ”Legenda turnată în sticlă”.


Sunt numai două-trei oferte turistice indigene aflate la îndemână, alese și prezentate aleatoriu dintre destinații de vacanță, pentru care promovarea cu succes reprezintă o necunoscută amară.

Alte articole recomandate:

Piața neagră a pâinii este la un nivel destul de ridicat în România, a declarat recent, pentru AGERPRES, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN) Aurel Popescu, prezent la Brașov, la deschiderea expoziției GastroPan.       'Din această cauză, de multe ori se fac produse de calitate îndoielnică, ca să poți să reziști în această piață tumultuoasă în care suntem. De la [...]
Producătorul de vin Avincis, deținut de avocații Valeriu și Cristiana Stoica, vrea să iasă pe piețele externe. Nu va fi ușor: “vinul românesc la export se lovește de lipsa unui brand de țară adecvat (…). România a pierdut brandul de țară în ultimii 20 de ani din cauza vinului de slabă calitate care s-a vândut în afara țării”, crede Cristiana Stoica. “Producătorii mci și medii sunt cei care pot schimba imaginea vinului românes [...]
Berea Bucegi, aflata in portofoliul companiei Heineken, lanseaza platforma “Meserii pentru Romania”, un proiect prin care isi propune sa sustina scolile postliceale care formeaza meseriasii de maine. „Prin acest proiect vrem sa reamintim romanilor importanta pe care meseriile si meseriasii buni o au pentru dezvoltarea societatii. Vrem sa ii incurajam si sustinem pe tinerii de astazi care s-ar orienta catre o meserie, chiar daca asa-zisa categorie a «gulerelo [...]
AMRCR anunță numirea lui George Bădescu în funcția de director executiv. Acesta o înlocuiește în funcție pe  Delia Nica, care și-a dat demisia în luna februarie 2016. Înainte de a prelua această poziție, George Bădescu a fost, începând cu 2010, Senior Consultant la Links Associates, agenție de PR și Public Affairs, responsabil de contul  AMRCR. Între 2000 și 2009 a fost Consilier Juridic [...]
(Comunicat) În perioada 13.02.2018 – 09.03.2018, s-a desfășurat o acțiune la nivel național pentru verificarea modului de respectare, de către operatorii din sectorul alimentar, a condițiilor sanitare veterinare și de siguranța alimentelor referitoare la transportul, ambalarea, depozitarea și comercializarea ouălor provenite din comerțul  intracomunitar.         La nivelul fiecărei DSVSA județene și a municipiului București, au f [...]
Cris Tim, unul dintre cei mai mari producători alimentari din România, va investi în acest an peste 5 milioane de euro într-o cramă și într-o fabrică de mâncare gata preparată (ready meal), segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat agenției Mediafax, Radu Timiș, președintele grupului.   "În acest an investim aproximativ 3 milioane de euro într-o fabrică nouă de ready-meal (n. r. - mâncare gata preparată, vândută în [...]
 Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București au desfăsurat activități de control în unitățile din industria agroalimentară, în urma cărora au aplicat amenzi de peste 160.000 de lei. Unitățile din industria agroalimentară controlate desfășoară activități pe domenii de activitate diverse, precum: fabricarea produselor de morărit, a băuturilor răcoritoare și alcoolice, a pâinii și produselor de patiserie, [...]
Unilever lansează pe piața din România gama de produse Rama mit Butter . Aceasta este un melanj gustos și cremos ce îmbină calitatea Rama cu gustul delicios de unt. Rama mit Butter este un produs premium, o adevărată “poveste de dragoste” între unt (22% din compoziție), cu gustul său unic, și beneficiile unei diete echilibrate aduse de calitatea Rama. Rama mit Butter are cu 40% mai puține grăsimi saturate față de untul obișnuit [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN