Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Perioada 2010-2012 devoala public o ramură fără atracții naturale, urbane sau culturale: ”turismul medical”. Mai pe șleau, vest-europenii doritori de servicii medicale complexe (investigații plurivalente, operații, terapii anevoioase) se înhămau la ceea ce agențiile de turism numeau ”croaziere medicale”. Astfel, pacienții-turiști erau atrași de clinicile din Est, unde prețurile se arătau de 10-20 de ori mai mici decât cele din Germania, Olanda sau Austria, iar serviciile se ridicau întotdeauna deasupra celor prestate în citadelele de baștină.


Non-ineditul Rutei Brânzeturilor din Costa Rica


Și fiindcă ”turismul medical” s-a dezumflat datorită alinierii, de către doctorașii noștri, a tarifelor medicale, la cele din vestul și nordul comunitar, drumețiile cu traseu stabilit ale  turiștilor străini au cotit-o. Interesul major, atât cât s-a arătat, a vizat escapadele scurte prin agropensiuni, turismul montan asociat intervențiilor ISU sau croazierele danubiene cu popasuri în porturi fără grupuri sanitare.


Cum necum, instrumentele de informare ne arată că atracția de vacanță cu greutate a românilor o constituie tot Litoralul (indiferent de starea în care se află), iar turiștii străini care nu încearcă Marea fără Plajă, ar prefera să se înece în berea Centrului Istoric. O spun statisticile făcute pe genunchi, în tandem cu foile și televiziunile de știri, ferindu-se parcă de documentările reale.


Nu e mult de când un jurnal agricol exploda prezentând ineditul fantastic al Rutei Brânzeturilor din Turialba, Costa Rica, unde o adunătură de ferme din Santa Cruz-ul local (nu cel din Argentina, Bolivia, Chile, Brazilia sau Capul Verde) organizează ”festivalul Feria del Qeso din Santa Cruz, cel mai mare eveniment culinar din Costa Rica” (...) ”Este o lună de plăceri pentru iubitorii de lactate și brânzeturi”... Și nu ne îndoim că așa este; avem însă rezerve vizavi de ineditul (?!) evenimentului.


Măi, să fie! A fost pusă la colț Sâmbra Oilor indigenă, numai pentru că, la evenimentul din Țara Oașului, vin turiști din toate țările europene, în timp ce festivalul costarican este pur autohton, datorită lipsei totale a drumurilor și prezenței unor localnici îmbrăcați în ”costume populare” de teroriști?


Peste toate, festivalurile gastronomice, tururile viticole, croazierele piscicole sau (mai nou) tururile nutriționiste, care includ zeci de localități din România și Republica Moldova, par să fie bine ascunse de promotorii manelismului turistic sezonier. Nu mai miră probabil pe nimeni că, de pe siteul Digi24, aflăm: ”Cartierul Ferentari din Capitală ocupă locul patru în topul celor mai urâte destinații de vacanță din lume”... ”destinații de vacanță”? Cât costă oare un sejur cu droguri, lângă groapa de gunoi?


Sărbătoarea Floriilor, turneul în care îți alegi peștele și distracția


Cu toate acestea... avem. Avem turism de neuitat și nepromovat, care  oferă necondiționat: aventură, exotism și relaxare. Cam așa ar putea fi simplu catalogată, dintre multe altele, ruta turistică organizată pe parcursul a 3-4 zile în Deltă și în Dunărea Veche. Nu putem vorbi de o simplă croazieră, în care pasagerii unei nave admiră peisajele.


Turneul all inclusive organizat de Sărbătoarea Floriilor cuprinde transferul spre Tulcea, de unde turiștii pleacă spre locurile exotice cu hotelul plutitor, pe care îl vor schimba (după un foc de tabără specific) cu șalupe sau lotci tradiționale. Crișan, Letea, Gorgova, Mailuc sau Sulina sunt alte destinații, unde vizitatorii sunt îndrumați spre pescuit, sporturi nautice, drumeții etc.


Nu lipsește ”Claca pescărească”. Aici oamenii bălții fac demonstrații de prins, curățat și gătit pește în natură. Este de neuitat croaziera dintre Letea și Sulina (vechiul Porto-Franco al marinarilor, aventurierilor, piraților, femeilor ușoare, lucrătorilor plătiți în aur, etc). De-a lungul croazierei, turiștii vor fi învățați să cânte și să danseze pe muzica tradițională, specifică vechilor locuitori ai Sulinei.


Pace între turismul medical și cel nutriționist


Începând din mai 2014, și-a făcut loc primul proiect turistic-wellness din România: ”Programul de vitalizare și detoxifiere”, organizat de Mona Barlinga – specialist în nutriție și coordonat de echipa de medici și nutriționiști ai Centrului Medical Homeopat ASC Clinic Brașov. Coordonatorii programului, cu sprijinul și colaborarea mai multor medici din specialități diferite, oferă soluții personalizate, recomandând pachetul optim, care să ducă la cele mai bune rezultate, având un singur scop: acela de a oferi turiștilor o întâlnire cu sănătatea, energia și echilibrul. Programul, aplicat la clinica de sub Tâmpa, se adresează îndeosebi celor care suferă de pe urma stresului, celor care doresc să depășească haosul alimentar, celor care vor să își normalizeze greutatea corporală.


Vinurile de soi, apreciate și de nebăutori


Tururile turistice vinicole organizate în Republica Moldova se ridică, la rându-le, mult deasupra ”ineditului” curei de cidru acru, promovat și servit în ghetourile sud-americane. Amprentele frunzelor de struguri ”Vitus Teutonica”, ce numără mii de ani, au fost găsite nu departe de Navslavcea, pe malul Nistrului, iar strugurele, cu aroma sa îmbietoare de toamnă reprezintă cartea de vizită a Republicii Moldova. Se pare că forma unui ciorchine de strugure oferită de harta țării nu este întâmplătoare.


Clasată printre primele zece țări producătoare de vin din lume, Moldova încearcă și reușește să își înalțe calitatea produsului (și) prin tururi viticole. Turiștilor le sunt prezentate opt dintre cele mai faimoase beciuri vinicole, unde sunt prelucrate și păstrate cele mai vechi colecții.


Îmbiați să guste din unicatele ce datează de la începutul secolului trecut, oaspeții primesc câte o piesă de colecție întru amintire, la finalul vacanței ”Legenda turnată în sticlă”.


Sunt numai două-trei oferte turistice indigene aflate la îndemână, alese și prezentate aleatoriu dintre destinații de vacanță, pentru care promovarea cu succes reprezintă o necunoscută amară.

Alte articole recomandate:

Categoria Snacks a generat in luna martie a acestui an 874 de aparitii in online, o crestere semnificativa fata de luna februarie, de 97 de procente, si un viewership de aproape 2.5 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut fata de luna precedenta pe toate segmentele. In cazul presei online s-a inregistrat o crestere de 41% a numarului de aparitii, pe bloguri si forumuri vizibilitatea a crescut cu doar 3%, pe cand pe retelele sociale cresterea a fost de 110%. Topul lunar al celor ma [...]
Retailerii Carrefour și Casino au făcut oferte non-angajante pentru achiziționarea rețelei de magazine DIA din Franța, după ce, luna trecută, grupul spaniol de distribuție DIA a scos la vânzarea toate magazinele sale de pe piața franceză, transmite Reuters. Anunțul a fost făcut de publicația franceză 'Le Figaro', care susține că firmele Carrefour și Casino au termen până la sfârșitul săptămânii viitoare să prezinte o ofertă fermă pentru DIA France, care are 7.500 de [...]
Dovedind încă o dată că se află în avangarda Industriei de procesare a cărnii din România, domnul Sorin Minea și compania sa, Angst, își dinamizează vânzările prin intermediul magazinului virtual e.angst.ro.   Dar, ce este e.angst.ro?  Este un magazin Angst virtual. Nu este o casa de comenzi sau un supermarket online. Produsele din carne comandate online, pe acest site, ajung la consumatori direct d [...]
Producătorii de carne de pasăre, dulciuri și băuturi sunt cei mai mari exportatori de alimente procesate, însă niciuna dintre aceste companii nu se află în top 100 cei mai mari exportatori din România. Cel mai mare exportator de alimente face în jur de 40 de milioane de euro din livrările externe, arată o analiză a ZF pe baza da­telor de la INS. Potrivit zfcorporate.ro, clasamentul exportatorilor de produse finite din carne este condus de Aaylex Prod, urmat de [...]
(Comunicat) Campania “Reinert premiază gusturile fine!” este susținută de un mix de comunicare integrata cu declinari atat in zona de presa scrisa, cat si in zona de PR, online, si social media. Reinert Felii Fine este cea mai noua gama de produse din portofoliul H&E Reinert Romania, lansarea sa pe piața realizându-se la începutul acestui an. Campania „Reinert premiază gusturile fine” vine să răsplătească consumatorii fideli, [...]
Pentru ca magazinele sunt pline de produse stricate care ajung in farfuriile oamenilor, zeci de bucatari profesionisti au dat in judecata Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor.   Chefii cer schimbarea legii si obligarea producatorilor sa mentioneze pe etichete procentul exact de ingrediente, fara nici o inselatorie. In 2013, ANPC a inregistrat 4100 de plangeri impotriva magazinelor care au vandut marfa neconforma, informează Știrile Protv. 10 reclamatii, cu tot cu [...]
Cele mai importante companii romanesti care detin activitati in comert au obtinut rezultate mai bune in 2013 decat in anul precedent. Astfel, 15 din primele 25 de companii cu afaceri in retail au consemnat o crestere a afacerilor si tot atatea au obtinut un avans al profitului sau au trecut pe profit. Astfel, potrivit unei analize efectuata de Progresiv, in 2013, cel mai dinamic retailer independent a fost Lactag din judetul Arges. Afacerea s-a dezvoltat cu rapiditate din vara lui 2012, cand a [...]
 Retailerul britanic Tesco a inceput noul an prin lansarea unui nou brand propriu, Tesco Healthy Living, ce va include produse sanatoase si va inlocui marcile Tesco Light Choices si Eat Live Enjoy. Potrivit reprezentantilor companiei, gama este destinata consumatorilor care doresc un stil de viata sanatos, oferindu-le o modalitate usoara de a controla continutul de sare, zahar si grasimi. Noua gama include peste 230 de articole, de la panificatie pana la iaurturi si ready-meals, iar 85% [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi