Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Perioada 2010-2012 devoala public o ramură fără atracții naturale, urbane sau culturale: ”turismul medical”. Mai pe șleau, vest-europenii doritori de servicii medicale complexe (investigații plurivalente, operații, terapii anevoioase) se înhămau la ceea ce agențiile de turism numeau ”croaziere medicale”. Astfel, pacienții-turiști erau atrași de clinicile din Est, unde prețurile se arătau de 10-20 de ori mai mici decât cele din Germania, Olanda sau Austria, iar serviciile se ridicau întotdeauna deasupra celor prestate în citadelele de baștină.


Non-ineditul Rutei Brânzeturilor din Costa Rica


Și fiindcă ”turismul medical” s-a dezumflat datorită alinierii, de către doctorașii noștri, a tarifelor medicale, la cele din vestul și nordul comunitar, drumețiile cu traseu stabilit ale  turiștilor străini au cotit-o. Interesul major, atât cât s-a arătat, a vizat escapadele scurte prin agropensiuni, turismul montan asociat intervențiilor ISU sau croazierele danubiene cu popasuri în porturi fără grupuri sanitare.


Cum necum, instrumentele de informare ne arată că atracția de vacanță cu greutate a românilor o constituie tot Litoralul (indiferent de starea în care se află), iar turiștii străini care nu încearcă Marea fără Plajă, ar prefera să se înece în berea Centrului Istoric. O spun statisticile făcute pe genunchi, în tandem cu foile și televiziunile de știri, ferindu-se parcă de documentările reale.


Nu e mult de când un jurnal agricol exploda prezentând ineditul fantastic al Rutei Brânzeturilor din Turialba, Costa Rica, unde o adunătură de ferme din Santa Cruz-ul local (nu cel din Argentina, Bolivia, Chile, Brazilia sau Capul Verde) organizează ”festivalul Feria del Qeso din Santa Cruz, cel mai mare eveniment culinar din Costa Rica” (...) ”Este o lună de plăceri pentru iubitorii de lactate și brânzeturi”... Și nu ne îndoim că așa este; avem însă rezerve vizavi de ineditul (?!) evenimentului.


Măi, să fie! A fost pusă la colț Sâmbra Oilor indigenă, numai pentru că, la evenimentul din Țara Oașului, vin turiști din toate țările europene, în timp ce festivalul costarican este pur autohton, datorită lipsei totale a drumurilor și prezenței unor localnici îmbrăcați în ”costume populare” de teroriști?


Peste toate, festivalurile gastronomice, tururile viticole, croazierele piscicole sau (mai nou) tururile nutriționiste, care includ zeci de localități din România și Republica Moldova, par să fie bine ascunse de promotorii manelismului turistic sezonier. Nu mai miră probabil pe nimeni că, de pe siteul Digi24, aflăm: ”Cartierul Ferentari din Capitală ocupă locul patru în topul celor mai urâte destinații de vacanță din lume”... ”destinații de vacanță”? Cât costă oare un sejur cu droguri, lângă groapa de gunoi?


Sărbătoarea Floriilor, turneul în care îți alegi peștele și distracția


Cu toate acestea... avem. Avem turism de neuitat și nepromovat, care  oferă necondiționat: aventură, exotism și relaxare. Cam așa ar putea fi simplu catalogată, dintre multe altele, ruta turistică organizată pe parcursul a 3-4 zile în Deltă și în Dunărea Veche. Nu putem vorbi de o simplă croazieră, în care pasagerii unei nave admiră peisajele.


Turneul all inclusive organizat de Sărbătoarea Floriilor cuprinde transferul spre Tulcea, de unde turiștii pleacă spre locurile exotice cu hotelul plutitor, pe care îl vor schimba (după un foc de tabără specific) cu șalupe sau lotci tradiționale. Crișan, Letea, Gorgova, Mailuc sau Sulina sunt alte destinații, unde vizitatorii sunt îndrumați spre pescuit, sporturi nautice, drumeții etc.


Nu lipsește ”Claca pescărească”. Aici oamenii bălții fac demonstrații de prins, curățat și gătit pește în natură. Este de neuitat croaziera dintre Letea și Sulina (vechiul Porto-Franco al marinarilor, aventurierilor, piraților, femeilor ușoare, lucrătorilor plătiți în aur, etc). De-a lungul croazierei, turiștii vor fi învățați să cânte și să danseze pe muzica tradițională, specifică vechilor locuitori ai Sulinei.


Pace între turismul medical și cel nutriționist


Începând din mai 2014, și-a făcut loc primul proiect turistic-wellness din România: ”Programul de vitalizare și detoxifiere”, organizat de Mona Barlinga – specialist în nutriție și coordonat de echipa de medici și nutriționiști ai Centrului Medical Homeopat ASC Clinic Brașov. Coordonatorii programului, cu sprijinul și colaborarea mai multor medici din specialități diferite, oferă soluții personalizate, recomandând pachetul optim, care să ducă la cele mai bune rezultate, având un singur scop: acela de a oferi turiștilor o întâlnire cu sănătatea, energia și echilibrul. Programul, aplicat la clinica de sub Tâmpa, se adresează îndeosebi celor care suferă de pe urma stresului, celor care doresc să depășească haosul alimentar, celor care vor să își normalizeze greutatea corporală.


Vinurile de soi, apreciate și de nebăutori


Tururile turistice vinicole organizate în Republica Moldova se ridică, la rându-le, mult deasupra ”ineditului” curei de cidru acru, promovat și servit în ghetourile sud-americane. Amprentele frunzelor de struguri ”Vitus Teutonica”, ce numără mii de ani, au fost găsite nu departe de Navslavcea, pe malul Nistrului, iar strugurele, cu aroma sa îmbietoare de toamnă reprezintă cartea de vizită a Republicii Moldova. Se pare că forma unui ciorchine de strugure oferită de harta țării nu este întâmplătoare.


Clasată printre primele zece țări producătoare de vin din lume, Moldova încearcă și reușește să își înalțe calitatea produsului (și) prin tururi viticole. Turiștilor le sunt prezentate opt dintre cele mai faimoase beciuri vinicole, unde sunt prelucrate și păstrate cele mai vechi colecții.


Îmbiați să guste din unicatele ce datează de la începutul secolului trecut, oaspeții primesc câte o piesă de colecție întru amintire, la finalul vacanței ”Legenda turnată în sticlă”.


Sunt numai două-trei oferte turistice indigene aflate la îndemână, alese și prezentate aleatoriu dintre destinații de vacanță, pentru care promovarea cu succes reprezintă o necunoscută amară.

Alte articole recomandate:

  Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) poate solicita companiilor mai multe date privind siguranța plantelor modificate genetic în aplicații pentru reautorizarea necesară după zece ani, despre care experții spun ar putea duce la confuzie și documente inutile atât pentru companie cât și pentru evaluator, informează Food Navigator. Unitatea GMO a EFSA a propus modificările în proiectul său document de orienta [...]
SABMiller, al doilea mare producător de bere din lume, cu venituri anuale de peste 34 mld. dolari, ar putea fuziona cu Diageo, liderul pieței interna­țio­nale a băuturilor spirtoase, scrie presa interna­țio­nală. Ambele companii sunt prezente în România, SABMiller deținând producătorul Ursus Bre­weries, care operează trei fabrici pe piața locală (la care se adaugă o miniberărie la Cluj) și bran­duri precum Timișo­rea­na, Ur­sus, Ciucaș, [...]
(Comunicat) În cursul lunii mai 2017, Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București au desfășurat 8.998 de controale în unitățile din industria agroalimentară care desfășoară activități în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii, a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare, a băuturilor alcoolice, dar și a celor de depozitare a produselor alimentare, a  semințelor, [...]
Grupul german de retail REWE, care operează lanțul de supermarketuri Billa, ar fi interesat să vândă rețeaua de magazine din România. Retailerul tocmai a vândut magazinele Billa din Italia.    Grupul german REWE, care operează pe plan local lanțul de supermarketuri Billa precum și magazinele tip discounter XXL Mega Discount și Penny Market, ar fi interesat să vândă cele 82 de magazine ce operează sub sigla Billa în România, au declarat pentru [...]
Zoomserie este o companie înființată în anul 1982 în zona Tesalonic, Grecia, prezentă astăzi în România cu cinci unități cu afaceri de jumătate de milion de euro.   De-a lungul anilor această afa­cere s-a extins, aflându-se într-o continuă dez­vol­tare. Com­pania este spe­cializată în pro­ducția și vânzarea prin ma­ga­zine spe­cia­lizate a prăjitu­rilor și a înghețatei, în acest [...]
ANSVSA a stopat un caz de trafic cu un număr de 30.000 de pui bolnavi care ar fi putut să ajungă pe piață. Iată comunicatul ANSVSA, privind acest caz deosebit de grav: DSVSA Ialomița a fost înștiințată de către proprietarul unei exploatații de păsări (pui de carne), cu un efectiv de populare de 96.500 capete, despre creșterea procentului de mortalitate peste limitele tehnologice. O echipă de inspectori de la DSVSA Ialomița s-a deplasat la fața locului unde a constatat că sunt [...]
Polițiștii vâlceni au acționat vineri pe linia prevenirii și combaterii evaziunii fiscale în domeniul comerțului cu carne, folosindu-se mijloace de transport neautorizate  pentru transportul fără documente al produselor fapt ce afectează bugetul de stat și siguranța alimentară a cetățenilor. Astfel, în jurul orei 10.00, polițiștii au oprit pe DN7- Călimănești pentru control o autoutilitară, ce se deplasa în direcția Sibiu – Râmnicu Vâlcea, condusă [...]
Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, deschide miercuri două noi magazine de proximitate Shop&Go în București, și ajunge la o rețea națională de 330 de unități, a anunțat retailerul. Shop&Go Calea Rahovei 297 are o suprafață de vânzare de aproximativ 85 metri pătrați, iar Shop&Go Aerogării 2-8 se întinde pe aproximativ 83 metri pătrați. La începutul acestei luni Mega Image a anunțat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN