Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.


 


150 de evenimente într-un an!


 


Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. anunța prin vocea directorului său Corneliu Pricope (citat de Mediafax), că societatea pe care o conduce, organizatoare a peste 150 de evenimente de business ori din alte domenii ”… a încheiat 2013 cu o creștere cu 68,8% a veniturilor încasate și cu 37,3 % a cifrei de afaceri.”, precum și faptul că, ”Cel mai important salt, de 220 %, a fost cel al veniturilor obținute din organizarea sau închirierea spațiilor pentru conferințe, work-shop-uri sau seminarii.”.


 


Această orientare, a creșterii activității de organizare de conferințe, work-shop-uri și seminarii era semnalată și de Romexpo, deținător a 12 sali de conferințe (1.700 locuri) în București și organizator a peste 160 de conferințe și evenimente pentru companii în anul 2012 (lider de piață conform propriilor declarații), care în raportul administratorului pentru anul menționat arăta că ”La nivel global, s-a remarcat o scădere a interesului firmelor de pe segmentul B2B în a participa la târguri și o orientare către conferințe și seminarii (...). În acest context (...), Romexpo va ține cont de aceste tendințe și va încerca să-și armonizeze strategia de afaceri cu tendințele interne și internaționale.”.


 


Ritmurile consistente de creștere vin, însă, după o scădere la fel de consistentă a activității, din anii de criză economică pe care i-a traversat România. Astfel, în prima parte a anului 2008, Ioana Țibulcă, șef de departament în cadrul Romexpo, arăta:  "În anul 2006, am organizat 540 de evenimente în sălile de conferințe (de 3,4 ori mai multe evenimente decât în 2012, n.r.), iar în 2007 s-a înregistrat o creștere a numărului de închirieri pentru evenimente de circa 15%,", tot ea precizând, la acel moment, și că spațiile sălilor de conferințe erau închiriate și cu un an înainte.


 


Cinci ani de contracție


 


Mihai Mătieș, Director General al Mastermind Communication, arată, de asemenea, că în ultimii cinci ani, piața s-a contractat, pentru perioada 2009-2013 înregistrându-se o scădere a segmentului închirierilor de spații pentru evenimente, cu cel puțin 20-25% (Mastermind Communication a organizat două din cele mai mari evenimente de tip ”guru conference” ai ultimilor trei ani - Conferința cu tema Psihologia persuasiunii, din septembrie 2011, ce l-a avut ca vorbitor pe Robert Cialdini, unul dintre cei mai importanți specialiști mondiali în domeniu, și seminarul internațional cu tema CUM SĂ FII CONVINGĂTOR ÎN BUSINESS, din luna mai 2012, ce i-a avut ca invitați pe foștii agenți FBI Gary Noesner și Joe Navarro, specialiști în tehnicile verbale și în arta non-verbală a persuasiunii).


 


Motivele restrângerii cererii pentru închirierea spațiilor pentru evenimente, în anii trecuți, au ținut în special de restrângerea bugetelor companiilor pentru orice fel de activități care nu aveau legătură directă cu obținerea de venituri (tăieri ale cheltuielilor de promovare, de training și team-building pentru personal etc.).


         


Expansiunea din 2013 a pieței este limitată însă de numărul mic de spații moderne destinate evenimentelor de afaceri. Conform datelor INS, în 2011, numărul de hoteluri de 3, 4 și 5 stele (acestea fiind și principalele deținătoare de spații în care au loc evenimente de business, alături de centrele de afaceri) ajungea la nivel național la 611 unități, 194 și respectiv 24 de unități, în creștere față de 2010, când numărul de hoteluri de 3, 4 și 5 stele era de 459, 156 și respectiv 19 unități (+152, +38 și respectiv +5 unități hoteliere).


 


Conform unei estimări din a doua parte a anului 2012, Bucureștiul, cel mai mare centru de organizare de evenimente, dispunea la momentul respectiv de 45.000 de locuri în 290 de săli de conferințe și spații de expoziții, la care se adăugau locurile din sălile de conferințe din hoteluri. Cu toate acestea, și în București, organizatorii de evenimente pot întâmpina dificultăți în găsirea unei locații potrivite și disponibile. ”Bucureștiul încă suferă de lipsa unei săli polivalente mari, destinată să găzduiască evenimente culturale, sportive, dar și de business.


 


În plus, sălile de evenimente bucureștene, exceptându-le pe cele ale hotelurilor, sunt depășite moral și tehnic. Spațiile destinate evenimentelor, care au apărut în ultimul timp uneori nu au o acustică bună, alteori nu au locuri de parcare ori nu au modularitate (posibilitatea de a aranja mobilierul sălii în funcție de necesitățile evenimentului). Dacă vreau să organizez un eveniment mare, cu peste 800-1000 de persoane, variantele pentru care aș putea opta sunt foarte limitate,” arăta Mihai Mătieș.


 


Pachetele complete sunt la mare căutare


 


Ofertanții de spații pentru evenimente ar trebui să poată oferi, atunci când li se solicită, pachete complete, inclusiv catering. De asemenea, ar trebui să manifeste flexibilitate atunci când există anumite cereri speciale. Spre exemplu, dacă vorbim de catering, flexibilitatea din partea ofertanților de spații pentru evenimente se poate manifesta în sensul de a accepta ca solicitantul spațiului respectiv să poată să își aducă o altă firmă de catering, atunci când există cerințe speciale.


 


Alegerea unei săli de conferințe depinde de facilitățile cerute de buna desfășurare a evenimentului, precum și de modul în care se dorește a fi așezați participanții - de exemplu: teatru, u-shape, boardroom etc., în funcție de așezarea acestora potrivindu-se scopului evenimentului o sală mai mică sau mai mare.


 


În provincie, costurile sunt mai scăzute


 


În țară situația spațiilor pentru organizarea de evenimente este și mai dezastruoasă decât în București, cu excepțiile notabile constituite de orașele mari – centre regionale precum Cluj, Timișoara, Brașov, Iași, Constanța, Craiova, Bacău – arăta directorul general al Mastermind Communication: ”Dacă vrei să organizezi un eveniment în alte orașe în afara celor pe care deja le-am menționat, aproape că nu prea ai opțiuni.


 


Croirea unor pachete pentru organizarea unui eveniment este o adevărată problemă și de multe ori ești nevoit să apelezi la firme din București sau din orașele mari, pentru a-ți asigura anumite servicii necesare derulării în bune condiții ale evenimentului. În schimb, în stațiunile montane și pe Litoral oferta este mai variată decât în orașe”.


  


În ceea ce privește prețurile practicate, închirierea unei săli pentru un eveniment de afaceri costă între 200 și 1500 de euro/zi, în București, el variind chiar și mai mult în funcție de numărul de participanți și facilitățile cerute de organizator. Spre exemplu, pentru închirierea unei săli la un hotel de cinci stele în București pentru organizarea unui eveniment, tariful pentru 50 de persoane (aranjamnet u-shape) este în jur de 500 de euro fără TVA, iar pentru 100 de persoane (aranjament teatru) tariful este de aproximativ 1.300 de euro fără TVA.


 


Cateringul pentru asigurarea unei mese și a unei pauze de cafea costă în general între 20 și 50 EUR/participant, iar pentru o pauză de cafea doar 3-10 EUR/participant. Există și posibilitatea tarifării în sistemul "day delegate rate", sistem ce constă în crearea unui pachet personalizat pentru fiecare cerere în parte în cadrul căruia sunt cuprinse toate serviciile solicitate de organizator. Spre exemplu, un astfel de pachet în valoare de 120 euro pe participant poate include chiria sălii, cazarea participantului, mesele acestuia și 1-2 pauze de cafea.  De menționat că 30-50% din veniturile unui hotel de 3-5 stele provin din închirierea de spații și oferirea de servicii pentru organizare de evenimente (circa 70% dintre acestea sunt evenimente de tip ”corporate”).


 


În restul țării costurile organizării unui eveniment sunt cu aproximativ 25-30% mai scăzute comparativ cu Bucureștiul. ”Dincolo de dotările specifice de business, cele mai moderne și complete pe care le punem la dispoziție, sprijinim mediul de afaceri, și nu numai, și prin politica tarifelor practicate. Strategia noastră este să menținem o politică scăzută a prețurilor, iar veniturile să se mărească doar ca urmare a creșterii numărului de evenimente sau a închirierilor de spații pentru conferințe, seminarii și workshop-uri, expoziții sau alte evenimente private. Pentru 2014 vrem să consolidăm poziția de catalizator al evenimentelor de business din întreaga regiune”, preciza Corneliu Pricope, directorul SC CAEx Bacău SA, într-o declarație dată Mediafax.

Alte articole recomandate:

Timișoreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piața locală în 2014, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean, poziție pe care a ocupat-o atât în 2013, cât și în 2012. Timișoreana, brand din segmentul mediu de preț, aflată în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondată de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se află Ciucaș (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piața locală au avut în [...]
Conform INSSE, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul de alimente, băuturi și tutun a crescut cu 10,3% ca serie brută și cu 7,6,% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare în luna ianuarie a lui 2015 comparativ cu luna ianuarie a anului 2014, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS). Vânzările brute au scăzut cu  24,8%, iar cele ajustate sezonier au înregistrat un avans de 3,2%.   Per ansamblu, volumul cifrei de afaceri [...]
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia Sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail și în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail și de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum și Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse și îmbuteliate la Cramel [...]
Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]
Uniunea Europeană (UE) ar putea pierde 6,7 miliarde de euro și peste 130.000 de locuri de muncă, în urma interdicțiilor la importurile de alimente din țările UE impuse de către Rusia, potrivit unei estimări a grupului bancar ING din Olanda. De asemenea, embargoul impus de Rusia nu îi va afecta doar pe exportatorii din UE, efectele măsurii dispuse de Moscova urmând să se extindă inclusiv până la nivelul furnizorilor acestora, relatează Bloomberg. UE a vândut [...]
Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
1% dintre români încep toamna pregătind murături și conserve pentru iarnă, iar peste jumătate dintre gospodării investesc între 100 și 300 lei în această activitate, în timp ce 26% cheltuie între 300 și 500 lei. Informațiile au fost obținute în urma unui sondaj pe tema conservelor pregătite toamna în România, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, în perioada 29 august – 14 septembrie 2014, pe un eșantion de 5.596 [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN