Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) - Ministerul Fondurilor Europene - a publicat vineri, 23 mai 2014, varianta finală a Ghidului Solicitantului - Condiții Generale aferent cererilor de propuneri de proiecte lansate în anul 2014.


 


Pregătirea profesională, esențială pentru companii


 


”Existența unor bune practici în formarea profesională continuă (FPC) a angajaților conduce la schimbări în modul de derulare a activității firmei, determină creșterea productivității și a profitului iar pentru salariat creează un nivel ridicat al satisfacției profesionale. Un plan potrivit de formare profesională continuă poate să reprezinte o componentă importantă a sistemului de management al performanței în firmă, fișa postului, specificațiile, standardele de performanță și standardele de evaluare reprezentând componente de bază ale sistemului de management.


 


Un sistem eficient de formare profesională continuă va avea drept consecință valorizarea capitalului uman al întreprinderii, ceea ce va conduce în final la atingerea scopurilor organizației”, se arată în motivarea furnizată de un Ghid de bune practici pentru formarea profesională continuă în construcții, în centre FPC, elaborat de specialiști spanioli în cadrul unii proiect intitulat ”EUCALIFICARE - Valorificarea potențialului uman prin calificarea și recalificarea angajaților din sectorul construcții la standarde europene”.


”Există o strânsă legătură între formarea profesională continuă a angajaților și performanțele sistemului de management al companiei de aceea, atunci când între acestea există o legătură strânsă, și rezultatele în ceea ce privește performanțele generale ale companiei nu întârzie să apară”, se arată în continuare în documentul arătat.


 


Adesea candidații care se prezintă la un interviu de recrutare sunt interesați de un loc de muncă stabil și de o carieră pe termen lung și de aceea caută acele companii cu perspective de creștere, ce oferă în același timp și perspective de dezvoltare a carierei. Prin urmare, atunci când în procesul de recrutare firma prezintă viitorului angajat și un plan de dezvoltare a carierei, șansele de a recruta specialiști sau persoane motivate să se specializeze și să aibă succes într-un anumit domeniu cresc simțitor.


 


Pe piața românească însă, firmele de formare profesională continuă, precum și formatorii specializați sunt greu de găsit, rezultatul fiind că în România, la astfel de cursuri de calificare participă doar 14,3% din angajați, comparativ cu o medie de 90% în UE.


 


Un instrument de creștere a competitivității


 


În perioada 2007-2013 (continuat și în anul în curs), la dispoziția companiilor a stat Programul Operațional  Sectorial  de Dezvoltare a Resurselor Umane (POS-DRU), fond structural european destinat formării profesionale de lungă durată a populației active a României. Obiectivul general al POSDRU a fost reprezentat de  dezvoltarea capitalului uman și creșterea competitivității, prin corelarea educației și învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii și asigurarea de oportunități sporite pentru participarea viitoare pe o piață a muncii modernă, flexibilă și inclusivă a 1.650.000 de persoane.


 


 Obiectivele specifice POSDRU s-au constituit în: promovarea educației și formării inițiale și continue de calitate, inclusiv învățământul superior și cercetarea; promovarea culturii antreprenoriale și creșterea calității și productivității muncii; facilitarea inserției tinerilor și a șomerilor de lungă durată pe piața muncii; dezvoltarea unei piețe a muncii moderne, flexibile și inclusive; promovarea inserției/reinserției pe piața muncii a persoanelor inactive, inclusiv din zonele rurale; îmbunătățirea serviciilor publice de ocupare; facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la educație și pe piața muncii.


 


POS DRU a sprijinit investițiile în capitalul uman și creșterea accesului la ocupare prin reducerea șomajului și inactivității, în special pentru grupurile cu potențial ridicat de integrare în educație și pe piața muncii. În acest sens, POS DRU a avut o contribuție substanțială în atragerea și menținerea a cât mai multor persoane pe piața muncii active (linii directoare 17, 18, 19, 20), a îmbunătățit adaptabilitatea lucrătorilor și a întreprinderilor, în special pentru a fi capabile să răspundă introducerii continue de noi tehnologii (liniile directoare 21, 22) si a susținut îmbunătățirea și creșterea investițiilor în capitalul uman prin educație si formare mai bună (liniile directoare 23 si 24).


 


Față de fondurile propuse de agențiile de ocupare a forței de muncă, programele POS-DRU se diferențiau prin faptul că: un proiect finanțat prin POS-DRU poate presupune un program modular de formare profesională formată din mai multe programe complementare și care se desfășoară pe o perioada mai lungă de timp; un proiect finanțat prin POS-DRU necesită și parteneriate și o colaborare cu firme partenere sau beneficiare de servicii, în timp ce programele propuse în planul anual de formare profesională al unei  companii răspund de obicei la nevoi punctuale, și se desfășoară intern sau prin furnizor extern; documentația pentru obținerea unei finanțări POSDRU este mai laborioasă decât cea necesară la agențiile de ocuparea forței de muncă.


 


Noutăți 2014


 


Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) - Ministerul Fondurilor Europene - a publicat vineri, 23 mai 2014, varianta finală a Ghidului Solicitantului - Condiții Generale aferent cererilor de propuneri de proiecte lansate în anul 2014, ghid ce poate fi consultat la adresa www.fonduri-ue.ro.


 


Conform informațiilor puse la dispoziție de noul ghid, valoarea contribuției minime cerută solicitantului este de 5% pentru beneficiarii persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial și de 2% pentru beneficiarii persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial și instituțiile de învățământ superior acreditate. Cheltuielile efectuate în timpul implementării proiectului și considerate neeligibile la verificarea unei cereri de rambursare vor fi suportate de către beneficiar.


Pentru a putea să acceseze fonduri prin POS-DRU, solicitanții trebuie să se încadreze, din punct de vedere al obligațiilor de plată restante la bugetele publice, întruna din situațiile de mai jos: obligațiile de plată nete depășesc 1/12 din totalul obligațiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală; obligațiile de plată depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de autoritățile publice locale.


 


Pentru intervalul 2014-2020 este preconizat ca actualul POS-DRU să se transforme în POS Fond Social care va coordona OI Educație și OI Ocupare și intruziune socială (autoritatea de management va fi Ministerul Fondurilor Europene).

Alte articole recomandate:

  Reducerea numărului de certificate verzi pentru producătorii de energie din surse fotovoltaice este ilegală, iar statul "a mers prea departe cu măsuri abuzive" împotriva industriei verzi, care vor costa statul "miliarde de euro", potrivit Asociației Române a Industriei Fotovoltaice (ARIF). "Încă din 29 martie, când Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a publicat raportul de monitorizare a supracompensării prin intermediul cărui [...]
Maria Demetriad: Sustenabilitatea a devenit nu doar o modă, în industria alimentară ci și o necesitate din ce în ce mai stringentă. O componentă de bază a acestui concept o reprezintă prezervarea mediului. Cercetările privind reducerea poluării, din cauza ambalajelor reziduale a dus la un proces mai amplu, care începe de la acreditarea exploatărilor forestiere și se încheie cu acreditarea FSC a ambalajelor. Vârful de lance în industria alimentară [...]
Activa de mai multi ani pe piata consultantei de specialitate din zona de bio-agribusiness din Romania, Casa SCP Fratila, Rodl & Partner urmareste doua obiective: facilitarea legaturilor dintre clientii aflati in portofoliu, atat cu potentiali investitori in sectorul de profil din Romania, cat si facilitarea legaturilor acestora cu marele retail.   Nu in ultimul rand, dupa cum ne-a declarat domnul Bogdan Fratila-Partener al Casei de avocatura, prezenta la Nuremberg reprezinta si un [...]
Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons, în Parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București – Facultatea de Horticultură, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, are deosebita plăcere de a vă invita să participați la Conferința având ca temă "Problematica etichetării produselor alimentare în Uniunea Europeană [...]
INAQ Consulting va participa la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, a V-a ediție fiind programată să se desfășoare în perioada 12-13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Cu o prezenta de peste 16 ani in piata serviciilor de consultanta, INAQ Consulting– IFS Trainingcenter in Romania si-a dezvoltat si consolidat pozitia in piata punand la dispozitia clientilor sai o paleta larga de servicii. Domeniul principal de activitate il [...]
Grupul Jidvei utilizează SocrateCloud ERP, soluția completă pentru agricultură, pentru a obține un control sporit asupra afacerii. Sistemul ERP dezvoltat de BITSoftware contribuie la creșterea productivității angajaților și gestionarea integrată a tuturor activităților companiei.   Grupul Jidvei este format din 20 de firme cu obiecte de activitate foarte variate: producția de vin și vinars, cultivarea viței de vie, creșterea și [...]
Compania Rina, unul dintre cele mai importante organisme de certificare din Romania, a lansat, prin divizia Rina Training Factory, programa de cursuri toamna, septembrie – noiembrie 2014. Printre cele 30 de cursuri furnizate se regasesc cele de Auditor Intern, Auditor Extern, Manager Calitate & Mediu, Core Tools, Managementul Deseurilor. Va invitam sa gasiti in cele ce urmeaza planificarea detaliata a cursurilor:   CURSURI AUDITORI IRCA: Auditor extern ISO 9001, 29 septembrie [...]
A treia editie a Conferintei IFS, organizata de Inaq Consulting, vine cu noutati legate analiza produselor alimentare si nealimentare din perspectiva IFS.  Profesionistii din domeniul managementului calitatii sunt asteptati pe 25 Mai 2016, la cea de a treia editie a conferintei IFS, desfasurata la Hotel Caro din Bucuresti. Evenimentul este organizat de INAQ Consulting impreuna cu IFS Management GmbH si este dedicat ultimelor noutati in domeniu, precum si analizei produselo [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN