Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) - Ministerul Fondurilor Europene - a publicat vineri, 23 mai 2014, varianta finală a Ghidului Solicitantului - Condiții Generale aferent cererilor de propuneri de proiecte lansate în anul 2014.


 


Pregătirea profesională, esențială pentru companii


 


”Existența unor bune practici în formarea profesională continuă (FPC) a angajaților conduce la schimbări în modul de derulare a activității firmei, determină creșterea productivității și a profitului iar pentru salariat creează un nivel ridicat al satisfacției profesionale. Un plan potrivit de formare profesională continuă poate să reprezinte o componentă importantă a sistemului de management al performanței în firmă, fișa postului, specificațiile, standardele de performanță și standardele de evaluare reprezentând componente de bază ale sistemului de management.


 


Un sistem eficient de formare profesională continuă va avea drept consecință valorizarea capitalului uman al întreprinderii, ceea ce va conduce în final la atingerea scopurilor organizației”, se arată în motivarea furnizată de un Ghid de bune practici pentru formarea profesională continuă în construcții, în centre FPC, elaborat de specialiști spanioli în cadrul unii proiect intitulat ”EUCALIFICARE - Valorificarea potențialului uman prin calificarea și recalificarea angajaților din sectorul construcții la standarde europene”.


”Există o strânsă legătură între formarea profesională continuă a angajaților și performanțele sistemului de management al companiei de aceea, atunci când între acestea există o legătură strânsă, și rezultatele în ceea ce privește performanțele generale ale companiei nu întârzie să apară”, se arată în continuare în documentul arătat.


 


Adesea candidații care se prezintă la un interviu de recrutare sunt interesați de un loc de muncă stabil și de o carieră pe termen lung și de aceea caută acele companii cu perspective de creștere, ce oferă în același timp și perspective de dezvoltare a carierei. Prin urmare, atunci când în procesul de recrutare firma prezintă viitorului angajat și un plan de dezvoltare a carierei, șansele de a recruta specialiști sau persoane motivate să se specializeze și să aibă succes într-un anumit domeniu cresc simțitor.


 


Pe piața românească însă, firmele de formare profesională continuă, precum și formatorii specializați sunt greu de găsit, rezultatul fiind că în România, la astfel de cursuri de calificare participă doar 14,3% din angajați, comparativ cu o medie de 90% în UE.


 


Un instrument de creștere a competitivității


 


În perioada 2007-2013 (continuat și în anul în curs), la dispoziția companiilor a stat Programul Operațional  Sectorial  de Dezvoltare a Resurselor Umane (POS-DRU), fond structural european destinat formării profesionale de lungă durată a populației active a României. Obiectivul general al POSDRU a fost reprezentat de  dezvoltarea capitalului uman și creșterea competitivității, prin corelarea educației și învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii și asigurarea de oportunități sporite pentru participarea viitoare pe o piață a muncii modernă, flexibilă și inclusivă a 1.650.000 de persoane.


 


 Obiectivele specifice POSDRU s-au constituit în: promovarea educației și formării inițiale și continue de calitate, inclusiv învățământul superior și cercetarea; promovarea culturii antreprenoriale și creșterea calității și productivității muncii; facilitarea inserției tinerilor și a șomerilor de lungă durată pe piața muncii; dezvoltarea unei piețe a muncii moderne, flexibile și inclusive; promovarea inserției/reinserției pe piața muncii a persoanelor inactive, inclusiv din zonele rurale; îmbunătățirea serviciilor publice de ocupare; facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la educație și pe piața muncii.


 


POS DRU a sprijinit investițiile în capitalul uman și creșterea accesului la ocupare prin reducerea șomajului și inactivității, în special pentru grupurile cu potențial ridicat de integrare în educație și pe piața muncii. În acest sens, POS DRU a avut o contribuție substanțială în atragerea și menținerea a cât mai multor persoane pe piața muncii active (linii directoare 17, 18, 19, 20), a îmbunătățit adaptabilitatea lucrătorilor și a întreprinderilor, în special pentru a fi capabile să răspundă introducerii continue de noi tehnologii (liniile directoare 21, 22) si a susținut îmbunătățirea și creșterea investițiilor în capitalul uman prin educație si formare mai bună (liniile directoare 23 si 24).


 


Față de fondurile propuse de agențiile de ocupare a forței de muncă, programele POS-DRU se diferențiau prin faptul că: un proiect finanțat prin POS-DRU poate presupune un program modular de formare profesională formată din mai multe programe complementare și care se desfășoară pe o perioada mai lungă de timp; un proiect finanțat prin POS-DRU necesită și parteneriate și o colaborare cu firme partenere sau beneficiare de servicii, în timp ce programele propuse în planul anual de formare profesională al unei  companii răspund de obicei la nevoi punctuale, și se desfășoară intern sau prin furnizor extern; documentația pentru obținerea unei finanțări POSDRU este mai laborioasă decât cea necesară la agențiile de ocuparea forței de muncă.


 


Noutăți 2014


 


Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) - Ministerul Fondurilor Europene - a publicat vineri, 23 mai 2014, varianta finală a Ghidului Solicitantului - Condiții Generale aferent cererilor de propuneri de proiecte lansate în anul 2014, ghid ce poate fi consultat la adresa www.fonduri-ue.ro.


 


Conform informațiilor puse la dispoziție de noul ghid, valoarea contribuției minime cerută solicitantului este de 5% pentru beneficiarii persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial și de 2% pentru beneficiarii persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial și instituțiile de învățământ superior acreditate. Cheltuielile efectuate în timpul implementării proiectului și considerate neeligibile la verificarea unei cereri de rambursare vor fi suportate de către beneficiar.


Pentru a putea să acceseze fonduri prin POS-DRU, solicitanții trebuie să se încadreze, din punct de vedere al obligațiilor de plată restante la bugetele publice, întruna din situațiile de mai jos: obligațiile de plată nete depășesc 1/12 din totalul obligațiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală; obligațiile de plată depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de autoritățile publice locale.


 


Pentru intervalul 2014-2020 este preconizat ca actualul POS-DRU să se transforme în POS Fond Social care va coordona OI Educație și OI Ocupare și intruziune socială (autoritatea de management va fi Ministerul Fondurilor Europene).

Alte articole recomandate:

Potrivit noilor normative care reglementează produsele tradiționale, cantitatea produsă zilnic va fi limitată, la alimente, la 400 de kilograme (sau litri) pe zi, cu excepția produselor de panificație, unde cantitatea nu trebuie să depășească 800 de kilograme pe zi. "După noua legislație, toate produsele tradiționale trebuie să obțină din nou atestatul. Cred că vor fi mult mai puține produse tradiționale, pentru că astăzi, din păcate, foarte multe poartă denumirea de produs tradițional fără să [...]
Maine este ultima zi in care puteti beneficia de reducerea de 100 de lei pentru a va inscrie la cea de a 3-a editie a Conferintei IFS, organizata de INAQ Consulting, in parteneriat cu IFS Management GmbH.   Daca sunteti interesati sa aflati care sunt noutatile anului 2016 privind analiza produselor alimentare si nealimentare din perspectiva IFS, dar si noutatile din domeniul IFS HPC (Household and Personal Care)  care va intra in vigoare in luna Octombrie 2016, urmand ca incepand cu [...]
CMC GRUP Broker de Asigurare va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, manifestare care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   La eveniment, CMC GRUP Broker de Asigurare va fi reprezentată de [...]
În industrie și comerț, auditurile furnizorilor reprezintă o parte componentă a unei colaborări stabile. Cerințele consumatorilor, pericolul tot mai crescând al pretențiilor de compensare a daunelor, precum și globalizarea fluxurilor de marfă au dezvoltat un standard unitar de siguranță a calității producătorilor: International Food Standard (IFS).   IFS – carte de vizită   În prezent, auditarea conform IFS este aplicată tuturor producătorilor de alimente, [...]
Compania Rina, unul dintre cele mai importante organisme de certificare din Romania, a lansat, prin divizia Rina Training Factory, programa de cursuri toamna, septembrie – noiembrie 2014. Printre cele 30 de cursuri furnizate se regasesc cele de Auditor Intern, Auditor Extern, Manager Calitate & Mediu, Core Tools, Managementul Deseurilor. Va invitam sa gasiti in cele ce urmeaza planificarea detaliata a cursurilor:   CURSURI AUDITORI IRCA: Auditor extern ISO 9001, 29 septembrie [...]
Bureau Veritas, liderul mondial in servicii de certificare, continua parteneriatul de succes cu Vel Pitar, cea mai mare companie de panificatie din Romania. Certificarea IFS pentru  fabricile Vel Pitar din Brasov si Cluj-Napoca, obtinuta in urma auditului Bureau Veritas, este o dovada clara a angajamentului fata de setul de cerinte necesare pentru a indeplini standardele de siguranta alimentara si a dorintei de imbunatatire continua pentru satisfactia clientului final. Redam mai jos [...]
  Reducerea numărului de certificate verzi pentru producătorii de energie din surse fotovoltaice este ilegală, iar statul "a mers prea departe cu măsuri abuzive" împotriva industriei verzi, care vor costa statul "miliarde de euro", potrivit Asociației Române a Industriei Fotovoltaice (ARIF). "Încă din 29 martie, când Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a publicat raportul de monitorizare a supracompensării prin intermediul cărui [...]
Furnizorul de soluții software Arobs Transilvania, controlat de Voicu Oprean, a deschis cel de-al patrulea sediu al companiei din Cluj în clădirea de birouri Cluj Business Center, deținută de frații Buzoianu și caută 60 de oameni pe poziții de analist business, dezvoltator software și tester. Clădirea de birouri Cluj Business Center are o capacitate de aproximativ 600 de persoane, iar pe lângă Arobs, aici funcționează și sediul companiei SAP România, subsidiara locală a [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN