Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În primele 9 luni din 2013, țara noastră a importat lapte și smântână în valoare de peste 63 de milioane de euro, în creștere cu aproape 20% față de aceeași perioadă a anului anterior - potrivit datelor Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. De ce importăm lapte și care sunt previziunile pentru acest an, aflăm de la președintele Asociației Patronale Române pentru Industria Laptelui, Dorin Cojocaru, dintr-un interviu acordat RRA: “ Cererea e mai mare decât oferta și, în al doilea rând, piața este făcută și de prețuri. Dacă oferta din afara țării este la prețuri mai mici, automat consumatorul român își ia produsele care și le permite”.



Reporter RRA: Dar de ce sunt prețurile mai mici la produsele din lapte din import decât la produsele de pe piața noastră internă?



Dorin Cojocaru: În legătură cu produsul finit avem trei factori care influențează prețul. Costul de producție mai mic, deci fermierii din Occident își vând laptele la un preț rezonabil către procesatorii lor, iar procesatorii își permit costuri mai mici, automat, vor avea un preț de piață mai mic. Dar trebuie să completăm cu faptul că aceste fabrici din Occident, atât ferme, cât și procesatorii, și-au amortizat investițiile comparativ cu fermierii și procesatorii români, care au beneficiat de investiții în urma fondurilor europene sau a creditelor de la bănci, și aceste sume și aceste credite încă nu au fost amortizate, ele sunt prinse în costul de producție.


Pe de altă parte, fermierii români nu au avut decât cinci ani subvenții, pe când fermele din Occident au avut cel puțin 20 de ani, 30 de ani subvenții, au avut timp să-și consolideze afacerile, iar încă un factor ar fi acapararea pieței românești de către diverși procesatori sau distribuitori din afară, intervin pe piața românească cu prețuri de dumping, pentru a acapara piața, gândindu-se că în 2015, când cotele de lapte se vor desființa, să aibă o anumită cotă de piață, un market-share.



Reporter RRA: Așadar, micii fermieri au în continuare costuri pe care trebuie să le amortizeze, în condițiile în care, începând de la 1 ianuarie, vor trebui să respecte norme minime de igienă odată cu expirarea perioadei de tranziție aprobată României pentru alinierea la cerințele comunitare. Vor influența aceste norme costul laptelui?



Dorin Cojocaru: Nu văd o scumpire a materiilor prime, pentru că aceia care vindeau lapte neigienic sau procesatorii care nu îndeplineau condiții de igienă nu mai pot vinde pe piață, e un beneficiu adus consumatorului și nu un deserviciu. Pot să spun că vor fi afectați de închiderea acestei derogări, pentru că noi din 2007 trebuia să aplicăm aceste reglementări, nu mai mult de 15.000 de gospodării ale populației, piața mare fiscalizată nu va fi influențată de această derogare.



Reporter RRA: Importăm, credeți că vom reuși să și exportăm, să pătrundem pe piața europeană?



Dorin Cojocaru: Importul masiv se face pe distribuitorii mari și produse marcă proprie pe hipermarketuri. Referitor la exporturi, noi am început să intrăm pe piețele europene, Spania, Belgia, Austria, chiar avem producători din România care vând în hipermarketuri din Germania, iaurturi, de exemplu, sau se vând pentru comunitățile românești din afara României, precum și în Orientul Mijlociu, Cipru, Grecia, foarte multe produse maturate. Și de ce fac această conexiune acum? Pentru că dacă va mai exista lapte neconform și după 1 ianuarie 2014, acesta va fi monitorizat de către Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și orientat către procesare o perioadă lungă de maturare, cum sunt acele brânzeturi destul de scumpe și noi exportăm aceste specialități în Orientul Mijlociu și în țările limitrofe, Grecia, Cipru, Turcia.



Reporter: În concluzie, avem șanse să bem mai mult lapte românesc și să exportăm mai multe produse lactate de calitate?



Dorin Cojocaru: În funcție de cum vor merge puterea de cumpărare a cetățeanului român, tot ce înseamnă cost de producție, trăim într-o piață liberă bazată pe cerere și ofertă și prețul dictează, prețul și calitatea, dar la români mai mult contează prețul în ultima perioadă, cu cât presiunea pe preț e mai mare, cu atât calitatea are de pierdut”.


                                        

Alte articole recomandate:

Celebrul bucătar Petrișor Tănase și colegii din cadrul Asociației Bucătarilor și Cofetarilor din Turism vor fi prezenți la Sala Palatului, în perioada 24-26 octombrie 2014, cu demonstrații culinare de excepție. Punctul forte al show-urilor gastronomice îl va constitui concursul de artă culinară Cupa Bucureștiului, după care va urma o demonstrație la foc încins susținută de membrii echipei naționale care a reprezentat cu [...]
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța alimentelor (ANSVSA) lansează proiectul „Implementarea și testarea transmiterii electronice  în formatele XML, Excel și CVS a datelor privind zoonozele, rezistența antimicrobiană și toxinfecțiile alimentare, precum  și  actualizarea bazelor de date”. Proiectul este finanțat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), în baza contractului nr. OC/EFSA/BIOMO/2013/01-CT 2 Lot [...]
Compania germană Ingredion a definitivat o tehnologie destinată produselor Clean label, în fapt, un instrument de referință pentru producția de făinuri și proteine din plante, denumită Ingredion Pulse. Vă prezentăm această tehnologie, utilizând datele furnizate de compania germană și publicate de FoodNavigator.   Calitatea de bază: 25 % proteină   Produsele care utilizează făinuri și proteine ”Pulse” pot fi formulate conform [...]
Lista oficiala a produselor alimentare traditionale acreditate pana la data de 30 noiembrie a fost publicata pe site-ul MADR si transmisa spre publicare la Monitorul Oficial, urmand ca ea sa devina operabila la 30 de zile de la data publicarii. Din pacate, data va depasi perioada Sarbatorilor de Iarna, cand firmele care se regasesc in tabelul oficial ar fi putut profita din plin de perioada de varf a vanzarilor. Dar, mai bine mai tarziu, decat niciodata, tinand cont de faptul ca p [...]
(Comunicat) Compania „Ana și Cornel” participă la Târgul Internațional Indagra Food, eveniment dedicat producătorilor de alimente și furnizorilor de tehnologii și echipamente de procesare în industria alimentară, ce va avea loc anul acesta în cadrul Pavilionului Central Romexpo, în perioada 29 octombrie - 2 noiembrie. Indagra reprezintă platforma ideală atât pentru lansarea și vânzarea de noi produse, cât și pentru stabilirea [...]
Sri Lanka a anunțat că are în plan obținerea unui miliard de dolari din nucă de cocos. Planul pentru 2014 este pe lângă vânzarea cantității de cocos pe care o au la dispoziția și transformarea țării în cel mai important exportator din lume, informeaza Agrointel. Sri Lanka este singura țară din lume care are o echipă dedicată sectorului corporativ al nucii de cocos și și-au stabilit ca obiectiv până în 2020 [...]
Din 2014, scade cu 30% prețul energiei electrice pentru irigații Prețul energiei electrice pentru irigații va scădea anul viitor cu până la 30%, întrucât Agenția Națională pentru Îmbunătățiri Funciare va putea să acționeze, din 2014, ca furnizor de energie, cumpărând direct de la producător, a declarat Valentin Apostol, director în Ministerul Agriculturii. "Problema prețului energiei este complicată și greu de rezolvat. Vom încerca prin măsurile pe [...]
Albalact a încheiat primele trei luni ale anului 2014 cu o cifră de afaceri de 112.713.462 lei, în creștere cu 10,03% față de aceeași perioadă a anului trecut. Tot în primul trimestru al acestui an, compania a obținut un profit net de 11.482.164 lei, din care 7.176.134 lei reprezintă profitul rezultat din activități cu caracter excepțional, respectiv transferul activității de logistică din Albalact SA în noua companie Albalact Logistic [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN