Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(AutorȘ Ioan Serbanescu) 


Agenții economici, producători interni, importatori, comercianți, care realizează venituri din vânzările de alcool etilic alimentar, băuturi alcoolice sau orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului care conțin alcool etilic alimentar, își pot desfășura activitatea numai în baza autorizației de comercializare. Nu intră sub incidența regimului de autorizare băuturile alcoolice cu concentrație alcoolică sub 0,5% în volum, precum și aromele sau esențele alimentare.


Acte necesare și termene de eliberare


Valabilă pe întreaga perioadă a desfășurării acestor activități, autorizația poate fi emisă de Ministerul Finanțelor (în cazul alcoolului) sau de direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat locale, în cazul băuturilor alcoolice și în cazul alcoolului vândut de agenții economici producători de băuturi alcoolice.


Autorizația se emite cu perceperea unor taxe specifice, în baza cererii-tip și a următoarelor documente:


a)    certificatul de înmatriculare eliberat de Registrul Comerțului;


b)    certificatul de înregistrare fiscală;


c)     adeverința eliberată de organul fiscal teritorial, din care să rezulte că solicitanții de autorizații nu au obligații fiscale față de bugetul de stat;


d)    licența de fabricație emisă de către Ministerul Agriculturii. În cazul agenților economici producători interni, care obțin venituri din vânzarea produselor supuse autorizării, provenite din producția proprie, însoțită, în cazul producătorilor de alcool, de o declarație privind dotarea cu mijloace de măsurare a producției, vizată și supravegheată fiscal;


e)     contractele de import încheiate cu partenerii externi sau comenzile de import, după caz, în situația agenților economici importatori, care obțin venituri din vânzarea produselor supuse autorizării, provenite din operațiuni proprii de import;


f)       adeverință eliberată de organul fiscal teritorial, din care să rezulte deținerea în patrimoniu a capacităților de producție proprii, în cazul producătorilor interni de alcool și băuturi alcoolice, altele decât vinurile, țuica și rachiurile naturale.


g)     


În vederea eliberării autorizației de comercializare a băuturilor alcoolice, care are o perioadă de valabilitate de un an, fiecare agent economic este obligat să depună cererea de autorizare, însoțită de documentele necesare, începând cu data de 10 decembrie a fiecărui an, până cel mai târziu la 10 ianuarie al anului următor. Autorizația se eliberează în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentației complete.


Dacă un agent economic posedă autorizație de comercializare pentru un produs sau altul din cele supuse autorizării și dorește autorizarea și pentru alte produse, termenul de eliberare a autorizației este de maximum 10 zile. Pentru agenții economici nou-înființați sau pentru agenții economici care își completează obiectul de activitate, termenul de depunere a documentației este de 30 de zile.


Taxele de autorizare se plătesc în două tranșe, astfel:


-         prima tranșă, în cuantum de 50% din valoarea totală, înainte de emiterea autorizației;


-         a doua tranșă, în termen de 6 luni de la emiterea autorizației.


-          


În situația în care un agent economic a achitat prima tranșă a taxei de autorizare și a primit autorizația de comercializare, dar până la încheierea celei de-a doua tranșe, din diferite motive, acesta nu mai poate sau nu mai dorește să desfășoare activitatea, agentul economic respectiv, pe propria răspundere, printr-o declarație scrisă, face cunoscută această situație organului fiscal care i-a eliberat autorizația și nu mai plătește cea de-a doua tranșă. Taxele de autorizare devin venit la bugetul de stat, vărsându-se în același cont în care se colectează accizele.


Avizul de însoțire a mărfii


Transferul produselor supuse autorizării dintr-un depozit al societății comerciale în alt depozit al acesteia, fără a schimba dreptul de proprietate asupra mărfii, se va face în baza unui aviz de însoțire a mărfii, cu aceleași caracteristici ca și documentele fiscale speciale. Pe lungimea (în diagonală) a fiecărui aviz se va inscripționa, după caz, „alcool-transfer”, „băuturi alcoolice-transfer”. Acestea se tipăresc la Imprimeria Națională. Necesarul acestor documente se stabilește de fiecare agent economic autorizat, conform normativelor în vigoare, iar distribuirea lor către utilizatori se va face în aceleași condiții ca și în cazul distribuirii facturilor și avizelor de însoțire speciale.


 


În cazul în care agentul economic comercializează băuturile alcoolice în sistem angro, pentru desfășurarea activității sale este obligat să completeze facturi fiscale și avize de însoțire a mărfii pentru fiecare livrare de băuturi alcoolice. Aceste documente fiscale au un regim special și poartă serii și numere special alocate de RA Imprimeria Națională agentului economic în cauză.


Fiecare livrare de băuturi alcoolice se poate realiza numai către agenți economici care comercializează băuturi alcoolice en detail și numai pe baza încheierii unor contracte de vânzare-cumpărare, care trebuie vizate și înregistrate într-un registru special de către organele fiscale teritoriale în raza cărora își au sediul părțile semnatare. Facturile fiscale și avizele de însoțire a transportului de băuturi alcoolice se întocmesc în momentul livrării.


Condiții, limite și interdicții


Comercializarea pe piața națională a alcoolului sanitar în vrac este interzisă. Este, de asemenea interzisă, comercializarea în vrac ca materie primă a alcoolului etilic cu concentrația alcoolică sub 96% în volum, pentru fabricarea băuturilor alcoolice. Operatorii economici angrosiști care doresc să comercializeze băuturi alcoolice sunt obligați să se înregistreze la autoritatea competentă prevăzută în normele metodologice și să îndeplinească următoarele condiții:


-         să dețină spații de depozitare corespunzătoare, în proprietate, cu chirie, contract de comodat sau orice alt titlu legal;


-         să aibă înscrise în obiectul de activitate, potrivit CAEN, activitatea de comercializare și distribuție angro a băuturilor alcoolice;


-         să se doteze cu mijloace necesare depistării marcajelor false sau contrafăcute, în cazul comercializării produselor supuse marcării.


 


Nu intră sub incidența acestor obligații antrepozitarii autorizați pentru locurile autorizate ca antrepozite fiscal și operatorii înregistrați/destinatarii înregistrați. Intră sub incidența prevederilor acestei categorii de produse toate băuturile alcoolice, respective: Berea, vinurile, băuturile fermentate – altele decât berea și vinurile, produsele intermediare, băuturile alcoolice din grupa alcoolului etilic.

Alte articole recomandate:

Sustenabilitatea (ori durabilitatea, așa cum le place francofonilor să o denumească), este, deocamdată, o opțiune în planificarea unei afaceri. Desigur, există limitări în privința mediului, totul fiind în litera legii. Dar, o afacere durabilă presupune și alte dimensiuni, decât cele ale respectării legislației privind prezervarea mediului înconjurător. Cu siguranță, însă, va veni destul de curând o vreme în care [...]
INAQ Consulting va participa la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, a V-a ediție fiind programată să se desfășoare în perioada 12-13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Cu o prezenta de peste 16 ani in piata serviciilor de consultanta, INAQ Consulting– IFS Trainingcenter in Romania si-a dezvoltat si consolidat pozitia in piata punand la dispozitia clientilor sai o paleta larga de servicii. Domeniul principal de activitate il [...]
AON România va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”. La Expo-Conferință, AON România va fi reprezentată de domnul Mirce [...]
Aura Alexa Ioan Prima conferință în România despre standardele Global G.A.P. a avut loc ieri, la Hotelul Phoenicia. La dezbaterea moderată de Ionuț Nache, director general INAQ Consulting, au fost invitati speciali Kerstin Uhlig, manager Corporate Relations Global G.A.P. , MarekMArzec, representative Central&Eastern Europe, Macieej Majewski, Partner, Freshmazovia. Com Sp.J. Poland, Martin de Jong Managing Director AgriWorks BV, Alexandru Jurconi, președintel [...]
Taxa pe Valoare Adaugata la carne nu va fi redus în acest an, dar acest lucru poate fi luat în calcul de la începutul anului viitor, a anuntat premierul Victor Ponta, intr-o emisiune televizata. “TVA la carne nu va fi redus în acest an. Am spus un singur lucru: că în baza analizei pe care o avem în septembrie asupra efectelor reducerii TVA-ului la pâine si care să confirme că a fost o măsură bună. Eu cred că a fost o măsură bună reducerea TVA la [...]
Siguranța și calitatea alimentelor este în prezent o preocupare majoră. Orice caz de alterare a  alimentelor, în special atunci când este raportat de mass-media, are un impact foarte mare asupra opiniei publice. Există o cerere tot mai mare pentru îmbunătățirea controlului calității și dezvoltarea unor instrumente de încredere pentru analiza alimentelor. Codul de bare ADN este un sistem care poate identifica mostre biologice și este utilizat pentru [...]
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) - Ministerul Fondurilor Europene - a publicat vineri, 23 mai 2014, varianta finală a Ghidului Solicitantului - Condiții Generale aferent cererilor de propuneri de proiecte lansate în anul 2014.   Pregătirea profesională, esențială pentru companii   ”Existența unor bune practici în formarea profesională continuă (FPC) a angajaților [...]
Actul normativ prevede noi reguli pentru fermieri printre care noi condiții și o formă actualizată a atestatului de producător, carnete în care vor fi trecute toate vânzările, dar și obligația autorităților de a aloca cel puțin 40% din totalul spațiilor din piețe pentru producătorii agricoli. ”Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modul de desfășurare al activităților economice de valorificare de către producătorii [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN