Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Evaziunea fiscală în piața băuturilor alcoolice spirtoase se situează în prezent la circa 70% și va ajunge în curând la aproximativ 90%, apreciază președintele patronatului Garant, Romulus Dascălu. Acestă situație a fost generată, spune el, de nivelul majorat al accizelor și de creșterea numărului de persoane care produc alcool în locuința proprie, care sunt protejate de legea producției de băuturi spirtoase pentru consum propriu.


Piața legală a băuturilor spirtoase se apropie de un colaps total, a declarat pentru cotidianul PUTEREA președintele Organizației Patronale a Industriei Alcoolului și Băuturilor Alcoolice și Nealcoolice din România (GARANT), Remus Dascălu, pentru Puterea.


„Problema pieței nefiscalizate în domeniul băuturilor spirtoase atinge în țara noastră cote alarmante, fără precedent în nici o țară a Uniunii Europene. Efectele dezastruoase ale acestei situații se resimt atât la nivelul producătorilor legali, care sunt în pragul colapsului financiar, cât și la nivelul încasărilor la bugetul de stat. Este un dezastru. Toată piața alcoolului tare se întreaptă spre 90% evaziune. Momentan, suntem la 70%, dar nu mai e mult până se ajunge într-o situație gravă.


E normal să fie așa, în condițiile în care se vând cazane de țuică în hipermarketuri. Se distruge tot. Probabil că se va mai vinde bine, pe piața legală, până de sărbători, ca apoi să fim nevoiți să închidem porțile. O să stăm acasă. Am trimis rapoarte peste rapoarte tuturor. Pe zona de sate, de exemplu, dintre toate cazanele existente sunt înregistrate doar 1%”, a spus Romulus Dascălu.


Acesta semnalează că oamenii fac băuturi alcoolice în casă, fără să fie verificați de nimeni. „Au ajuns oamenii să își facă țuică și la oraș, la aragaz sau în scara blocului. E simplu. Te duci la magazin, îți iei cazan, îți iei prune, și-ți faci țuică. Ramura asta este praf”, a spus președintele GARANT. Conform raportului transmis de patronat Ministerului Finanțelor Publice (MFP), o măsură ce ar trebui luată în mod imediat este scăderea accizei pe alcool pur de la 1.000 de euro pe suta de litri la doar 550 de euro, minimul acceptat de UE.


Propuneri pentru MFP


• Marcarea cu banderole fiscale a tuturor băuturilor spirtoase, inclusiv a celor produse pentru consum propriu pentru a se atesta plata accizelor aferente și stocarea lor în recipiente de maxim 3 litri și respectarea normelor privind etichetarea.


• Interzicerea producerii de băuturi spirtoase, chiar și pentru consum propriu în afara antrepozitelor fiscale a căror producție să fie strict monitorizată prin instalarea de contoare și sisteme de supraveghere vidalcool infoALIMENT Magazineo.


• Încadrarea la capitolul infracțiuni și sancționarea, inclusiv prin confiscare, a unor fapte precum deținerea de cazane, alambicuri/alte instalații de producere a băuturilor. De asemenea, penalizări și pentru producerea acestor băuturi în afara antrepozitelor fiscale sau deținerea de băuturi spirtoase peste o anumită cantitate, pentru care nu se poate face dovada plății accizei.


• Interzicerea comercializării la târguri, expoziții, diverse evenimente, etc. de băuturi spirtoase nemarcate și neetichetate corespunzător (inclusiv a băuturilor tradiționale) și interzicerea participării altor producători decât cei care dețin antrepozit fiscal și fac dovada achitării accizelor standard pentru comercializare.


• Organizarea unui sistem analitic transparent de evidențiere a încasărilor din accize pentru băuturi spirtoase, pe categorii de accize (reduse, standard) și producători (individuali, mici distilerii, mari distilerii). Informațiile să fie făcute publice (inclusiv pe site-ul instituției) și comunicate organizațiilor patronale, pentru a permite printr-o colaborare eficientă cu autoritățile statului identificarea zonelor vulnerabile și a combaterii fenomenului de evaziune fiscală.(Mai multe, pe www.puterea.ro)

Alte articole recomandate:

Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena. Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta [...]
Aura Alexa Ioan:   În ultimul timp, ecologiștii și vegetarienii au declanșat o adevărată campanie împotriva anumitor materiale de ambalare a sucurilor. Dacă ecologiștii se declară împotriva folosirii ambalajelor de carton, vegetarienii militează împotriva PET-urilor. Lăsând la o parte aceste puncte de vedere diferite,  fiecare având argumentele și contraargumentele lui, decizia definitivă revine în primul rand, clientului. Producătorii sunt [...]
Fabrica de la Tag a reluat ieri productia de brnaza Nasal, dupa ce a fost incheiat contractul de inchiriere a spatiilor de productie, precum si a marcilor Nasal, Taga si Montana, cooperativei agricole Somes-Aries, membra a cluster-ului AgroTransilvania. Un amplu reportaj pe aceasta tema puteti citi pe www.fabricadelapte.ro. În legatura cu acest eveniment, am primit la redactia infoALIMENT Magazin urmatorul comunicat:   ”Producția la fabrica de brânzeturi de la [...]
În perioada 20-21 Mai 2014, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR, membră a Federației Naționale PRO AGRO, împreună cu Ministerul Economiei, au organizat participarea cu pavilion național la expoziția "World of Private Label" Amsterdam. Târgul anual "World of Private Label" PLMA Trade Show dă posibilitatea producătorilor și comercianților cu amănuntul să construiască programe de promovare pentru produse tip “private label”, iar [...]
  Ar fi extrem de dificil pentru consumatori să conceapă un regim alimentar de 600 de calorii furnizând 100% din vitamine și minerale RDA, Autoritatea pentru Standardele în Publicitate (ASA) a declarat în respingerea unei plângeri împotriva LighterLife Fast, informează Food Navigator. Reclama TV pentru planul de pierdere in greutate al firmei de batoane nutritive menționa: "LighterLife Fast este un mod fantastic de a ajuta la mentinerea greutatii [...]
Compania ETI, una dintre liderii industriei alimentare din Turcia, va crea circa 300 de locuri de muncă la Craiova, în urma investiției de 40 de milioane de euro pe care grupul o va face în fabrica de biscuiți sărați, biscuiți dulci și prăjituri, informeaza ZF.   Fabrica isi va începe activitatea în octombrie 2015 și va realiza 11.000 de tone de produse în primul an, după care producția ar putea crește.   „Ne-am orientat investiția către [...]
Compania Sonimpex care produce și deține brandul Topoloveni nu are decât motive de bucurie zilele acestea, când este la un pas de a-și scoate din joc concurența. Pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale a fost postat un ordin de ministru care reglementează ce calități trebuie să aibă produsele de pe piață pentru a primi titlul de ”magiun”. Practic, această delicatesă se poate produce doar din prune proaspete și e [...]
  O taxă de 20 de pence pe litru pentru băuturile cu zahăr în Londra ar îmbunătăți sănătatea și ar economisi până la 39 de milioane de lire sterline în domeniul asistentei medicale, spun militanții acestei campanii, informează Food Navigator. Militantii din Marea Britanie au sugerat că o taxă de 20 de pence per litru pentru băuturile cu zahăr va îmbunătăți sănătatea consumatorilor și de a salva bani - dar sunt astfel de id [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN