Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Agerpres) În primul trimestru al acestui an, România a exportat produse agroalimentare în țările intra și extracomunitare de aproape 1,17 miliarde de euro, în creștere cu 38,4% față de aceeași perioadă din 2013.


În primele trei luni din 2014, balanța comercială cu produse agroalimentare a României a înregistrat un excedent de 9,4 milioane de euro, comparativ cu un deficit de 308,9 milioane euro înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. „România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 1,169 miliarde de euro, cu 324,7 milioane euro mai mult față de trimestrul I 2013 (+38,4%), iar importurile, în sumă de 1,160 miliarde de euro, s-au situat la un nivel apropiat de cel înregistrat în perioada similară din 2013.


Soldul pozitiv al balanței comerciale agroalimentare la finele trimestrului I 2014 s-a diminuat mult față de rezultatul primelor două luni 2014, în principal din cauza descreșterii valorii lunare a exporturilor de produse agroalimentare, în martie 2014 față de luna precedentă scăderea fiind de 21,6%. Exporturile lunii martie 2014 au însumat 355,6 milioane euro, comparativ cu cele 453,4 milioane de euro înregistrate în luna februarie 2014, când s-au efectuat livrări masive de grâu către țări din afara spațiului comunitar, în volum de 468.320 tone”, se arată într-un raport al MADR.


Raportat la primul trimestru 2013, valoarea exporturilor de produse agroalimentare din primele trei luni 2014 a fost în creștere la majoritatea produselor, respectiv la porumb (+137,7 milioane euro), grâu (+54,4 milioane euro), țigări (+25,5 milioane euro), semințe de floarea-soarelui (+24,4 milioane euro), ulei de floarea-soarelui (+20,6 milioane euro) etc. De asemenea, au fost obținute încasări suplimentare din exportul de nuci, respectiv un plus de 12,2 milioane de euro față de primul trimestru din 2013.
În ceea ce privește importurile, topul primului trimestru din acest an este dominat de carnea de porc, unde a fost cheltuită o sumă de 50,9 milioane de euro pentru 28.600 tone, de semințele de floarea soarelui (44,7 milioane de euro – 29.600 tone) și de tutunul brut (939,1 milioane euro – 8.600 tone). Uniunea Europeană a rămas principalul partener în comerțul agricol al României, în trimestrul I 2014, livrările de produse agroalimentare către această destinație au avut o pondere valorică de 60,7%, iar achizițiile din statele membre UE au deținut o pondere de 81,3%. Exporturile în țările UE au totalizat 710,2 milioane de euro, iar importurile 942,9 milioane de euro în primul trimestru din acest an.

Alte articole recomandate:

Se întâmplă ca uneori regulile impuse de Uniunea Europeană, chiar și cele în domeniul protecției clienților, să aibă efect de bumerang asupra unor grupuri de consumatori. Acesta ar putea fi și cazul unei beri speciale din Belgia, produsă după metode tradiționale la o mănăstire din Flandra, considerată de majoritatea experților drept “cea mai bună bere din lume”. Berea trapistă sau “de mănăstire” cum mai est [...]
(Comunicat) În data de 22.08.2014, a fost diagnosticat primul caz de “Boala limbii albastre”(Bluetongue) în România, în județul Buzău. Această boală este produsă de un virus care afectează rumegătoarele și se transmite doar prin înțepătura unor insecte hematofage și nu prin contact direct între animale. Boala nu se transmite la om prin contactul direct cu animalul bolnav. Laptele sau carnea provenite de la animalele bolnave nu constituie un [...]
(Comunicat) Producătorii agricoli români susținuți prin programul de sprijin guvernamental să cultive tomate în spații protejate dau dovadă de seriozitate și cumpătare în ceea ce privește utilizarea optimă și în condiții de siguranța a produselor de protecție a plantelor. Astfel, produsele de protecție a plantelor au fost aplicate în dozele recomandate de inspectorii fitosanitari ai Autorității Naționale Fitosanitare, respectându-se timpul de [...]
Sectorul Whisky & Vodka a generat in luna martie a acestui an aproape 1.500 de aparitii in online, in scadere cu 10% fata de luna februarie, si un viewership de 3,5 milioane. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta pe toate segmentele monitorizate: cu 25% in presa online, cu 3% pe bloguri si forumuri si cu 6% pe retelele sociale. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook [...]
Blocarea importurilor de alimente din UE de către Rusia va duce la prețuri mai mici la fructe și legume pe piețele europene și la o concurență mai dură. În Rusia efectul va fi invers. După ce Moscova blocat în ianuarie importul de carne de porc din UE prețurile au sărit cu 40%. În Bulgaria, Vasil Vasilev, fondatorul Uniu­nii Patronatelor, a avertizat că măsurile luate de Moscova vor lovi dur Bulgaria nu din cauza blocării exporturilor aliementare, „care oricum [...]
Privind spre viitor, Euromonitor International a identificat 20 dintre cele mai influente megatrend-uri care vor modela lumea până în 2030, fapt care va modifica total modul de procesare a alimentelor. Potrivit celor doi autori ai studiului ”Megatrend, punând consumatorul la inima afacerii”, semnat de către Sarah Boumphrey-Director Economic și Zandi Brehmer-Client Innovation Manager,  Euromonitor International și publicat de Confectionery News la [...]
Doar două târguri sunt autorizate pe raza județului Iași pentru a comercializa carne de porc și produse din carne specifice sărbătorilor de iarnă, informează Agro TV. Directorul Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Iași, Gabriel Ciobanu a declarat că aceste târguri au autorizație pentru întregul an și nu există solicitări și pentru altele. Comercianții care vor vinde carne și produse din carne trebuie să aibă produse etichetate, să nu vândă [...]
Sectorul Lactate & Branzeturi a generat in luna aprilie a acestui an putin peste 800 de aparitii in online, cu 45% mai putin ca in luna martie, si un viewership de peste 10 milioane. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta pe toate segmentele monitorizate: cu 3% in presa online, cu aproape 50% pe bloguri & forumuri si cu 54% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea ZUZU, după cum anunță Iqads. Topul lunar al celor ma [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi