Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Grupul german de retail REWE, care operează lanțul de supermarketuri Billa, ar fi interesat să vândă rețeaua de magazine din România. Retailerul tocmai a vândut magazinele Billa din Italia. 


 


Grupul german REWE, care operează pe plan local lanțul de supermarketuri Billa precum și magazinele tip discounter XXL Mega Discount și Penny Market, ar fi interesat să vândă cele 82 de magazine ce operează sub sigla Billa în România, au declarat pentru ECONOMICA.NET surse din piață. "Noi știam că este de vânzare", au declarat aceleași surse din piața de retail apropiate companiei.


Informația apare în contextul în care Rewe a anunțat săptămâna aceasta vânzarea a 53 de supermarketuri Billa din nordul Italiei către concurentul francez Carrefour. În mod oficial, reprezentanții Billa România susțin că lanțul de magazine cu același nume nu este de vânzare. "Nu există planuri de a vinde rețeaua de magazine BILLA România, acesta informații sunt doar zvonuri", este declarația oficială a reprezentanților. Același mesaj a fost transmis și de către managerul de comunicare al REWE International AG, Theresa Teufel.


Potrivit site-ului specializat retail-fmcg.ro, unul dintre potențialii cumpărători ai lanțului de supermarketuri ar fi fondul de investiții polonez Enterprise Investors (EI), cel care operează în momentul de față lanțul de supermarketuri Profi, pe care l-a achiziționat în martie 2010 de la grupul belgian Louis Delhaize. Tranzacția s-a cifrat la 66 de milioane de euro. Prima tranzacție pe piața de retail a polonezilor de la EI a avut loc însă în 2004, când au cumpărat Artima,  lanț pe care l-au vândut ulterior francezilor de la Carrefour. Oficialii Prodi au infirmat informația potrivit căreia EI va cumpăra Billa.


Billa România a raportat anul trecut o cifră de afaceri de peste 308 milioane de euro și un profit net de 494.000 de euro. Față de 2012, afacerile companiei au crescut cu 7,2%. Retailerul a inaugurat ultimul supermarket al rețelei la finele lunii iunie, la Târgu Mureș. Lanțul BILLA este prezent pe piața din România din februarie 1999, când a deschis primul supermarket din București. Mai multe, pe www.economica.net

Alte articole recomandate:

Nestle a deschis cea mai eficientă fabrică de lactate din punct de vedere al consumului de apă, în Mexic și declară că au un plan pentru reducerea consumului de apă în alte unități de procesare, informează Dairy Reporter. Activitățile din fabrica de lactate Nestle, Cero Aqua (”apă zero”) se desfășoară sub conceptul de a nu extrage niciun pic de apă din pânza freatică și folosind apa din lapte în timpul procesului de producer [...]
Hochland România, liderul pieței de brânzeturi, a încheiat anul trecut cu afa­­ceri de 216 mil. lei (48,9 mil. euro), în creș­­tere cu 10% comparativ cu anul pre­­­cedent, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Hochland este al șaselea produ­că­tor local de lactate după cifra de afaceri din 2013. „Anul acesta vrem să creștem. Avem planuri, vrem să ne dezvoltăm și să ne consolidăm poziția, chiar dacă pia­ța din [...]
(Agerpres) Un nou tip de gripă aviară, denumită H5N6, care ar putea da naștere unor noi probleme a fost descoperit în China, au avertizat specialiștii de la Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO). Virusul este foarte periculos pentru păsări, având în vedere că înaripatele infestate mor în 72 de ore. Noua tulpină a apărut în mai multe zone din China, însă acestea sunt foarte îndepărtate unele de altele. Organizația [...]
Giganții internaționali precum Coca-Cola, Nestlé sau Unilever își întorc privirea către micii comercianți, o piață de 70.000-80.000 de jucători și circa 8 mld. euro după ce în ultimii ani hipermarketurile și supermarketurile au câștigat constant cotă de piață și implicit forță în negocieri. Inițial producătorii locali și internaționali nu s-au implicat în lupta dintre rețelele străine și magazinele românești, lăsând piața să se așeze [...]
Producția animală consemnată în România, în 2013, a scăzut la toate speciile, cel mai mult la bovine și păsări - cu câte 3%, comparativ cu anul anterior, arată datele Institutului Național de Statistică (INS), publicate luni. În schimb, producțiile de lapte, ouă și lână au crescut. Pe baza rezultatelor cercetării statistice privind “Efectivele de animale și producția animală în anul 2013”, greutatea animalelor destinate sacrificării pentru [...]
TVA ridicat peste nivelul de suportabilitate, evaziunea care macină profitul companiilor care respectă legea, finanțarea în condițiile noului PNDR, siguranța alimentară, poziția fermierilor și procesatorilor din România în raport cu ponderea multinaționalelor, nivelul dotărilor și accesul la noile tehnologii, iată doar câteva dintre temele de maxim interes care vor fi puse în discuție la cea de-a treia ediție a [...]
In producția de brânzeturi zerul este de multe ori o problemă pentru producătorii mici și mijlocii unde costurile de manipulare depașesc beneficiile.   Tehnologiile de procesare a zerul necesită, în mod normal, instalații de mare capacitate, total nepotrivite unor producatori mici cărora nu le rămane decât să transporte zerul la fabrici mai mari sau sa-l trateze ca pe un deșeu de fabricație. Costurile de transport sunt mari, iar aruncarea la canal înseamnă [...]
Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, deschide miercuri trei magazine de proximitate Shop&Go în București, extinzându-și astfel rețeaua națională la 335 de unități, a anunțat retailerul. Bottom of Form Shop&Go Câmpia Libertății 37A are o suprafață de vânzare de aproximativ 97 metri pătrați, Shop&Go București Ploiești 7A se întinde pe circa 83 metri pătrați, iar Shop&Go Constructorilor 26 are o suprafață de 90 metri pătrați. La [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN