Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Grupul german de retail REWE, care operează lanțul de supermarketuri Billa, ar fi interesat să vândă rețeaua de magazine din România. Retailerul tocmai a vândut magazinele Billa din Italia. 


 


Grupul german REWE, care operează pe plan local lanțul de supermarketuri Billa precum și magazinele tip discounter XXL Mega Discount și Penny Market, ar fi interesat să vândă cele 82 de magazine ce operează sub sigla Billa în România, au declarat pentru ECONOMICA.NET surse din piață. "Noi știam că este de vânzare", au declarat aceleași surse din piața de retail apropiate companiei.


Informația apare în contextul în care Rewe a anunțat săptămâna aceasta vânzarea a 53 de supermarketuri Billa din nordul Italiei către concurentul francez Carrefour. În mod oficial, reprezentanții Billa România susțin că lanțul de magazine cu același nume nu este de vânzare. "Nu există planuri de a vinde rețeaua de magazine BILLA România, acesta informații sunt doar zvonuri", este declarația oficială a reprezentanților. Același mesaj a fost transmis și de către managerul de comunicare al REWE International AG, Theresa Teufel.


Potrivit site-ului specializat retail-fmcg.ro, unul dintre potențialii cumpărători ai lanțului de supermarketuri ar fi fondul de investiții polonez Enterprise Investors (EI), cel care operează în momentul de față lanțul de supermarketuri Profi, pe care l-a achiziționat în martie 2010 de la grupul belgian Louis Delhaize. Tranzacția s-a cifrat la 66 de milioane de euro. Prima tranzacție pe piața de retail a polonezilor de la EI a avut loc însă în 2004, când au cumpărat Artima,  lanț pe care l-au vândut ulterior francezilor de la Carrefour. Oficialii Prodi au infirmat informația potrivit căreia EI va cumpăra Billa.


Billa România a raportat anul trecut o cifră de afaceri de peste 308 milioane de euro și un profit net de 494.000 de euro. Față de 2012, afacerile companiei au crescut cu 7,2%. Retailerul a inaugurat ultimul supermarket al rețelei la finele lunii iunie, la Târgu Mureș. Lanțul BILLA este prezent pe piața din România din februarie 1999, când a deschis primul supermarket din București. Mai multe, pe www.economica.net

Alte articole recomandate:

România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerțul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului, a declarat, marți, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. “România nu a mai fost pe plus în comerțul cu produse agroalimentare din 1994, iar acum, la nouă luni, avem deja un excedent de 3,2 milioane de euro. Cred că vom [...]
ANSVSA a convocat o ședință a Consiliului Științific pentru a supune dezbaterii acestui for cazul atipic de Encefalopatie Spongiformă Bovină (ESB) depistat în România.   În avizul științific al Consiliului s-a menționat că acest caz reprezintă o formă atipică de ESB-tipul L (care apare sporadic la bovine), așa cum a confirmat Laboratorul Comunitar de Referință Weybridge din Marea Britanie, și situează efectivul de bovine din România într-o normalitate [...]
Franzeluța SA, companie din Republica Moldova specializată în producția de morărit și panificație a participat cu o serie de produse noi la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie. Printre noutăți, reprezentanții companiei au menționat biscuiții cu caramel, covrigeii glazurați cu mac, covrigeii cu graham (fără zahăr), pesmeții de [...]
In data de 9 septembrie, fermierul aradean Alexandru Tasedan va primi din partea ministrului Agriculturii distinctia cuvenita pentru titlul de Fermeirul Anului, titlu ce i-a fost acordat la finele lunii trecute. La doar 23 de ani Alexandru Tasedan este cel mai tanar fermier din Vestul tarii si unul din cei mai tineri fermieri de succes din Romania, fiind in prezent managerul Lactovest Curtici, afacere pe care a demarat-o inca de cand era in liceu si care in prezent produce profit.Firma si-a [...]
Producătorul de lactate Prodlacta din Brașov (sim­bol bursier PRAE), controlat de omul de afaceri moldovean Vla­dimir Jardan, a încheiat primul semestru cu afaceri de 18,1 mi­l. lei (4,1 mil. euro), în creștere cu 57% față de ru­lajul obținut în perioada similară a anului trecut, grație creș­terii veniturilor din vânzarea produselor finite. Compania și-a redus ușor pier­de­rile, care se plasează la puțin peste 4 mi­lioane de lei (900.000 [...]
Adrian Nicolaescu, fostul director de marketing al producatorului de mezeluri Caroli Foods, s-a alaturat echipei Mega Image la inceputul lunii februarie, preluand conducerea departamentului de marketing – functie din board-ul companiei. Potrivit revistei Magazin Progresiv, Nicolaescu a activat in cadrul Caroli Foods timp de aproape 5 ani si are o experienta de aproximativ 15 ani in marketing in piata FMCG. Inainte de a se alatura echipei Caroli, el a ocupat pozitia de Marketing Manager [...]
Târgul Internațional de Vinuri Goodwine este cel mai important eveniment din București dedicat vinului premium. Evenimentul reunește producători, importatori și distribuitori de vin, dar și companii din domenii conexe. De ce să vizitați GOODWINE BUCURESTI 2014? Pentru că aveți avantajul de a găsi într-un singur loc o ofertă variată și complexă de vinuri premium autohtone și internaționale. Pentru că veți primi informații și recomandări direct de la producători și importatori legate [...]
Berea italiana super-premium Peroni Nastro Azzurro isi continua implicarea in lumea stilului prin relansarea blogului Peroni Diario. Lansat in vara 2013, cu ocaziaRomanian Design Week - Inspired by Peroni, cand brandul aniversa 50 de ani, Diario este un proiect editorial high-quality, care are deja aproximativ 50.000 de vizitatori unici.  Continutul Peroni Diario este bazat pe experienta nemediata, pe opinii, reportaje si interviuri cu oamenii din spatele celor mai provocatoare idei. [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN