Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail.


Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență în noiembrie 2010. La momentul achiziției, grupul Schwarz, din care face parte Lidl, activa în România prin intermediul Kaufland. În urma analizei tranzacției, Consiliul Concurenței a identificat 16 piețe locale pe care Kaufland și Plus înregistrau cote de piață cumulate de peste 15%, pe 5 dintre acestea depășeau 30%, ajungând chiar la 45%.


Atât Lidl, cât și Kaufland au deschis magazine noi în zonele analizate, ceea ce înseamnă că o parte a creșterii cotelor de piață se datorează creșterii organice a grupului. În alte cazuri cota cumulată a Kaufland și Lidl a scăzut. De această dată, scăderea s-a datorat deschiderilor multiple de magazine ale concurenților.


Toate piețele analizate înregistrează intrări de noi concurenți și extinderea celor deja existenți. De exemplu, în Râmnicu Vâlcea, lanțurile locale (Annabella, Diana și Euromarket) au ajuns la o cotă cumulată de cca. 23% din piață în anul 2012.   De asemenea, anii 2011 — 2012 au marcat și ieșirea unor concurenți de pe piața: Interex și Minimax Discount în totalitate, iar Carrefour Market a ieșit de pe unele piețe.


Un alt aspect analizat de Consiliul Concurenței este cel al prețurilor de achiziție de la producători/ importatori. Evoluția prețurilor medii de achiziție ale Lidl și Kaufland a fost comparată cu evoluția prețurilor de achiziție ale concurenților și anume: Real, Auchan, Carrefour, Penny, Profi și Cora. Atât Kaufland, cât și Lidl au înregistrat creșteri ale prețurilor de achiziție, menținând, însă trendul pieței. Deși grupul a înregistrat o creștere a cotei pe piața de achiziții, acesta nu a fost în poziția care să îi permită să-și manifeste o putere sporită de cumpărare în relația cu furnizorii.


De asemenea, Consiliul Concurenței a analizat și comportamentul retailerului Kaufland, pre—și post—preluare a rețelei Plus. Astfel, s-a constatat că în aprox. 94% din cazuri prețurile Kaufland au evoluat în mod similar cu cele ale concurenților. Tranzacția nu a condus la creșteri generalizate de prețuri ale Kaufland, situația care se întâlnește mai des fiind chiar de scădere a prețurilor. De exemplu, se poate menționa situația preturilor de vânzare a produsului ‘carne de porc’. Prețurile aplicate de Kaufland la acest produs au scăzut pe 4 piețe din 5 analizate.


Consiliul Concurenței a analizat și evoluția prețurilor pe anumite categorii de produse comercializate de Lidl.


Prețurile medii aplicate de Lidl au urmat, în general, trendul pieței și al concurenților din zonă. Tendința generală a Lidl a fost una de scădere de la un nivel superior al prețului aplicat de Plus, înaintea realizării operațiunii. Mai mult, pe majoritatea categoriilor analizate și pe majoritatea piețelor geografice, prețul mediu aplicat de Lidl a scăzut, în anumite situații chiar sub cel al concurenților sau cel aplicat de Kaufland. Doar în ceea ce privește categoriile ulei, pâine și lapte, prețurile medii au înregistrat creșteri pe toată perioada analizată, dar aceste creșteri au fost constatate în toate lanțurile de magazine analizate.


Vânzările de marcă proprie în total vânzări (exprimate cantitativ) ajung la peste 50% în țări ca Spania și Elveția, peste 40% în Marea Britanie, Belgia și Portugalia, în timp ce în România se situează în jurul valorii de 12%.


Analiza Consiliului Concurenței asupra vânzărilor în cele mai mari lanțuri de magazine a reliefat faptul că Lidl se află pe primul loc în topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de marcă proprie.


În cazul Lidl, vânzările de marcă proprie au reprezentat, odată cu momentul intrării pe piața din România, o prioritate. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import. De asemenea, și pe rafturile Kaufland sunt comercializate mărci proprii, ponderea celor furnizate de producători români fiind mai mare decât în cazul Lidl.


Analizând evoluția ponderii mărcii proprii în cazul vânzărilor Lidl se constată că aceasta s-a dublat în perioada 2010 — 2012 (perioada preluării Plus de către Lidl).


Categoria mărcilor proprii este o problemă de interes pentru Consiliul Concurenței, care va continua să monitorizeze evoluția acesteia în contextul actual al unei piețe de retail în continuă creștere și schimbare. (Biroul de Presa al Consiliului Concurenței)lidl infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Siguranța și calitatea alimentelor este în prezent o preocupare majoră. Orice caz de alterare a  alimentelor, în special atunci când este raportat de mass-media, are un impact foarte mare asupra opiniei publice. Există o cerere tot mai mare pentru îmbunătățirea controlului calității și dezvoltarea unor instrumente de încredere pentru analiza alimentelor. Codul de bare ADN este un sistem care poate identifica mostre biologice și este utilizat pentru [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Taxa pe Valoare Adaugata la carne nu va fi redus în acest an, dar acest lucru poate fi luat în calcul de la începutul anului viitor, a anuntat premierul Victor Ponta, intr-o emisiune televizata. “TVA la carne nu va fi redus în acest an. Am spus un singur lucru: că în baza analizei pe care o avem în septembrie asupra efectelor reducerii TVA-ului la pâine si care să confirme că a fost o măsură bună. Eu cred că a fost o măsură bună reducerea TVA la [...]
La Adunarea Generală din data de 30.07.2015, prof. univ. dr. Valeriu V. Cotea a fost reconfirmat pentru un nou mandat de Președinte al Patronatului. Din Consiliul Director al PNVV mai fac parte reprezentanții societăților Averești, Lucaccioni Group, Murfatlar, Tohani, Vinarte, Vinexport Trade Mark. Prof. Valeriu Cotea a prezentat bilanțul mandatului de 4 ani încheiat, iar cea mai importantă realizare a PNVV a fost obținerea creșterii pachetulu [...]
Argus Constanța (UARG), companie ce activează în domeniul uleiurilor și al grăsimilor, a numit, din data de 1 octombrie, drept auditor intern compania CIPL Expert Audit București, pe o perioadă de un an. În primul semestru, Argus a raportat o cifră de afaceri de 79,69 milioane lei, în scădere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, UARG a înregistrat o pierdere de 1,21 milioane lei după primele șase luni, față de un profit de 52.256 lei în [...]
Maine este ultima zi in care puteti beneficia de reducerea de 100 de lei pentru a va inscrie la cea de a 3-a editie a Conferintei IFS, organizata de INAQ Consulting, in parteneriat cu IFS Management GmbH.   Daca sunteti interesati sa aflati care sunt noutatile anului 2016 privind analiza produselor alimentare si nealimentare din perspectiva IFS, dar si noutatile din domeniul IFS HPC (Household and Personal Care)  care va intra in vigoare in luna Octombrie 2016, urmand ca incepand cu [...]
Producătorii agricoli sunt nemulțumiți de noul proiect de lege, recent avizat de guvern, privind liberalizarea vânzării terenurilor după 1 ianuarie 2014. Președintele Ligii Asociației Producătorilor Agricoli din România, Laurențiu Baciu, susține că este vorba despre o lege antiromânească, pentru că îngreunează vânzarea pământului către fermierii români și îi favorizează pe străini. La conferința intitulată "Iarna fierbinte a agricultu [...]
„Prea bun, prea ca la tara” (sloganul brandului Covalact) si „Prietenii stiu de ce”(sloganul Bergenbier) si „Viitorul suna bine” (Vodafone) sunt sloganurile utilizate cel mai des in social media in conversatiile cotidiene ale utilizatorilor de internet in ultimele 3 luni, potrivit topului realizat de ZURF – instrument detinut de compania de research Exact Cercetare & Consultanta, informeaza Magazin Progresiv. ZURF monitorizeaza conversatiile [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN