Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail.


Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență în noiembrie 2010. La momentul achiziției, grupul Schwarz, din care face parte Lidl, activa în România prin intermediul Kaufland. În urma analizei tranzacției, Consiliul Concurenței a identificat 16 piețe locale pe care Kaufland și Plus înregistrau cote de piață cumulate de peste 15%, pe 5 dintre acestea depășeau 30%, ajungând chiar la 45%.


Atât Lidl, cât și Kaufland au deschis magazine noi în zonele analizate, ceea ce înseamnă că o parte a creșterii cotelor de piață se datorează creșterii organice a grupului. În alte cazuri cota cumulată a Kaufland și Lidl a scăzut. De această dată, scăderea s-a datorat deschiderilor multiple de magazine ale concurenților.


Toate piețele analizate înregistrează intrări de noi concurenți și extinderea celor deja existenți. De exemplu, în Râmnicu Vâlcea, lanțurile locale (Annabella, Diana și Euromarket) au ajuns la o cotă cumulată de cca. 23% din piață în anul 2012.   De asemenea, anii 2011 — 2012 au marcat și ieșirea unor concurenți de pe piața: Interex și Minimax Discount în totalitate, iar Carrefour Market a ieșit de pe unele piețe.


Un alt aspect analizat de Consiliul Concurenței este cel al prețurilor de achiziție de la producători/ importatori. Evoluția prețurilor medii de achiziție ale Lidl și Kaufland a fost comparată cu evoluția prețurilor de achiziție ale concurenților și anume: Real, Auchan, Carrefour, Penny, Profi și Cora. Atât Kaufland, cât și Lidl au înregistrat creșteri ale prețurilor de achiziție, menținând, însă trendul pieței. Deși grupul a înregistrat o creștere a cotei pe piața de achiziții, acesta nu a fost în poziția care să îi permită să-și manifeste o putere sporită de cumpărare în relația cu furnizorii.


De asemenea, Consiliul Concurenței a analizat și comportamentul retailerului Kaufland, pre—și post—preluare a rețelei Plus. Astfel, s-a constatat că în aprox. 94% din cazuri prețurile Kaufland au evoluat în mod similar cu cele ale concurenților. Tranzacția nu a condus la creșteri generalizate de prețuri ale Kaufland, situația care se întâlnește mai des fiind chiar de scădere a prețurilor. De exemplu, se poate menționa situația preturilor de vânzare a produsului ‘carne de porc’. Prețurile aplicate de Kaufland la acest produs au scăzut pe 4 piețe din 5 analizate.


Consiliul Concurenței a analizat și evoluția prețurilor pe anumite categorii de produse comercializate de Lidl.


Prețurile medii aplicate de Lidl au urmat, în general, trendul pieței și al concurenților din zonă. Tendința generală a Lidl a fost una de scădere de la un nivel superior al prețului aplicat de Plus, înaintea realizării operațiunii. Mai mult, pe majoritatea categoriilor analizate și pe majoritatea piețelor geografice, prețul mediu aplicat de Lidl a scăzut, în anumite situații chiar sub cel al concurenților sau cel aplicat de Kaufland. Doar în ceea ce privește categoriile ulei, pâine și lapte, prețurile medii au înregistrat creșteri pe toată perioada analizată, dar aceste creșteri au fost constatate în toate lanțurile de magazine analizate.


Vânzările de marcă proprie în total vânzări (exprimate cantitativ) ajung la peste 50% în țări ca Spania și Elveția, peste 40% în Marea Britanie, Belgia și Portugalia, în timp ce în România se situează în jurul valorii de 12%.


Analiza Consiliului Concurenței asupra vânzărilor în cele mai mari lanțuri de magazine a reliefat faptul că Lidl se află pe primul loc în topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de marcă proprie.


În cazul Lidl, vânzările de marcă proprie au reprezentat, odată cu momentul intrării pe piața din România, o prioritate. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import. De asemenea, și pe rafturile Kaufland sunt comercializate mărci proprii, ponderea celor furnizate de producători români fiind mai mare decât în cazul Lidl.


Analizând evoluția ponderii mărcii proprii în cazul vânzărilor Lidl se constată că aceasta s-a dublat în perioada 2010 — 2012 (perioada preluării Plus de către Lidl).


Categoria mărcilor proprii este o problemă de interes pentru Consiliul Concurenței, care va continua să monitorizeze evoluția acesteia în contextul actual al unei piețe de retail în continuă creștere și schimbare. (Biroul de Presa al Consiliului Concurenței)lidl infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
(Agerpres) Firmele care isi denigreaza competitorii sau care deturneaza clientela unei alte societati savarsesc fapte de concurenta neloiala care constituie contraventii, dupa cum se precizeaza intr-un act normativ publicat pe 6 august. Acestea se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 5.000 si 50.000 de lei. Mai exact, firmele care utilizeaza aceste practici anticoncurentiale risca amenzi de la 5.000 la 50.000 de lei, iar persoanele fizice pot primi amenzi cuprinse intre 1.000 si [...]
Compania Rina, unul dintre cele mai importante organisme de certificare din Romania, a lansat, prin divizia Rina Training Factory, programa de cursuri toamna, septembrie – noiembrie 2014. Printre cele 30 de cursuri furnizate se regasesc cele de Auditor Intern, Auditor Extern, Manager Calitate & Mediu, Core Tools, Managementul Deseurilor. Va invitam sa gasiti in cele ce urmeaza planificarea detaliata a cursurilor:   CURSURI AUDITORI IRCA: Auditor extern ISO 9001, 29 septembrie [...]
La sediul Romalimenta, a avut loc o conferință de presă în care s-au discutat implicațiile nerezolvării problemei taxei de mediu, asupra Industriei alimentare din România. La întâlnirea cu presa au participat: Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, Sorin Minea-Președinte Romalimenta, Emil Dumitru-Președinte Pro Agro, Aurel Tănase-Președinte Romconserv și Dragoș Frumosu-Președintele Sindicatului Lucrătorilor din Industri [...]
Consumul de ciuperci în România este estimat la un kilogram pe cap de locuitor, în scădere cu 10% în ultimul an și de patru ori mai puțin față de media în Uniunea Europeană, potrivit lui Eugen Băjenaru, președintele Asociației Naționale a Producătorilor de Ciuperci din România. Din datele asociației, în România se produc anual 20.000 de tone de ciuperci, cu o valoare de piață de aproximativ 50 de milioane de euro.Eugen Băjenariu spune că volumul [...]
Dulciurile și cafeaua ocupă prima poziție în topul celor mai cumpărate cadouri de Moș Nicolae, aproximativ unu din doi româi din mediul urban declarând că vor achiziționa astfel de produse pentru a le oferi cadou, potrivit celui mai recent studiu de piață realizat de Mednet Marketing Research Center. Pe locul doi în clasamentul cadourilor pentru Moș Nicolae se află jucăriile, aproximativ patru din zece respondenți declarând că intenționează să cumpere cadouri din [...]
Vânzările de băuturi spirtoase realizate în sezonul estival pe litoralul românesc ajung la circa 30 mil. euro, iar preferințele și cheltuielile pentru licori tari diferă pe plajele din nord de cele de pe plajele din sud, arată o analiză ZF pe baza informațiilor de la unii dintre cei mai mari jucători din piață. „Aproximativ 5% din totalul vânzărilor anuale de bău­turi spirtoase se realizează pe litoral în perioada sezonului estival“, estimează [...]
Lanțul de restaurante KFC, care numără 52 de unități pe piața locală, deschide astăzi al șaselea restaurant de tip drive-thru din cadrul rețelei în parcul comercial Militari Shopping, situat în vestul Capitalei aproape de ieșirea pe autostrada A1 (București-Pitești). Investiția se ridică la 700.000 de euro și crează 55 de locuri de muncă, potrivit reprezentanților companiei.  „Continuăm să investim în dezvoltarea de restaurante de tip Drive Thru”, a declarat Monica [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN