Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail.


Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență în noiembrie 2010. La momentul achiziției, grupul Schwarz, din care face parte Lidl, activa în România prin intermediul Kaufland. În urma analizei tranzacției, Consiliul Concurenței a identificat 16 piețe locale pe care Kaufland și Plus înregistrau cote de piață cumulate de peste 15%, pe 5 dintre acestea depășeau 30%, ajungând chiar la 45%.


Atât Lidl, cât și Kaufland au deschis magazine noi în zonele analizate, ceea ce înseamnă că o parte a creșterii cotelor de piață se datorează creșterii organice a grupului. În alte cazuri cota cumulată a Kaufland și Lidl a scăzut. De această dată, scăderea s-a datorat deschiderilor multiple de magazine ale concurenților.


Toate piețele analizate înregistrează intrări de noi concurenți și extinderea celor deja existenți. De exemplu, în Râmnicu Vâlcea, lanțurile locale (Annabella, Diana și Euromarket) au ajuns la o cotă cumulată de cca. 23% din piață în anul 2012.   De asemenea, anii 2011 — 2012 au marcat și ieșirea unor concurenți de pe piața: Interex și Minimax Discount în totalitate, iar Carrefour Market a ieșit de pe unele piețe.


Un alt aspect analizat de Consiliul Concurenței este cel al prețurilor de achiziție de la producători/ importatori. Evoluția prețurilor medii de achiziție ale Lidl și Kaufland a fost comparată cu evoluția prețurilor de achiziție ale concurenților și anume: Real, Auchan, Carrefour, Penny, Profi și Cora. Atât Kaufland, cât și Lidl au înregistrat creșteri ale prețurilor de achiziție, menținând, însă trendul pieței. Deși grupul a înregistrat o creștere a cotei pe piața de achiziții, acesta nu a fost în poziția care să îi permită să-și manifeste o putere sporită de cumpărare în relația cu furnizorii.


De asemenea, Consiliul Concurenței a analizat și comportamentul retailerului Kaufland, pre—și post—preluare a rețelei Plus. Astfel, s-a constatat că în aprox. 94% din cazuri prețurile Kaufland au evoluat în mod similar cu cele ale concurenților. Tranzacția nu a condus la creșteri generalizate de prețuri ale Kaufland, situația care se întâlnește mai des fiind chiar de scădere a prețurilor. De exemplu, se poate menționa situația preturilor de vânzare a produsului ‘carne de porc’. Prețurile aplicate de Kaufland la acest produs au scăzut pe 4 piețe din 5 analizate.


Consiliul Concurenței a analizat și evoluția prețurilor pe anumite categorii de produse comercializate de Lidl.


Prețurile medii aplicate de Lidl au urmat, în general, trendul pieței și al concurenților din zonă. Tendința generală a Lidl a fost una de scădere de la un nivel superior al prețului aplicat de Plus, înaintea realizării operațiunii. Mai mult, pe majoritatea categoriilor analizate și pe majoritatea piețelor geografice, prețul mediu aplicat de Lidl a scăzut, în anumite situații chiar sub cel al concurenților sau cel aplicat de Kaufland. Doar în ceea ce privește categoriile ulei, pâine și lapte, prețurile medii au înregistrat creșteri pe toată perioada analizată, dar aceste creșteri au fost constatate în toate lanțurile de magazine analizate.


Vânzările de marcă proprie în total vânzări (exprimate cantitativ) ajung la peste 50% în țări ca Spania și Elveția, peste 40% în Marea Britanie, Belgia și Portugalia, în timp ce în România se situează în jurul valorii de 12%.


Analiza Consiliului Concurenței asupra vânzărilor în cele mai mari lanțuri de magazine a reliefat faptul că Lidl se află pe primul loc în topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de marcă proprie.


În cazul Lidl, vânzările de marcă proprie au reprezentat, odată cu momentul intrării pe piața din România, o prioritate. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import. De asemenea, și pe rafturile Kaufland sunt comercializate mărci proprii, ponderea celor furnizate de producători români fiind mai mare decât în cazul Lidl.


Analizând evoluția ponderii mărcii proprii în cazul vânzărilor Lidl se constată că aceasta s-a dublat în perioada 2010 — 2012 (perioada preluării Plus de către Lidl).


Categoria mărcilor proprii este o problemă de interes pentru Consiliul Concurenței, care va continua să monitorizeze evoluția acesteia în contextul actual al unei piețe de retail în continuă creștere și schimbare. (Biroul de Presa al Consiliului Concurenței)lidl infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons, în Parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București – Facultatea de Horticultură, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, are deosebita plăcere de a vă invita să participați la Conferința având ca temă "Problematica etichetării produselor alimentare în Uniunea Europeană [...]
Vânzările de băuturi spirtoase realizate în sezonul estival pe litoralul românesc ajung la circa 30 mil. euro, iar preferințele și cheltuielile pentru licori tari diferă pe plajele din nord de cele de pe plajele din sud, arată o analiză ZF pe baza informațiilor de la unii dintre cei mai mari jucători din piață. „Aproximativ 5% din totalul vânzărilor anuale de bău­turi spirtoase se realizează pe litoral în perioada sezonului estival“, estimează [...]
În ziua de 25 mai, la București, a avut loc cea de-a treia ediție a Conferinței IFS, organizată de Inaq Consulting, eveniment care s-a dovedit a fi nu doar un real succes, reunind în sala lucrărilor peste 250 de participanți, ci și un pas real în excelența în producție, comerț și, per total, în afaceri, prin informațiile de specialitate care au fost aduse în fața auditoriului.   De fapt, [...]
(Comunicat) RINA furnizeaza audituri cantitative si calitative pentru a asigura corespondenta de bunuri si / sau materiale cu: scrisori de credit, comenzile clientilor, liste de ambalare aprobate de client sau orice documentatie tehnica justificativa. Auditul de cantitate asigura ca marfurile in cauza corespund efectiv celor descrise in diferite documente, in timp ce auditul de calitate asigura ca marfurile nu au defecte evidente si indeplinesc cerintele prevazute in documentel [...]
CMC GRUP Broker de Asigurare va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, manifestare care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   La eveniment, CMC GRUP Broker de Asigurare va fi reprezentată de [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Argus Constanța (UARG), companie ce activează în domeniul uleiurilor și al grăsimilor, a numit, din data de 1 octombrie, drept auditor intern compania CIPL Expert Audit București, pe o perioadă de un an. În primul semestru, Argus a raportat o cifră de afaceri de 79,69 milioane lei, în scădere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, UARG a înregistrat o pierdere de 1,21 milioane lei după primele șase luni, față de un profit de 52.256 lei în [...]
(Autor: Alexandru Peligrad)  Primii 20 de jucători din industria cărnii din România au realizat o cifră de afaceri însumată de peste 1,2 miliarde EUR în 2012 (conform ultimelor date disponibile oferite de Ministerul de Finanțe). Cea mai spectaculoasă evoluție a cifrei de afaceri în perioada 2008-2012 a înregistrat-o Scandia Food, cel mai mare producător român de pate de ficat și conserve de carne din România, creștere de 52 de ori de la 3,8 [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN