Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail.


Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență în noiembrie 2010. La momentul achiziției, grupul Schwarz, din care face parte Lidl, activa în România prin intermediul Kaufland. În urma analizei tranzacției, Consiliul Concurenței a identificat 16 piețe locale pe care Kaufland și Plus înregistrau cote de piață cumulate de peste 15%, pe 5 dintre acestea depășeau 30%, ajungând chiar la 45%.


Atât Lidl, cât și Kaufland au deschis magazine noi în zonele analizate, ceea ce înseamnă că o parte a creșterii cotelor de piață se datorează creșterii organice a grupului. În alte cazuri cota cumulată a Kaufland și Lidl a scăzut. De această dată, scăderea s-a datorat deschiderilor multiple de magazine ale concurenților.


Toate piețele analizate înregistrează intrări de noi concurenți și extinderea celor deja existenți. De exemplu, în Râmnicu Vâlcea, lanțurile locale (Annabella, Diana și Euromarket) au ajuns la o cotă cumulată de cca. 23% din piață în anul 2012.   De asemenea, anii 2011 — 2012 au marcat și ieșirea unor concurenți de pe piața: Interex și Minimax Discount în totalitate, iar Carrefour Market a ieșit de pe unele piețe.


Un alt aspect analizat de Consiliul Concurenței este cel al prețurilor de achiziție de la producători/ importatori. Evoluția prețurilor medii de achiziție ale Lidl și Kaufland a fost comparată cu evoluția prețurilor de achiziție ale concurenților și anume: Real, Auchan, Carrefour, Penny, Profi și Cora. Atât Kaufland, cât și Lidl au înregistrat creșteri ale prețurilor de achiziție, menținând, însă trendul pieței. Deși grupul a înregistrat o creștere a cotei pe piața de achiziții, acesta nu a fost în poziția care să îi permită să-și manifeste o putere sporită de cumpărare în relația cu furnizorii.


De asemenea, Consiliul Concurenței a analizat și comportamentul retailerului Kaufland, pre—și post—preluare a rețelei Plus. Astfel, s-a constatat că în aprox. 94% din cazuri prețurile Kaufland au evoluat în mod similar cu cele ale concurenților. Tranzacția nu a condus la creșteri generalizate de prețuri ale Kaufland, situația care se întâlnește mai des fiind chiar de scădere a prețurilor. De exemplu, se poate menționa situația preturilor de vânzare a produsului ‘carne de porc’. Prețurile aplicate de Kaufland la acest produs au scăzut pe 4 piețe din 5 analizate.


Consiliul Concurenței a analizat și evoluția prețurilor pe anumite categorii de produse comercializate de Lidl.


Prețurile medii aplicate de Lidl au urmat, în general, trendul pieței și al concurenților din zonă. Tendința generală a Lidl a fost una de scădere de la un nivel superior al prețului aplicat de Plus, înaintea realizării operațiunii. Mai mult, pe majoritatea categoriilor analizate și pe majoritatea piețelor geografice, prețul mediu aplicat de Lidl a scăzut, în anumite situații chiar sub cel al concurenților sau cel aplicat de Kaufland. Doar în ceea ce privește categoriile ulei, pâine și lapte, prețurile medii au înregistrat creșteri pe toată perioada analizată, dar aceste creșteri au fost constatate în toate lanțurile de magazine analizate.


Vânzările de marcă proprie în total vânzări (exprimate cantitativ) ajung la peste 50% în țări ca Spania și Elveția, peste 40% în Marea Britanie, Belgia și Portugalia, în timp ce în România se situează în jurul valorii de 12%.


Analiza Consiliului Concurenței asupra vânzărilor în cele mai mari lanțuri de magazine a reliefat faptul că Lidl se află pe primul loc în topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de marcă proprie.


În cazul Lidl, vânzările de marcă proprie au reprezentat, odată cu momentul intrării pe piața din România, o prioritate. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import. De asemenea, și pe rafturile Kaufland sunt comercializate mărci proprii, ponderea celor furnizate de producători români fiind mai mare decât în cazul Lidl.


Analizând evoluția ponderii mărcii proprii în cazul vânzărilor Lidl se constată că aceasta s-a dublat în perioada 2010 — 2012 (perioada preluării Plus de către Lidl).


Categoria mărcilor proprii este o problemă de interes pentru Consiliul Concurenței, care va continua să monitorizeze evoluția acesteia în contextul actual al unei piețe de retail în continuă creștere și schimbare. (Biroul de Presa al Consiliului Concurenței)lidl infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
Siguranța și calitatea alimentelor este în prezent o preocupare majoră. Orice caz de alterare a  alimentelor, în special atunci când este raportat de mass-media, are un impact foarte mare asupra opiniei publice. Există o cerere tot mai mare pentru îmbunătățirea controlului calității și dezvoltarea unor instrumente de încredere pentru analiza alimentelor. Codul de bare ADN este un sistem care poate identifica mostre biologice și este utilizat pentru [...]
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia Sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail și în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail și de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum și Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse și îmbuteliate la Cramel [...]
"Comerțul alimentar online este abia vizibil în România și această situație nu este de așteptat să se schimbe în mod semnificativ în timpul perioadei de prognoză (2013-2017). Vânzările online de alimente ale retailerilor se vor dezvolta lent în perioada analizată, având în vedere că majoritatea consumatorilor români preferă în general să-și cumpere alimentele din magazinele tradiționale", estimează Euromonitor. Cu toate acestea, [...]
(Autor: Alexandru Peligrad)  Primii 20 de jucători din industria cărnii din România au realizat o cifră de afaceri însumată de peste 1,2 miliarde EUR în 2012 (conform ultimelor date disponibile oferite de Ministerul de Finanțe). Cea mai spectaculoasă evoluție a cifrei de afaceri în perioada 2008-2012 a înregistrat-o Scandia Food, cel mai mare producător român de pate de ficat și conserve de carne din România, creștere de 52 de ori de la 3,8 [...]
Industria globală a pâinii și produselor de panificație este de așteptat să depășească nivelul de 447 miliarde de dolari până în 2017, conform raportului Global Industry Analysts. Segmentul pâinii și rolelor de pâine reprezintă cel mai mare segment la nivel global, urmat de cel de patiserie/cofetărie. Creșterea cererii pentru pâine și produse de panificație este determinată, în principal, de schimbarea stilului de viață, consumatorii având la [...]
Vânzările de băuturi spirtoase realizate în sezonul estival pe litoralul românesc ajung la circa 30 mil. euro, iar preferințele și cheltuielile pentru licori tari diferă pe plajele din nord de cele de pe plajele din sud, arată o analiză ZF pe baza informațiilor de la unii dintre cei mai mari jucători din piață. „Aproximativ 5% din totalul vânzărilor anuale de bău­turi spirtoase se realizează pe litoral în perioada sezonului estival“, estimează [...]
(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN