Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Peste 200 de producători români din regiunea de sud a țării au inițiat un program prin care vor livra până la sfârșitul anului aproximativ 10.000 tone de legume și zarzavaturi marilor rețele de magazine, primele care au aderat la program fiind Kaufland, Auchan, Cora și Selgros.


Programul lansat sub denumirea "Dor de gust" este o inițiativă a Asociației Cultivatorilor de Legume, cu sprijinul Organizației Interprofesionale PRODCOM Legume-Fructe și a Centrului de Comunicare al Fermierilor din România. Grupul Agricover va asigura platforma operațională a programului, respectiv suportul logistic, tehnic, financiar și de management al riscului.


"Împreună cu liderii zonali ai fermierilor am estimat un volum aproximativ de 10.000 tone livrate în acest an, din peste 35 sortimente de legume și zarzavaturi. Sincronizarea între angajamentele față de supermarket și capacitatea de producție a fermierilor este elementul cel mai sensibil, uneori critic, al acestui mecanism. Noi punem la dispoziție un sistem logistic foarte rapid, care asigură livrarea în maxim 24 ore de la culegere – în acest fel asigurăm produse proaspete pe raft, direct din grădină", a declarat Robert Arsene, director general al grupului Agricover.


Astfel, hipermarketurile vor fi aprovizionate zilnic cu roșii, castraveți, vinete, varză, ardei, ceapă, salată verde și zarzavaturi.Kaufland, Auchan, Cora și Selgros sunt primii retaileri care au dorit să comercializeze legumele proaspete din program, iar inițiatorii acestuia vor să fie prezenți în cât mai multe magazine până în toamnă.Legumele sunt produse în ferme din zonele legumicole Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lungulețu, Gheorghe Doja și Măriuța. Legumele sunt crescute pe pamânt, în câmp sau sere, iar tot procesul de producție este trecut printr-un control strict al calității prin analize fizico-chimice și fișe de cultură.


 

Alte articole recomandate:

Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul comerțului local, vinde anual produse marcă privată de 220-280 mil. euro, respectiv 10-13% din business, potrivit calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie. „În ceea ce privește mărcile proprii, ele reprezintă până la 13% din totalul ofertei de la raft“, spun oficialii lanțului german de magazine fără a oferi alte detalii. Pentru a calcula vânzările de mărci private ale Kaufland, ZF a menținut relativ [...]
Profi a mai inaugurat astazi trei magazine standard la Bacau, Botosani si Livada, inchizand anul cu un  total de 207 unitati. Toate magazinele PROFI sunt deschise non-stop pana la Craciuni si ofera promotii uriase pe timpul noptii. “Suntem bucurosi ca ne-am depasit tinta de a cresete reteaua la 200 de magazine pana  la sfarsitul anului si dorim ca acesta sa fie un motiv de bucurie si pentru clientii nostri”, a declarat Pawel Musial, directorul general PROFI ROM Food. [...]
Vânzările Metro Cash & Carry în Europa de Est au coborât cu 4,3% în perioada octombrie-martie, primul semestru al anului fiscal 2013-2014, la 5,83 miliarde euro, în principal din cauza variațiilor nefavorabile de pe piețele valutare, cu scădere și în România, potrivit Mediafax.În monede locale, vânzările Metro Cash&Carry în Europa de Est au crescut cu 4,6% în perioada analizată. "Piața din Rusia s-a menținut. Turcia și [...]
In ultimii patru ani risipa de alimente la nivel local a scazut de la 100 de kilograme pe cap de locuitor pana la 86 de kilograme, arata date ale InfoCons. Mai exact, circa 1,7 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual. Datele plaseaza Romania, una dintre cele mai sarace tari din UE – cu peste 40% din locuitori in pragul saraciei – pe un “onorabil” loc 10 dintr-un total de 27 de tari analizate anul trecut de catre Eurostat. Astfel, romanii arunca aproximativ 35% [...]
Zona rurală a intrat în vizorul lanțurilor internaționale în ultimii ani, rețele precum Carrefour, Mega Image și Profi luptându-se cu micii comercianți români pentru o felie cât mai mare din această piață estimată de ZF la 5-6 mld. euro. Astfel, Carrefour a lansat un format special - Contact - pentru zona rurală, în timp ce alte rețele și-au adaptat formatele existente pentru localitățile de până la 10.000 de locuitori. „În Plopeni a [...]
Retailerul german Kaufland inaugureaza joi, 27 august, cel de-al 95-lea hypermarket din retea in municipiul Gherla din judetul Cluj. Retailerul de apropie astfel cu pasi repezi de pragul de 100 de unitati comerciale operationale in Romania, pe care vrea sa-l atinga pana la sfarsitul anului 2014. Kaufland Gherla este situat pe strada Hasdatii nr. 1, pe locul unei foste garnizoane care a fost daramata pentru ridicarea magazinului. Potrivit presei locale, noul magazin va avea o suprafata de [...]
Cu o cifră de afaceri de peste 730 milioane de lei, cea mai mare companie autohtonă activă în mod direct în comerț rămâne Unicarm din Satu Mare. Potrivit unei analize publicate în revista Progresiv, aceasta deține o rețea de 92 de unități comerciale, majoritatea în nord-vestul țării, o mare parte din sortimentația magazinelor fiind acoperita din producția proprie (carne, mezeluri, lactate, produse d [...]
Acum, la final de an, Kaufland a devenit cel mai important angajator al Romaniei, consolidandu-si atat pozitia, cat si imaginea, in peisajul general economic al Romaniei.  Astfel, retailerul alimentar Kaufland a depășit pentru prima dată efectivul de personal al OMV Petrom, devenind compania privată cu cel mai mare număr de salariați din România. La finalul lunii septembrie a acestui an Kaufland a înregistrat un număr de 20.386 de salariați activi, în timp [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN