Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețul de vânzare al deșeului din PET a cres­cut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajun­gând în prezent să coste 600 de euro, mo­tiv pentru care tot mai multe afaceri din in­dustria de reciclare se îndreaptă spre această nișă.


 „Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colec­tat, și PET-ul. PET-ul este un material foarte va­loros, motiv pentru care piața PET-urilor a luat amploare, este bătaie pe PET-uri. (...) Acum este goană după PET-uri. Este o luptă in­corectă pe piață, nu am reușit încă să avem reglementări și să ne găsim fiecare locul în piață. Lucrurile nu sunt încă așezate, iar când valoarea mate­ria­lului este mare, este ca în Vestul Sălba­tic, atunci era goana după aur, acum este goana după PET“, a spus la ZF Live Liliana Nichita, director adjunct al com­paniei de reciclare Eco-Rom Ambalaje.


 Eco-Rom Ambalaje este o orga­nizație care în­deplinește obligațiile de colectare selectivă și re­ciclare a deșe­urilor de ambalaje pe piața lo­cală pentru companii precum Coca-Cola, Hei­ne­ken sau Pepsi. „Eco-Rom Am­ba­la­je este o so­cietate pe acțiuni cu acțio­nari companii na­țio­nale și multina­ționale producătoare de bu­nuri amba­la­te. Nu suntem orientați spre pro­fit, even­tualul profitul obținut la fi­nalul anu­lui îl rein­vestim conform li­cen­ței pe care o primim de la Mi­nisterul Mediului în aceeași activi­ta­te“, a spus Nichita, potrivit Ziarului Financiar.

Alte articole recomandate:

Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]
Proiectul de cercetare denumit NanoPack a fost susținut financiar de către Consiliul danez pentru cercetare strategică și a fost axat pe dezvoltarea de noi materiale bioplastice pentru termoformarea tăvilor de ambalare a produselor din carne. Partenerii din cadrul proiectului au fost Riso DTU Universitatea din Copenhaga, Facultatea de Științe ale Vieții IFV, DTU Food, Faerch Plast A/S și Institutul Danez de Cercetări în domeniul Cărnii-DMRI. Scopul a fost de [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
La Fantana, furnizor de servicii de aprovizionare cu apa si cafea si liderul pietei de apa in sistem watercooler si purificator, a obtinut locul 2 la categoria Best Marketing Campaign in cadrul galei Aqua Awards 2014. Evenimentul a fost organizat in luna octombrie la Budapesta de Watercoolers Europe, organizatie reprezentativa la nivel european pentru industria distribuitorilor de apa in sistem watercooler. Campania “Evoluam odata cu tine”, desfasurata in perioada aprilie-mai 2014, [...]
La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie națională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea țară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Țara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înființându-se Australian Packaging Convenant, organizație profesională menită a uniformiza, cel puțin la nivel de concept, aplicarea noilor [...]
Statele membre UE vor fi obligate sa reduca utilizarea pungilor de plastic cu cel putin 80%. Potrivit unui proiect legislativ adoptat  de Parlamentul European, scaderea utilizarii plasticului la cel mult 20% din totalul volumului de ambalaje trebuie sa aiba loc pana in 2019. Actul normativ prevede ca statele membre pot aplica in acest scop taxarea pungilor sau pur si simplu interzicerea oferirii acestora gratis, cu exceptia celor foarte usoare, utilizate pentru a impacheta carnea cruda, [...]
Producătorul de ambalaje din carton Eco­pack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afa­ceri Vladimir Cohn, spune că producția de carton on­­dulat a crescut cu 4-5% în 2013 față de anul an­terior, datorită exporturilor de ambalaje în Ungaria, Re­publica Moldova, Bulgaria și Grecia.   Potrivit celor mai recente date de la Patronatul Industriei de Celu­loză și Hârtie Rompap, producția de ambalaje de carton ondulat a fost în creștere cu 5,9% [...]
Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN