Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Românii vor cumpăra de la jumătatea lunii ianuarie a anului viitor doar pâine și alte produse de panificație, precum cornurile, chiflele, batoanele sau minibaghetele, fără coloranți, potrivit unui ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) publicat recent în Monitorul Oficial.


Singura excepție de la această regulă se va face în cazul pâinii din malț, în producerea căreia se va accepta în continuare utilizarea colorantului E150 a-d, caramelul, unul dintre cei mai utilizați în industria alimentară.


 


Totodată cu intrarea în vigoare a noului Ordin ANPC, producătorii nu vor mai fi nevoiți să respecte prevederile legate la cantitatea netă pe care trebuia să o aibă pâinea care urma să fie vândută în magazine, hipermarketuri și brutării, respectiv 300 de grame. Până acum creșterea sau scăderea cantității nete a pâinii era permisă doar din 100 în 100 de grame. Ei nu vor fi nevoiți să respecte nici cantitatea netă de maximum 150 de grame, prevăzută până acum la specialitățile de panificație.


Scăderile acceptate ale cantității nete pentru produsele de panificație datorate pierderii de umiditate pe durata de valabilitate vor fi și ele modificate odată cu posibilitatea de a modifica gramajul cu mai puțin de 100 de grame astfel:


- pentru pâinea cu o greutate de până la 300 de grame  - 8%


- pentru pâinea cu o greutate cuprinsă între 301 și 500 de grame - 6%


- pentru pâinea cu o greutate cuprinsă între 501 și 1.000 de grame - 4%


- pentru pâinea cu o greutate mai mare de 1.000 de grame - peste 4%


Informare prin "comunicare verbală" pentru clienții care cumpără produse neambalate


De la jumătatea lunii viitoare, cei care vând produse de panificație neambalate în România vor fi nevoiți să afișeze în magazine o serie de informații referitoare la acestea.


"Informarea se poate face prin înscrierea pe produs, pe afiș, anunț sau în orice altă formă - comunicare verbală - , fără risc de confuzie", se menționează în Ordinul ANPC nr. 392/2013.


Informațiile obligatorii sunt: denumirea produselor, cea a furnizorului, cantitatea netă sau pe bucată a acestora, prețul (lei/bucată), prețul pe kilogram și ingredientele alergene pe care le pot conține. Mai multe, pe www.gandul.info

Alte articole recomandate:

Doar cinci din cele 12 mari lanțuri de magazine dezvoltate în retailul modern românesc au și servicii de comandă online, ultimul intrat pe acest segment fiind Mega Image, în parteneriat cu eMag, noteaza Progresiv. Astfel, clienții eMag, cel mai mare retailer online local, care a ajuns în 13 ani la un business de aproape 200 mil. euro comercializând în principal echipamente IT&C, pot comanda de săptămâna trecută și produse precum ulei, mălai, carne, [...]
Fructele din Ucraina, care reprezentau anul trecut peste 25% din importurile Rusiei, au fost inlocuite de produse din Turcia, Romania si Georgia, astfel incat in 2014 livrarile din aceste tari se vor dubla, arata raportul “Berry Business of Ukraine-2014: Fresh and Frozen Market”. In acest context, cei mai multi dintre producatorii ucrainieni de fructe se vor reorienta in acest an spre tari din zona Europei Centrale si de Est. Piata ruseasca ramane una dintre cele mai mari [...]
Profi a mai inaugurat astazi trei magazine standard la Bacau, Botosani si Livada, inchizand anul cu un  total de 207 unitati. Toate magazinele PROFI sunt deschise non-stop pana la Craciuni si ofera promotii uriase pe timpul noptii. “Suntem bucurosi ca ne-am depasit tinta de a cresete reteaua la 200 de magazine pana  la sfarsitul anului si dorim ca acesta sa fie un motiv de bucurie si pentru clientii nostri”, a declarat Pawel Musial, directorul general PROFI ROM Food. [...]
Universul de retail modern s-a imbogatit in luna februarie cu 14 magazine, formatul vedeta fiind supermarketul. Germanii de la Lidl sunt cap de afis pe lista celor mai expansivi jucatori cu 5 deschideri ale sale, fiind urmat de Profi cu 3 magazine, Carrefour Express si Kaufland cu cate 2 inaugurari fiecare, in timp ce Mega Image, sub brandul Shop&Go si Penny Market au marcat cate o noua locatie. Cu exceptia magazinului din Popesti-Leordeni, primul din aceasta localitate, Lidl a continuat [...]
Unele hipermarketuri aleg să comercializeze produse de origine germană, spaniolă, tucească, chineză sau italiană. De cealaltă parte, patronatele afirmă că cele mai multe legume disponibile, la ora actuală, pe piață provin din depozitele și din șoproanele producătorilor locali. Aceștia atrag, însă, atenția că fructele românești au ajuns la o treime din consum și riscă să dispară din magazine și piețe în următorii 3-5 ani.   Bottom of Form Fructele și legumele [...]
Comerțul tradițional a pierdut în perioada 2008-2015 lupta cu rețelele internaționale, care au reușit în mai puțin de șapte ani să mânânce 16% din cota de piață a micilor chioșcari, a alimentarelor și magazinelor de la parterul blocurilor.   Astfel, după primele luni din 2015 lanțurile de hi­per­marketuri, super­mar­keturi și celelalte re­țe­le moderne înclina­seră balanța comerțului în favoarea lor, cu o cotă de piață de [...]
Lanțul de magazine Mega Image scoate formatul Concept Store în afara Capitalei, deschizând un astfel de magazin, la sfârșitul lunii octombrie, la Constanța, prin reamenajarea unui supermarket al rețelei de pe Bulevardul Tomis, a declarat, intr-un interviu acordat revistei Progresiv, Xavier Piesvaux, directorul general Mega Image România. Retailerul belgian a deschis, anul trecut, primele două unități sub formatul Concept Store în Piața Gemeni și Piața Sudului din [...]
Mega Image, retailerul cu cea mai mare rețea de magazine din România în funcție de numărul de unități, obține 23% din vânzările companiei prin intermediul mărcilor private, potrivit unui raport de sustenabilitate al grupului belgian Delhaize, proprietarul rețelei, informează revista Progresiv. Anul trecut, Mega Image a avut o cifră de afaceri de 530 de milioane de euro, astfel că valoarea vânzărilor generate de mărcile proprii ale companiei s-a [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN