Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Românii vor cumpăra de la jumătatea lunii ianuarie a anului viitor doar pâine și alte produse de panificație, precum cornurile, chiflele, batoanele sau minibaghetele, fără coloranți, potrivit unui ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) publicat recent în Monitorul Oficial.


Singura excepție de la această regulă se va face în cazul pâinii din malț, în producerea căreia se va accepta în continuare utilizarea colorantului E150 a-d, caramelul, unul dintre cei mai utilizați în industria alimentară.


 


Totodată cu intrarea în vigoare a noului Ordin ANPC, producătorii nu vor mai fi nevoiți să respecte prevederile legate la cantitatea netă pe care trebuia să o aibă pâinea care urma să fie vândută în magazine, hipermarketuri și brutării, respectiv 300 de grame. Până acum creșterea sau scăderea cantității nete a pâinii era permisă doar din 100 în 100 de grame. Ei nu vor fi nevoiți să respecte nici cantitatea netă de maximum 150 de grame, prevăzută până acum la specialitățile de panificație.


Scăderile acceptate ale cantității nete pentru produsele de panificație datorate pierderii de umiditate pe durata de valabilitate vor fi și ele modificate odată cu posibilitatea de a modifica gramajul cu mai puțin de 100 de grame astfel:


- pentru pâinea cu o greutate de până la 300 de grame  - 8%


- pentru pâinea cu o greutate cuprinsă între 301 și 500 de grame - 6%


- pentru pâinea cu o greutate cuprinsă între 501 și 1.000 de grame - 4%


- pentru pâinea cu o greutate mai mare de 1.000 de grame - peste 4%


Informare prin "comunicare verbală" pentru clienții care cumpără produse neambalate


De la jumătatea lunii viitoare, cei care vând produse de panificație neambalate în România vor fi nevoiți să afișeze în magazine o serie de informații referitoare la acestea.


"Informarea se poate face prin înscrierea pe produs, pe afiș, anunț sau în orice altă formă - comunicare verbală - , fără risc de confuzie", se menționează în Ordinul ANPC nr. 392/2013.


Informațiile obligatorii sunt: denumirea produselor, cea a furnizorului, cantitatea netă sau pe bucată a acestora, prețul (lei/bucată), prețul pe kilogram și ingredientele alergene pe care le pot conține. Mai multe, pe www.gandul.info

Alte articole recomandate:

Legumele, fructele și pâinea ar trebui să se ieftinească cu 10-12%, dacă Guvernul decide scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 9% pentru lucrări agricole de la 1 august, a declarat pentru News.ro președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu. Premierul Dacian Cioloș a anunțat, în debutul ședinței de Guvern, că ar vrea ca de la 1 august TVA pentru lucrări agricole, pentru livrarea de semințe, [...]
Retailerul Selgros Cash&Carry Romania a initiat un parteneriat cu operatorii platformei online MegaMarket.ro prin intermediul caruia va incepe sa livreze online peste 11.000 de produse alimentare si nealimentare. Chiar daca piata de eCommerce pe segmentul alimentelor este abia la inceput, Alexandru Vlad, seful Selgros, spune ca "orice procent in plus la vanzari ajuta" si, in timp, acesta va creste. Produsele pot fi acum achizitionate online si livrate direct cumparatorilor, in 24 de ore. [...]
Mega Image, cel mai extins jucător din comerțul local cu peste 420 de magazine sub mai multe branduri, a încheiat un parteneriat cu 55 de producători de legume din apropierea Bucureștiului. Inițiativa belgienilor face parte dintr-un program mai amplu lansat de retailerii străini care afirmă că încearcă să lucreze tot mai mult cu fermieri locali. „Un obiectiv al programului «Gusturi românești de la gospodari» a fost acela de a susține comunitățile locale. [...]
Opt companii din România vor expune la EuroShop Dusseldorf, cea mai importantă expoziție destinată soluțiilor pentru retail. Trei dintre furnizori, Plametco, Plexirom și Pietta Glass Working, au participat la ediția precedentă a târgului. Alte cinci firme - Idezio, Display Solutions, Graphtec Design, Licofrig și Romvitrine – participă în premieră, la eveniment. La ediția precedentă a EuroShop din 2011, au expus doar cinci firme din România. Cu o suprafață netă [...]
De la începutul lui 2013 până la finalul anului, rețeaua Mega Image s-a extins cu 104 de supermarket-uri – 37 sub brandul Mega Image, 66 sub brandul Shop&Go și un magazin sub brandul AB Cool Food. În total, Mega Image a ajuns la 296 magazine, din care mai mult de 30% au fost deschise anul trecut, informeaza Capital Buticurile postrevoluționare au fost înlocuite treptat de super- și hipermarketuri, care de la jumătatea anilor ’90 încoace au lua [...]
Magister Software pune la dispozitia comerciantilor din Romania, utilizatori ai solutiei software pentru retail SmartCash RMS, dezvoltate de companie, un sistem de suport tehnic actualizat. Noua platforma aduce multiple avantaje utilizatorilor cu abonament lunar de intretinere a solutiei SmartCash si consolideaza relatia de transparenta dintre companie si clienti. Sistemul permite monitorizarea in timp real a echipamentelor aflate in service conform abonamentului de intretinere. Astfel, in [...]
In primele 8 luni ale acestui an, exporturile de semipreparate din carne de la Agricola au crescut semnificativ, ajungand la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut, in aceeasi perioada.  „Cresterea exporturilor la semipreparate si produse tip ready-meal in 2014 a fost parte a strategiei noastre de dezvoltare, in contextul in care incepand cu 2010 piata interna a semipreparatelor s-a contractat, stabilizandu-se ulterior. Din cele 1.251 de tone de produse semipreparate pe [...]
Consiliul Concurentei a publicat ieri raportul pe retail care evalueaza efectele intrarii Lidl pe piata din Romania. Acesta mentioneaza, printre altele, faptul ca cel mai mare retailer britanic, Tesco, grupul portughez Jeronimo Martins si retailerul turc BIM – companii deja active in Europa de Est – estimeaza o potentiala intrare pe piata din Romania. Informatiile privind o posibila intrare a Tesco pe piata locala au aparut inca din 2010, zvonurile vehiculate la acel moment fiind [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN