Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Peste 3.000 de litri de apă minerală au fost confiscați, ieri, de polițiști, în urma pechezițiilor în trei magazine din Sectorul 3, pentru că sursa indicată pe etichetă a apei respective este un izvor neînregistrat, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Poliției Capitalei. Surse din Poliție au precizat că anchetatorii au ridicat 3.015 litri de apă minerală marca Saguaro, din trei hipermarketuri Lidl din Sectorul 3. Potrivit etichetei, apa respectivă ar proveni din izvorul F3 Târgu Secuiesc, care nu află pe lista Autorității Naționale pentru Resurse Minerale, au arătat sursele citate.


Anchetatorii au verificat, joi, împreună cu inspectorii Oficiului pentru Protecția Consumatorilor și Inspectoratul Teritorial de Muncă, magazine Lidl de pe Bulevardul Liviu Rebreanu, Șoseaua Mihai Bravu și strada Fizicienilor, unde existau informații cu privire la faptul că acolo s-ar vinde apă minerală neînregistrată, au spus sursele citate.


Echipele de control au luat mostre de apă, care vor fi duse la laborator pentru a fi expertizată și a se stabili dacă este improprie pentru consumul uman. Pe de altă parte, într-o declarație oficială a reprezentanților hipermarketului, remisă MEDIAFAX, se arată că joi au avut loc controale de rutină în câteva magazine Lidl, aceste acțiuni având loc periodic, conform legislației în vigoare.


"Menționăm că apa minerală Saguaro provine din surse înregistrate și nu a fost descoperită nicio neregulă cu privire la sursa apei, iar aceasta nu a fost retrasă", se arată în același comunicat. În 5 mai, de la magazine Lidl a fost retrasă cantitatea de aproape 150.000 de litri de apă minerală Saguaro care, conform inspectorilor de la Protecția Consumatorilor, era îmbuteliată dintr-un izvor care nu află pe lista Autorității Naționale pentru Resurse Minerale.


Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Marius Dunca, declara atunci că apa provenea din izvorul F4 Roșu, care nu se află pe lista apelor minerale destinate comercializării. În urma controalelor, reprezentanții ANPC au dispus retragerea de la vânzare a 101.160 de litri, după ce reprezentanții rețelei de hipermarketuri au scos de pe rafturi, din proprie inițiativă, alți 45.000 de litri de apă minerală. Reprezentanții Lidl arătau atunci că apa minerală Saguaro retrasă de pe piață după controalele ANPC nu prezintă probleme de calitate și că responsabil pentru informațiile conținute de etichetă este producătorul.


"Motivul pentru retragerea apei a fost etichetarea greșită privind descrierea sursei de îmbuteliere a apei. Putem confirma prin intermediul buletinelor de analiză puse la dispoziție de producător, că apa minerală Saguaro de 2L nu prezintă probleme de calitate. Responsabil pentru informațiile conținute de etichetă și procesul efectiv de etichetare este producătorul. Acesta din urmă a declarat că va remedia în cel mai scurt timp cu reprezentanții ANPC neconcordanțele informațiilor conținute de etichetă", spuneau reprezentanții Lidl. Retailerul mai preciza că apa minerala Saguaro este furnizată de unul dintre primii trei productori de apa minerală din România. Mai multe, pe www.agerpres.ro


 

Alte articole recomandate:

Mierea de albine este un produs alimentar complex care poate fi destul de ușor falsificat prin o mulțime de procedee si tehnici clasice sau moderne. Cum să ne asigurăm că mierea este naturală? Mierea este unul dintre cel mai frecvent falsificate produse alimentare. În general, falsificarea mierii se realizează prin hrănirea cu zahar a albinelor, însă poate fi supusă și la alte tipuri de falsificări, mult mai nocive.  Astfel, pentru mărirea consistenței se folosește amidon sau [...]
După ce au fost vinovații de serviciu în scandalurile internaționale, în urma cărora li s-au închis porțile spre export, producătorii români de carne primesc o nouă lovitură, din interior. În luna februarie, vânzările de carne și produse din carne s-au redus cu circa 15%, iar estimările pentru luna martie indică o diminuare de încă 25% comparativ cu perioade similare din anii trecuți, potrivit datelor din piață. Aceste [...]
    In cadrul Indagra, expoziție ce se va desfășura în perioada 28 Ocombrie – 1 Noiembrie la Romexpo, vizitatorii sunt așteptați la standul 34, pavilionul C2. Societatea Aqua D&P Technologies prezintă soluții pentru tratarea și epurarea apelor uzate. Inginerii Aqua D&P și partenerii săi vă stau la dispoziție pentru găsirea unei soluții optime pentru aplicația dumneavoastră. Indiferent că dețineți o [...]
  Asociația Națională Suedeză pentru Industria Alimentară (NFA) a schimbat eticheta sa pentru alimentație sănătoasă, Keyhole care este în concordanță cu noile reguli privind nutriția, însemnând mai puțină sare, mai multe proteine integrale și o gamă mai largă de produse care pot purta acest logo, informează Food Navigator. NFA a redus cantitatea de sare pe care produsele din toate categoriile o pot conține dacă vor purta logo-ul [...]
Juriul concursului World Beer Awards 2013 a selectat cele mai bune beri din lume în 2013. După cum a anuntat site-ul evenimentului, cea mai buna bere, în 2013, a fost recunoscuta ceheasca Primator Weizenbier, informeaza Income Magazin. Bautura ceheasca a luat, de asemenea, premiul pentru cea mai buna bere de grâu. Cea mai buna bere lager a fost aleasa Sharp Cornish Pilsner, iar cea mai buna bere neagra -  Malheur 12 din Belgia. În categoria cea mai buna [...]
Un studiu realizat de HiperCom pe baza ofertelor din cataloagele promoționale ale marilor retaileri indică faptul că supermarketul poate fi mai ieftin decât hard-discounterul. Un coș compus din 11 produse alimentare de bază poate costa, dacă lum numai articole promovate, între 62,09 lei și 64,84 de lei. Studiul Consumer Basket realizat de compania de monitoring HiperCom pe baza ofertelor prezentate în cataloagele marilor lanțuri de retail, indică faptul că prețul unui [...]
  Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator. Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de [...]
Compania Microcat România are deosebita plăcere de a-si anunta prezența la cel mai mare eveniment expozițional de profil din România, Indagra 2014. La editia de anul acesta, noi Microcat România impreună cu partenerii nostri de la Aqua D&P Technologies am pregătit pentru dumneavoastră ultimele inovații în domeniul biotehnologiilor si protectiei mediului și vă asteptam la standul nostru cu numărul 34 din pavilionul C2, pentru a găsi impreună soluțiile [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN