Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie.


Astfel, în cinci luni au fost atestate nouă produse tradiționale de panificație (pâine secuiască de casă cu cartofi, pită pe vatră bătută, pită neagră, pupuri, colăcuț cu miere de Sântimbru, pită împletită în tavă, colac de Sântimbru, baton cu miere de Sântimbru), nouă produse din carne (printre care muști țărănesc crud afumat, tobă de casă, cârnați de porc), cinci produse din lapte (brânză de burduf, urdă, brânză telemea, etc), cinci băuturi, un produs tradițional din legume și fructe și un produs tradițional din pește.


"După noua legislație din domeniul produselor tradiționale au fost atestate 30 de produse realizate de 10 producători, iar 51 de dosare de la alți 10 operatori economici au fost respinse. Acest lucru arată că există mai multă rigoare în verificarea documentației și în atestarea produselor. Deocamdată au venit și cei care aveau atestatul vechi, dar și alți producători care vor să se ateste pe noile condiții.


E adevărat că acum mult mai greu pot obține atestatul de produs tradițional pentru că am introdus o serie întreagă de condiții și criterii. Aș putea spune că actualele condiții sunt un pic mai drastice, dar cred că astfel s-a făcut un pas important vizavi de calitatea produsului, protecția și interesul consumatorului. Dacă vrem să ieșim pe piața internațională, România ar trebui să se axeze în viitor pe calitate constantă", a declarat Viorel Morărescu, director general în Ministerul Agriculturii. Mai multe, pe www.gandul.info

Alte articole recomandate:

Oamenii sacrifică în prezent, aproximativ 1600 mamifere și păsări în fiecare secundă, plus milioane de pești, crustacee și moluște. În acest timp, culturile agricole necesare hranei populației acoperă doar 4% din suprafața utilizabilă a pământului, adică a terenului care nu este acoperit de gheață sau care nu este decât rocă goală. Populația planetei a ajuns la 7 miliarde de suflete, iar până în 2060, aceasta va [...]
Peste 100 de tone de măceșe au fost colectate de Direcția Silvică Olt, cu ajutorul cetățenilor și al personalului silvic, pe care le sortează pentru a le exporta în Olanda, procesul de colectare și sortare a măceșelor fiind încă în derulare până se va ajunge la cantitatea de 180 de tone, conform purtătorului de cuvânt al Direcției Silvice Olt, George Văle. Acesta a menționat că inițial instituția a avut un contract cu parteneri olandezi pentru a livra la export 80 [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]
”Noutatea anului, pentru compania Diana, a fost gama ”Produse boierești”, fabricate după rețete care respectă tradițiile românești dar, mai ales, din cea mai bună carne și cele mai bune ingrediente”, ne-a declarat doamna Adina Crăciunescu, prezentă la standul firmei vâlcene, de la Indagra, aceea care a adăugat: ”În acest an, , la Indagra, am schimbat modul de abordare al prezenței, în sensul că, dacă până [...]
Maresi Foodbroker intră pe piața bio cu trei sortimente de gelato ecologic, marca G7 Gelati. Panna, Crema și Cacao sunt trei gelato obținute pe baza unor rețete tradiționale italiene și conțin doar ingrediente ecologice. Panna este un produs din 42% frișcă și lapte bio, ingrediente 100% organice. Sortimentul Crema conține, alături de lapte și frișcă (40%), 4% gălbenuș de ou, iar  Cacao este un produs care conține 8% [...]
  (Comunicat) Olympus, unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, își extinde gama de lactate bio și lansează Olympus Lapte Bio de Consum, primul lapte organic de consum, produs local. Fabricat la Hălchiu, județul Brașov, Olympus Lapte Bio de Consum provine 100% de la ferme bio locale, unde animalele sunt hrănite si crescute conform standardelor înalte impuse de către organismele internaționale și naționale d [...]
Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!   Segmentul alimentelor Bio, în creștere La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN