Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie.


Astfel, în cinci luni au fost atestate nouă produse tradiționale de panificație (pâine secuiască de casă cu cartofi, pită pe vatră bătută, pită neagră, pupuri, colăcuț cu miere de Sântimbru, pită împletită în tavă, colac de Sântimbru, baton cu miere de Sântimbru), nouă produse din carne (printre care muști țărănesc crud afumat, tobă de casă, cârnați de porc), cinci produse din lapte (brânză de burduf, urdă, brânză telemea, etc), cinci băuturi, un produs tradițional din legume și fructe și un produs tradițional din pește.


"După noua legislație din domeniul produselor tradiționale au fost atestate 30 de produse realizate de 10 producători, iar 51 de dosare de la alți 10 operatori economici au fost respinse. Acest lucru arată că există mai multă rigoare în verificarea documentației și în atestarea produselor. Deocamdată au venit și cei care aveau atestatul vechi, dar și alți producători care vor să se ateste pe noile condiții.


E adevărat că acum mult mai greu pot obține atestatul de produs tradițional pentru că am introdus o serie întreagă de condiții și criterii. Aș putea spune că actualele condiții sunt un pic mai drastice, dar cred că astfel s-a făcut un pas important vizavi de calitatea produsului, protecția și interesul consumatorului. Dacă vrem să ieșim pe piața internațională, România ar trebui să se axeze în viitor pe calitate constantă", a declarat Viorel Morărescu, director general în Ministerul Agriculturii. Mai multe, pe www.gandul.info

Alte articole recomandate:

Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Oamenii sacrifică în prezent, aproximativ 1600 mamifere și păsări în fiecare secundă, plus milioane de pești, crustacee și moluște. În acest timp, culturile agricole necesare hranei populației acoperă doar 4% din suprafața utilizabilă a pământului, adică a terenului care nu este acoperit de gheață sau care nu este decât rocă goală. Populația planetei a ajuns la 7 miliarde de suflete, iar până în 2060, aceasta va [...]
Peste 100 de tone de măceșe au fost colectate de Direcția Silvică Olt, cu ajutorul cetățenilor și al personalului silvic, pe care le sortează pentru a le exporta în Olanda, procesul de colectare și sortare a măceșelor fiind încă în derulare până se va ajunge la cantitatea de 180 de tone, conform purtătorului de cuvânt al Direcției Silvice Olt, George Văle. Acesta a menționat că inițial instituția a avut un contract cu parteneri olandezi pentru a livra la export 80 [...]
O ocupație cu tradiție pe plan local, apicultura a început să se dezvolte în ultimii ani, numărul celor care pornesc o afacere în această zonă, fiind în creștere. Este o afacere care nu necesită o investiție substanțială, iar banii pot fi recuperați în aproximativ doi ani, a explicat Ioan Fetea, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACAR).   În prezent, numărul apicultorilor din [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]
Participând pentru prima oară la târgul Anuga, din Koln, compania Hermes Natural Product, din București, a făcut pur și simplu senzație cu dulciurile și sucurile sale cu marca SteviElle, îndulcite cu stevia sau cu alți îndulcitori naturali. Despre oferta companiei, domnul Laurențiu Grădinaru, Director de Vânzări, ne-a declarat: ”La stand expunem ciocolată belgiană fără zahăr, ciocolată îndulcită cu Stevia, DRAJEURI DULCI [...]
Prețul mierii la raft ar putea crește cu 10-15 procente în toamnă ca urmare a reducerii producției cu 35-40% din media anuală înregistrată în România din cauza secetei, a declarat Ioan Fetea, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACAR), informează Recolta. "Cred că producția totală de miere din acest an va fi sub 70%, între 60 și 65%, față de media anuală de 20.000 - 22.000 de tone. Estimez că în 2014 vom face [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN