Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 Premierul Victor Ponta consideră că marea problemă în sectorul de legume și fructe din România este de a proteja producătorii fiscalizați, în condițiile în care din afara UE vin cantități semnificative de astfel de produse cu evaziune fiscală. În plus, premierul consideră că agricultura tradițională și produsele bio trebuie susținute pentru că pot reprezenta un brand de țară.


          'Problema noastră este de combate intrarea de fructe și legume din afara UE cu evaziune fiscală. Dacă mergeți acum în București și vedeți câte fructe și legume sunt din UE și câte din afară dar și câte au factură...Cu asta se luptă direcția antifraudă. Marea noastră problemă este tocmai de a proteja producătorii fiscalizați. Pe de altă parte, agricultura tradițională și produsele bio reprezintă un brand de țară, iar aceste produse sunt desfăcute pe piețele vest europene', a spus Victor Ponta, întrebat de un jurnalist din domeniu de ce susține reducerea TVA la produsele bio.


          În opinia premierului, România are capacitatea de a se dezvolta pe această nișă a produselor bio, iar impactul pe buget al reducerii TVA este foarte mic. 'Dacă avem o nișă în care România are o capacitate de a se dezvolta și dacă impactul pe buget al reducerii TVA este foarte mic de ce nu vreți să aveți un brand de țară? Eu acum mă duc și văd produse, grâu și soia, toate soiurile le importăm nu sunt soiuri românești. Dacă putem să avem un brand de țară de ce nu sunteți de acord? În țările europene încep să audă toți că România este o țară care are pământ necontaminat. Dar cum doriți dumneavoastră, nu-i mai ajutăm, dacă vreți îi îngropăm și pe ăștia. Știți că în România să moară capra vecinului este sport național', i-a răspuns Victor Ponta jurnalistului. Mai multe, pe www.agerpres.ro


 

Alte articole recomandate:

Firma “ Ghitta” a deschis de curand magazine in care comercializeaza produse traditionale romanesti in trei mari orase din Europa. “Avand in vedere faptul ca tot mai multi romani pleaca in strainatatefirma noastra sa gandit sa le ofere mancare ca la mama acasa. Asa ca am deschis magazine in cele mai importante orase ale Europei, acestea fiind Bruxelles (Belgia), Rosny sous Bois (Franta – Paris), Torino (Italia). Deoarece ne-am [...]
Oamenii sacrifică în prezent, aproximativ 1600 mamifere și păsări în fiecare secundă, plus milioane de pești, crustacee și moluște. În acest timp, culturile agricole necesare hranei populației acoperă doar 4% din suprafața utilizabilă a pământului, adică a terenului care nu este acoperit de gheață sau care nu este decât rocă goală. Populația planetei a ajuns la 7 miliarde de suflete, iar până în 2060, aceasta va [...]
Producătorul de ceaiuri, tincturi și siropuri Dacia Plant din Brașov, deținut de antreprenori locali, testează producția de sucuri, gemuri și siropuri fără zahăr și va investi 300.000 de euro pentru preluarea unui spațiu și a unei linii de producție. „Secția a beneficiat în acest an de o primă etapă de extindere. Ca urmare, am ajuns să producem circa 50.000 de sticle pe lună. Produsele vor fi comercializate sub brandul «Bun de tot»“, a spus Cosmina Oprea, [...]
Desi se afla la prima participare la BioFach, firma Sonimpex Topoloveni a reusit, deja, sa demareze discutiile pentru deschiderea unor linii de export in Germania si Malaiezia. Obiectul exporturilor il va face Magiunul de Topoloveni-Sonimpex, care este prezentat la staduri in doua variante de ambalare: in borcane de 225 de grame, precum si in borcane de 30 de grame, aaceasta varianta fiind propuse sectorului de HoReCa.   Doamna Iulia Enache, de la serviciul de Marketing al firme [...]
Laboratoarele Fares Bio Vital, cel mai mare producător local de ceaiuri, a intrat pe segmentul ceaiului gata de băut (ice-tea) cu marca Theia, o categorie dominată de branduri internaționale precum Lipton, produs de PepsiCo și deținut de Unilever, sau băutura Nestea din portofoliul gigantului Coca-Cola HBC, scrie ZF.   Brandul de ceai gata de băut Theia, lansat în urmă cu aproximativ un an, se găsește în supermarketuri și hipermarketuri precum Billa, Carrefour sau Cora, dar [...]
Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, anunta compania intr-un comunicat, remis de Magazin Progresiv.  Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.   Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
 Producatorii de legume si fructe din Uniunea Europeana afectati de embargoul impus de Moscova pe piata rusa vor primi sprijin financiar european cu un buget total de pana la 125 de milioane de euro, a anuntat luni Comisia Europeana. Potrivit unui comunicat de presa emis de Comisia Europeana, executivul comunitar activeaza masuri de sprijin in ceea ce priveste anumite fructe si legume perisabile pentru 12 categorii de legume si fructe: rosii, morcovi, varza alba, ardei, conopida, [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN