Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire.


Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a beneficiilor consumului de lapte la copiii, prin campania educațională <Laptele, aliatul creșterii echilibrate a copiilor preșcolari și școlari>. Îi invităm pe copii să participe la această competiție cu premii, să descopere lucruri noi despre lapte și despre protecția mediului. Ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de informare a părinților și cadrelor didactice despre necesarul nutrițional al copiilor și despre felul în care bunele obiceiuri alimentare sunt formate și încurajate în familie și la școalădeclară Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe.


Noul site www.laptescolar.ro și jocul Ținutul laptelui îi învață pe copii despre beneficiile consumului de lapte, modalitatea de producere și ambalare a laptelui școlar și importanța reciclării cutiilor goale de lapte. Cadrele didactice și părinții află informațiii despre beneficiile laptelui, precum și despre motivele pentru care la nivel internațional și european sunt derulate programe de distribuire a laptelui în școli.


Despre concurs


Concursul se adresează elevilor din clasele 0-VIII aparținând oricărei instituții de învățământ recunoscută oficial (de stat sau privată), cu domiciliul stabil sau reședința în România.  În urma clasamentului final, primii 20 de finaliști validați vor câștiga câte un tichet de cumpărături online în valoare de 400 de lei.


În acest an, competiția națională „Ținutul laptelui” inițiată de Tetra Pak este susținută de companiile Albalact, Lactalis și Simultan.


 


Regulamentul competiției este disponibil pe site www.laptescolar.ro


Ce spun studiile și specialiștii


Conform unui studiu1 comandat de Tetra Pak și realizat de 360insights în rândul consumatorilor urbani, numai 43% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic acasă, jumătate dintre ei având copii pe care astfel nu îi învață că e sănătos și important să ia micul dejun. Dintre acești consumatori, persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani și 39% dintre cei de 25-34 de ani); în schimb, procentele cresc în rândul consumatorilor maturi și vârstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.


În plus, consumul de lapte în România este unul dintre cel mai redus din Uniunea Europeană – doar 32 de ml de lapte ambalat pe zi, de persoană2, în condițiile în care Societatea de Nutriție din România recomandă două-trei porții de lapte și derivate pe zi, o porție de lapte însemnând o cană de lapte3.


În acest context, specialiștii recomandă încurajarea obiceiurilor alimentare echilibrate, consumul zilnic de lapte fiind unul dintre acestea. Laptele trebuie să fie ambalat deoarece acesta este steril, adică a fost controlat sanitar-veterinar și, prin procesul de ambalare la temperatură înaltă, toți potențialii germeni au fost distruși fără afectarea compoziției laptelui.


“Copiilor preșcolari și școlari li se recomandă să consume două-trei porții de lapte și produse lactate pe zi (o porție de lapte însemnând o cană de lapte), pentru a le asigura necesarul zilnic de de calciu, fosfor și proteine. De aceea, la nivel european se recomandă informarea părinților, a cadrelor didactice și a copiilor privind alimentația echilibrată optimă din punct de vedere nutritional, pentru menținerea stării de sănătatene recomandă Prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.


Copiii și adolescenții au un necesar mai crescut de calciu, de aceea laptele este una dintre primele opțiuni alimentare. Prevenția rahitismului este foarte importantă la copii, încă din primele zile de viață, de aceea laptele care contine cca 125 mg de calciu la 100 de ml, este important să facă parte din alimentația echilibrată a copilului. Nevoia de calciu la copii este foarte ridicată, astfel:




    • Copil de 0-12 luni – 400-800 mg/ zi

    • Copil 1-3 ani – 500 mg/zi

    • Copil 4-8 ani – 800 mg/zi

    • Pubertate – 1300 mg /zi



 


Despre campanie


Campania “Laptele, aliatul creșterii echilibrate a copiilor preșcolari și școlari” (www.laptescolar.ro) inițiată de Tetra Pak face parte din programul strategic de promovare a consumului de lapte ambalat în rândul copiilor preșcolari și școlari, ca parte a unei alimentații echilibrate, venind în completarea eforturilor făcute în cadrul programului european „Lapte în școli” și în cadrul unor inițiative ale Organizației Națiunilor Unite, Food and Agriculture Organization (UN-FAO).


În anii anteriori, acest program inițiat de Tetra Pak a inclus de la vizite în școli și discuții cu elevii și cadrele didactice, seminarii susținute cu ajutorul medicilor de familie pentru copii, familii și cadre didactice, concursuri organizate în școli la nivel național în parteneriat cu Ministerul Educației și dezbateri împreună cu specialiști, reprezentanți ai autorităților (Ministerele Educației și Sănătății, Institutul de Sănătate Publică), mass media și ai unor organizații neguvernamentale care derulează activități de educare a copiilor.


DESPRE TETRA PAK


Tetra Pak este liderul mondial în soluții de procesare, ambalare și distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienții și furnizorii noștri, oferim produse sigure, inovatoare și în armonie cu protecția mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerințele consumatorilor din peste 170 de țări. Având aproximativ 23000 de angajați în peste 85 de țări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziției de lider în industria de profil, pentru crearea unei creșteri profitabile în armonie cu protecția mediului înconjurător și cu o bună conduită socială.


Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™”, reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase și disponibile oriunde. Mai multe informații despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

Alte articole recomandate:

De precizia în funcționare a unei linii de ambalare a lactatelor buvabile depinde în bună măsură finalizarea procesului tehnologic de procesare. Viteza, acuratețea operațiunii de umplere, controlul și etanșeizarea recipientelor sunt esențiale pentru furnizarea unui produs sigur din punct de vedere alimentar. În aceasă ediție vă prezentăm câteva dintre ultimele propuneri ale companiei Serac. Având o viteză de umplere de până [...]
“Vinul exigențelor” a fost tradus de echipa Propaganda Brand New prin numele de "Egregio", informează comunicatul de presă emis de Propaganda. Conform informațiilor, în ultimii ani, vinurile tinere au revoluționat percepția despre ce înseamnă un vin bun. Preferințele consumatorilor s-au schimbat, iar vinul tânăr a căpătat o atenție deosebită. Astfel, noul brand, creat de Propaganda Brand New pentru Vincon, susține această schimbare de percepție și aduce pe [...]
FoodProcessing anunță lansarea unui nou echipament de ambalare a produselor alimentare, folosind o tehnologie inovatoare, denumită de specialiști PoziPressure. Mai precis, este vorba despre Ultravac 2100, care este un utilaj de vacuumare de mare productivitate dotat cu o cameră dublă de vacuumare și ambalare. Noul echipament nu are restricții în ambalarea flexibilă. Prin camerele de vacuum este păstrată prospețimea produsului, eliminând depunerile d [...]
De câteva sute de ani, vinul se îmbuteliază în recipiente din sticlă incoloră sau colorată, cu forme și capacități variate. La începuturi, buteliile din sticlă erau masive întrucât erau obținute prin suflare manuală, astfel că erau groase și adesea mai grele decât conținutul. De câteva decenii, butelia din sticlă cu volumul de 750 ml a devenit unitatea standard în industria vinului pentru caracterizarea vânzărilor. Forma clasică a [...]
Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014. Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona [...]
Concepută special pentru companiile de procesare a cărnii aflate la început de activitate, mașinile de împachetare prin înfoliere propuse de compania Marden Edwards se caracterizează prin fiabilitate și performanță, informează Meat & Powutry. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, furnizând inclusiv folii protectoare. Echipamentele, [...]
Permanenta inovare în domeniul ambalajelor se află în atenția permanentă a cercetătorilor în domeniu, siguranța alimentară și prelungirea termenului de valabilitate ale alimentelor fiind condiții absolut necesare pentru un ambalaj de calitate. Totodată, industria specifică se află în fața unei tot mai acute provocări, aceea a respectării condițiilor de mediu. În ajutorul acesteia, vine tehnologia nanocompozitelor. Un exemplu în acest sens îl reprezintă [...]
Pentru fabricile de mare capacitate, dar și pentru centrele logistice sau marile lanțuri de retail, productivitatea în zona de paletizare și ambalare a paleților cu produse este determinantă, în rapiditatea transferului de marfă. O soluție o poate reprezenta oferta companiei britanice Marden Edwards. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN