Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire.


Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a beneficiilor consumului de lapte la copiii, prin campania educațională <Laptele, aliatul creșterii echilibrate a copiilor preșcolari și școlari>. Îi invităm pe copii să participe la această competiție cu premii, să descopere lucruri noi despre lapte și despre protecția mediului. Ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de informare a părinților și cadrelor didactice despre necesarul nutrițional al copiilor și despre felul în care bunele obiceiuri alimentare sunt formate și încurajate în familie și la școalădeclară Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe.


Noul site www.laptescolar.ro și jocul Ținutul laptelui îi învață pe copii despre beneficiile consumului de lapte, modalitatea de producere și ambalare a laptelui școlar și importanța reciclării cutiilor goale de lapte. Cadrele didactice și părinții află informațiii despre beneficiile laptelui, precum și despre motivele pentru care la nivel internațional și european sunt derulate programe de distribuire a laptelui în școli.


Despre concurs


Concursul se adresează elevilor din clasele 0-VIII aparținând oricărei instituții de învățământ recunoscută oficial (de stat sau privată), cu domiciliul stabil sau reședința în România.  În urma clasamentului final, primii 20 de finaliști validați vor câștiga câte un tichet de cumpărături online în valoare de 400 de lei.


În acest an, competiția națională „Ținutul laptelui” inițiată de Tetra Pak este susținută de companiile Albalact, Lactalis și Simultan.


 


Regulamentul competiției este disponibil pe site www.laptescolar.ro


Ce spun studiile și specialiștii


Conform unui studiu1 comandat de Tetra Pak și realizat de 360insights în rândul consumatorilor urbani, numai 43% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic acasă, jumătate dintre ei având copii pe care astfel nu îi învață că e sănătos și important să ia micul dejun. Dintre acești consumatori, persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani și 39% dintre cei de 25-34 de ani); în schimb, procentele cresc în rândul consumatorilor maturi și vârstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.


În plus, consumul de lapte în România este unul dintre cel mai redus din Uniunea Europeană – doar 32 de ml de lapte ambalat pe zi, de persoană2, în condițiile în care Societatea de Nutriție din România recomandă două-trei porții de lapte și derivate pe zi, o porție de lapte însemnând o cană de lapte3.


În acest context, specialiștii recomandă încurajarea obiceiurilor alimentare echilibrate, consumul zilnic de lapte fiind unul dintre acestea. Laptele trebuie să fie ambalat deoarece acesta este steril, adică a fost controlat sanitar-veterinar și, prin procesul de ambalare la temperatură înaltă, toți potențialii germeni au fost distruși fără afectarea compoziției laptelui.


“Copiilor preșcolari și școlari li se recomandă să consume două-trei porții de lapte și produse lactate pe zi (o porție de lapte însemnând o cană de lapte), pentru a le asigura necesarul zilnic de de calciu, fosfor și proteine. De aceea, la nivel european se recomandă informarea părinților, a cadrelor didactice și a copiilor privind alimentația echilibrată optimă din punct de vedere nutritional, pentru menținerea stării de sănătatene recomandă Prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.


Copiii și adolescenții au un necesar mai crescut de calciu, de aceea laptele este una dintre primele opțiuni alimentare. Prevenția rahitismului este foarte importantă la copii, încă din primele zile de viață, de aceea laptele care contine cca 125 mg de calciu la 100 de ml, este important să facă parte din alimentația echilibrată a copilului. Nevoia de calciu la copii este foarte ridicată, astfel:




    • Copil de 0-12 luni – 400-800 mg/ zi

    • Copil 1-3 ani – 500 mg/zi

    • Copil 4-8 ani – 800 mg/zi

    • Pubertate – 1300 mg /zi



 


Despre campanie


Campania “Laptele, aliatul creșterii echilibrate a copiilor preșcolari și școlari” (www.laptescolar.ro) inițiată de Tetra Pak face parte din programul strategic de promovare a consumului de lapte ambalat în rândul copiilor preșcolari și școlari, ca parte a unei alimentații echilibrate, venind în completarea eforturilor făcute în cadrul programului european „Lapte în școli” și în cadrul unor inițiative ale Organizației Națiunilor Unite, Food and Agriculture Organization (UN-FAO).


În anii anteriori, acest program inițiat de Tetra Pak a inclus de la vizite în școli și discuții cu elevii și cadrele didactice, seminarii susținute cu ajutorul medicilor de familie pentru copii, familii și cadre didactice, concursuri organizate în școli la nivel național în parteneriat cu Ministerul Educației și dezbateri împreună cu specialiști, reprezentanți ai autorităților (Ministerele Educației și Sănătății, Institutul de Sănătate Publică), mass media și ai unor organizații neguvernamentale care derulează activități de educare a copiilor.


DESPRE TETRA PAK


Tetra Pak este liderul mondial în soluții de procesare, ambalare și distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienții și furnizorii noștri, oferim produse sigure, inovatoare și în armonie cu protecția mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerințele consumatorilor din peste 170 de țări. Având aproximativ 23000 de angajați în peste 85 de țări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziției de lider în industria de profil, pentru crearea unei creșteri profitabile în armonie cu protecția mediului înconjurător și cu o bună conduită socială.


Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™”, reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase și disponibile oriunde. Mai multe informații despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

Alte articole recomandate:

Una dintre cele mai prestigioase companii din domeniul ambalajelor, Pentapac, va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, evenimant care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul ambalarii, echipa de specialisti ai Pentapac sta la dispozitia companiilor pentru gasirea solutiilor de ambalare corespunzatoar [...]
La 20 de ani de la livrarea primului sistem de ambalare pe piața din România, Tetra Pak® continuă să stabilească standarde în industria de profil în materie de siguranța consumatorului, inovarea produselor și excelență în protejarea mediului. De 20 ani avem grijă, inovăm și PROTEJĂM CE E BUN în România. Tetra Pak®, lider mondial în procesarea și ambalarea produselor alimentar, aniversează 20 de ani de la livrarea primului sistem de [...]
Kearney Blue, un producător de brânzeturi artizanale din Irlanda de Nord a dezvoltat un ambalaj pentru retail ca parte a strategiei sale de creștere rapidă a vânzărilor în magazinele de specialitate, precum si in alte magazine independente din Marea Britanie si Irlanda. Compania a lansat de curand brânza albastră de 225 g cu un pret recomandat pentru retail de 7.38 euro, informează Dairy Industries. Kearney Blue, lansată în 2010 de către Paul McClean, este o [...]
Gama de băuturi din sucuri de fructe Cappy, din portofoliul Companiei Coca-Cola se relansează. Schimbarea este reflectată atât la nivelul ambalajului, cât și la nivelul aromelor. Cappy va trece de la ambalajul de carton la sticla PET de 1 litru și va fi disponibil într-o gamă extinsă de arome: portocale, mere, piersici, roșii și pere. Noul ambalaj PET transparent este mai ușor de folosit datorită formei și le oferă consumatorilor posibilitatea de a vedea conținutu [...]
Statele membre UE vor fi obligate sa reduca utilizarea pungilor de plastic cu cel putin 80%. Potrivit unui proiect legislativ adoptat  de Parlamentul European, scaderea utilizarii plasticului la cel mult 20% din totalul volumului de ambalaje trebuie sa aiba loc pana in 2019. Actul normativ prevede ca statele membre pot aplica in acest scop taxarea pungilor sau pur si simplu interzicerea oferirii acestora gratis, cu exceptia celor foarte usoare, utilizate pentru a impacheta carnea cruda, [...]
Producătorul de echipamente de ambalare Evergreen a introdus recent noile mașini  tip QL-30 și QL-30ESL, concepute pentru capacități de producție reduse. Proiectat pentru o capacitate de producție redusă, QL-30 poate manipula volume de umplere de 180 ml până la 1 litru și poate umple 3000 de cutii pe oră cu o singură etapă de jos în sus. Sistemele de control PLC Allen Bradley și tehnologia servo oferă performanțe continue ambalajelor [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Concepută special pentru companiile de procesare a cărnii aflate la început de activitate, mașinile de împachetare prin înfoliere propuse de compania Marden Edwards se caracterizează prin fiabilitate și performanță, informează Meat & Powutry. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, furnizând inclusiv folii protectoare. Echipamentele, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN