Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire.


Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a beneficiilor consumului de lapte la copiii, prin campania educațională <Laptele, aliatul creșterii echilibrate a copiilor preșcolari și școlari>. Îi invităm pe copii să participe la această competiție cu premii, să descopere lucruri noi despre lapte și despre protecția mediului. Ne dorim să contribuim la creșterea nivelului de informare a părinților și cadrelor didactice despre necesarul nutrițional al copiilor și despre felul în care bunele obiceiuri alimentare sunt formate și încurajate în familie și la școalădeclară Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe.


Noul site www.laptescolar.ro și jocul Ținutul laptelui îi învață pe copii despre beneficiile consumului de lapte, modalitatea de producere și ambalare a laptelui școlar și importanța reciclării cutiilor goale de lapte. Cadrele didactice și părinții află informațiii despre beneficiile laptelui, precum și despre motivele pentru care la nivel internațional și european sunt derulate programe de distribuire a laptelui în școli.


Despre concurs


Concursul se adresează elevilor din clasele 0-VIII aparținând oricărei instituții de învățământ recunoscută oficial (de stat sau privată), cu domiciliul stabil sau reședința în România.  În urma clasamentului final, primii 20 de finaliști validați vor câștiga câte un tichet de cumpărături online în valoare de 400 de lei.


În acest an, competiția națională „Ținutul laptelui” inițiată de Tetra Pak este susținută de companiile Albalact, Lactalis și Simultan.


 


Regulamentul competiției este disponibil pe site www.laptescolar.ro


Ce spun studiile și specialiștii


Conform unui studiu1 comandat de Tetra Pak și realizat de 360insights în rândul consumatorilor urbani, numai 43% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic acasă, jumătate dintre ei având copii pe care astfel nu îi învață că e sănătos și important să ia micul dejun. Dintre acești consumatori, persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani și 39% dintre cei de 25-34 de ani); în schimb, procentele cresc în rândul consumatorilor maturi și vârstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.


În plus, consumul de lapte în România este unul dintre cel mai redus din Uniunea Europeană – doar 32 de ml de lapte ambalat pe zi, de persoană2, în condițiile în care Societatea de Nutriție din România recomandă două-trei porții de lapte și derivate pe zi, o porție de lapte însemnând o cană de lapte3.


În acest context, specialiștii recomandă încurajarea obiceiurilor alimentare echilibrate, consumul zilnic de lapte fiind unul dintre acestea. Laptele trebuie să fie ambalat deoarece acesta este steril, adică a fost controlat sanitar-veterinar și, prin procesul de ambalare la temperatură înaltă, toți potențialii germeni au fost distruși fără afectarea compoziției laptelui.


“Copiilor preșcolari și școlari li se recomandă să consume două-trei porții de lapte și produse lactate pe zi (o porție de lapte însemnând o cană de lapte), pentru a le asigura necesarul zilnic de de calciu, fosfor și proteine. De aceea, la nivel european se recomandă informarea părinților, a cadrelor didactice și a copiilor privind alimentația echilibrată optimă din punct de vedere nutritional, pentru menținerea stării de sănătatene recomandă Prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.


Copiii și adolescenții au un necesar mai crescut de calciu, de aceea laptele este una dintre primele opțiuni alimentare. Prevenția rahitismului este foarte importantă la copii, încă din primele zile de viață, de aceea laptele care contine cca 125 mg de calciu la 100 de ml, este important să facă parte din alimentația echilibrată a copilului. Nevoia de calciu la copii este foarte ridicată, astfel:




    • Copil de 0-12 luni – 400-800 mg/ zi

    • Copil 1-3 ani – 500 mg/zi

    • Copil 4-8 ani – 800 mg/zi

    • Pubertate – 1300 mg /zi



 


Despre campanie


Campania “Laptele, aliatul creșterii echilibrate a copiilor preșcolari și școlari” (www.laptescolar.ro) inițiată de Tetra Pak face parte din programul strategic de promovare a consumului de lapte ambalat în rândul copiilor preșcolari și școlari, ca parte a unei alimentații echilibrate, venind în completarea eforturilor făcute în cadrul programului european „Lapte în școli” și în cadrul unor inițiative ale Organizației Națiunilor Unite, Food and Agriculture Organization (UN-FAO).


În anii anteriori, acest program inițiat de Tetra Pak a inclus de la vizite în școli și discuții cu elevii și cadrele didactice, seminarii susținute cu ajutorul medicilor de familie pentru copii, familii și cadre didactice, concursuri organizate în școli la nivel național în parteneriat cu Ministerul Educației și dezbateri împreună cu specialiști, reprezentanți ai autorităților (Ministerele Educației și Sănătății, Institutul de Sănătate Publică), mass media și ai unor organizații neguvernamentale care derulează activități de educare a copiilor.


DESPRE TETRA PAK


Tetra Pak este liderul mondial în soluții de procesare, ambalare și distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienții și furnizorii noștri, oferim produse sigure, inovatoare și în armonie cu protecția mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerințele consumatorilor din peste 170 de țări. Având aproximativ 23000 de angajați în peste 85 de țări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziției de lider în industria de profil, pentru crearea unei creșteri profitabile în armonie cu protecția mediului înconjurător și cu o bună conduită socială.


Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™”, reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase și disponibile oriunde. Mai multe informații despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

Alte articole recomandate:

(Comunicat) United Romanian Breweries Bereprod (URBB) lansează pe piața din România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat. Noul ambalaj este unic pe segmentul super premium din România și vine în întâmpinarea trendului ascendent de consum de bere la sticlă din ultimii ani. ”Carlsberg este un brand internațional super premium care, pe parcursul tradiției sale de peste 170 de ani, a devenit sinonim cu calitatea. Caracterul unic [...]
Can-Pack România, singura fabrică din Capitală în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de peste 315 mil. lei (71 de milioane de euro), după ce a vândut  850 de milioane de doze metalice, potrivit zf.ro „Am încheiat 2014 cu circa 10% peste ce ne-am propus la cifra de afaceri și volume. Probabil că și profitul va fi cam în aceeași zonă de creștere”, a declarat  Cristian Cornea, directorul general al [...]
Se știe că ambalarea prin vacuumare aduce numeroase beneficii, în special legate de mărirea termenului de garanție a produselor. Nu mai puțin importante sunt beneficiile legate de depozitare și transport dar și cele legate de expunerea produselor în rafturile prevăzute cu frig ale magazinelor. Ultimele soluții propuse de compania UltraSource sunt de referință, la nivel mondial, după cum notează FoodPackaging. Ultravac 225 este un chipament de [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 18 milioane de euro), mai mult cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită creșterii exportului și atragerii unor noi clienți.   Compania și-a bugetat pentru acest an afaceri totale de 100 mil. lei (22,2 mil. euro).   „Domenii precum producția de alimente sau [...]
Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară. “Răspândirea unu [...]
Producătorul de hârtie și carton Vrancart Adjud (VNC), controlat de SIF Banat-Crișana (75%), și-a bugetat pentru acest an un program de investiții de circa 10 mil. euro, pentru eficien­tizarea și creșterea capacităților de producție.   În prezent compania are în derulare un nou proiect finanțat din fonduri norvegiene în valoare de 3 mil. euro, din care asistența financiară nerambursabilă este de circa 1 mil. euro, proiectul urmând să fie implementat [...]
Unitatea de procesare a cărnii, Edeka din Rheinstetten este considerată a fi una dintre cele mai moderne din Germania. În jur de 900 de angajați contribuie la procesarea și ambalarea proces a peste 600 de tone de carne proaspătă și prelucrată în fiecare zi, informează Global meat news. Cel mai bine vandut și, în același timp, produsul cel mai sensibil de pe segmentul cărnii gata preparată este carnea tocată. Livrată sub diferite tipuri (carne de porc, [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN