Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un raport dat publicității de Organizația Mondială a Sănătății prezintă topul țărilor cu cel mai mare consum de alcool pe cap de locuitori. Pentru a realiza acest clasament, OMS a inclus în raport date provenind de la 194 de țări, printre care se află și România.


Bottom of Form


Belarus ocupă primul loc la nivel modial atunci când vine vorba de consumul de alcool pe cap de locuitor. Concluzia vine în urma unui raport al Organizației Mondial a Sănătății dat publicității recent, care arată că în această țară consumul de alcool pe cap de locuitor este de 17,5 litri de alcool pur. Datele arată că România ocupă al cincilea loc în topul țărilor cu cel mai mare consum de alcool pur pe cap de locuitor. Potrivit OMS, un român bea 14,4 litri de alcool pur pe an.


Acest raport are drept scot atragerea atenției asupra consumului excesiv de acool, acesta fiind responsabil numai în 2012 de decesul a 3,3 milioane de persoane, notează The Independent. Alcoolul crează dependență și este responsabil de dezvoltarea a peste 200 de afecțiuni, printre care se numără boli de ficat – precum ciroza dar și cancer. În plus, persoanele care obișnuiesc să bea alcool sunt expuse riscului de a dezvolta tuberculoză și pneumonie.


Datele mai arată că Europa este continentul cu cei mai mari consumatori de băuturi alcoolice. Astfel, după Belarus, Republica Moldova ocupă locul doi în topul țărilor cu cei mai mari băutori de alcool, avâdn în vedere că moldovenii beau anual 16,8 litri de alcool pur.


Pe locul trei se află Lituania – 15.4 litri de alcool pur pe an, urmată de Rusia – 15,1 litri de alcool pur, România – 14,4 litri de alcool pur, Ucraina – 13,9 litri de alcool pur pe an, Andora – 13,8 litri de alcool pur, Ungaria – 13,3 litri de alcool pur, Republica Cehă și Slovacia – 13 litri de alcool pur și Portugalia – 12,9 litri de alcool pur.


Datele raportului OMS mai arată că Australia și Canada au și ele un consum ridicat de alcool. În aceste țări se bea anual 12,2 litri de alcool pur, respectiv 10,2 litri de alcool pur.


În SUA se bea 9,2 litri de alcool pur. Africa și Țările din orientul Mijlociu au cel mai mic consum de alcool. În aceste țări media consumului de alcool este de 2,5 litri de alcool, dar sunt și țări unde o persoană bea sub un litru de alcool pur pe an.

Alte articole recomandate:

Universul de retail modern s-a imbogatit in luna februarie cu 14 magazine, formatul vedeta fiind supermarketul. Germanii de la Lidl sunt cap de afis pe lista celor mai expansivi jucatori cu 5 deschideri ale sale, fiind urmat de Profi cu 3 magazine, Carrefour Express si Kaufland cu cate 2 inaugurari fiecare, in timp ce Mega Image, sub brandul Shop&Go si Penny Market au marcat cate o noua locatie. Cu exceptia magazinului din Popesti-Leordeni, primul din aceasta localitate, Lidl a continuat [...]
Retailului tradițional coborât la un procent de 47% din  valoarea totală a produselor de larg consum cumpărate pe piața din România, iar cel modern a urcat la 53%. În prima jumătate a anului trecut, retailului modern a depășit pentru prima dată pe cel tradițional, ajungând la un procent de 53% din valoarea totală a produselor de larg consum cumpărate pe piața din România, față de 49% în 2012, după cum o arată cercetarea de tip Panel [...]
Retailerii independenți continuă să dețină o poziție solidă în orașul Focșani. Cel mai mare retailer din oraș în funcție de numărul de magazine operate, Paco, va deschide la sfârșitul lunii octombrie al șaptelea magazin al rețelei și al cincilea din Focșani, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco, informează Magazinul Progresiv. Supermarketul va fi amplasat în centrul orașului pe Bulevardul Unirii, nr. 49  și va avea o suprafață de vânzare de [...]
Lanțul de supermarketuri Profi, preluat la finalul anului tre­cut de către fondul de investiții Mid Europa Partners, și-a bugetat pentru acest an 200 de deschideri de magazine, ceea ce ar duce rețeaua la peste 700 de unități. Mai mult, com­pania și-a bugetat și o creștere a cifrei de afaceri cu 35-40%, în linie cu anii anteriori, astfel că businessul retai­le­ru­lui ar urma să depășească pragul de 1 mld. euro cifră de afaceri. „Pentru acest an targetăm [...]
(Mediafax) In vacanta de 1 Mai, in Romania s-au consumat cca 30 de milioane de mititei, afirma Alex Jurconi, presedintele ProAgro. Romanii mananca anual 440 milioane de mici, care cantaresc circa 20-25.000 de tone, mini-vacanta de 1 mai aducand cele mai mari vanzari, avand in vedere ca in doua-trei zile se consuma peste 1.500 de tone, ceea ce inseamna 30 de milioane de mici, potrivit federatiei ProAgro. “Daca am pune cap la cap toti acesti mici (cantitatea consumata anual – n.r.) [...]
Grupul Carrefour Romania anunta intrarea in reteaua Express a unui nou magazin de proximitate operat in regim de franciza, in Bucuresti: Express La Parter. In acest moment, reteaua numara 59 de magazine de proximitate „Express”, dintre care 10 unitati in orasul Brasov si 49 in Bucuresti si Ilfov. Conceptul de franciza propus de catre Carrefour Romania permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) sau o retea de magazine sa pastreze, sa administreze si sa isi [...]
Compania de cercetare GfK a lansat Echo, un instrument care permite transmiterea feedback-ului clientilor in timp real, imbinand informatii legate de tranzactiile derulate de acestia cu cele legate de experienta pe care au avut-o in utilizarea serviciilor. GfK Echo este o solutie care surprinde feedback-ul clientilor in timp real, sintetizeaza evaluarile si le comunica managerilor si angajatilor companiei, astfel incat acestia sa poata actiona imediat, corectand sau imbunatatind acolo und [...]
Lidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la ieșirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri și produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail. Decizia apare pe fondul reacției societății britanice la situația creată de majoritatea retailerilor care sabotează eforturile părinților de a-și încuraja copii să mănânce sănătos prin expunerea snacksurilor și a dulciurilor la casele de marcat. Săptămâna [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN