Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit ultimelor date provenite de la Institutul Național de Statistică, la finalul anului 2013, România va înregistra cel mai mare PIB de după revoluție. Cu alte cuvinte, avem motive de bucurie.Belsug


După cum se cunoaște, o bună parte din ”pozitivul” acestui an vine dinspre agricultură, dar și dinspre industria alimentară. Se dovedește încă o dată că minima facilitare a afacerilor din zona de agro-industrie poate determina revigorarea întregii economii naționale. Să nu ne bucurăm prea mult, însă, pentru că nu e cazul; mai sunt multe de făcut.


Dar, dacă e bine, atât cât e, atunci, meritul este al fermierilor români și al tuturor celor care lucrează în industria alimentară autohtonă. Am spune, mai ales al celor din a doua categorie!, pentru că ei se luptă cu nivelul uriaș al taxării și impozitării, ei se luptă cu nemernica de concurență neloială, ei se luptă cu hipermarket-urile, atunci când negociază contractele.


Să recunoaștem însă și meritul retail-ului, pentru că el pare a fi cel mai mare contributor la bugetul național. Așa că, oricâte s-ar putea spune pe seama retailiștilor, justificat sau nu, trebuie ca toată lumea să le recunoască meritul principal în determinarea creșterii consumului aducător de bunăstare generală.


Una peste alta, anul 2013 pare a se termina mai bine decât 2012 și toți jucătorii din piață merită felicitări! Iar, dacă guvernul se va ține de promisiune și va decide, la vară, diminuarea TVA-ului, măcar pentru carne și lactate, atunci perspectivele pentru 2014 par a fi pline de speranță.


Alături întregii industrii, și infoALIMENT a traversat un an benefic. Iată, fostul catalog a fost transformat radical, devenind un adevărat compendium bianual al tuturor sectoarelor industriei alimentare românești dar și internaționale. Totodată, site-ul www.infoaliment.ro a fost și el transformat radical, fapt care a bucurat pe toată lumea și, mai ales, pe beneficiarii muncii noastre.


Și pentru noi, anul 2014 pare a fi plin de speranțe bine argumentate de fapte. Conferința Internațională Meat & Milk a devenit deja un brand și, încă de acum, așteptăm cu emoție deschiderea lucrărilor celei de-a III-a ediții care va fi organizată în 2014 la finalul primăverii. infoALIMENT Magazin va reflecta în continuare activitatea industriei alimentare românești și mondiale, iar cele două reviste de specialitate, Fabrica de Carne și Fabrica de Lapte, alături de publicația infoFERMA, întregesc paleta noastră editorială care vă este pusă la dispoziție, atât ca suport informațional, cât și ca oportunitate de afaceri.


Cu alte cuvinte, cu toții avem destule motive de bucurie, acum, la final de an.  Agenția infoALIMENT  Magazin vă urează un Crăciun și un An Nou fericit, iar anul 2014 să aducă tuturor sănătate și profit! La Mulți Ani!

Alte articole recomandate:

Green Group, unul dintre cei mai importanti jucatori din domeniul reciclarii, in colaborare cu Carrefour Romania a inaugurat la Bucuresti doua statii inteligente de preluare a deseurilor direct de la consumatori, amplasate in parcarile Carrefour Baneasa si Carrefour Vitantis. Pana la inceputul anului 2015  containerele inteligente vor fi amplasate in fiecare oras in care exista hypermarketuri Carrefour. Bucurestenii vor putea aduce pentru reciclare peste 10 tipuri de deseuri: PET-uri, [...]
Asa s-ar putea rezuma rezultatele celui mai recent val al studiului anual Shopper Trends realizat de Nielsen Romania, prezentat in avanpremiera in Revista Progresiv. Sunt si vesti bune: anul 2013 s-a incheiat pe un trend pozitiv din punct de vedere al increderii consumatorilor, iar apetitul in ceea ce priveste incercarea de produse noi ramane constant. Cu toate acestea, singura crestere pe care o vedem in piata FMCG este in valoare, dar chiar si aceasta in linie cu inflatia, ceea ce se traduce [...]
Grupul Rewe a implementat la începutul acestei săptămâni schema de loialitate Payback în peste 3.000 de magazine, dar și online. Aderarea la programul Payback îi va da acces lui Rewe, cel de-al doilea mare retailer din Germania, la peste 20 de milioane de cumpărători din diferite grupuri socio-demografice înrolați deja în sistem. Decizia este eficientă și din punct de vedere costuri, necompârandu-se cu bugetul necesar construcției unui program propriu [...]
Mîine, la Dubai, ediția din 2015 a celui mai mare târg de produse alimentare  destinate zonei arabe și consumatorilor musulmani își va închide porțile, evenimentul desfășurându-se în perioada 8-12 februarie. Ca o caracteristică a acestei ediții, trebuie subliniat faptul că prezenta companiilor europene este cea mai mare de până acum, la standurile târgului fiind prezente mai mult de 800 de firme de pe [...]
Vrei sa te intalnesti cu reprezentantii celor mai mari retaileri din Romania? Kaufland, Cora, Carrefour, eMAG, Altex, Media Galaxy sau MiniPrix sunt doar cateva din companiile prezente la retailArena. retailArena, cel mai complet eveniment al toamnei pentru retaileri si producatori Aflat la a patra editie, evenimentul retailArena, dedicat comertului multichannel si organizat de wall-street.ro, va avealoc in acest an pe 26 si 27 octombrie. Cele 2 zile de eveniment intitulate Marketing & [...]
De mai bine de unsprezece ani, infoALIMENT este o prezență binecunoscută în întreaga industrie alimentară din România. Catalogul care poartă numele agenției, infoALIMENT a însemnat o lungă perioadă de timp cel mai eficient instrument de informare a jucătorilor din piață, precum și un partener al tuturor celor care au dorit să își dezvolte sau să își consolideze un business de succes.   Profesionalismul de care au dat [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) are obligația să publice până la 15 ianuarie varianta finală a nor­melor de aplicare pentru con­troversata „lege a super­marketurilor”, care va impune retailerilor ca cel puțin 51% dintre produsele agroalimen­tare prezente la raft să provină din lațul scurt de aprovizionare. Deși legea 150/2016, care aduce modificări legii 321/2009 privind comerțul cu produse alimentare, a intrat în vigoare la [...]
Mărcile private de băuturi răcoritoare au crescut de opt ori în perioada 2008-2013 în România și au ajuns să reprezinte 15% din consumul per capita de băuturi răcoritoare dintr-un an, informeaza ZF. „În general, așa cum era de așteptat, mărcile private au avut o evoluție mai bună decât brandurile obișnuite. Mărcile private au avut anul trecut o evoluție pozitivă pe segmentul băuturilor carbonatate, în principal datorită diferenței uriașe de preț [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi