Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În luna martie 2014, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatațiile  agricole și centrele de colectare de către unitățile procesatoare a crescut atât față de luna precedentă cât și față de luna martie 2013 cu 19,7%, respectiv cu 18,2%.


În trimestrul I 2014 comparativ cu trimestrul I 2013, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatațiile agricole și centrele de colectare de către unitățile  procesatoare a crescut cu 12,5%.


 


Martie 2014 comparativ cu februarie 2014


 


În luna martie 2014 comparativ cu luna precedentă, cantitatea de lapte de vacă colectată de unitățile procesatoare a crescut cu 13134 tone (+19,7%). Dintre principalele produse lactate cea mai mare creștere a producției în luna martie 2014 comparativ cu luna februarie 2014 a avut loc la brânzeturi inclusiv brânza obținută exclusiv din lapte de vacă (91,3% din producția totală de brânzeturi) cu 999 tone (+20,2%).


 


Scăderea producției, în luna martie 2014 comparativ cu luna precedentă, poate fi menționată la: smântâna de consum cu 204 tone (-4,4%), lapte acidulat (iaurt, iaurt de băut, lapte bătut și altele) cu 109 tone (-0,8%), lapte de consum cu 105 tone (-0,5%). Cantitatea de lapte brut importat a scăzut de la 10264 tone în luna februarie 2014 la 8018 tone în luna martie 2014 (-21,9%).


 


Martie 2014 comparativ cu martie 2013


 


Față de luna corespunzătoare din anul precedent, în luna martie 2014 cantitatea de lapte de vacă colectată de unitățile procesatoare a crescut cu 12287 tone (+18,2%).


 


Producția principalelor produse lactate a crescut în luna martie 2014 comparativ cu luna corespunzătoare din anul 2013 astfel: brânzeturi inclusiv brânza obținută exclusiv din lapte de vacă cu 695 tone (+13,2%), lapte de consum cu 1510 tone (+7,7%), lapte acidulat (iaurt, iaurt de băut, lapte bătut și altele) cu 309 tone (+2,2%), unt cu 13 tone (+1,7%), smântâna de consum cu 58 tone (+1,3%). Cantitatea de lapte brut importat a scăzut de la 9755 tone în luna martie 2013 la 8018 tone în luna martie 2014 (-17,8%).


 


Trimestrul I 2014 comparativ cu trimestrul I 2013


 


În trimestrul I 2014 comparativ cu trimestrul I 2013, cantitatea de lapte de vacă colectată de unitățile procesatoare a crescut cu 24037 tone (+12,5%).


 


Creșteri ale producției în trimestrul I 2014 față de trimestrul I 2013 pot fi menționate la: lapte de consum cu 8025 tone (+14,2%), brânzeturi inclusiv brânză obținută exclusiv din lapte de vacă (91,7% din producția totală de brânzeturi) cu 1630 tone (+11,4%), smântână de consum cu 931 tone (+7,1%), lapte acidulat (iaurt, iaurt de băut și altele) cu 1480 tone (+3,4%).


 


În trimestrul I 2014 comparativ cu trimestrul I 2013, producția a scăzut la unt cu 33 tone (-1,4%). Cantitatea de lapte brut importat a scăzut de la 29158 tone în trimestrul I 2013 la 28295 tone în trimestrul I 2014 (-3,0%). (Biroul de Presă al INSSE)

Alte articole recomandate:

Proiectul de lege privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan de către persoane fizice a fost adoptat, marți, în Camera Deputaților, ca for decizional, fiind eliminat din text dreptul de preemțiune pentru tinerii până în 40 de ani. "Mă bucur că proiectul de lege a trecut foarte repede prin Parlament chiar dacă au survenit câteva modificări. O modificare este aceea prin care se elimină [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, mizează pe o creștere cu 10% a capacității de pro­ducție după ce va finaliza în această toamnă o investiție într-o nouă mașină de produs cutii din carton ondulat  În prezent, capacitatea de producție a fabricii Ecopack din Ghim­bav este de aproximativ 100 mil. mp de carton ondulat pe an.  „Investițiile totale vor fi de circa 1 milion de euro și [...]
            (Coimunicat) În cursul lunii septembrie, Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București au desfășurat 8.892 de controale în unitățile din industria agroalimentară care desfășoară activități în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii, a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare, a băuturilor alcoolice, dar și a [...]
Kinder, Danone si Nestle sunt marcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietatii ca marci pentru copii este completat, in ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark si Hochland. Acestea sunt rezultate desprinse din studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la initiativa Radio ITSY-BITSY, care analizeaza perceptia parintilor asupra brand-urilor pentru copii. Studiul a folosit un esantion reprezentativ la nivel national de 400  de [...]
Deși discuțiile cu privire la reducerea TVA la alimentele de bază au fost destul de dese și animate în ultimii doi-trei ani, nimic concret nu s-a realizat până acum. Problema majoră este aceea că statul ar trebui să facă față într-o primă fază unei reduceri a încasărilor bugetare din TVA, reducere care ar putea să se ridice în sectorul industriei cărnii la circa 150 de milioane de euro, având în vedere situația pieței din prezent. ”Primul neajuns [...]
Danone România este lider de piață pe segmentul de lactate proaspete și, în calitate de lider, are responsabilitatea de a oferi consumatorilor produse de cea mai bună calitate. Situată în locul fostei fabrici de lapte Miorița, Danone a început prima producție locală de iaurturi în 1999. În anii care au urmat, Danone a investit în achiziționarea celor mai avansate tehnologii pentru a asigura igiena, siguranța și calitatea produselor. De la 21 de [...]
Prigat, Giusto și Cappy au fost cele mai vândute branduri de băuturi din categoria JNSD (sucuri, nectaruri, băuturi necarbonatate - n. red.) în 2012, o piață care se ridică anual la peste 150 de milioane de litri, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean.   Astfel Giusto, produs de Romaqua Group, companie cu acționariat românesc, este singurul brand local care se bate pe acest segment cu gi­ganți precum PepsiCo, pro­ducătorul Pri­gat, Coca-Cola [...]
Procesatorul polonez de carne de pasăre Drobimex a anunțat că va investi aproape 31 de milioane de dolari pentru extinderea și modernizarea unităților sale de procesare din Polonia, anunțul fiind făcut de Klaus Roppel, CEO-ul companiei, informează Global Meat News. Drobimex operează în prezent două unități de procesare carne în două orașe din Polonia. Cele două unități angajează peste 680 de persoane. Roppel a declarat că investiția, [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN