Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Berea se numără printre puținele domenii în care brandurile românești și-au păstrat supremația, chiar dacă au ajuns în portofoliul unor giganți internaționali. Mărci precum Timișoreana sau Ursus, cu sute de ani vechime, sau Silva și Ciuc, ceva mai tinere, continuă să se găsească pe rafturile magazinelor și să-și dispute o industrie care se apropie de 2 mld. euro.


 


„Românii beau bere românească, este evident, dintr-o singură privire aruncată asupra cotelor de piață din industria berii. (...) Între trăsăturile specifice sectorului berii identificăm moștenirea și tradițiile locale ca fenomen pe care îl regăsim puternic și în România.


 


Iubitorii de bere sunt atașați de mărcile locale și chiar dacă încearcă și mărci internaționale, cei mai mulți dintre ei se regăsesc în valorile mărcilor românești“, spune Mihai Bârsan, vicepreședinte de marketing al Ursus Breweries. Ursus, companie cu o cifră de afaceri de 288 mil. euro anul trecut, are în portofoliu braduri precum Timișoreana, Ursus, Ciucaș, compania fiind cel mai mare jucător de pe piața berii în funcție de cifra de afaceri raportată în 2012, afirma Ziarul financiar.


 


Cea mai veche marcă din portofoliul Ursus și probabil cea mai veche bere din România este Timișoreana, a cărei istorie începe în 1718, când prințul Eugen de Savoia a ridicat prima fabrică de bere din România în Timișoara. Fierbătoria de bere, cum se numea la acea vreme, trebuia să suplinească lipsa de apă potabilă, dar și să ajungă la trupele austriece rămase după ce au eliberat cetatea Timișoarei de sub ocupație otomană.


 


În 2012 Timișoreana, bere poziționată pe segmentul mainstream, a fost cel mai vândut brand de bere din România, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață Canadean. Timișoreana sau „Timi“, după cum îi spun reprezentanții companiei, își menține poziția de lider de mai mulți ani, după cum arată studiile de piață existente la acea dată. Spre exemplu, în perioada ianuarie - iunie 2011 brandul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vândut în consumul casnic (retail în valoare), conform datelor GfK România.


În urmă cu 135 de ani a apărut brandul Ursus, în prezent pozBere infoALIMENT Magaziniționat pe segmentul premium. Istoria Ursus a fost strâns legată de istoria orașului Cluj până recent, când a fost dărâmată fabrica în care a fost produs brandul încă de la începuturi. Inițial, în 2010, aceasta a fost închisă de către proprietari, grupul sud-african SABMiller, iar ulterior dărâmată.


În 1892 apare rețeta berii Ciucaș, care în 2004 este integrată în portofoliul Ursus Breweries și care din aprilie 2005 este distribuită la nivel național. Ceva mai tinere sunt brandurile, Silva, Ciuc și Bucegi, care astăzi sunt în portofoliul Heineken România, cu afaceri de 265 mil. euro în 2012. În 1974 apărea Silva, produsă inițial în cantități mici, cu ingredienrte importate, fiind destinată exclusiv exportului. Abia în 1989 a ajuns să fie comercializată la nivel regional și apoi național.


În același an, la Miercurea Ciuc a început să fie produsă berea Ciuc, care până în 1989 a avut o distribuție regională limitată la județele Mureș, Bacău, Covasna și Harghita. Imediat după Revoluție, Ciuc ajunge să fie distribuită regional. Povestea berii Bucegi a început în 1980, atunci când Centrala Berii din România a decis să producă o bere națională care să le înlocuiască pe cele importate. În acea perioadă, berile cu distribuție locală erau cele care dominau piața, iar Bucegi a devenit unul dintre puținele branduri cu distribuție națională.


Chiar și după 1990 au continuat să apară branduri care s-au impus pe piața berii, unul dintre exemple fiind Bergenbier, lansat în 1994. În prezent, Bergenbier a ajuns în portofoliul canadienilor de la Molson Coors. (Mai multe, pe www.zf.ro)

Alte articole recomandate:

AON România va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”. La Expo-Conferință, AON România va fi reprezentată de domnul Mirce [...]
Ioan Șerbănescu:   La suprafața cerealelor există o microfloră foarte bogată, alcătuită din microflora epifită (de suprafață) ce se atașează la suprafața bobului în timpul formării, creșterii și maturizării acestuia și microflora provenită din sol și ajunsă pe bob prin intermediul factorilor naturali, în timpul recoltării, transportului și depozitării.   Monitorizarea activității microbiologice a cerealelor   Există și o microfloră de contaminare pri [...]
  Un nou software care analizează molecule alimentare va permite modalități rentabile pentru asigurarea calității produselor alimentare și pentru a preveni frauda alimentară, spun cercetatorii, informează Food Navigator. Utilizări potențiale includ determinarea maturării brânzei, dacă gelatina conține carne de porc sau dacă ouăle provin de la găini în aer liber sau au fost crescute în cuști. Membrul fondator al IPOS, Dr. Powles a declarat [...]
Proiectele de promovare a produselor agroalimentare în tările aflate sub asistentă financiară internatională sau care au un acord cu FMI si UE ar putea dispune de fonduri mai mari, dup ce Romania a solicitat  cresterea cofinantării UE, la aceste programe. De asemenea, tara noastra a insistat pentru mentinerea cotei de finantare a agentilor economici participanti la program la nivelul actual de 20%, a declarat luni, la Bruxelles, ministrul român agriculturii, Daniel Constantin, [...]
Industria alimentară se confruntă adesea cu probleme legate de colectarea și eliminarea apelor uzate. Grăsimile se depun în canalizări provocând înfundarea acestora. Separatoarele de grăsimi sunt de cele mai multe ori subdimensionate și necesită vidanjare frecventă. Stațiile de epurare, aferente unităților, efectuează o epurare de calitate inferioară. Toate acestea atrag costuri suplimentare necesare producției. Costurile suplimentare afer [...]
În urma declarațiilor domnului Claudiu Frânc, referitoare la situația dificilă a fermierilor din Maramureș, în relația cu FrieslandCampina, privind livrările de lapte-materie primă spre această companie, declarații apărute în Stirile Agricole și preluate de media specializată, domnul Cornel Caramizaru, Director de Vânzări al firmei, face următoarele precizări: ”In primul rand, am vrea sa subliniem ca informatiile privind [...]
După doi ani de la intrarea pe piața autohtonă, lanțul de restaurante Subway țintește statutul de cel mai mare lanț de restaurante din România. “Oamenii au început să fie mai atenți la modul cum este preparată mâncarea și care sunt beneficiile nutriționale ale ingredientelor folosite. Consumatorii sunt preocupați de un stil de viață sănătos care să preîntâmpine perioadele aglomerate de la locurile de muncă. Dacă ar fi să compar marile orașe, precum [...]
Președintele Traian Băsescu a afirmat luni că SRI a fost implicat în scandalul privind evaziunea la carne deoarece OPC, ANAF, și ANSVSA sunt instituții suprapolitizate. “Vedeți ce s-a întâmplat cu marele scandal cu evaziunea fiscală la carne de porc, mai anul trecut a fost cu carnea de pui. Eu vă pot spune că în 2011 am sesizat faptul că trebuie să încadrăm evaziunea fiscală la riscuri la siguranța națională. Nu numai că nu se [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN