Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Berea se numără printre puținele domenii în care brandurile românești și-au păstrat supremația, chiar dacă au ajuns în portofoliul unor giganți internaționali. Mărci precum Timișoreana sau Ursus, cu sute de ani vechime, sau Silva și Ciuc, ceva mai tinere, continuă să se găsească pe rafturile magazinelor și să-și dispute o industrie care se apropie de 2 mld. euro.


 


„Românii beau bere românească, este evident, dintr-o singură privire aruncată asupra cotelor de piață din industria berii. (...) Între trăsăturile specifice sectorului berii identificăm moștenirea și tradițiile locale ca fenomen pe care îl regăsim puternic și în România.


 


Iubitorii de bere sunt atașați de mărcile locale și chiar dacă încearcă și mărci internaționale, cei mai mulți dintre ei se regăsesc în valorile mărcilor românești“, spune Mihai Bârsan, vicepreședinte de marketing al Ursus Breweries. Ursus, companie cu o cifră de afaceri de 288 mil. euro anul trecut, are în portofoliu braduri precum Timișoreana, Ursus, Ciucaș, compania fiind cel mai mare jucător de pe piața berii în funcție de cifra de afaceri raportată în 2012, afirma Ziarul financiar.


 


Cea mai veche marcă din portofoliul Ursus și probabil cea mai veche bere din România este Timișoreana, a cărei istorie începe în 1718, când prințul Eugen de Savoia a ridicat prima fabrică de bere din România în Timișoara. Fierbătoria de bere, cum se numea la acea vreme, trebuia să suplinească lipsa de apă potabilă, dar și să ajungă la trupele austriece rămase după ce au eliberat cetatea Timișoarei de sub ocupație otomană.


 


În 2012 Timișoreana, bere poziționată pe segmentul mainstream, a fost cel mai vândut brand de bere din România, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață Canadean. Timișoreana sau „Timi“, după cum îi spun reprezentanții companiei, își menține poziția de lider de mai mulți ani, după cum arată studiile de piață existente la acea dată. Spre exemplu, în perioada ianuarie - iunie 2011 brandul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vândut în consumul casnic (retail în valoare), conform datelor GfK România.


În urmă cu 135 de ani a apărut brandul Ursus, în prezent pozBere infoALIMENT Magaziniționat pe segmentul premium. Istoria Ursus a fost strâns legată de istoria orașului Cluj până recent, când a fost dărâmată fabrica în care a fost produs brandul încă de la începuturi. Inițial, în 2010, aceasta a fost închisă de către proprietari, grupul sud-african SABMiller, iar ulterior dărâmată.


În 1892 apare rețeta berii Ciucaș, care în 2004 este integrată în portofoliul Ursus Breweries și care din aprilie 2005 este distribuită la nivel național. Ceva mai tinere sunt brandurile, Silva, Ciuc și Bucegi, care astăzi sunt în portofoliul Heineken România, cu afaceri de 265 mil. euro în 2012. În 1974 apărea Silva, produsă inițial în cantități mici, cu ingredienrte importate, fiind destinată exclusiv exportului. Abia în 1989 a ajuns să fie comercializată la nivel regional și apoi național.


În același an, la Miercurea Ciuc a început să fie produsă berea Ciuc, care până în 1989 a avut o distribuție regională limitată la județele Mureș, Bacău, Covasna și Harghita. Imediat după Revoluție, Ciuc ajunge să fie distribuită regional. Povestea berii Bucegi a început în 1980, atunci când Centrala Berii din România a decis să producă o bere națională care să le înlocuiască pe cele importate. În acea perioadă, berile cu distribuție locală erau cele care dominau piața, iar Bucegi a devenit unul dintre puținele branduri cu distribuție națională.


Chiar și după 1990 au continuat să apară branduri care s-au impus pe piața berii, unul dintre exemple fiind Bergenbier, lansat în 1994. În prezent, Bergenbier a ajuns în portofoliul canadienilor de la Molson Coors. (Mai multe, pe www.zf.ro)

Alte articole recomandate:

Retailerul belgian Mega Image, prezent pe piața locală cu trei formate de magazine, respectiv supermarketurile cu același nume, magazinele de proximitate Shop&Go și magazinul de produse congelate AB CoolFood, a primit o infuzie de capital de 25,2 milioane de euro din Olanda. Mihai Spulber, directorul financiar al Mega Image România, a declarat că banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea rețelei și a depozitul logistic. Belgienii au cel mai extins lanț de magazine din comerțul [...]
Parlamentul European a votat la începutul acestei veri în favoarea unui amendament la Directiva privind deșeurile și ambalajele, în privința sacilor de plastic. Scopul acestui amendament este acela de a reduce cantitatea de deșeuri din plastic, ținând cont că, în fiecare an, mai mult de 8 miliarde de pungi de plastic sfârșesc la gunoi, potrivit Packaging Europe.  Această alternativă, a sacilor de hârtie, [...]
Continuând seria inovațiilor, Bergenbier a pregătit în această vară noi surprize consumatorilor. Astfel, dozele și sticlele Bergenbier, vor avea ambalaje termosensibile, iar gama Bergenbier Fresh se îmbogățește cu un produs surprinzător pe piața mixurilor de bere din România – Bergenbier Fresh Soc. Pentru că berea savurată cu prietenii trebuie să fie o experiență plăcută de fiecare dată, ferită de dezamăgiri, pe toată perioad [...]
Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al companiei Delkor, este conceput special pentru tăierea și formarea cutiilor de carton destinate ambalării produselor lactate dar și a containerelor de culturi, informeaza DairyReporter. Prevăzut cu sistemul Shelf-ready Dirsplay Trays, echipamentul se adresează atât procesatorilor, cât și lanțurilor de magazine care execută operațiunea de ambalare în propriil [...]
Statul trebuie să se implice în activitatea de cercetare din România, iar o dorință a sectorului IT este ca profitul reinvestit în cercetare să fie scutit de impozit, a declarat recent, în cadrul unei conferințe de specialitate, Alexandru Tulai, președintele Consiliului Director Cluj IT Cluster, informeaza Agerpres. ‘Clujul este centrul național cel mai bine reprezentat ca exporturi de servicii IT din țară. Probabil că lipsa unei piețe interne structurate care să [...]
Autoritatea Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentară a prezentat recent într-o conferință de presă trei proiecte cofinanțate din Fondul Social European ”Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013”.  Primul proiect se referă la creșterea eficienței sistemelor de control oficiale în domeniul siguranței alimentare, în principal a siguranței produselor de origine non-animală. Scopul proiectului constă în elaborarea metodologiilor de lucru [...]
Conform ultimului raport emis de INSSE, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în mai comparativ cu luna mai 2015, a înregistrat o creștere cu 8,8%, și de de 5,9% serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, serie brută, a fost propulsată de creșterea pe segmentele mașini, echipamente și furnituri (+29,7%), al produselor agricole [...]
Air Liquide Romania va participa în calitate de Partener la EXPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, evenimant care se va desfășura în zilele de 3, 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov. Compania Air Liquide Romania își va prezenta cele mai noi produse și servicii din domeniul gazelor industriale în standul pe care îl va organiza în cadrul secțiunii Expo.   Amintim că Air Liquide Romania [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN