Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Berea se numără printre puținele domenii în care brandurile românești și-au păstrat supremația, chiar dacă au ajuns în portofoliul unor giganți internaționali. Mărci precum Timișoreana sau Ursus, cu sute de ani vechime, sau Silva și Ciuc, ceva mai tinere, continuă să se găsească pe rafturile magazinelor și să-și dispute o industrie care se apropie de 2 mld. euro.


 


„Românii beau bere românească, este evident, dintr-o singură privire aruncată asupra cotelor de piață din industria berii. (...) Între trăsăturile specifice sectorului berii identificăm moștenirea și tradițiile locale ca fenomen pe care îl regăsim puternic și în România.


 


Iubitorii de bere sunt atașați de mărcile locale și chiar dacă încearcă și mărci internaționale, cei mai mulți dintre ei se regăsesc în valorile mărcilor românești“, spune Mihai Bârsan, vicepreședinte de marketing al Ursus Breweries. Ursus, companie cu o cifră de afaceri de 288 mil. euro anul trecut, are în portofoliu braduri precum Timișoreana, Ursus, Ciucaș, compania fiind cel mai mare jucător de pe piața berii în funcție de cifra de afaceri raportată în 2012, afirma Ziarul financiar.


 


Cea mai veche marcă din portofoliul Ursus și probabil cea mai veche bere din România este Timișoreana, a cărei istorie începe în 1718, când prințul Eugen de Savoia a ridicat prima fabrică de bere din România în Timișoara. Fierbătoria de bere, cum se numea la acea vreme, trebuia să suplinească lipsa de apă potabilă, dar și să ajungă la trupele austriece rămase după ce au eliberat cetatea Timișoarei de sub ocupație otomană.


 


În 2012 Timișoreana, bere poziționată pe segmentul mainstream, a fost cel mai vândut brand de bere din România, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață Canadean. Timișoreana sau „Timi“, după cum îi spun reprezentanții companiei, își menține poziția de lider de mai mulți ani, după cum arată studiile de piață existente la acea dată. Spre exemplu, în perioada ianuarie - iunie 2011 brandul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vândut în consumul casnic (retail în valoare), conform datelor GfK România.


În urmă cu 135 de ani a apărut brandul Ursus, în prezent pozBere infoALIMENT Magaziniționat pe segmentul premium. Istoria Ursus a fost strâns legată de istoria orașului Cluj până recent, când a fost dărâmată fabrica în care a fost produs brandul încă de la începuturi. Inițial, în 2010, aceasta a fost închisă de către proprietari, grupul sud-african SABMiller, iar ulterior dărâmată.


În 1892 apare rețeta berii Ciucaș, care în 2004 este integrată în portofoliul Ursus Breweries și care din aprilie 2005 este distribuită la nivel național. Ceva mai tinere sunt brandurile, Silva, Ciuc și Bucegi, care astăzi sunt în portofoliul Heineken România, cu afaceri de 265 mil. euro în 2012. În 1974 apărea Silva, produsă inițial în cantități mici, cu ingredienrte importate, fiind destinată exclusiv exportului. Abia în 1989 a ajuns să fie comercializată la nivel regional și apoi național.


În același an, la Miercurea Ciuc a început să fie produsă berea Ciuc, care până în 1989 a avut o distribuție regională limitată la județele Mureș, Bacău, Covasna și Harghita. Imediat după Revoluție, Ciuc ajunge să fie distribuită regional. Povestea berii Bucegi a început în 1980, atunci când Centrala Berii din România a decis să producă o bere națională care să le înlocuiască pe cele importate. În acea perioadă, berile cu distribuție locală erau cele care dominau piața, iar Bucegi a devenit unul dintre puținele branduri cu distribuție națională.


Chiar și după 1990 au continuat să apară branduri care s-au impus pe piața berii, unul dintre exemple fiind Bergenbier, lansat în 1994. În prezent, Bergenbier a ajuns în portofoliul canadienilor de la Molson Coors. (Mai multe, pe www.zf.ro)

Alte articole recomandate:

Piața uleiului de măsline va sări în acest an de 200 mil. lei după un avans de 20% față de 2014 și un plus de 33% față de 2013. Acest segment are de altfel cel mai puternic avans de pe piața de uleiuri și grăsimi, singurul care mai crește fiind untul. La polul opus se află uleiul vegetal și margarina.   Deși avansează cu 20% an la an, segmentul uleiului de măsline reprezintă mai puțin de 10% în totalul pieței, românii fiind în continuare orientați către produsele [...]
Miercuri 28 octombrie 2015 are loc deschiderea oficială INDAGRA FOOD în cadrul centrului expozițional Romexpo. Pentru perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2015, organizatorii estimează un număr de peste 60 de mii de vizitatori specializați din peste 27 de țări.  La standurile celor peste 170 de companii românești și străine, vizitatorii vor avea ocazia să cunoască ultimele tendințe și apariții în ceea ce privește evoluția tehnologiilor din industria agro-alimentară [...]
Grecii de la Olympus Diary construiesc la Hălchiu – Brașov o centrală pe biogaz. Potrivit avizului obținut de la Electrica Transilvania Sud, puterea instalată a acesteia urmează să fie de 1,5 MW. Investiția medie într-o astfel de centrală este de trei milioane de euro pentru un MWh, ceea ce înseamnă că grecii ar urma să investească în jur de 4,5 milioane de euro pentru realizarea acestei centrale. Un proiect asemănător mai avea în Brașov compania Carmolimp, [...]
Ca de fiecare dată, standul companiei Valdo Invest a găzduit numeroase întâlniri de afaceri, în urma cărora vor rezulta, cu siguranță, noi contracte comerciale. Special pentru infoALIMENT Magazin, domnul Liviu Năstase, Director General al firmei, a declarat că, din păcate, segmentul afacerilor care vizează furnizarea de tehnologii de procesare a laptelui a stangat, din cauza dificultăților prin care trece această industrie. Însă, a adăugat acesta, [...]
Specialiștii spun că trebuie să fim foarte atenți la ce scrie pe etichetă în momentul în care cumpărăm ceva. Pentru că a început maratonul cumpărăturilor de Paște, specialiștii avertizează să fim cumpătați în momentul în care intrăm în magazine. Aceștia susțin că etichetele sunt înșelătoare, iar cumpărătorii pot cădea foarte ușor în plasa comercianților. Etichetele și reclamele sunt două elemente esențiale care îi atrag pe oameni. Fie că [...]
Doamna Viorica Dăncilă a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment central de cea mai mare vizibilitate, dedicat sectoarelor de carne și lapte ale României, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată [...]
O nouă campanie lansată în nord-vestul Angliei a vizat producătorii de băuturi dulci susținând că incapacitatea lor de a informa publicul cu privire la prejudiciile sănătății cauzează efecte negative asupra sănătății copiilor și a tinerilor adulți, informează Food Navigator. Campania Give Up Loving Pop (Gulp) creată de Food Active, încearcă să schimbe atitudinile consumatorilor față de achiziționarea băuturilor dulci.   În timp ce [...]
Președintele Traian Băsescu a cerut marți Parlamentului reexaminarea Legii privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan de către persoane fizice și de înființare a Autorității pentru Administrarea și Reglementarea Pieței Funciare. În legătură cu această situație, ministrul agriculturii a precizat: "Lucrăm la lege și sperăm să fie aprobată cât mai curând. Prevederile privind liberalizarea [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN