Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Berea se numără printre puținele domenii în care brandurile românești și-au păstrat supremația, chiar dacă au ajuns în portofoliul unor giganți internaționali. Mărci precum Timișoreana sau Ursus, cu sute de ani vechime, sau Silva și Ciuc, ceva mai tinere, continuă să se găsească pe rafturile magazinelor și să-și dispute o industrie care se apropie de 2 mld. euro.


 


„Românii beau bere românească, este evident, dintr-o singură privire aruncată asupra cotelor de piață din industria berii. (...) Între trăsăturile specifice sectorului berii identificăm moștenirea și tradițiile locale ca fenomen pe care îl regăsim puternic și în România.


 


Iubitorii de bere sunt atașați de mărcile locale și chiar dacă încearcă și mărci internaționale, cei mai mulți dintre ei se regăsesc în valorile mărcilor românești“, spune Mihai Bârsan, vicepreședinte de marketing al Ursus Breweries. Ursus, companie cu o cifră de afaceri de 288 mil. euro anul trecut, are în portofoliu braduri precum Timișoreana, Ursus, Ciucaș, compania fiind cel mai mare jucător de pe piața berii în funcție de cifra de afaceri raportată în 2012, afirma Ziarul financiar.


 


Cea mai veche marcă din portofoliul Ursus și probabil cea mai veche bere din România este Timișoreana, a cărei istorie începe în 1718, când prințul Eugen de Savoia a ridicat prima fabrică de bere din România în Timișoara. Fierbătoria de bere, cum se numea la acea vreme, trebuia să suplinească lipsa de apă potabilă, dar și să ajungă la trupele austriece rămase după ce au eliberat cetatea Timișoarei de sub ocupație otomană.


 


În 2012 Timișoreana, bere poziționată pe segmentul mainstream, a fost cel mai vândut brand de bere din România, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață Canadean. Timișoreana sau „Timi“, după cum îi spun reprezentanții companiei, își menține poziția de lider de mai mulți ani, după cum arată studiile de piață existente la acea dată. Spre exemplu, în perioada ianuarie - iunie 2011 brandul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vândut în consumul casnic (retail în valoare), conform datelor GfK România.


În urmă cu 135 de ani a apărut brandul Ursus, în prezent pozBere infoALIMENT Magaziniționat pe segmentul premium. Istoria Ursus a fost strâns legată de istoria orașului Cluj până recent, când a fost dărâmată fabrica în care a fost produs brandul încă de la începuturi. Inițial, în 2010, aceasta a fost închisă de către proprietari, grupul sud-african SABMiller, iar ulterior dărâmată.


În 1892 apare rețeta berii Ciucaș, care în 2004 este integrată în portofoliul Ursus Breweries și care din aprilie 2005 este distribuită la nivel național. Ceva mai tinere sunt brandurile, Silva, Ciuc și Bucegi, care astăzi sunt în portofoliul Heineken România, cu afaceri de 265 mil. euro în 2012. În 1974 apărea Silva, produsă inițial în cantități mici, cu ingredienrte importate, fiind destinată exclusiv exportului. Abia în 1989 a ajuns să fie comercializată la nivel regional și apoi național.


În același an, la Miercurea Ciuc a început să fie produsă berea Ciuc, care până în 1989 a avut o distribuție regională limitată la județele Mureș, Bacău, Covasna și Harghita. Imediat după Revoluție, Ciuc ajunge să fie distribuită regional. Povestea berii Bucegi a început în 1980, atunci când Centrala Berii din România a decis să producă o bere națională care să le înlocuiască pe cele importate. În acea perioadă, berile cu distribuție locală erau cele care dominau piața, iar Bucegi a devenit unul dintre puținele branduri cu distribuție națională.


Chiar și după 1990 au continuat să apară branduri care s-au impus pe piața berii, unul dintre exemple fiind Bergenbier, lansat în 1994. În prezent, Bergenbier a ajuns în portofoliul canadienilor de la Molson Coors. (Mai multe, pe www.zf.ro)

Alte articole recomandate:

Participarea companiei Lantec Industries la Indagra 2014 a fost pe cat de consistenta, pe atat de benefica, noutatea prezentata la unul dintre standurile organizate, fiind Extractorul de esente, recomandat pentru procesarea oricarei plante tehnice sau aromatice dar, cu un plus pentru fabricarea uleiului de nuca, dupa cum ne-a declarat domnul Valentin Oprea, Director General. Toto domnia sa a declarat pentru infoALIMENT Magazin ca firma pe care o conduce poate livra echipamente pentru [...]
Procedura de implementare a Programului ”Comert 2016” lansată în acest an, prevede că firmele mici și mijlocii din România, cu cel puțin 2 ani vechime, pot obține de la stat finanțări nerambursabile de până la 30.000 de euro. Schema de ajutor de minimis gestionată de Direcția Politici Antreprenoriale a Ministerului Economiei, urmărește să sprijine operatorii economici, societățile  și cooperativele, [...]
Marca CEFF Certified E-Friendly Food, care atesta ca produsele alimentare inscriptionate cu acest logo nu contin conservanti, indulcitori, coloranti artificiali sau glutamati cu potential periculos sau controversati a fost lansata si in Romania, informeaza Magazin Progresiv. Astfel, stampila CEFF de pe ambalajul produselor certifica faptul ca  nu contin niciun aditiv dintr-o lista de 70 de substante  grupate in conservanti, coloranti artificiali, indulcitori si glutamati, care fac [...]
  Cinci mențiunile de sănătate referitoare la glucoză aprobate de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) în 2012 au fost interzise oficial de către Comisia Europeană ca urmare a preocupărilor despre ce ar putea interpreta consumatorii în legătură cu consumul de zahăr, informează Food Navigator. Afirmațiile, toate depuse de către Dextro Energy, au fost refuzate în mod oficial de către Comisie recent, cu decizia prezentată î [...]
Comerțul cu carne de porc și produse produse din carne de porc provenite din România este permis în Elveția așa cum este permis pe întreg teritoriul Uniunii Europene, a anunțat, ieri, Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentară (ANSVSA). Potrivit instituției, țara noastra poate realiza schimburi comerciale cu carne de porc și trebuie să respectarea condițiilor stipulate în Decizia CE nr 764/2013, noteaza Agroazi. Instituția a mai anunțat că [...]
Horia Stoian: Programul de Reconversie Energetică stabilit la nivel național, în conformitate cu Programul European Energetic al Uniunii Europene, oferă Industriei alimentare românești posibilitatea de a eficientiza activitatea companiilor, de a diminua costurile de producție și, nu în ultimul rând, de a repartiza un capital sporit campaniilor de marketing și promovare a produselor. De asemenea, reconversia oferă companiilor un canal în plus prin care [...]
În cadrul programului primei zile a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, va fi organizat Workshop-ul cu titlul ”Industria lactatelor, sub imperativul investițiilor în tehnologie”.    Astfel, în intervalul orar 11-14, participanții vor avea ocazia să ia contact cu cele mai noi informații tehnice și [...]
Studiu GfK FutureBuy analizează criteriile care îi determină pe consumatorii din 23 de țări ale lumii să aleagă shoppingul online sau pe cel din magazine. Nuremberg, 8 iunie 2016 - În mod tradițional, principalele avantaje ale cumpărăturilor online sunt considerate prețul mai bun, economisirea timpului și varietatea în alegeri. Cumpărăturile din magazine, pe de altă parte, oferă o mai bună experiență față în față și posibilitatea [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN