Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

AGRICOLA creează alimente care contribuie la prevenția afecțiunilor oculare și chiar a cancerului


 


Avicola Lumina, Constanța, parte din Grupul de firme AGRICOLA, unul dintre cei mai importanți furnizori de ouă din România, este coordonatorul a două proiectede obținere a unor alimente inovatoare: primul presupune dezvoltarea unui ou îmbogățit pe cale naturală cu luteină, care va ajuta consumatorii să se lupte cu riscul de degenerescență maculară, afecțiune oculară ce reprezintă principala cauză a  pierderii vederii la adulți. Cel de-al doilea proiect dezvoltă unsortiment îmbogățit pe cale naturală cu antioxidanți, elemente care joacă un rol esențial în prevenirea  și tratamentul bolilor cardiovasculare, hipertensiunii arteriale, diabet, artrită, cancer.


 


Primul proiect – unul național – dezvoltat de Avicola Lumina alături de Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare pentru Biologie și Nutriție Animală IBNA Balotești, este câștigătorul Programului INOVARE a UEFISCDI – Ministerul Educației Naționale. Valoarea acestuia se ridică la aproximativ 800.000 EUR, din care 311.000 EUR sunt finanțați de la buget, iar restul de Avicola Lumina. Obiectivul acestuia constă în obținerea unui sortiment de ou îmbogățit în mod natural cu caretonoizi (luteină și zeaxantină), care ajută la prevenirea degenerescenței maculare, afecțiune oftalmologică ce reprezintă principala cauză a pierderii vederii la adulți.


Studii recente arată că degenerescența maculară afectează peste 5% dintre persoanele care depășesc 65 de ani. Noile sortimente de ouă conțin într-o proporție mai mare luteină și zeantină, compuși naturali prezenți în compoziția gălbenușului de ou, ce ajută la blocarea acțiunii negative a luminii asupra retinei și astfel, previn afecțiunile ochilor. Obținute prin procedee și tehnologii prietenoase față de animale, consumatori și mediu, ouăle vor avea o colorație a gălbenușului mai intensă, datorită proprietăților pigmentare ale celor două substanțe nutritive.


„La nivel internațional mai există un singur brevet referitor la ouă îmbunătățite pe cale naturală culuteină, obtinut în SUA, sursa de luteină fiind gălbenele. În proiectul nostru vom folosi resurse locale. Vom realiza astfel un circuit integrat al unor resurse vegetale valoroase ale căror proprietăți vor ajuta la prevenirea îmbolnăviriii oamenilor, dar și la bunăstarea găinilor”, a menționat Vasile Bunduc, director Avicola Lumina și coordonatorul proiectelor.


„Studiul de fezabilitate întocmit de Avicola Lumina a arătat ca există oportunitatea ca aceste noi sortimente de ouă să-și creeze propria piață/ nișă și chiar de a determina consumatorii să asocieze noul produs cu producătorul. Se știe că valoarea nutrițională a oului poate fi ușor influențată prin structura și compoziția rațiilor folosite în furajarea găinilor”, a arătat coordonatorul echipei de la IBNA care se ocupă de acest proiect, dr. Tatiana Panaite.


În România, consumul de ouă este de până la 260 ouă/an/cap de locuitor, mai mic decât în Uniunea Europeană, una dintre cauze fiind teama față de conținutul mare de colesterol – teorie demontată de studii recente.


Al doilea proiect de cercetare aplicată, derulat prin Programul Inovare pentru Cooperare internatională EUREKA-EUROSTARS, este coordonat de Avicola Lumina, parteneri fiind IBNA Balotești, dar și partenerii sârbi compania VINARIJA SIJACKI și INSTITUTE FOR FOOD TECHNOLOGY, respectiv partenerul sloven Jata-Emona-Emona Nutrition R&D Department din Ljubljana.


Valoarea proiectului totalizează 600.000 EUR. „Acesta a obținut un punctaj bun atât la evaluarea națională cât și la aceea internațională așa că a primit, pentru activitățile întreprinse de parteneriatul român, o finanțare de 43% de la bugetul de stat.


În cadrul acestui proiect se dezvoltă un nou sortiment de ou îmbogățit pe cale naturală cu acizi grasi polinesaturați, prin valorificarea subproduselor rezultate de la fabricarea vinului în calitate de antioxidanți naturali și prin adăugarea controlată a acestora în rețetele furajelor destinate găinilor ouătoare , a precizat coordonatorul echipei de la IBNA, dr. Margareta Olteanu.


 


Acizii grași polinesaturati omega 3 (PUFA omega-3) sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului uman și joacă un rol important în prevenirea și tratamentul bolilor cardiovasculare, hipertensiunii arteriale, diabetului, artritei, cancerului, etc. Oul obișnuit conține, în gălbenuș, acizi polinesaturați, dar nu într-o cantitate suficientă pentru a asigura necesarul zilnic, însă cu ajutorul unor rețete furajere care includ materii prime bogate în acizi PUFA omega-3, concentrația acestora în galbenușul de ou poate fi ridicată.


Inovația pusă în slujba nevoilor și obiceiurilor de consum ale clienților noștri a fost întodeauna în centrul preocupărilor AGRICOLA. În 2012, colegul meu de la Lumina lansa Ouăle Fericite, marcate cu cifra 1, provenind de la găini crescute în sistem free range, sistem care permite găinilor să iasă libere afară, în timpul zilei, fiecare pasăre beneficiind, potrivit reglementărilor europene în vigoare, de 4 metri pătrați spațiu exterior. În cazul de față, la sfârșitul anului 2015, respectiv în vara anului 2016 vom lansa alte două alimente inovatoare, 100% naturale și care contribuie direct la prevenirea unor probleme de sănătate publică. Noile sortimente de ouă intră în categoria alimentelor funcționale despre care se vorbește mult în ultima vreme, fiind produse naturale cu proprietăți nutritive foarte importante”, a declarat Grigore Horoi, Președinte Grupul de firme AGRICOLA.

Alte articole recomandate:

Marian Radu împreună cu soția sa Claudia și cu alți patru prieteni - Valentin Marcu, Mihaela Cristea, Gabriel Desculțu și Radu Desculțu - au investit circa 60.000 de euro pentru dezvoltarea unei afaceri în agricultura bio sub brandul Tomatina. Ei au mizat exclusiv pe distribuția și comercializarea legumelor în mediul online - magazin online, aplicație mobilă și magazin pe Facebook, datorită costurilor mai mici decât în cazul unui magazin tradițional și reducer [...]
Povestea celor două familii de tineri care au lăsat viața de la oraș pentru a se dedica unei ferme  din apropierea Capitalei a reușit să mai adune un succes. Pe pagina de Facebook a deja brandului ”Coșul de legume”, deținătorii micii afaceri din agribusiness au anunțat că au devenit furnizori pentru producătorul de gustări sănătoase – FruFru. Acesta din urmă are mai multe puncte de vânzare în Capitală, iar produsele sale [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]
Alexandru Peligrad:   Dacă vorbim de exporturile de sucuri ale României, vorbim în special de exportul de suc de mere, în condițiile în care, în 2011 spre exemplu, acesta a avut o pondere valorică de circa 91% în totalul exporturilor de sucuri ale României, cu o valoare de 10,7 milioane de euro, dintr-un total al exporturilor de sucuri de fructe și legume de 11,8 milioane de euro.   Pe trend ascendent   Deși [...]
Doi prieteni, în vârstă de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-și propriile resurse financiare, dar și un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroșanu și Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producție, informează Agrointel. Mai întâi, au identificat o nișă pe piață și apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hală părăsită din fosta fabrică de conserve de la [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
„Achiziționăm lapte bio numai din cele 18 ferme selecționate, din România. Suntem însă în discuții și sunt oameni care vor să ni se alăture. Totul depinde însă de cum va evolua volumul de vânzări și de acceptarea noului iaurt bio de către consumator. (…) Așteptăm o creștere de volum, una de aproximativ 10 la sută pe an. Nu este mult, dar nu este nici puțin. Măcar este ceva. Sigur este un trend”, a declarat [...]
Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN