Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Agerpres) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va analiza propunerile de programe depuse de organizațiile profesionale și interprofesionale reprezentative interesate de promovarea produselor agroalimentare pe piața Uniunii Europene și în țări terțe, iar până pe data de 15 iunie 2014, acestea vor fi transmise Comisiei Europene pentru evaluare și selecție în vederea cofinanțării


Potrivit informațiilor publicate pe site-ul MADR, organizațiile profesionale și interprofesionale interesate trebuiau să transmită Ministerului Agriculturii propunerile de programe până la data 15 aprilie 2014, iar programele preselectate la nivel național vor fi înaintate Comisiei Europene până la data de 15 iunie 2014 spre evaluare și selecție finală. Comisia va anunța lista cu programele reținute pentru finanțare până cel târziu la 15 noiembrie 2014.


Pentru aceste programe de informare și promovare a produselor agricole, contribuția UE nu va depăși 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizațiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finanțarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. Produsele eligibile pentru promovarea în țări terțe sunt carnea de vită sau de porc proaspătă sau refrigerată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, produse lactate, carne de oaie și alte produse agricole.


Promovarea în țări terțe se poate face în zone geografice precum America de Nord, America Latină, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat și Mijlociu și Africa, respectiv în 24 de țări terțe. Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puțin un an și de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu APIA și organizația a cărui program a fost selectat de UE. Programul se împarte în etape de 12 luni.


Conform regulamentului european, pentru piața internă a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun în evidență avantajele produselor comunitare, în special în ceea ce privește calitatea, valoarea nutrițională, precum și siguranța și reprezentativitatea producției agricole și alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunăstarea animalelor și protecția mediului.


Pentru țările terțe sunt eligibile acțiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masă, participarea la manifestări, târguri și expoziții de importanță internațională, în special prin intermediul standurilor destinate valorizării imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piețe, necesare pentru extinderea piețelor de desfacere și misiuni comerciale la nivel înalt.


Datele MADR precizează că în termen de 90 de zile calendaristice de la data notificării deciziei Comisiei Europene, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) încheie contract cu organizația profesională sau interprofesională al cărei program a fost selectat.

Alte articole recomandate:

Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente, produse de îngrijire personală și îngrijire a locuinței din lume, va transforma mâncarea expirată în energie verde. Procesarea se face la fabrica de biogaz din Prahova a grupului Genesis Biopartner. Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente la nivel mondial, va livra deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani [...]
Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]
35 de companii producătoare și distribuitoare au expus în cadrul Târgului de Vinuri, Băuturi Alcoolice și Non-Alcoolice–EXPO DRINK & WINE 2015, organizat și găzduit de Romexpo, în perioada 28 octombrie-1 noiembrie. La ediția de majorat, cea de-a 18-a, la standurile Expo Drink & Wine au fost prezenți: producători tradiționali de vinuri, băuturi alcoolice și non-alcoolice, distribuitori din domeniu, producători de echipamente folosite în procesul [...]
Sika este lider global de piață pentru diverse tehnologii - impermeabilizări, sigilări, lipiri, reparații, consolidări și protecții pentru construcții și structuri inginerești.În cadrul companiilor subsidiare Sika își desfășoară activitatea peste 9200 de specialiști, care acordă un sprijin solid pentru asigurarea succesului partenerilor noștri - furnizori și clienți Pentru mai multe detalii click aici    
Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV) anunță o nouă ediție a Concursului Internațional de Vinuri București (IWCB), ce se va desfășura în perioada 25-28 mai la București. www.iwcb.ro IWCB se desfășoară sub înaltul patronaj al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV). http://oiv.int/en/agenda După o atentă monitorizare, începând cu anul 2016, IWCB a fost acceptat în „superliga” Fedetației Marilor Concursu [...]
O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel. O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a [...]
Ferma de păsări situată în comuna Bucovăț, din județul Dolj, a fost scoasă la vânzare prin lichidator la un preț total de 1,2 mil. euro, cu 30% reducere față de prețul inițial. Compania Felvio Prod este cea mai mare firmă de distribuție a cărnii de pui din Craiova. Activele scoase la vânzare sunt sediul (155.000 de euro), hale pentru pui (550.000 de euro) și abator (657.945 de euro). Ferma de păsări este situată în comuna Bucovăț. Felvio Prod a intrat î [...]
Reprezentanții marilor retaileri din România sunt interesați să comercializeze fructe proaspete din Republica Moldova prin rețele proprii, iar în perioada următoare vor avea loc discuții între fiecare hypermaket și producătorii moldoveni în vederea dezvoltării unui parteneriat în acest sens. Secretarul de stat din Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, a menționat joi, susținerea pe care o acordă autoritățile din România producătorilor agricoli din [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN