Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Agerpres) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va analiza propunerile de programe depuse de organizațiile profesionale și interprofesionale reprezentative interesate de promovarea produselor agroalimentare pe piața Uniunii Europene și în țări terțe, iar până pe data de 15 iunie 2014, acestea vor fi transmise Comisiei Europene pentru evaluare și selecție în vederea cofinanțării


Potrivit informațiilor publicate pe site-ul MADR, organizațiile profesionale și interprofesionale interesate trebuiau să transmită Ministerului Agriculturii propunerile de programe până la data 15 aprilie 2014, iar programele preselectate la nivel național vor fi înaintate Comisiei Europene până la data de 15 iunie 2014 spre evaluare și selecție finală. Comisia va anunța lista cu programele reținute pentru finanțare până cel târziu la 15 noiembrie 2014.


Pentru aceste programe de informare și promovare a produselor agricole, contribuția UE nu va depăși 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizațiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finanțarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. Produsele eligibile pentru promovarea în țări terțe sunt carnea de vită sau de porc proaspătă sau refrigerată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, produse lactate, carne de oaie și alte produse agricole.


Promovarea în țări terțe se poate face în zone geografice precum America de Nord, America Latină, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat și Mijlociu și Africa, respectiv în 24 de țări terțe. Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puțin un an și de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu APIA și organizația a cărui program a fost selectat de UE. Programul se împarte în etape de 12 luni.


Conform regulamentului european, pentru piața internă a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun în evidență avantajele produselor comunitare, în special în ceea ce privește calitatea, valoarea nutrițională, precum și siguranța și reprezentativitatea producției agricole și alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunăstarea animalelor și protecția mediului.


Pentru țările terțe sunt eligibile acțiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masă, participarea la manifestări, târguri și expoziții de importanță internațională, în special prin intermediul standurilor destinate valorizării imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piețe, necesare pentru extinderea piețelor de desfacere și misiuni comerciale la nivel înalt.


Datele MADR precizează că în termen de 90 de zile calendaristice de la data notificării deciziei Comisiei Europene, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) încheie contract cu organizația profesională sau interprofesională al cărei program a fost selectat.

Alte articole recomandate:

Peter Mueller, care a condus businessul Mondelez România în perioada 2005-2008, a fost numit în funcția de director general al Heidi Chocolate. Acesta îl înlocuiește în funcție pe italianul Franco del Fabbro, care a condus operațiunile producătorului de ciocolată în ultimii trei ani. Peter Mueller are o experiență de 16 ani în cadrul Mondelez, ocupând mai multe funcții de-a lungul timpului, inclusiv cea [...]
Producatorii romani au acum un nou instrument de lucru pentru gasirea unor clienti noi la export: site-ul www.manufacturo.com, prima platforma online care conecteaza cumparatorii din intreaga lume cu producatorii din Romania. Platformawww.manufacturo.com, dezvoltata de catre compania Manufacturo Media, se adreseaza companiilor romanesti care desfasoara o activitate de productie in sistem industrial sau manufacturier, in orice domeniu de activitate, si este menita sa le sprijine in gasirea [...]
Producătorul austriac de zahăr Agrana, o divizie a grupului german Suedzucker, a anunțat miercuri că a ajuns la un acord cu firma românescă Lemarco S.A. pentru a prelua fabricile sale de zahăr de la Urziceni și Liești, prețul tranzacției nefiind însă dat publicității, informează un comunicat de presă, remis de Agerpres.   „Intenția Agrana nu este doar să crească producția de sfeclă de zahăr ci și activitățile de rafinare și în consecință să-și consolideze prezența [...]
O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel. O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a [...]
Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente, produse de îngrijire personală și îngrijire a locuinței din lume, va transforma mâncarea expirată în energie verde. Procesarea se face la fabrica de biogaz din Prahova a grupului Genesis Biopartner. Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente la nivel mondial, va livra deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani [...]
După șase ani în care a lucrat la compania de consultanță imobiliară Colliers International, Marius Ștefănescu a pus bazele unei companii în domeniul reciclării și colectării deșeurilor, împreună cu doi prieteni. Astăzi, după doi ani de activitate, acționarul Green Environment spune că firma este lider pe piața colectării de ulei alimentar uzat și lucrează cu cele mai mari lanțuri de restaurante fast-food din România.„Ne-am gândit să începem o afacere [...]
Sika este lider global de piață pentru diverse tehnologii - impermeabilizări, sigilări, lipiri, reparații, consolidări și protecții pentru construcții și structuri inginerești.În cadrul companiilor subsidiare Sika își desfășoară activitatea peste 9200 de specialiști, care acordă un sprijin solid pentru asigurarea succesului partenerilor noștri - furnizori și clienți Pentru mai multe detalii click aici    
După ce părinții îi alintau în copilărie, aducându-le acasă delicioasa ciocolată ce se producea la fabrica de lapte praf din Remetea, județul Harghita, un cuplu a dorit să reînvie gustul unic și au fondat în 2000 o fabrică de ciocolată de casă. Astăzi, cifra de afaceri a societății lor ”sare” de 1,5 milioane de euro pe an. ”E ușor de ghicit faptul că numele mărcii produselor vine de la prenumele nostru End – Ibo [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN