Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Vinul produs în condiții casnice este, cu mici excepții, un anti-argument pentru cultura vinicolă din Republica Moldova. De această părere este managerul Companiei Bostavan Wineries, Victor Bostan.


Acesta a realizat o amplă analiză în care prezintă în cifre situația paradoxală  despre cultura de consum a vinului în Republica Moldova, transmite UNIMEDIA cu referire la Agora.


„Acru, astringent, cu alcoolul deplasat, „maturat” în butoaie putrezite după multele recolte de Isabella, vinul de casă e de cele mai dese ori o insultă față de vinificație. E bun pentru a te răcori, servit rece dintr-un PET Gura Căinarului, după o zi de prășit, dar nicidecum o alegere inspirată pentru a acompania o cină sau a impresiona un oaspete (mai ales străin). Iarăși, sunt excepții (cu toții avem bunelul, moșul sau vecinul din Călărași, Orhei sau Cahul care face un vin de casă legendar), dar în 95% din cazuri – e jale. Sună elitist, snob, anti-mioritic, dar e crudul adevăr”, a scris Bostan pe pagina electronica a companiei.


Cu toate acestea, antreprenorul spune că nu vinul de casă este cel ce subminează cultura vinicolă în Moldova. „Adevărul trist este că acasă, în Moldova, cultura vinului se reduce la un segment preponderent chișinăuian, progresiv, elitist și … aproape inexistent. Realitatea e că Moldova, țara vinului, este de fapt … țara berii și a vodcăi”, a mai adăugat Bostan.


Potrivit datelor statistice, în Moldova, pentru fiecare sticlă de vin sau șampanie consumată, se vând alte patru sticle de vodcă și 30 de sticle de bere.(Mai multe, pe www.unimedia.info

Alte articole recomandate:

Legumele s-au scumpit luna trecută cu 5,25%, iar ouăle cu 7,52 în luna octombrie comparativ cu perioada similară din anul 2013. Per total, prețurile de consum au crescut cu 0,2% comparativ cu septembrie 2014, potrivit raportului Institutului Național de Statistică (INS).  În ceea ce privește categoriile de produse, cele mai mari scumpiri s-au înregistrat la cartofi cu 3,25%, fructe proaspete cu 2,83% și miere de albine cu 1,36%. Indicele prețurilor de consum (IPC) [...]
(Comunicat) Seria controalelor în unitățile amplasate în cele 7 zone de interes turistic – Năvodari, Mamaia Nord, Mamaia Centru, Mamaia Sud, Eforie, Costinești și Mangalia – a continuat și în acest sfârșit de săptămână, 04.08 – 06.08.2017. Astfel, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor care activează în cadrul Comandamentului Sezon Estival 2017, au verificat 87 de unități. În urma controalelor efectuate, [...]
Utilizând tehnologii avansate, producătorul de ambalaje rigide Ardagh a reușit să producă sticle de 330 mililitri, destinate îmbutelierii tradiționalei băuturi carbonatate Coca – Cola, reducând greutatea acestora până la 190 de grame, informează Agrointel. Noul ambalaj va fi disponibil și pentru îmbutelierea în sticle pentru alte două băuturi produse de Coca-Cola: Sprite și Fanta. Tehnologia avansată de proiectare și intervențiile atente pe durata [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]
Telemeaua de Ibănești este al doilea produs românesc care a obținut certificare în Uniunea Europeană, după magiunul de Topoloveni. Producătorul care a reușit să pună brânza autohtonă pe masa europenilor spune că elaborarea documentației a durat un an și jumătate și că singurul lucru care l-a costat au fost analizele de laborator ale produsului, obligatorii a fi atașate dosarului pentru Bruxelles. Situată pe valea Gurghiului din județul [...]
Statele membre UE vor fi obligate sa reduca utilizarea pungilor de plastic cu cel putin 80%. Potrivit unui proiect legislativ adoptat  de Parlamentul European, scaderea utilizarii plasticului la cel mult 20% din totalul volumului de ambalaje trebuie sa aiba loc pana in 2019. Actul normativ prevede ca statele membre pot aplica in acest scop taxarea pungilor sau pur si simplu interzicerea oferirii acestora gratis, cu exceptia celor foarte usoare, utilizate pentru a impacheta carnea cruda, [...]
Eco-Rom Ambalaje, compania detinatoare a licentei “Punctul Verde” in Romania si cea mai importanta organizatie de preluare de la agentii economici a obligatiei de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje, a lansat, sub patronajul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, cea de-a doua editie a competitiei ”Orasul Reciclarii”, adresata primariilor de municipiu. „Batalia” reciclarii are loc in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014, ia [...]
Ermatec este o companie specializata in tehnologia de portionare  si feliere cu ultrasunete si poate oferi cele mau bune sotutii de taiere cu greutate fixa sau variabila pentru branza, carne sau produse de panificatie. Compania a lansat de curand ultimul model de echipament, ERMA 30C Caracteristice tehnice ERMA 30C: -realizat din otel inoxidabil AISI 304 -picioare ajustabile pentru planeiateta masinii -parte electrice si penumatica sunt protejate inpotriva patrunderii apei -partea de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN