Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

La ferma fraților Cățean se produc brânzeturi după aceeași rețetă pe care au folosit-o și strămoșii lor. Brânza de burduf din Țara Bârsei-Brașov este atestată documentar încă din 1412.


”Procesăm laptele de oaie împreună cu o parte din laptele de vacă, la fel cum faceau și înaintașii noștri. Producem astfel 9 tipuri de brânză (brânză de burduf ambalata in coaja de brad, piele de oaie sau bășică de porc), telemea de oaie, proaspată sau maturată 6 luni, caș afumat din lapte de vacă, urdă dulce, caș proaspăt de oaie, cașcaval de oaie maturat. Pentru a obține aceste brânzeturi folosim doar lapte crud (nepasteurizat) din ferma noastră, cheag, sare și uneltele traditionale din lemn. De asemenea, facem și produse din carne de oaie: Pastramă afumată, cârnați afumați sau sloi de oaie. Avem rase de oi foarte vechi, țurcană și țigaie, iar creșterea tehnologizată nu este posibilă, de aceea mulsul și tunsul se fac manual”, a declarat George Cățean, co-proprietarul fermei.


Ferma fraților Cățean, Silviu (28 de ani-medic veterinar), George (26 de ani-economist) și Ionuț (23 de ani-cascador) a fost vizitată recent de mai mulți jurnaliști străini care l-au avut “ghid” chiar pe comisarul pentru agricultură, Dacian Cioloș.


Cu o tradiție de aproape 300 de ani în creșterea oilor, cei trei frați, cu origini din două neamuri mari de ciobani din Țara Bârsei, au pus bazele la Rotbav, județul Brașov, unei afaceri ce a devenit, în scurt timp, nu numai profitabilă, ci și exemplu pentru investitorii în creșterea animalelor. (Mai multe, pe www.agrointel.ro; Foto: Agrinet)

Alte articole recomandate:

Nivelul autoconsumului in Romania este destul de ridicat in conditiile in care 2 din 3 romani declara ca obisnuiesc sa foloseasca produse din alte surse decat retail. Potrivit datelor GfK, nu mai putin de 64% dintre gospodariile din Romania folosesc alimente proaspete din productie proprie. Volumic, nivelul autoconsumului variaza destul de mult in functie de categorie, putand ajunge chiar si la 40% in unele segmente. Moldova, Oltenia si Dobrogea sunt in topul regiunilor cu cel mai mare [...]
Familia Oprea a investit 15.000 de euro intr-un concept altfel. Atmosfera prietenoasa din bacanie a atras, in ultimii doi ani, clienti variati, de la pensionari la manageri, care apreciaza produsele facute din ingrediente naturale, de calitate, si care tin la sanatatea lor, informeaza Revista Piata. “La noi nu se gasesc inlocuitori de mancare si bautura, ci produse naturale, autentice, al caror gust poate nici nu este cunoscut de multe persoane. Intrucat ne pasa de sanatatea noastra si [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
Madalina Nicoleta Stancu, 36 de ani, a infiintat in urma cu doi ani o plantatie de pruni, care ocupa o suprafata de sase hectare in comuna Leleasca, din judetul Olt, care, pe vremuri, era cel mai important exportator de prune din Europa. Investitia initiala s-a ridicat la 100.000 de lei, suma pe care pentru moment nu a recuperat-o in conditiile in care anul trecut a fost unul ploios. Productia de prune difera de la an la an, de exemplu anul trecut a fost un an ploios, fapt ce a determinat [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]
O ocupație cu tradiție pe plan local, apicultura a început să se dezvolte în ultimii ani, numărul celor care pornesc o afacere în această zonă, fiind în creștere. Este o afacere care nu necesită o investiție substanțială, iar banii pot fi recuperați în aproximativ doi ani, a explicat Ioan Fetea, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACAR).   În prezent, numărul apicultorilor din [...]
Guvernul a redactat materialele către Comisia Europeană (CE) pentru a primi acordul să elimine acciza la palinca produsă de către persoanele fizice, susține premierul Victor Ponta, arătând că a mai fost făcută o astfel de cerere, dar nu a fost făcută "bine", informează Mediafax. "La persoanele fizice, am dat drumul la materiale, să ne lase și Comisia Europeană să nu mai accizăm. Trebuie să știm să facem cererea către Comisia Europeană, pentru că noi am mai făcut o dată și nu am făcut-o [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN