Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Afacerea familiei Popa a demarat la sfârșitul anului 2009, printr-un proiect pe fonduri europene. Valoarea eligibilă a proiectului de dezvoltare a fermei s-a ridicat la 427.000 de euro – jumătate din sumă a reprezentat finanțare europeană, iar cealaltă jumătate – cofinanțare asigurată de cei doi antreprenori.  Livada, pe care inginerul Constantin Popa a dezvoltat-o în localitatea natală Sultana, se întinde acum pe aproximativ patru hectare și are mii de pomi fructiferi: 6.000 de peri, 1.200 de nectarini, 1.200 de cireși, 800 de pruni, dar și 240 de caiși pentru care au fost obținut certificate ecologice.


„De patru ani investim pentru a crea o adevărată livadă cu fructe ecologice, iar prima recoltă am avut-o deja anul trecut. Am constuit și o făbricuță pentru gemuri și dulcețuri tradiționale, cu rețete ca pe vremea bunicii. Abia așteptăm să intrăm în producție la toamnă“, spune Adina Popa, fiica inginerului.


Alte investiții de 12.000 de euro, care nu au fost incluse în proiectul european, au fost realizate în amenajarea terasei cu grătar și cuptor, dar și a bucătăriei. Iar planul de investiții un se oprește aici. „Avem în plan cumpărarea unei mașini de dozat și capăciuit pentru borcane. Aceste investiții sunt prevăzute în afara proiectului inițial prin care am început înființarea livezii“, a explicat Constantin Popa.


Ca să facă față concurenței acerbe și oricăror provocări, Constantin Popa lucrează în livadă din primăvară și până în luna noiembrie. „Este imposibil să realizezi un lucru de bună calitate dacă nu i te dedici în totalitate. Fac naveta zilnic între București, acolo unde locuim, și Sultana. Pomicultura nu se face stând în fața televizorului“, explică inginerul care a ales să se dedice agriculturii. Costurile de întreținere a livezii se ridică la aproximativ 7.000 de euro pe an, în condițiile în care se folosesc produse ecologice pentru stropirea pomilor, dar se fac și multe lucrări manuale (tăiat, săpat) pentru ca fructele să fie cat mai naturale. „În această sumă intră și costurile de irigare, acestea fiind destule de scăzute deoarece avem puț forat“, precizează investitorul.



Pentru a fructifica la maxim potențialul zonei în care au dezvoltat livada, familia Popa vrea să promoveze și conceptual „Culege singur“, foarte apreciat în străinătate. „Ne-am gândit că e mai bine ca omul să vină și să-și culeagă singur fructele pe care le dorește, decât să le cumpere din hipermarket“, spune încrezătoare Adina Popa. Mai multe, pe www.adevarul.ro

Alte articole recomandate:

(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]
Familia Oprea a investit 15.000 de euro intr-un concept altfel. Atmosfera prietenoasa din bacanie a atras, in ultimii doi ani, clienti variati, de la pensionari la manageri, care apreciaza produsele facute din ingrediente naturale, de calitate, si care tin la sanatatea lor, informeaza Revista Piata. “La noi nu se gasesc inlocuitori de mancare si bautura, ci produse naturale, autentice, al caror gust poate nici nu este cunoscut de multe persoane. Intrucat ne pasa de sanatatea noastra si [...]
Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania  (LAPAR), Laurentiu Baciu, avertizeaza asupra unor eventuale tepe pe care si le pot lua consumatorii din Romania, cand aleg produse de tipul „eco”. Tendinta momentului este de a se consuma preponderent sau chiar exclusiv alimente „eco”, dar Baciu suspecteaza ca unii comercianti isi insala clientii.   „Am vazut cum pe unele magazine din Bucuresti scrie «Paine eco din grau» [...]
Nivelul autoconsumului in Romania este destul de ridicat in conditiile in care 2 din 3 romani declara ca obisnuiesc sa foloseasca produse din alte surse decat retail. Potrivit datelor GfK, nu mai putin de 64% dintre gospodariile din Romania folosesc alimente proaspete din productie proprie. Volumic, nivelul autoconsumului variaza destul de mult in functie de categorie, putand ajunge chiar si la 40% in unele segmente. Moldova, Oltenia si Dobrogea sunt in topul regiunilor cu cel mai mare [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN