Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Afacerea familiei Popa a demarat la sfârșitul anului 2009, printr-un proiect pe fonduri europene. Valoarea eligibilă a proiectului de dezvoltare a fermei s-a ridicat la 427.000 de euro – jumătate din sumă a reprezentat finanțare europeană, iar cealaltă jumătate – cofinanțare asigurată de cei doi antreprenori.  Livada, pe care inginerul Constantin Popa a dezvoltat-o în localitatea natală Sultana, se întinde acum pe aproximativ patru hectare și are mii de pomi fructiferi: 6.000 de peri, 1.200 de nectarini, 1.200 de cireși, 800 de pruni, dar și 240 de caiși pentru care au fost obținut certificate ecologice.


„De patru ani investim pentru a crea o adevărată livadă cu fructe ecologice, iar prima recoltă am avut-o deja anul trecut. Am constuit și o făbricuță pentru gemuri și dulcețuri tradiționale, cu rețete ca pe vremea bunicii. Abia așteptăm să intrăm în producție la toamnă“, spune Adina Popa, fiica inginerului.


Alte investiții de 12.000 de euro, care nu au fost incluse în proiectul european, au fost realizate în amenajarea terasei cu grătar și cuptor, dar și a bucătăriei. Iar planul de investiții un se oprește aici. „Avem în plan cumpărarea unei mașini de dozat și capăciuit pentru borcane. Aceste investiții sunt prevăzute în afara proiectului inițial prin care am început înființarea livezii“, a explicat Constantin Popa.


Ca să facă față concurenței acerbe și oricăror provocări, Constantin Popa lucrează în livadă din primăvară și până în luna noiembrie. „Este imposibil să realizezi un lucru de bună calitate dacă nu i te dedici în totalitate. Fac naveta zilnic între București, acolo unde locuim, și Sultana. Pomicultura nu se face stând în fața televizorului“, explică inginerul care a ales să se dedice agriculturii. Costurile de întreținere a livezii se ridică la aproximativ 7.000 de euro pe an, în condițiile în care se folosesc produse ecologice pentru stropirea pomilor, dar se fac și multe lucrări manuale (tăiat, săpat) pentru ca fructele să fie cat mai naturale. „În această sumă intră și costurile de irigare, acestea fiind destule de scăzute deoarece avem puț forat“, precizează investitorul.



Pentru a fructifica la maxim potențialul zonei în care au dezvoltat livada, familia Popa vrea să promoveze și conceptual „Culege singur“, foarte apreciat în străinătate. „Ne-am gândit că e mai bine ca omul să vină și să-și culeagă singur fructele pe care le dorește, decât să le cumpere din hipermarket“, spune încrezătoare Adina Popa. Mai multe, pe www.adevarul.ro

Alte articole recomandate:

Timișoreanul Ciprian Lopată (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit să înceapă o afacere nouă, care pe care să o extindă frumos și să o transforme într-un brand internațional. Așa s-a născut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultură, [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
Oamenii sacrifică în prezent, aproximativ 1600 mamifere și păsări în fiecare secundă, plus milioane de pești, crustacee și moluște. În acest timp, culturile agricole necesare hranei populației acoperă doar 4% din suprafața utilizabilă a pământului, adică a terenului care nu este acoperit de gheață sau care nu este decât rocă goală. Populația planetei a ajuns la 7 miliarde de suflete, iar până în 2060, aceasta va [...]
Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
 Premierul Victor Ponta consideră că marea problemă în sectorul de legume și fructe din România este de a proteja producătorii fiscalizați, în condițiile în care din afara UE vin cantități semnificative de astfel de produse cu evaziune fiscală. În plus, premierul consideră că agricultura tradițională și produsele bio trebuie susținute pentru că pot reprezenta un brand de țară.           'Problema noastră este de [...]
(Agerpres) Asociația Operatorilor din Agricultura Ecologică – Bio-România propune autorităților implementarea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) denumită sugestiv “verde” pentru produsele agroalimentare românești, prin care se dorește ca nivelul cotei să fie direct proporțional cu gradul de poluare asupra mediului. “Dorim ca România să preia inițiativa implementării proiectului ‘TVA Verde’ în domen [...]
Comisia Europeană a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole în care a fost inclus si magiunul din prune Topoloveni.La sfârsitul săptămânii trecute a avut loc si licitatia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program. Astfel, magiunul de prune Topoloveni va fi promovat în Dubai si America de Nord în parteneriat cu Asociatia Krokos Kozanis (producătorii de sofran) si Kourellas (producătorii de brânză traditională grecească), [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN