Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Agricultorii din fostele bazine legumicole plătesc tribut lipsei de susținere a statului pentru producțiile obținute și condițiilor meteorologice nefavorabile, capriciile vremii dijmuindu-le serios recoltele. Cel mai mult au avut de pierdut cultivatorii de roșii din cîmp, pagubele culturilor neprotejate avînd efect direct asupra procesatorilor. Astfel, după frigul din ultima perioadă, producătorii buzoieni de conserve au ajuns în situația de a nu găsi pe piața locală materia primă pentru procesul de fabricație, liniile de producție fiind închise pentru mai multe zile.


Ce ironie a sorții! Trăim într-unul dintre județele cu o bogată tradiție în legumicultură și, totuși, pe mesele noastre ajung legumele altora: ale bulgarilor, italienilor, turcilor sau grecilor care au știut să își susțină producătorii și să transforme munca lor într-o afacere. La noi, legumicultorii stau cu marfa la poartă în așteptarea samsarilor, iar producătorii de conserve au ajuns să facă importuri ca să își asigure materia primă pentru bulion, zacuscă sau alte conserve de legume, informează SansaNews. 

Aprovizionarea din alte state, reflectată inclusiv în prețul de raft 

În cazul producției de conserve, cei mai mulți procesatori au început să importe materia primă, așa că bulionul cumpărat iarna de gospodine ajunge să fie făcut cu roșii aduse din Bulgaria sau din alte țări. Reprezentanții unuia dintre producătorii tradiționali de conserve din Buzău, SC Legume Fructe SA, susțin că, din păcate, anul acesta materia primă a fost obținută, în mod predominant, din importuri.


Chiar dacă principalele piețe de desfacere ale companiei buzoiene sînt unități bugetare, precum și engrosiști de conserve de legume cu rețele de supermarketuri la nivel național (Rewe și Metro), cu care sînt prestabilite cantitățile de produse pentru aprovizionare, procesatorul buzoian a fost nevoit să se aprovizioneze cu roșii din țările vecine pentru a-și onora comenzile. "Lipsa materiei prime din bazinele noastre tradiționale de aprovizionare ne-a făcut să ne îndreptăm spre alte piețe de aprovizionare, spre Bulgaria, de exemplu.


Ca atare, costurile produsului vor fi mai ridicate, deoarece materia primă este mai scumpă, inclusiv la ei, dar la ei măcar există", ne-a declarat ing. Cătălin Popa. Reprezentantul producătorului de  conserve susține că aprovizionarea cu materie primă din alte state se va reflecta inclusiv în prețul de raft al produselor. (Mai multe, pe www.sansanews.ro)Raion legume

Alte articole recomandate:

Retailerii Carrefour și Casino au făcut oferte non-angajante pentru achiziționarea rețelei de magazine DIA din Franța, după ce, luna trecută, grupul spaniol de distribuție DIA a scos la vânzarea toate magazinele sale de pe piața franceză, transmite Reuters. Anunțul a fost făcut de publicația franceză 'Le Figaro', care susține că firmele Carrefour și Casino au termen până la sfârșitul săptămânii viitoare să prezinte o ofertă fermă pentru DIA France, care are 7.500 de [...]
Într-un interviu acordat pentru Magazin Progresiv, domnul Dan Minulescu, Director General si fondator al companiei Macromex, a declarat: ”Am vazut in 2013 un final de an putin mai bun decat ne-am asteptat. Mi-ar placea sa cred ca acesta este un trend pe care il vom vedea si in 2014. Dupa patru ani de ceea ce am numit criza, consmatorul roman s-a resemnat si si-a dat seama ca trebuie sa nu se mai gandeasca doar la cum sa se protejeze de ce va fi mai rau. Cred ca in continuare [...]
Este cel de-al saptelea an consecutiv in care Compania Coca-Cola HBC este inclusa in Indexul de Sustenabilitate Dow Jones si primul an in care primeste titulatura de lider al industriei, atat la nivel european, cat si la nivel mondial. Indexul este bazat pe o analiza a performantelor economice, sociale si de mediu a celor mai mari 2.500 de companii din lume cotate la bursa. In urma acestei evaluari, anual, doar 10% dintre companii sunt selectate si incluse in index. Dintre cele 30 de companii [...]
Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie. Astfel, în cinci luni au fo [...]
Restaurantele McDonald’s se dovedesc a fi cele mai profitabile francize din Romania, terminand anul  cu o cifră de afaceri estimativa de cca 7,3 mil. lei (1,65 mil. euro), cu peste 6% mai mult decât decât încasările unui restaurant deschis direct de grupul american pe piața locală. Cele șapte restaurante – operate pe cinci companii deoarece francizatul din Brașov deține trei restaurante – au terminat anul trecut cu afaceri de 51,2 milioane de lei (11,6 [...]
Avocatul Valeriu Stoica, care deține producătorul de vinuri Avincis împreună cu soția sa Cristiana, spune că în ultimii doi ani a existat o mutare a consumului de vin din HoReCa (hoteluri, restaurante), în retail, iar în aceste condiții se gândește să lanseze un brand dedicat acestui canal. Până acum vinurile care au ieșit din podgoria deținută de avocații Stoica la Drăgășani (județul Vâlcea) au ajuns doar în HoReCa.   „Din [...]
In Romania, Hochland a lansat cascavalul in anul 2002 si in prezent produce 2.000 de tone anual. Principala piata de desfacere este cea locala, exporturile reprezentand o activitate inceputa recent.   Cascavalul produs la Sovata este exportat in tari precum Bulgaria, Serbia, Croatia si Macedonia. Pe piata romaneasca, evaluata la 100 de milioane de euro, Hochland detine o cota de 18%.   “Piata locala nu are evolutii spectaculoase, cascavalul este principala categorie cu [...]
Odată cu selecția efectuată de Cris-Tim, în rândul copiilor care au fost aleși să susțină noua campanie publicitară, compania a realizat deja primul set de spoturi publicitare menite să dinamizeze vânzările de Salam Săsesc. Copiii care apar în spoturi și care vor fi folosiți în actuala campanie sunt: Rares Branescu, Cezara Nacu, Marta si Anisia Melinte, Sonya Sopcu, Mihai Bane, Delia Popovici, Irina Vizireanu. Campania a fos [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN