Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Agricultorii din fostele bazine legumicole plătesc tribut lipsei de susținere a statului pentru producțiile obținute și condițiilor meteorologice nefavorabile, capriciile vremii dijmuindu-le serios recoltele. Cel mai mult au avut de pierdut cultivatorii de roșii din cîmp, pagubele culturilor neprotejate avînd efect direct asupra procesatorilor. Astfel, după frigul din ultima perioadă, producătorii buzoieni de conserve au ajuns în situația de a nu găsi pe piața locală materia primă pentru procesul de fabricație, liniile de producție fiind închise pentru mai multe zile.


Ce ironie a sorții! Trăim într-unul dintre județele cu o bogată tradiție în legumicultură și, totuși, pe mesele noastre ajung legumele altora: ale bulgarilor, italienilor, turcilor sau grecilor care au știut să își susțină producătorii și să transforme munca lor într-o afacere. La noi, legumicultorii stau cu marfa la poartă în așteptarea samsarilor, iar producătorii de conserve au ajuns să facă importuri ca să își asigure materia primă pentru bulion, zacuscă sau alte conserve de legume, informează SansaNews. 

Aprovizionarea din alte state, reflectată inclusiv în prețul de raft 

În cazul producției de conserve, cei mai mulți procesatori au început să importe materia primă, așa că bulionul cumpărat iarna de gospodine ajunge să fie făcut cu roșii aduse din Bulgaria sau din alte țări. Reprezentanții unuia dintre producătorii tradiționali de conserve din Buzău, SC Legume Fructe SA, susțin că, din păcate, anul acesta materia primă a fost obținută, în mod predominant, din importuri.


Chiar dacă principalele piețe de desfacere ale companiei buzoiene sînt unități bugetare, precum și engrosiști de conserve de legume cu rețele de supermarketuri la nivel național (Rewe și Metro), cu care sînt prestabilite cantitățile de produse pentru aprovizionare, procesatorul buzoian a fost nevoit să se aprovizioneze cu roșii din țările vecine pentru a-și onora comenzile. "Lipsa materiei prime din bazinele noastre tradiționale de aprovizionare ne-a făcut să ne îndreptăm spre alte piețe de aprovizionare, spre Bulgaria, de exemplu.


Ca atare, costurile produsului vor fi mai ridicate, deoarece materia primă este mai scumpă, inclusiv la ei, dar la ei măcar există", ne-a declarat ing. Cătălin Popa. Reprezentantul producătorului de  conserve susține că aprovizionarea cu materie primă din alte state se va reflecta inclusiv în prețul de raft al produselor. (Mai multe, pe www.sansanews.ro)Raion legume

Alte articole recomandate:

De curand au fost acordate premiile din cadrul acțiunii „Campionii în business“, organizată la Cluj-Napoca de Ziarul Financiar, fondul de investiții Enterprise Investors, Banca Comercială Română, firma de consultanță și audit PwC și fundația Triple Helix. Printre companiile care au primit acest titlu s-a numărat și Transavia. La primirea premiului, Teodora Bucur Popa, fiica lui Ioan Popa, fondatorul companiei Transavia, a declarat urmatoarele: „Din [...]
La ferma fraților Cățean se produc brânzeturi după aceeași rețetă pe care au folosit-o și strămoșii lor. Brânza de burduf din Țara Bârsei-Brașov este atestată documentar încă din 1412. ”Procesăm laptele de oaie împreună cu o parte din laptele de vacă, la fel cum faceau și înaintașii noștri. Producem astfel 9 tipuri de brânză (brânză de burduf ambalata in coaja de brad, piele de oaie sau [...]
5 to go, la momentul actual cel mai mare lanț de cafenele din țară, a avut ideea inovativă de a introduce pentru prima dată pe piața din România, personaje pe paharele de cafea to go, folosind imagini pop-art, ce vin în întâmpinarea clienților. Această inițiativă va fi susținută în continuare de o serie de colaborări cu artiști români, plastici și vizuali contemporani de artă modernă. Apetența brandului către [...]
Ocean Fish România, lider de piață pe segmentul peștelui și fructelor de mare, a lansat la Indagra Food Gama de produse „Ready to Cook”, un concept inovator care vine în întâmpinarea celor mai pretențioși consumatori, cu un stil de viață activ, care sunt mereu pe fugă, dar care știu să se bucure de o masă gustoasă, sănătoasă și ușor de preparat. Gama „Ready to Cook”, o premieră pentru piaț [...]
  La începutul primăverii, Jacobs, marca numărul 1 de cafea din România, își invită consumatorii la joacă prin noua sa campanie, “Joacă-te cu Jacobs”. Iubitorii cafelei sunt provocați să își redescopere cafeaua preferată de zi cu zi și să încerce gusturi deosebite, cu ajutorul rețetelor inovatoare propuse de Jacobs. Astfel, reinventând cafeaua de zi cu zi, Jacobs și Laura Cosoi, ambasadoarea campaniei [...]
Agricultorii din celebra localitate producătoare de lubeniță se plâng că în piețele marilor orașe sunt vânzători care folosesc pe nedrept „brandul Dăbuleni“. Producătorii atrag atenția că adevăratele lubenițe de Dăbuleni vor ajunge pe piață abia peste două săptămâni.  Locuitorii din orașul Dăbuleni, patria lubeniței, susțin că pepenii românești își pierde renumele din cauza „falsurilor“. Oamenii spun că samsarii știu că [...]
 Tchibo Brands, filiala locală a grupului german cu același nume, vrea să își dezvolte divizia de retail de pe piața locală, unde deține deocamdată doar un magazin în cadrul mallului Promenada din București.   „Avem planuri, vrem să deschidem noi magazine, însă decizia nu este luată local, ci la sediul central din Germania. Și așteptăm deciziile. Însă cu siguranță în România există potențial și sperăm să ne dezvoltăm în această [...]
Floriol, lider în inovație pe piața de ulei îmbuteliat, își completează portofoliul de produse cu un nou sortiment, Floriol Vitality, un amestec perfect echilibrat de uleiuri rafinate de rapiță, germeni de porumb și floarea-soarelui. Datorită conținutului natural de Omega 3 și Omega 6 care contribuie la menținerea concentrațiilor normale ale colesterolului din sânge, Floriol Vitality este recomandat persoanelor interesate de o dietă [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN