Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Agricultorii din fostele bazine legumicole plătesc tribut lipsei de susținere a statului pentru producțiile obținute și condițiilor meteorologice nefavorabile, capriciile vremii dijmuindu-le serios recoltele. Cel mai mult au avut de pierdut cultivatorii de roșii din cîmp, pagubele culturilor neprotejate avînd efect direct asupra procesatorilor. Astfel, după frigul din ultima perioadă, producătorii buzoieni de conserve au ajuns în situația de a nu găsi pe piața locală materia primă pentru procesul de fabricație, liniile de producție fiind închise pentru mai multe zile.


Ce ironie a sorții! Trăim într-unul dintre județele cu o bogată tradiție în legumicultură și, totuși, pe mesele noastre ajung legumele altora: ale bulgarilor, italienilor, turcilor sau grecilor care au știut să își susțină producătorii și să transforme munca lor într-o afacere. La noi, legumicultorii stau cu marfa la poartă în așteptarea samsarilor, iar producătorii de conserve au ajuns să facă importuri ca să își asigure materia primă pentru bulion, zacuscă sau alte conserve de legume, informează SansaNews. 

Aprovizionarea din alte state, reflectată inclusiv în prețul de raft 

În cazul producției de conserve, cei mai mulți procesatori au început să importe materia primă, așa că bulionul cumpărat iarna de gospodine ajunge să fie făcut cu roșii aduse din Bulgaria sau din alte țări. Reprezentanții unuia dintre producătorii tradiționali de conserve din Buzău, SC Legume Fructe SA, susțin că, din păcate, anul acesta materia primă a fost obținută, în mod predominant, din importuri.


Chiar dacă principalele piețe de desfacere ale companiei buzoiene sînt unități bugetare, precum și engrosiști de conserve de legume cu rețele de supermarketuri la nivel național (Rewe și Metro), cu care sînt prestabilite cantitățile de produse pentru aprovizionare, procesatorul buzoian a fost nevoit să se aprovizioneze cu roșii din țările vecine pentru a-și onora comenzile. "Lipsa materiei prime din bazinele noastre tradiționale de aprovizionare ne-a făcut să ne îndreptăm spre alte piețe de aprovizionare, spre Bulgaria, de exemplu.


Ca atare, costurile produsului vor fi mai ridicate, deoarece materia primă este mai scumpă, inclusiv la ei, dar la ei măcar există", ne-a declarat ing. Cătălin Popa. Reprezentantul producătorului de  conserve susține că aprovizionarea cu materie primă din alte state se va reflecta inclusiv în prețul de raft al produselor. (Mai multe, pe www.sansanews.ro)Raion legume

Alte articole recomandate:

Ca să-i ferească pe consumatori de eventualele neplăceri cauzate de consumul de carne alterată, polițiștii teleormăneni acționează în piețele și târgurile din județ. Raziile urmăresc prevenirea ilegalităților în domeniul sacrificării și comercializării cărnii și produselor specifice în perioada sărbătorilor Pascale. O astfel de razie a avut loc duminică de dimineață în vestitul târg de la Gălăteni, care, deși nu are autorizație de funcționare, își [...]
Investitiile lanțului de restaurante McDonald's în România au depășit 13 milioane lei anul trecut, prioritățile companiei din 2014 vizând, printre altele, dezvoltarea rețelei de cafenele McCafé și lansarea unor produse noi. În 2014, lanțul de restaurante a livrat peste 49 de milioane de burgeri și 4 milioane de cafele în România, cele mai vândute produse fiind sandvișul Big Mac și cartofii prăjiți. Compania a renovat sau extins p [...]
(Comunicat) În primele nouă luni ale acestui an, Agricola Internațional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău (în care este integrat lanțul de producție a cărnii de pasăre, rețeaua de magazine proprii fiind externalizată la finalul anului trecut) continuă să mențină o creștere a cifrei de afaceri de 8% față de perioada similară a anului trecut, ajungând în prezent la circa 269,182 mil. lei (față de 248,743 m [...]
(Mediafax) Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre din România, ar putea încheia în octombrie achiziția a două unități de producție, în urma căreia producția și afacerile companiei vor crește cu 70-80% în următorii 3 ani, estimările pentru 2014 fiind de plus 8-12% la afaceri și de 50% la profit. Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre din România, ar putea încheia în octombrie achiziția a două unități de [...]
Prezența produselor lactate de capră pe piața românească se face tot mai puternic simțită. Aceasta se datorează creșterii interesului din partea consumatorilor pentru acest tip de produse. Pe acest trend se inscrie si afacerile in crestere substantiala ale companiei La Colline care, in urma cererilor de pe piata externa, va demara cat de curant exportul de lactate din lapte de capra in tarile arabe, Italia dar si in China. Calitatea deosebita a produselor tine, desigur, si de modul de [...]
eMAG și Mega Image, doi jucători cheie în comerțul modern românesc, intră într-un parteneriat strategic și lansează „Supermarket la tine acasă”. Acesta poate fi accesat începând de astăzi, în versiunea beta, la adresa www.emag.ro/supermarket sau direct din pagina de start a web site-ului eMAG, secțiunea Supermarket.Oferta de produse din momentul lansării cuprinde peste 7.500 de articole distincte și acoperă 170 [...]
Mega Image va continua extinderea în București, unde va construi și un nou centru de distribuție care să sprijine aceste planuri, arată CEO-ul grupului belgian Delhaize, Frans Muller, potrivit căruia expansiunea în afara Capitalei, unde puterea de cumpărare este scăzută, rămâne sub semnul întrebării. "Planul nostru de acțiune în România este centrat în jurul creșterii. Vrem să continuăm extinderea în București, iar construirea celui de-al doilea [...]
Intr-o analiza evectuata de Revista Piata, se afirma ca, ica din primii ani pe piata din Romania, Hochland s-a evidentiat prin inovatie, marcand numeroase premiere: prima branza topita triunghiuri care combina sortimente diferite in acelasi pachet – sortimentele Mixtett. De asemenea, Hochland a creat piata de creme de branza in Romania, prin lansarea marcii Almette (2001), a oferit primele pachete duble de branza topita triunghiuri si felii – “pachetele de familie”, iar [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN