Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prunele uscate de Leleasca vor fi primul produs tradițional din județul Olt, producătorul acestora depunând documentația pentru reatestare, conform noilor modificări legislative, informează Agerpres.


În județul Olt sunt 11 produse tradiționale atestate în anii anteriori, dar anul acesta este necesară reatestarea acestora și, până în prezent, demersuri în acest sens au fost făcute numai pentru prunele uscate de Leleasca, a declarat Inginerul Florica Bodescu din cadrul Direcției Agricole Județene Olt.


Momentan, prunele uscate din Leleasca ajung numai pe piața internă deoarece pentru export este nevoie de asocierea producătorilor și condițiile pentru a avea acces pe piețele europene sunt dificile. Potrivit Floricăi Bădescu, fermierii din Leleasca vor să facă un grup, să se asocieze astfel încât să ajungă mai ușor pe piețele interne și chiar să poată exporta, mai ales ca înainte de 1990 producătorii mai vindeau prunele în afara țării.Mai multe, pe www.agroazi.ro


 

Alte articole recomandate:

Carrefour Romania va incheia, pana la finalul anului, contracte de colaborare cu peste 100 de producatori romani de fructe si legume ca urmare a campaniei din perioada 7-13 august. In total, 704 producatori romani de fructe si legume si-au aratat intentia de a deveni furnizori Carrefour prin completarea formularului special din magazine, la standurile dedicate, si de pe site-ul www.carrefour.ro. Categoriile de produse pentru care se vor incheia contractele de colaborare sunt: verdeata, rosii, [...]
Omul de afaceri Ion Lazăr, care controlează cel mai mare transportator de pe piața locală, vrea să investească în culturi de fructe ecologice, planurile incluzând și o fabrică de prelucrare a acestora, informeaza Ziarul Financiar. „Vrem fructe ecologice, de la prune, cireșe, vișine, dar și ciuperci de pădure. Momentan am construit platforma în care am investit aproximativ 1 milion de euro, iar în viitor încercăm să atragem fonduri europene și să facem o [...]
(Agerpres) Producătorii harghiteni întâmpină dificultăți în a găsi referințe documentare despre vechimea rețetelor folosite pentru produsele tradiționale, având în vedere faptul că procedurile privind atestarea acestora s-au modificat. Consilierul DADR Harghita, Gyorgy Erzsebet susține că potrivit vechilor proceduri în județ s-au înregistrat 17 operatori economici, cu 47 de produse atestate ca fiind tradiționale. Acestea sunt dintre cele mai diverse, [...]
Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, anunta compania intr-un comunicat, remis de Magazin Progresiv.  Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.   Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul [...]
Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de comerț, a lansat două mărci proprii – K-Bio și K-Take – dedicate produselor bio și respectiv vegetariene. Sub cele două mărci sunt realizate peste 70 de produse ecologice, vegetariene și vegane, potrivit oficialilor comapniei. Compania are mai multe mărci private, cea mai importantă fiind K-Classic. Avanatajul acestor produse este faptul că au un preț cu până la 30% mai mic decât cele de brand. Produsele [...]
Unul dintre cele mai recente studii publicate in noiembrie 2011, Econtext, plaseaza Romania ca lider absolut in Uniunea Europeana la numarul persoanelor care mor anual din cauza bolilor cronice de ficat, cu o rata a mortalitatii de 53 de persoane la suta de mii de locuitori. Hepatita cronica si ciroza hepatica sunt printre cele mai cunoscute boli ale ficatului. De altfel, in Romania sunt aproximativ un milion de persoane infectate cu virusul hepatitei de tip C. Ficatul este o adevarata "uzina [...]
Nivelul autoconsumului in Romania este destul de ridicat in conditiile in care 2 din 3 romani declara ca obisnuiesc sa foloseasca produse din alte surse decat retail. Potrivit datelor GfK, nu mai putin de 64% dintre gospodariile din Romania folosesc alimente proaspete din productie proprie. Volumic, nivelul autoconsumului variaza destul de mult in functie de categorie, putand ajunge chiar si la 40% in unele segmente. Moldova, Oltenia si Dobrogea sunt in topul regiunilor cu cel mai mare [...]
Liviu Irimia, care și-a construit cariera în departamentele de marketing și vânzări ale multinaționalelor precum Nestlé, Beiersdorf (Nivea), JTI sau InBev (actualul Bergenbier), a preluat din toamna anului trecut poziția de sales & marketing manager în cadrul companiei de vânzări directe Herbalife România, cu vânzări de 12 mil. euro în 2012.   „După 20 de ani de experiență în industria FMCG, am ales un domeniu interesant și [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN