Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014.


Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona atat de complexa exista anumite exceptari de la cerintele generale, si exceptii la aceste exceptari! Exista de asemenea o serie de perioade de tranzitie si multe reguli aditionale asteapta inca a fi scrise.


De exemplu, noile prevederi privind denumirea carnii tocate se vor aplica in cateva saptamani. De aceea, primele reguli detaliate privind indicarea originii carnurilor si a asa-numitilor ‘ingredienti primari straini’ au termenul la sfarsitul acestui an. In acel moment, etichetarea tarii de origine va deveni obligatorie pt carnea proaspata sau congelata de porc, oaie, capra si pasare si de asemenea pt ingredientii primari atunci cand tara de origine a acestora nu este aceeasi cu cea declarata ca origine a alimentului.


O alta schimbare cheie impune etichetarea nutritionala obligatorie a alimentelor pre-ambalate: energia (atat in kJ cat si kcal), grasimea, grasimea saturata, carbohidratii, zaharurile, proteina si sarea, alaturi de nivelul oricarui nutrient declarat in mentiuni. Anumiti alti nutrienti suplimentari pot fi listati, dar aceasta e o lista definita si restrictionata.


Cu toate ca noua etichetare nutritionala nu devine obligatorie pana in decembrie 2016 (doi ani mai tarziu decat majoritatea celorlalte cerinte), o declaratie nutritionala voluntara trebuie sa se conformeze deja prevederilor obligatorii.


Informatiile de pe ‘fata ambalajului’ raman voluntare si vor continua pt energie, grasimi, saturate, zahar si sare, dar vechiul stil CZE (Consumul zilnic estimate) per portie nu va mai fi folosit si va fi inlocuit de referirea la RI (Ingesta de referinta)-asa cum sunt listate in Anexele la FIC. Informatiile privind marimea portiei trebuie furnizate intr-o forma usor de inteles pt consumator, iar utilizarea schemelor ‘semafor’ sau codul culorilor va fi limitata la Ghidul Departamentului Sanatatii adoptat in linie cu prevederile FIC (NN: specific Marii Britanii).


Alergenii


Desi schimbarile privind cerintele de etichetare a alergenilor sunt destul de simple, solicitand ca prezenta oricaruia dintre cei 14 alergeni listati sa fie subliniata cumva in lista ingredientilor pentru a face mai clara consumatorului prezenta lor, prevederea privind sfaturile legale voluntare legate de alergeni necesita mai multa atentie. Astfel de chenare nu mai pot fi utilizate pentru a repeta lista alergenilor continuti in produs, dar pot fi folosite pentru a furniza informatii despre alergeni. Acesta e cazul doar cand alergenii sunt ingredienti adaugati intentionat.


Introducerea dimensiunii minime obligatorii a fontului pentru majoritatea informatiilor cerute de lege va insemna ca operatorilor alimentari le va fi tot mai greu sa echilibreze imaginile si informatiile de marketing cu informatiile obligatorii.


Schimbarea este iminenta


Cand acest regulament a intrat in vigoare in 2011, data aplicarii (decembrie 2014) parea destul de indepartata; cu toate acestea, avand acum numai un an la dispozitie, timpul chiar e scurt si multe companii cauta consultanta privind caile de asigurare a conformitatii la termenul final.


Acum mai mult decat oricand, firmele alimentare au nevoie de sfaturi autorizate pentru a le ajuta sa inteleaga si sa interpreteze legislatia. Aceste sfaturi pot lua mai multe forme. Din ce in ce mai multe companii prefera sa opteze pentru revizuirea completa a etichetelor, supunand rezultatul final comentariilor. Revizuirile etichetelor, in special, pot fi desfasurate in orice stadiu al ciclului dezvoltarii produsului, pana la forma artistica finala, si sunt un mod efectiv de a preveni dificultatile potentiale si de a sugera alternative practice pentru a deveni complet conforme. Ghidurile associate elaborate de Defra (Departamentul agricultura si industrie alimentara UK), de FSA, de Departamentul Sanatatii si de industrie, ca si orice opinii relevante ale avocatilor si autoritatilor ar trebui luate in considerare in cursul acestui process de revizuire. Greseala poate fi costisitoare.


Controlul aditivilor


In timp ce etichetarea poate fi pe moment un subiect fierbinte, operatorii alimentari mai au si alte griji, intre care a se conforma controalelor recent amendate asupra aditivilor. Trei vechi directive detaliate au fost inlocuite de un regulament nou, mai general. Acesta e subiectul a numeroase intrebari, mai ales cand vine vorba a decide in privinta categorizarii corecte a unui anumit aliment sau a nivelului maxim permis al unui aditiv specific intr-un aliment.Etichete infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
Potrivit noilor normative care reglementează produsele tradiționale, cantitatea produsă zilnic va fi limitată, la alimente, la 400 de kilograme (sau litri) pe zi, cu excepția produselor de panificație, unde cantitatea nu trebuie să depășească 800 de kilograme pe zi. "După noua legislație, toate produsele tradiționale trebuie să obțină din nou atestatul. Cred că vor fi mult mai puține produse tradiționale, pentru că astăzi, din păcate, foarte multe poartă denumirea de produs tradițional fără să [...]
Industria globală a pâinii și produselor de panificație este de așteptat să depășească nivelul de 447 miliarde de dolari până în 2017, conform raportului Global Industry Analysts. Segmentul pâinii și rolelor de pâine reprezintă cel mai mare segment la nivel global, urmat de cel de patiserie/cofetărie. Creșterea cererii pentru pâine și produse de panificație este determinată, în principal, de schimbarea stilului de viață, consumatorii având la [...]
Grupul Jidvei utilizează SocrateCloud ERP, soluția completă pentru agricultură, pentru a obține un control sporit asupra afacerii. Sistemul ERP dezvoltat de BITSoftware contribuie la creșterea productivității angajaților și gestionarea integrată a tuturor activităților companiei.   Grupul Jidvei este format din 20 de firme cu obiecte de activitate foarte variate: producția de vin și vinars, cultivarea viței de vie, creșterea și [...]
Actul normativ prevede noi reguli pentru fermieri printre care noi condiții și o formă actualizată a atestatului de producător, carnete în care vor fi trecute toate vânzările, dar și obligația autorităților de a aloca cel puțin 40% din totalul spațiilor din piețe pentru producătorii agricoli. ”Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modul de desfășurare al activităților economice de valorificare de către producătorii [...]
Taxa pe Valoare Adaugata la carne nu va fi redus în acest an, dar acest lucru poate fi luat în calcul de la începutul anului viitor, a anuntat premierul Victor Ponta, intr-o emisiune televizata. “TVA la carne nu va fi redus în acest an. Am spus un singur lucru: că în baza analizei pe care o avem în septembrie asupra efectelor reducerii TVA-ului la pâine si care să confirme că a fost o măsură bună. Eu cred că a fost o măsură bună reducerea TVA la [...]
Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail. Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență [...]
Consumer Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest. Studiul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, notează Iqads.   Despre rafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamna Diana Ionel (Head of SMG [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN