Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014.


Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona atat de complexa exista anumite exceptari de la cerintele generale, si exceptii la aceste exceptari! Exista de asemenea o serie de perioade de tranzitie si multe reguli aditionale asteapta inca a fi scrise.


De exemplu, noile prevederi privind denumirea carnii tocate se vor aplica in cateva saptamani. De aceea, primele reguli detaliate privind indicarea originii carnurilor si a asa-numitilor ‘ingredienti primari straini’ au termenul la sfarsitul acestui an. In acel moment, etichetarea tarii de origine va deveni obligatorie pt carnea proaspata sau congelata de porc, oaie, capra si pasare si de asemenea pt ingredientii primari atunci cand tara de origine a acestora nu este aceeasi cu cea declarata ca origine a alimentului.


O alta schimbare cheie impune etichetarea nutritionala obligatorie a alimentelor pre-ambalate: energia (atat in kJ cat si kcal), grasimea, grasimea saturata, carbohidratii, zaharurile, proteina si sarea, alaturi de nivelul oricarui nutrient declarat in mentiuni. Anumiti alti nutrienti suplimentari pot fi listati, dar aceasta e o lista definita si restrictionata.


Cu toate ca noua etichetare nutritionala nu devine obligatorie pana in decembrie 2016 (doi ani mai tarziu decat majoritatea celorlalte cerinte), o declaratie nutritionala voluntara trebuie sa se conformeze deja prevederilor obligatorii.


Informatiile de pe ‘fata ambalajului’ raman voluntare si vor continua pt energie, grasimi, saturate, zahar si sare, dar vechiul stil CZE (Consumul zilnic estimate) per portie nu va mai fi folosit si va fi inlocuit de referirea la RI (Ingesta de referinta)-asa cum sunt listate in Anexele la FIC. Informatiile privind marimea portiei trebuie furnizate intr-o forma usor de inteles pt consumator, iar utilizarea schemelor ‘semafor’ sau codul culorilor va fi limitata la Ghidul Departamentului Sanatatii adoptat in linie cu prevederile FIC (NN: specific Marii Britanii).


Alergenii


Desi schimbarile privind cerintele de etichetare a alergenilor sunt destul de simple, solicitand ca prezenta oricaruia dintre cei 14 alergeni listati sa fie subliniata cumva in lista ingredientilor pentru a face mai clara consumatorului prezenta lor, prevederea privind sfaturile legale voluntare legate de alergeni necesita mai multa atentie. Astfel de chenare nu mai pot fi utilizate pentru a repeta lista alergenilor continuti in produs, dar pot fi folosite pentru a furniza informatii despre alergeni. Acesta e cazul doar cand alergenii sunt ingredienti adaugati intentionat.


Introducerea dimensiunii minime obligatorii a fontului pentru majoritatea informatiilor cerute de lege va insemna ca operatorilor alimentari le va fi tot mai greu sa echilibreze imaginile si informatiile de marketing cu informatiile obligatorii.


Schimbarea este iminenta


Cand acest regulament a intrat in vigoare in 2011, data aplicarii (decembrie 2014) parea destul de indepartata; cu toate acestea, avand acum numai un an la dispozitie, timpul chiar e scurt si multe companii cauta consultanta privind caile de asigurare a conformitatii la termenul final.


Acum mai mult decat oricand, firmele alimentare au nevoie de sfaturi autorizate pentru a le ajuta sa inteleaga si sa interpreteze legislatia. Aceste sfaturi pot lua mai multe forme. Din ce in ce mai multe companii prefera sa opteze pentru revizuirea completa a etichetelor, supunand rezultatul final comentariilor. Revizuirile etichetelor, in special, pot fi desfasurate in orice stadiu al ciclului dezvoltarii produsului, pana la forma artistica finala, si sunt un mod efectiv de a preveni dificultatile potentiale si de a sugera alternative practice pentru a deveni complet conforme. Ghidurile associate elaborate de Defra (Departamentul agricultura si industrie alimentara UK), de FSA, de Departamentul Sanatatii si de industrie, ca si orice opinii relevante ale avocatilor si autoritatilor ar trebui luate in considerare in cursul acestui process de revizuire. Greseala poate fi costisitoare.


Controlul aditivilor


In timp ce etichetarea poate fi pe moment un subiect fierbinte, operatorii alimentari mai au si alte griji, intre care a se conforma controalelor recent amendate asupra aditivilor. Trei vechi directive detaliate au fost inlocuite de un regulament nou, mai general. Acesta e subiectul a numeroase intrebari, mai ales cand vine vorba a decide in privinta categorizarii corecte a unui anumit aliment sau a nivelului maxim permis al unui aditiv specific intr-un aliment.Etichete infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Sustenabilitatea (ori durabilitatea, așa cum le place francofonilor să o denumească), este, deocamdată, o opțiune în planificarea unei afaceri. Desigur, există limitări în privința mediului, totul fiind în litera legii. Dar, o afacere durabilă presupune și alte dimensiuni, decât cele ale respectării legislației privind prezervarea mediului înconjurător. Cu siguranță, însă, va veni destul de curând o vreme în care [...]
Ca urmare a investițiilor făcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.   Astfel, în țară, lanțurile de magazine deținute de oameni de afaceri români amenință supremația marilor magazine. Românii au avantajul că sunt de mai mult timp pe piață, iar alimentele vândute sunt [...]
Conform INSSE, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul de alimente, băuturi și tutun a crescut cu 10,3% ca serie brută și cu 7,6,% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare în luna ianuarie a lui 2015 comparativ cu luna ianuarie a anului 2014, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS). Vânzările brute au scăzut cu  24,8%, iar cele ajustate sezonier au înregistrat un avans de 3,2%.   Per ansamblu, volumul cifrei de afaceri [...]
Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) - Ministerul Fondurilor Europene - a publicat vineri, 23 mai 2014, varianta finală a Ghidului Solicitantului - Condiții Generale aferent cererilor de propuneri de proiecte lansate în anul 2014.   Pregătirea profesională, esențială pentru companii   ”Existența unor bune practici în formarea profesională continuă (FPC) a angajaților [...]
Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. "Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA l [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
1% dintre români încep toamna pregătind murături și conserve pentru iarnă, iar peste jumătate dintre gospodării investesc între 100 și 300 lei în această activitate, în timp ce 26% cheltuie între 300 și 500 lei. Informațiile au fost obținute în urma unui sondaj pe tema conservelor pregătite toamna în România, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, în perioada 29 august – 14 septembrie 2014, pe un eșantion de 5.596 [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN