Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014.


Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona atat de complexa exista anumite exceptari de la cerintele generale, si exceptii la aceste exceptari! Exista de asemenea o serie de perioade de tranzitie si multe reguli aditionale asteapta inca a fi scrise.


De exemplu, noile prevederi privind denumirea carnii tocate se vor aplica in cateva saptamani. De aceea, primele reguli detaliate privind indicarea originii carnurilor si a asa-numitilor ‘ingredienti primari straini’ au termenul la sfarsitul acestui an. In acel moment, etichetarea tarii de origine va deveni obligatorie pt carnea proaspata sau congelata de porc, oaie, capra si pasare si de asemenea pt ingredientii primari atunci cand tara de origine a acestora nu este aceeasi cu cea declarata ca origine a alimentului.


O alta schimbare cheie impune etichetarea nutritionala obligatorie a alimentelor pre-ambalate: energia (atat in kJ cat si kcal), grasimea, grasimea saturata, carbohidratii, zaharurile, proteina si sarea, alaturi de nivelul oricarui nutrient declarat in mentiuni. Anumiti alti nutrienti suplimentari pot fi listati, dar aceasta e o lista definita si restrictionata.


Cu toate ca noua etichetare nutritionala nu devine obligatorie pana in decembrie 2016 (doi ani mai tarziu decat majoritatea celorlalte cerinte), o declaratie nutritionala voluntara trebuie sa se conformeze deja prevederilor obligatorii.


Informatiile de pe ‘fata ambalajului’ raman voluntare si vor continua pt energie, grasimi, saturate, zahar si sare, dar vechiul stil CZE (Consumul zilnic estimate) per portie nu va mai fi folosit si va fi inlocuit de referirea la RI (Ingesta de referinta)-asa cum sunt listate in Anexele la FIC. Informatiile privind marimea portiei trebuie furnizate intr-o forma usor de inteles pt consumator, iar utilizarea schemelor ‘semafor’ sau codul culorilor va fi limitata la Ghidul Departamentului Sanatatii adoptat in linie cu prevederile FIC (NN: specific Marii Britanii).


Alergenii


Desi schimbarile privind cerintele de etichetare a alergenilor sunt destul de simple, solicitand ca prezenta oricaruia dintre cei 14 alergeni listati sa fie subliniata cumva in lista ingredientilor pentru a face mai clara consumatorului prezenta lor, prevederea privind sfaturile legale voluntare legate de alergeni necesita mai multa atentie. Astfel de chenare nu mai pot fi utilizate pentru a repeta lista alergenilor continuti in produs, dar pot fi folosite pentru a furniza informatii despre alergeni. Acesta e cazul doar cand alergenii sunt ingredienti adaugati intentionat.


Introducerea dimensiunii minime obligatorii a fontului pentru majoritatea informatiilor cerute de lege va insemna ca operatorilor alimentari le va fi tot mai greu sa echilibreze imaginile si informatiile de marketing cu informatiile obligatorii.


Schimbarea este iminenta


Cand acest regulament a intrat in vigoare in 2011, data aplicarii (decembrie 2014) parea destul de indepartata; cu toate acestea, avand acum numai un an la dispozitie, timpul chiar e scurt si multe companii cauta consultanta privind caile de asigurare a conformitatii la termenul final.


Acum mai mult decat oricand, firmele alimentare au nevoie de sfaturi autorizate pentru a le ajuta sa inteleaga si sa interpreteze legislatia. Aceste sfaturi pot lua mai multe forme. Din ce in ce mai multe companii prefera sa opteze pentru revizuirea completa a etichetelor, supunand rezultatul final comentariilor. Revizuirile etichetelor, in special, pot fi desfasurate in orice stadiu al ciclului dezvoltarii produsului, pana la forma artistica finala, si sunt un mod efectiv de a preveni dificultatile potentiale si de a sugera alternative practice pentru a deveni complet conforme. Ghidurile associate elaborate de Defra (Departamentul agricultura si industrie alimentara UK), de FSA, de Departamentul Sanatatii si de industrie, ca si orice opinii relevante ale avocatilor si autoritatilor ar trebui luate in considerare in cursul acestui process de revizuire. Greseala poate fi costisitoare.


Controlul aditivilor


In timp ce etichetarea poate fi pe moment un subiect fierbinte, operatorii alimentari mai au si alte griji, intre care a se conforma controalelor recent amendate asupra aditivilor. Trei vechi directive detaliate au fost inlocuite de un regulament nou, mai general. Acesta e subiectul a numeroase intrebari, mai ales cand vine vorba a decide in privinta categorizarii corecte a unui anumit aliment sau a nivelului maxim permis al unui aditiv specific intr-un aliment.Etichete infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Activa de mai multi ani pe piata consultantei de specialitate din zona de bio-agribusiness din Romania, Casa SCP Fratila, Rodl & Partner urmareste doua obiective: facilitarea legaturilor dintre clientii aflati in portofoliu, atat cu potentiali investitori in sectorul de profil din Romania, cat si facilitarea legaturilor acestora cu marele retail.   Nu in ultimul rand, dupa cum ne-a declarat domnul Bogdan Fratila-Partener al Casei de avocatura, prezenta la Nuremberg reprezinta si un [...]
”Investițiile în sectorul alimentar din România reprezintă o oportunitate pentru companiile străine, datorită resurselor naturale disponibile, a numărului mare de consumatori și al statutului acestei țări. Agricultura, prelucrarea produselor alimentare și marketingul se caracterizează prin procente diferite de investiții străine. Dar, și agricultura și industria alimentară românească se caracterizează printr-o infuzie continuă de [...]
Dezvoltarea economică susținută din zona de Centru Vest a României impune prezența unor companii care să aducă garanții într-o lume a riscului. Bureau Veritas România, membră a Grupului Bureau Veritas, lider mondial în activități de testare, inspecție și certificare, deschide acum un nou birou, la Cluj-Napoca. Acesta este biroul operațional cu numărul cinci, după cele deschise în București, Galați, Constanța și Ploiești.   “Creșterea rapidă, în [...]
  Reducerea numărului de certificate verzi pentru producătorii de energie din surse fotovoltaice este ilegală, iar statul "a mers prea departe cu măsuri abuzive" împotriva industriei verzi, care vor costa statul "miliarde de euro", potrivit Asociației Române a Industriei Fotovoltaice (ARIF). "Încă din 29 martie, când Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a publicat raportul de monitorizare a supracompensării prin intermediul cărui [...]
Lanțul de restaurante KFC, care numără 52 de unități pe piața locală, deschide astăzi al șaselea restaurant de tip drive-thru din cadrul rețelei în parcul comercial Militari Shopping, situat în vestul Capitalei aproape de ieșirea pe autostrada A1 (București-Pitești). Investiția se ridică la 700.000 de euro și crează 55 de locuri de muncă, potrivit reprezentanților companiei.  „Continuăm să investim în dezvoltarea de restaurante de tip Drive Thru”, a declarat Monica [...]
Compania Rina, unul dintre cele mai importante organisme de certificare din Romania, a lansat, prin divizia Rina Training Factory, programa de cursuri toamna, septembrie – noiembrie 2014. Printre cele 30 de cursuri furnizate se regasesc cele de Auditor Intern, Auditor Extern, Manager Calitate & Mediu, Core Tools, Managementul Deseurilor. Va invitam sa gasiti in cele ce urmeaza planificarea detaliata a cursurilor:   CURSURI AUDITORI IRCA: Auditor extern ISO 9001, 29 septembrie [...]
Red Bull, un brand lansat în urmă cu aproximativ 28 de ani, a ajuns să valoreze peste 11 miliarde de dolari, cu plus 5% față de anul precedent, și se situează pe locul trei în topul celor mai valoroase branduri de băuturi răcoritoare din lume, în fața unor nume precum Pepsi, Fanta sau Sprite, cu o istorie mult mai îndelungată, arată studiul Brand Z realizat de compania de cercetare de piață Millward Brown. Red Bull a fost fondat de Dietrich Mateschitz la mijlocul anilor [...]
Vânzările de băuturi spirtoase realizate în sezonul estival pe litoralul românesc ajung la circa 30 mil. euro, iar preferințele și cheltuielile pentru licori tari diferă pe plajele din nord de cele de pe plajele din sud, arată o analiză ZF pe baza informațiilor de la unii dintre cei mai mari jucători din piață. „Aproximativ 5% din totalul vânzărilor anuale de bău­turi spirtoase se realizează pe litoral în perioada sezonului estival“, estimează [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN