Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014.


Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona atat de complexa exista anumite exceptari de la cerintele generale, si exceptii la aceste exceptari! Exista de asemenea o serie de perioade de tranzitie si multe reguli aditionale asteapta inca a fi scrise.


De exemplu, noile prevederi privind denumirea carnii tocate se vor aplica in cateva saptamani. De aceea, primele reguli detaliate privind indicarea originii carnurilor si a asa-numitilor ‘ingredienti primari straini’ au termenul la sfarsitul acestui an. In acel moment, etichetarea tarii de origine va deveni obligatorie pt carnea proaspata sau congelata de porc, oaie, capra si pasare si de asemenea pt ingredientii primari atunci cand tara de origine a acestora nu este aceeasi cu cea declarata ca origine a alimentului.


O alta schimbare cheie impune etichetarea nutritionala obligatorie a alimentelor pre-ambalate: energia (atat in kJ cat si kcal), grasimea, grasimea saturata, carbohidratii, zaharurile, proteina si sarea, alaturi de nivelul oricarui nutrient declarat in mentiuni. Anumiti alti nutrienti suplimentari pot fi listati, dar aceasta e o lista definita si restrictionata.


Cu toate ca noua etichetare nutritionala nu devine obligatorie pana in decembrie 2016 (doi ani mai tarziu decat majoritatea celorlalte cerinte), o declaratie nutritionala voluntara trebuie sa se conformeze deja prevederilor obligatorii.


Informatiile de pe ‘fata ambalajului’ raman voluntare si vor continua pt energie, grasimi, saturate, zahar si sare, dar vechiul stil CZE (Consumul zilnic estimate) per portie nu va mai fi folosit si va fi inlocuit de referirea la RI (Ingesta de referinta)-asa cum sunt listate in Anexele la FIC. Informatiile privind marimea portiei trebuie furnizate intr-o forma usor de inteles pt consumator, iar utilizarea schemelor ‘semafor’ sau codul culorilor va fi limitata la Ghidul Departamentului Sanatatii adoptat in linie cu prevederile FIC (NN: specific Marii Britanii).


Alergenii


Desi schimbarile privind cerintele de etichetare a alergenilor sunt destul de simple, solicitand ca prezenta oricaruia dintre cei 14 alergeni listati sa fie subliniata cumva in lista ingredientilor pentru a face mai clara consumatorului prezenta lor, prevederea privind sfaturile legale voluntare legate de alergeni necesita mai multa atentie. Astfel de chenare nu mai pot fi utilizate pentru a repeta lista alergenilor continuti in produs, dar pot fi folosite pentru a furniza informatii despre alergeni. Acesta e cazul doar cand alergenii sunt ingredienti adaugati intentionat.


Introducerea dimensiunii minime obligatorii a fontului pentru majoritatea informatiilor cerute de lege va insemna ca operatorilor alimentari le va fi tot mai greu sa echilibreze imaginile si informatiile de marketing cu informatiile obligatorii.


Schimbarea este iminenta


Cand acest regulament a intrat in vigoare in 2011, data aplicarii (decembrie 2014) parea destul de indepartata; cu toate acestea, avand acum numai un an la dispozitie, timpul chiar e scurt si multe companii cauta consultanta privind caile de asigurare a conformitatii la termenul final.


Acum mai mult decat oricand, firmele alimentare au nevoie de sfaturi autorizate pentru a le ajuta sa inteleaga si sa interpreteze legislatia. Aceste sfaturi pot lua mai multe forme. Din ce in ce mai multe companii prefera sa opteze pentru revizuirea completa a etichetelor, supunand rezultatul final comentariilor. Revizuirile etichetelor, in special, pot fi desfasurate in orice stadiu al ciclului dezvoltarii produsului, pana la forma artistica finala, si sunt un mod efectiv de a preveni dificultatile potentiale si de a sugera alternative practice pentru a deveni complet conforme. Ghidurile associate elaborate de Defra (Departamentul agricultura si industrie alimentara UK), de FSA, de Departamentul Sanatatii si de industrie, ca si orice opinii relevante ale avocatilor si autoritatilor ar trebui luate in considerare in cursul acestui process de revizuire. Greseala poate fi costisitoare.


Controlul aditivilor


In timp ce etichetarea poate fi pe moment un subiect fierbinte, operatorii alimentari mai au si alte griji, intre care a se conforma controalelor recent amendate asupra aditivilor. Trei vechi directive detaliate au fost inlocuite de un regulament nou, mai general. Acesta e subiectul a numeroase intrebari, mai ales cand vine vorba a decide in privinta categorizarii corecte a unui anumit aliment sau a nivelului maxim permis al unui aditiv specific intr-un aliment.Etichete infoALIMENT Magazin

Alte articole recomandate:

Taxa pe Valoare Adaugata la carne nu va fi redus în acest an, dar acest lucru poate fi luat în calcul de la începutul anului viitor, a anuntat premierul Victor Ponta, intr-o emisiune televizata. “TVA la carne nu va fi redus în acest an. Am spus un singur lucru: că în baza analizei pe care o avem în septembrie asupra efectelor reducerii TVA-ului la pâine si care să confirme că a fost o măsură bună. Eu cred că a fost o măsură bună reducerea TVA la [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Afacerile cu spații destinate organizărilor de evenimente pentru companii reprezintă o piață încă mică, însă cu potențial important de dezvoltare, în condițiile în care anual în România apar noi astfel de locații, iar cererea din partea firmelor este din ce în ce mai mare.   150 de evenimente într-un an!   Spre exemplu, la începutul anului, Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău S.A. [...]
Timișoreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piața locală în 2014, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean, poziție pe care a ocupat-o atât în 2013, cât și în 2012. Timișoreana, brand din segmentul mediu de preț, aflată în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondată de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se află Ciucaș (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piața locală au avut în [...]
Dezvoltarea economică susținută din zona de Centru Vest a României impune prezența unor companii care să aducă garanții într-o lume a riscului. Bureau Veritas România, membră a Grupului Bureau Veritas, lider mondial în activități de testare, inspecție și certificare, deschide acum un nou birou, la Cluj-Napoca. Acesta este biroul operațional cu numărul cinci, după cele deschise în București, Galați, Constanța și Ploiești.   “Creșterea rapidă, în [...]
(Comunicat) RINA furnizeaza audituri cantitative si calitative pentru a asigura corespondenta de bunuri si / sau materiale cu: scrisori de credit, comenzile clientilor, liste de ambalare aprobate de client sau orice documentatie tehnica justificativa. Auditul de cantitate asigura ca marfurile in cauza corespund efectiv celor descrise in diferite documente, in timp ce auditul de calitate asigura ca marfurile nu au defecte evidente si indeplinesc cerintele prevazute in documentel [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]
Aura Alexa Ioan Prima conferință în România despre standardele Global G.A.P. a avut loc ieri, la Hotelul Phoenicia. La dezbaterea moderată de Ionuț Nache, director general INAQ Consulting, au fost invitati speciali Kerstin Uhlig, manager Corporate Relations Global G.A.P. , MarekMArzec, representative Central&Eastern Europe, Macieej Majewski, Partner, Freshmazovia. Com Sp.J. Poland, Martin de Jong Managing Director AgriWorks BV, Alexandru Jurconi, președintel [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN