Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața neagră a pâinii este la un nivel destul de ridicat în România, a declarat recent, pentru AGERPRES, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN) Aurel Popescu, prezent la Brașov, la deschiderea expoziției GastroPan.


      'Din această cauză, de multe ori se fac produse de calitate îndoielnică, ca să poți să reziști în această piață tumultuoasă în care suntem. De la implementarea proiectului cu 9% TVA pentru pâine, suntem deja într-o creștere destul de bună a producției fiscalizate și cred eu că, până în luna septembrie 2014, ne atingem dezideratul, adică 50% din piața neagră să treacă în sfera producției fiscalizate, ceea ce ar însemna un lucru deosebit pentru producție în primul rând. Cetățenii trebuie să știe că, mâncând o pâine fiscalizată înseamnă că mănâncă o pâine mai sigură din punct de vedere alimentar. Știm cu toții că lucrul pe furate este un lucru prost, iar forța de muncă folosită pe piața neagră nu respectă normele în vigoare', a explicat Popescu.


      Referitor la prețul pâinii, președintele Patronatului din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase a precizat că, din luna septembrie 2013 până în prezent, acesta se menține cu 12 procente sub cel din luna august, iar creștererile de preț la carburanți afectează într-o măsură destul de mică produsele din domeniul panificației.


            România nu mai importă grâu și este recunoscută pe piața internațională ca un producător foarte bun pentru panificație. Din recolta de anul trecut s-au exportat trei milioane de tone, astfel că industria alimentară a ajuns, în sfârșit, la nivelul anilor 80, contribuind la balanța comercială externă a țării foarte serios, a adăugat președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN).


 

Alte articole recomandate:

România a exportat, în 2013, produse agroalimentare în valoare totală de peste 5,098 miliarde de euro, cu 1,183 miliarde de euro mai mult față de anul precedent (plus 30,2%), și a încheiat anul cu un plus de aproape 325 milioane de euro la balanța comercială pe acest segment, primul excedent din ultimii 20 de ani, potrivit datelor remise de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).           Importurile de produse [...]
Floriol, lider în inovație pe piața de ulei îmbuteliat, își completează portofoliul de produse cu un nou sortiment, Floriol Vitality, un amestec perfect echilibrat de uleiuri rafinate de rapiță, germeni de porumb și floarea-soarelui. Datorită conținutului natural de Omega 3 și Omega 6 care contribuie la menținerea concentrațiilor normale ale colesterolului din sânge, Floriol Vitality este recomandat persoanelor interesate de o dietă [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale participă la Târgul “Wine Expo 2014” organizat la Beijing în perioada 29 și 31 iulie 2014, prin Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV), se arată într-un comunicat de presă al MADR. Potrivit instituției, trei lideri ai pieții vinurilor din România - Vincon, Murfatlar și Jidvei – prin intermediul Camerei de Comerț a României în Italia (CCIRO Italia), partener alături de Fiera [...]
Are o aromă aparte, un gust dulce și este apreciată de copii, în schimb mesajele pe care le transmite sunt obscene. Vorbim despre o gumă de mestecat care se vinde în magazinele din Vrancea. Părinții sunt scandalizați de denumirea, dar și forma produsului.   Produsul are foarte mulți adepți printre copiii din străinătate și a apărut de curând și pe piața din România. Guma de mestecat are un ambalaj sugestiv: Camel Balls- „Bile de cămilă". Părinții sunt [...]
Piața bomboanelor pe bază de zahăr (caramele, dropsuri) este dominată de mărci private și branduri de import, astfel că singurul nume românesc aflat în topul celor mai mari zece produse cu cele mai mari vânzări în volum este Silvana, brand al Kandia Dulce, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Vektor Marktfors­chung. Cele mai vândute zece produse din cate­goria bomboanelor au împreună o cotă de piață cumulată de 28,4% [...]
Piața bananelor intră într-o nouă eră, cel puțin la nivel european. Autoritățile competente de la Bruxelles și-au dat acordul pentru fuziunea dintre compania americană Chiquita Brands International și firma irlandeză Fyffes, o tranzacție care va da naștere celui mai mare furnizor mondial de banana, informeaza Agrointel. Noul gigant al bananelor va controla, potrivit publicației engleze The Telegraph, circa 19% din producția mondială de banane, [...]
Interdicția de a vinde lapte proaspăt atât pe piață cât și procesatorilor, în absența unui tanc de răcire prin care laptele proaspăt să fi trecut, îi determină pe micii fermieri din zona Turzii să re-inventeze vânzarea laptelui după varianta „din casă în casă”. Dupa cum se stie, de la 1 ianuarie 2014, producătorii de lapte nu mai pot comercializa pe piațălapte proaspăt dacă nu au un tanc de răcire prin care produsul proaspăt muls să fi [...]
Sole-Mizo România, parte a grupului ungar cu același nume care este condus de Gerbrant de Boer-fost șef al Friesland în România, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 99,6 mil. lei (circa 24 mil. euro) cu aproape 50 de angajați, arată datele de la Ministerul de Finanțe. Vânzările au fost anul trecut în creștere cu 12% pe piața locală, iar compania a raportat profit, noteaza Ziarul financiar. Grupul ungar a intrat în 2009 pe piața din România, iar [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi