Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Sistemul de certficare ce îți oferă garanția că produsele alimentare de pe raft nu conțin aditivi  cu potențial periculos sau controversați, vine în România.


Conform unui studiu realizat la începutul anului, aproximativ 80% dintre români citesc cu atenție eticheta produselor alimentare și conținutul de E-uri, dar pentru 9 din 10 acestea sunt greu de înțeles. 


Numai 14% dintre respondenți cunosc diferența între tipurile de E-uri prezente în alimentele de la raft


CEFF România lansează astăzi pe piața locală marcaCEFF Certified E-Friendly  Food, marca înregistrată la nivelul Uniunii Europene care atestă faptul că produsele alimentare inscripționate cu acest logo nu conțin conservanți, îndulcitori, coloranți artificiali sau glutamați cu potențial periculos sau controversați, conform studiilor experților.


Această inițiativă este o premieră pe piața românească și vine ca răspuns la studiile efectuate la nivel național, care au arătat nevoia tot mai mare a consumatorilor de informații clare și transparente cu privire la adaosurile de aditivi din alimente, precum și la nevoia de a aduce un impact benefic asupra sănătății și familiei lor. Astăzi, CEFF este prezentă în Cehia, Slovacia și Polonia, România fiind a patra țară în care se lansează.


Eticheta produselor alimentare – în continuare o necunoscută cu multe E-uri


Un sondaj realizat de CEFF în România în 2014 arată că aproximativ 80% dintre români citesc cu atenție eticheta produselor alimentare și conținutul de E-uri. Procentul crește chiar la 84% în cazul părinților cu copii minori, însă pentru 9 din 10 respondenți lista este greu de înțeles.


În acest context, 1 din 2 respondenți afirmă că un element vizual ca o ștampilă sau marcă l-ar ajuta în identificarea alimentelor mai sănătoase, în timp ce aproximativ 25% au indicat că un scris mai mare ar simplifica citirea etichetei. Mai mult, 69% ar avea încredere într-o instituție specializată, independentă, care să ofere ajutor în înțelegerea informațiilor de pe etichetele alimentare.


Aliați pentru o alimentație sănătoasă


Marca CEFF – Certified E-Friendly Food  vine în ajutorul consumatorilor care au dificultăți în interpretarea listelor de ingrediente și mai ales în a recunoaște conținutul de aditivi alimentari în produsele de la raft. Astfel, ștampila CEFF de pe ambalajul produselor certifică faptul că acele produse nu conțin niciun aditiv dintr-o listă de 70 de substanțe  grupate în conservanți, coloranți artificiali, îndulcitori și glutamați, care fac obiectul unor controverse la nivelul experților, deși sunt acceptați de Uniunea Europeană. Lista completă a acestor aditivi este disponibilă pe www.ceff.info.


Oferta de pe raft influențează absolut fiecare român, fie că își cumpără o pâine, produse lactate, mezeluri,  produse semi-preparate sau băuturi. În contextul actual,  sunt foarte atentă la ce pun în coșul zilnic și îmi dau seama cât de dificil este să îți găsești instrumentele pentru o alimentație  sănătoasă și chiar să întreprinzi ceva benefic pentru sănătatea ta și a familiei. CEFF Certified E-friendly Food sau Alimente fără chimicale inutile, vine în România tocmai ca un astfel de ghid de filtrare care ajută consumatorul să aleagă produsele care nu conțin aditivi  controversați sau cu un potențial periculos ”, a declarat Daniela Niculescu, Director General  CEFF România.


Pentru a obține certificarea CEFF, producătorii trec printr-un un flux strict de evaluare ce include verificarea ingredientelor listate și conținutul de aditivi, documentele de conformitate, fișe tehnologice și altele. Testările sunt coordonate și supervizate cu sprijinul Institutului de Cercetare și Dezvoltare pentru Bio-Resurse Alimentare.  Produsele certificate pot imprima pe ambalaj ștampila CEFF  timp de un an, însă testele sunt efectuate trimestrial. În cazul suspiciunilor semnalate de consumatori sau alte instituții, acestea pot fi supuse unor audite speciale.


Problema aditivilor alimentari trebuie să fie luată în considerare cu maximă responsabilitate și într-o permanentă conexiune cu actorii de pe lanțul alimentar: producătorii de ingrediente, procesatorii de alimente, institutele de cercetare și autoritățile de monitorizare și control. Susținem că maniera cea mai adecvată este utilizarea pe cât posibil a variantelor naturale de aditivi și folosirea celor de sinteză  doar în cazul în care nu se pot  aplica alte soluții tehnologice și doar cu condiția  respectării  stricte a dozelor admise. Activitatea desfășurată de către cercetătorii institutului nostru se concentrează pe această idee, de minimizare a utilizării aditivilor de sinteză și eliminarea din matricile alimentare a celor controversați”, a declarat Dr. Ing. Gabriela Mohan de la Centrul de Informare Tehnologică al Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare IBA București


Lista de aditivi alimentari permiși și aprobați de Uniunea Europeană ajunge la aproximativ 300, făcând evaluarea volumului și tipurilor de aditivi alimentari de către consumator cu atât mai dificilă.  Aceștia pot fi însă verificați pe websiteul ceff.info, fiecare având marcajul ca fiind acceptat sau neacceptat de acest sistemul de certificare.


Atitudinea românilor și europenilor față de aditivii alimentari


Conform studiului ivox.ro, 74% dintre respondenții studiului iau în calcul efectul dăunător al aditivilor alimentari atunci când vine vorba de achiziție. 50% dintre respondenți sunt dispuși să renunțe la un produs dacă lista de ingrediente ridică suspiciuni, însă numai 14% dintre respondenți cunosc și pot face diferența între tipurile de E-uri,  putând astfel să evalueze impactul lor. Dintre alimente, românii acorda în primul rând atenție etichetei produselor semipreparate și mezelurilor. Astfel, 78% dintre ei declară ca aceste produse necesită cea mai mare atenție când sunt selecte la raft.


Mai mult, aproape 35% au declarat că iau în considerare lucrurile negative pe care le aud despre anumite mărci sau tipuri de produse. 67% dintre respondenți consideră că mărcile ce atestă calitatea sunt importante, iar cetățenii recunosc din ce în ce mai multe astfel de mărci, conform unui studiu Eurobarometru realizat în 2012.


Alimentația este un subiect care îl preocupă pe consumatorul român. Astfel, 41% dintre respondenții la studiu caută pe internet informații cu privire la alimentația sănătoasă, alimente de evitat sau urmăresc specialiștii nutriționiști. Mai mult de un sfert dintre cei chestionați au declarat că au renunțat la un produs de pe lista de cumpărături la recomandarea nutriționistului. Și totuși, pentru 26% dintre respondenți, aprecierea personală pe care o au față de produs este de multe ori decisivă în favoarea alegerii unui aliment nerecomandat de sursele de încredere. Cel mai important criteriu declarat de achiziție a produselor alimentare este preferința familiei, cu 47%, urmat de conținutul de aditivi, cu 25% și de informațiile nutriționale, cu aproape 17%. La nivel european, brandul are o influență mai mare, 47% dintre respondenți declarând că este important, conform aceluiași studiu.


CEFF pune de asemenea la dispoziția consumatorilor lista completă a aditivilor alimentari pe paginawww.ceff.info, unde sunt evidențiate E-urile controversate precum și cele considerate inofensive de specialiști.


Despre CEFF România


CEFF este o marcă și un sistem de certificare a produselor alimentare ce nu conțin aditivi controversați cu potențial periculos , care este prezentă în Cehia, Slovenia, Polonia și România, începând cu anul 2011, respectiv 2013.


Inițiativa CEFF este independentă și se concentrează asupra celor mai controversați aditivi. Aceasta informează cu privire la:


 


Garanția că produsele certificate nu conțin conservanți, coloranți artficiali, îndulcitori și glutamați cu potențial periculos pentru sănătate sau controversați.


 


Siguranța că achizitionați alimente cu un conținut scăzut de chimicale raportat la alte produse similare.


Ușurința în alegerea unor produse similare fără a mai citi etichetele.


Încrederea că vă influențați sănătatea pozitiv reducând consumul de aditivi periculoși din dieta dumneavoastră.


Organismul nu are nevoie de  acești aditivi, care nu au valoare nutrițională, iar organismul nu îi recunoaște.


Reguli clare și independente (nemanipulate) pentru certificare.


Pentru mai multe detalii, vă rugăm contactați: Silvia Jalea, GMP PR, silvia.jalea@pr.gmp.ro, 0745 509 822

Alte articole recomandate:

AON România va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”. La Expo-Conferință, AON România va fi reprezentată de domnul Mirce [...]
CMC GRUP Broker de Asigurare va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, manifestare care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   La eveniment, CMC GRUP Broker de Asigurare va fi reprezentată de [...]
  Crearea unei baze de date cu prețuri de referință în vederea eliminării procedurilor de achiziție pentru beneficiarii privați, elaborarea unor documentații standard pentru achizițiile publice, precum și introducerea depunerilor online pentru aproape toate măsurile din viitorul program reprezintă doar câteva dintre modificările și noutățile pe Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020.   "Noi suntem [...]
(Agerpres) Firmele care isi denigreaza competitorii sau care deturneaza clientela unei alte societati savarsesc fapte de concurenta neloiala care constituie contraventii, dupa cum se precizeaza intr-un act normativ publicat pe 6 august. Acestea se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 5.000 si 50.000 de lei. Mai exact, firmele care utilizeaza aceste practici anticoncurentiale risca amenzi de la 5.000 la 50.000 de lei, iar persoanele fizice pot primi amenzi cuprinse intre 1.000 si [...]
 și-a reconfirmat poziția de lider în domeniile Banking & Finance, Piețe de Capital și Project Finance, menținându-se pe primul segment (Tier 1) al caselor de avocatură de top din România, potrivit celui mai recent clasament IFLR1000 Financial & Corporate. La rândul său, practica solidă de Corporate  M&A a urcat de pe al doilea (Tier 2) pe primul palier (Tier 1).   Principalii avocați nominalizați de ghidul [...]
Compania germană TÜV Rheinland, specializată în certificare și inspecție, va fi prezentă la cea de-a V-a ediție a Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov sub genericul „SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   ție [...]
În ziua de 25 mai, la București, a avut loc cea de-a treia ediție a Conferinței IFS, organizată de Inaq Consulting, eveniment care s-a dovedit a fi nu doar un real succes, reunind în sala lucrărilor peste 250 de participanți, ci și un pas real în excelența în producție, comerț și, per total, în afaceri, prin informațiile de specialitate care au fost aduse în fața auditoriului.   De fapt, [...]
În industrie și comerț, auditurile furnizorilor reprezintă o parte componentă a unei colaborări stabile. Cerințele consumatorilor, pericolul tot mai crescând al pretențiilor de compensare a daunelor, precum și globalizarea fluxurilor de marfă au dezvoltat un standard unitar de siguranță a calității producătorilor: International Food Standard (IFS).   IFS – carte de vizită   În prezent, auditarea conform IFS este aplicată tuturor producătorilor de alimente, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN