Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

După ce au fost vinovații de serviciu în scandalurile internaționale, în urma cărora li s-au închis porțile spre export, producătorii români de carne primesc o nouă lovitură, din interior. În luna februarie, vânzările de carne și produse din carne s-au redus cu circa 15%, iar estimările pentru luna martie indică o diminuare de încă 25% comparativ cu perioade similare din anii trecuți, potrivit datelor din piață.


Aceste scăderi au loc pe fondul scandalurilor care au zguduit piața cărnii în ultima vreme, al intrării în Postul Mare, dar mai ales al faptului că, în ciuda eforturilor autorităților, evaziunea a crescut. „Dacă nu cumva românii au emigrat sau au dispărut, nu se poate explica alt­fel scăderea consumului decât prin faptul că s-au întors către piața neagră. Evaziunea s-a dublat în ultima perioadă, undeva la 400-450 de milioane de euro pe an”, este de părere președintele Romalimenta, Sorin Minea.


Astfel, în vreme ce afacerile producătorilor corecți intră la apă, piața neagră înflorește, alimentată și de importuri. Ungaria a redus taxa pe valoarea adăugată la carne la 5% din ianuarie, astfel că mulți procesatori se orientează către furnizori din această țară, în condițiile în care la noi TVA este de 24%. „Statisticile arată o creștere a importurilor de carne în luna februarie, concomitent cu o scădere a activității în zona de procesare”, ne-a precizat președintele federației de producători Pro Agro, Alex Jurconi. O bună parte din carnea adusă din străinătate se pierde pe piața neagră.


Prețurile pe piața neagră sunt mai mici față de cele afișate la rafturile magazinelor care plătesc taxe și vând marfă controlată sanitar-veterinar.  Însă, în contextul în care veniturile nu țin pasul cu prețurile, cu cât produsele sunt mai ieftine, cu atât sunt mai atractive, indiferent de riscuri. „Clienții se lasă păcăliți că este marfă de calitate, românească, dacă le-o tranșează în față și nu se gândesc de unde vine animalul, dacă a fost sănătos sau te poate îmbolnăvi”, spune Jurconi.



Reducerea consumului din această perioadă a fost determinată și de intrarea creștinilor în Postul Mare. În acest context, producătorul arădean speră ca vânzările să crească după sărbătorile pascale, mai ales că românilor le place să iasă la iarbă verde. Mai multe, pe www.evz.ro


 

Alte articole recomandate:

Setul testo 206-pH2 vă permite să măsurați sigur și eficient valoarea pH-ului și a temperaturii în medii semisolide. Este ideal pentru laboratoare, industria alimentară sau procesele de producție industrială. testo 206-pH2 este ideal pentru aplicații în medii semisolide, în special pentru măsurarea pH-ului în alimente vâscoase cum ar fi jeleuri, creme, brânzeturi, fructe, etc. Instrumentul se remarcă datorită combinației dintre sonda [...]
  Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator. Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de [...]
Heineken Romania publica cea de-a cincea editie anuala a Raportului de Sustenabilitate, anuntand rezultate pozitive pentru toate ariile Agendei „Brewing a Better Future”.  In 2013, compania a inregistrat cea mai mare scadere a nivelului de dioxid de carbon din ultimii trei ani si a lansat primul program de Harm Reduction din Romania organizat la un festival de muzica. «Din 2010, de cand am lansat Agenda “Brewing a Better Future”, ne-am imbunatati [...]
Noile reguli europene de etichetare alimentară au intrat in vigoare de sâmbătă, acestea urmărind informarea consumatorilor asupra ingredientelor alergene, iar din 2016, etichetele vor conține și informații despre valoarea nutritivă a alimentelor, potrivit Federației Patronale Române din Industria Alimentară - Romalimenta.            Această reglementare - Regulamentului UE 1169/2011- ar urma să-i ajute pe consumatorii din UE să mănânce mai [...]
Bananele sunt cele mai tranzactionate fructe din lume, potrivit organizatiei non-profit Banana Link.  Wall-Street Journal a realizat un top al celor mai mari importatori de banane la nivel global, raportand volumul importurilor la numarul de locuitori ai tarilor, in contextul in care productia mondiala de banane este in pericol ca urmare a raspandirii bolii Panama. Boala Panama a distrus in anii '50 aproape toate culturile de banane din America Centrala si de Sud. Mai multe, pe [...]
Un studiu realizat de HiperCom pe baza ofertelor din cataloagele promoționale ale marilor retaileri indică faptul că supermarketul poate fi mai ieftin decât hard-discounterul. Un coș compus din 11 produse alimentare de bază poate costa, dacă lum numai articole promovate, între 62,09 lei și 64,84 de lei. Studiul Consumer Basket realizat de compania de monitoring HiperCom pe baza ofertelor prezentate în cataloagele marilor lanțuri de retail, indică faptul că prețul unui [...]
Generalități   Influentul general al stației de epurare, reprezentând amestecul general al apelor reziduale de pe platformă, are un debit variabil, în funcție de deversările discontinue și continue, care provin din fazele tehnologice ale procsului de fabricatie. In aceste condiții, parametrii apelor reziduale proveniti din industria de reciclare sunt și ei variabili, cu vârfuri de sarcină care ating valori ale consumului chimic de oxigen (CCO-Cr) de 7500 mg/l, ale [...]
  Asociația Națională Suedeză pentru Industria Alimentară (NFA) a schimbat eticheta sa pentru alimentație sănătoasă, Keyhole care este în concordanță cu noile reguli privind nutriția, însemnând mai puțină sare, mai multe proteine integrale și o gamă mai largă de produse care pot purta acest logo, informează Food Navigator. NFA a redus cantitatea de sare pe care produsele din toate categoriile o pot conține dacă vor purta logo-ul [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN