Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară.


“Răspândirea unui simplu zvon rău-voitor despre un anume produs dintr-o țară ar putea produce efecte negative de o amplitudine mult mai mare atunci când lumea ar vedea numele acelei țări pe oricare altă etichetă, chiar și în situația în care furnizorii cărnii ar fi diferiți”, a explicat domnia sa, citat de Bursa.


Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a declarat, recent, că etichetarea cărnii trebui făcută astfel încât să nu genereze costuri foarte mari. Oficialul a explicat, potrivit surselor de presă: “Sigur că este în interesul țării noastre ca pe etichetă să se precizeze țara de origine. Dar considerăm că, în acest moment, este destul de riscant și poate cauza foarte multe prejudicii industriei locale, având în vedere că, anul trecut, din nefericire, am fost acuzați pe nedrept că s-ar fi produs anumite fraude în schimbarea etichetelor în România”.


Majoritatea statelor membre UE nu susțin afișarea țării de origine a animalului de la care provine carnea folosită drept ingredient la diferitele produse din carne, potrivit unui raport prezentat de Comisia Europeană la Consiliul Miniștrilor Agriculturii, de săptămâna aceasta. Unele state susțin, însă, politica de etichetare. Franța atrage atenția asupra necesității de a “reconcilia consumatorul cu ceea ce consumă”, Olanda cere “transparență”, iar Italia consideră că “orice consumator are dreptul să fie informat”. (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

Gama de băuturi din sucuri de fructe Cappy, din portofoliul Companiei Coca-Cola se relansează. Schimbarea este reflectată atât la nivelul ambalajului, cât și la nivelul aromelor. Cappy va trece de la ambalajul de carton la sticla PET de 1 litru și va fi disponibil într-o gamă extinsă de arome: portocale, mere, piersici, roșii și pere. Noul ambalaj PET transparent este mai ușor de folosit datorită formei și le oferă consumatorilor posibilitatea de a vedea conținutu [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
Creșterea constantă a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumătate de secol s-a datorat și faptului că, în această perioadă, spre deosebire de alte mărfuri, prețul cărnii de pui a rămas aproape nemodificat, în valoare absolută. Dacă însă luăm în calcul și inflația atunci, prețul, în dolari, al cărnii de pui s-a micșorat de aproximativ 8 ori față de acum 50 de ani. Stabilitatea prețului, facto [...]
Luceo va introduce un nou sistem de echipamente pentru etanșare și etichetare în cadrul expoziției Pack Expo International de la Chicago de luna aceasta, informează Global Meat News. Cea de a patra generație de echipamente ThermoSecure L este un sistem de ambalare care are capacitatea de a respinge ambalaj sigilate necorespunzător și erori de marcaj. Echipamentul poate fi instalat la capătul unei linii de producție sau în alta sală cu un indice d [...]
Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]
Producătorul de bere Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, a lansat sub brandul Grolsch prima bere draught la borcan. Produsul va putea fi comercializat exclusiv în rețelele de baruri și restaurante. Ursus Breweries, unul dintre cei mai importanți producători de bere prezenți pe plan local a lansat recent prima bere draught la borcan, potrivit unui comunicat al companiei. Ambalajul The Jar (Borcanul) este disponibil pentru brandul Grolsch în localuri selectate din [...]
Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea comercială “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice și cofrajele pentru ouă și cântărește "mult mai puțin" față de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen, citat de Quartz. “Ambalajul va [...]
Fabrica de celuloză și hârtie Someș Dej, aflată în faliment, din 2013, și controlată de omul de afaceri Ștefan Vuza, a fost scoasă la vânzare prin negociere directă, la un preț de pornire de circa 7,9 milioane de euro, fără TVA, informeaza Mediafax. Fabrica din Somes era unul dintre principalii furnizori de materie prima pentru producatorii de ambalaje din hartie si carton. Conform anuntului oficial, producătorul de celuloză și hârtie a intrat în insolvență la [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN