Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară.


“Răspândirea unui simplu zvon rău-voitor despre un anume produs dintr-o țară ar putea produce efecte negative de o amplitudine mult mai mare atunci când lumea ar vedea numele acelei țări pe oricare altă etichetă, chiar și în situația în care furnizorii cărnii ar fi diferiți”, a explicat domnia sa, citat de Bursa.


Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a declarat, recent, că etichetarea cărnii trebui făcută astfel încât să nu genereze costuri foarte mari. Oficialul a explicat, potrivit surselor de presă: “Sigur că este în interesul țării noastre ca pe etichetă să se precizeze țara de origine. Dar considerăm că, în acest moment, este destul de riscant și poate cauza foarte multe prejudicii industriei locale, având în vedere că, anul trecut, din nefericire, am fost acuzați pe nedrept că s-ar fi produs anumite fraude în schimbarea etichetelor în România”.


Majoritatea statelor membre UE nu susțin afișarea țării de origine a animalului de la care provine carnea folosită drept ingredient la diferitele produse din carne, potrivit unui raport prezentat de Comisia Europeană la Consiliul Miniștrilor Agriculturii, de săptămâna aceasta. Unele state susțin, însă, politica de etichetare. Franța atrage atenția asupra necesității de a “reconcilia consumatorul cu ceea ce consumă”, Olanda cere “transparență”, iar Italia consideră că “orice consumator are dreptul să fie informat”. (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

La 20 de ani de la livrarea primului sistem de ambalare pe piața din România, Tetra Pak® continuă să stabilească standarde în industria de profil în materie de siguranța consumatorului, inovarea produselor și excelență în protejarea mediului. De 20 ani avem grijă, inovăm și PROTEJĂM CE E BUN în România. Tetra Pak®, lider mondial în procesarea și ambalarea produselor alimentar, aniversează 20 de ani de la livrarea primului sistem de [...]
Liderul mondial în echipamente destinate procesării și ambalării laptelui și lactatelor, Tetra Pak, a devenit Pertener Silver al Expo-Coferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI, ziduri în calea unui business de succes, pe o piață aflată [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]
DairyIndustries anunță în ultima sa ediție lansarea pe piață a unei noi linii tehnologice de ambalare a înghețatei, produsă de compania Tradekey. Echipament contruit integral din otel inoxidabil, Zw 301 Kae este rezistent la rugina si apa, fiind conceput pentru utilizarea pe termen lung. Linia de ambalare este controlata cu ajutorul unui display LCD, viteza de ambalare putand fi reglata. Alimentarea cu folie poate fi efectuata fara oprirea echipamentului. [...]
La selectarea peliculelor (filmelor) de ambalare (web substraturi) pentru EMAP, principalele caracteristici de luat în considerare sunt permeabilitatea față de gaze, rata de transmisie a vaporilor de apă, proprietățile mecanice, transparența, tipul de ambalaj și fiabilitatea de etanșare, se arată într-o analiză publicată de FoodProcessing. Filmele utilizate în mod tradițional, cum ar fi LDPE (polietilena de jo [...]
Între 19 și 21 martie 2017, la Dusseldor, se va ține ProWein, cel mai important târg dedicat vinului și vinificației. Sub titlul "To Another Great Year", ProWein va reuni la această ediție 6.300 de expozanți din cele mai relevante podgorii din lume (în total 295) și o selecție de aproximativ 400 de varietăți de băuturi spirtoase. Bogăția și varietatea licorilor care vor fi prezentate se regăsește din plin și [...]
Packaging Proff anunță lansarea pe piață a unui nou echipament destinat ambalării în saci a laptelui praf, echipament care beneficiază de mai multe inovații. În fapt, un sistem complex, echipamentul OML BF reușește să elimine pulberea ridicată de pe fundul sacilor la umlerea acestora, fapt care permite, atât o operațiune care elimină pierderile, cât și un mediu de lucru mult mai sigur pentru operator. Specialiștii firmei au [...]
Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al companiei Delkor, este conceput special pentru tăierea și formarea cutiilor de carton destinate ambalării produselor lactate dar și a containerelor de culturi. Prevăzut cu sistemul Shelf-ready Display Trays, echipamentul se adresează atât procesatorilor, cât și lanțurilor de magazine care execută operațiunea de ambalare în propriile depozite, informeaz [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN