Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară.


“Răspândirea unui simplu zvon rău-voitor despre un anume produs dintr-o țară ar putea produce efecte negative de o amplitudine mult mai mare atunci când lumea ar vedea numele acelei țări pe oricare altă etichetă, chiar și în situația în care furnizorii cărnii ar fi diferiți”, a explicat domnia sa, citat de Bursa.


Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a declarat, recent, că etichetarea cărnii trebui făcută astfel încât să nu genereze costuri foarte mari. Oficialul a explicat, potrivit surselor de presă: “Sigur că este în interesul țării noastre ca pe etichetă să se precizeze țara de origine. Dar considerăm că, în acest moment, este destul de riscant și poate cauza foarte multe prejudicii industriei locale, având în vedere că, anul trecut, din nefericire, am fost acuzați pe nedrept că s-ar fi produs anumite fraude în schimbarea etichetelor în România”.


Majoritatea statelor membre UE nu susțin afișarea țării de origine a animalului de la care provine carnea folosită drept ingredient la diferitele produse din carne, potrivit unui raport prezentat de Comisia Europeană la Consiliul Miniștrilor Agriculturii, de săptămâna aceasta. Unele state susțin, însă, politica de etichetare. Franța atrage atenția asupra necesității de a “reconcilia consumatorul cu ceea ce consumă”, Olanda cere “transparență”, iar Italia consideră că “orice consumator are dreptul să fie informat”. (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

Gama de băuturi din sucuri de fructe Cappy, din portofoliul Companiei Coca-Cola se relansează. Schimbarea este reflectată atât la nivelul ambalajului, cât și la nivelul aromelor. Cappy va trece de la ambalajul de carton la sticla PET de 1 litru și va fi disponibil într-o gamă extinsă de arome: portocale, mere, piersici, roșii și pere. Noul ambalaj PET transparent este mai ușor de folosit datorită formei și le oferă consumatorilor posibilitatea de a vedea conținutu [...]
Producătorul de ambalaje din carton Eco­pack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afa­ceri Vladimir Cohn, spune că producția de carton on­­dulat a crescut cu 4-5% în 2013 față de anul an­terior, datorită exporturilor de ambalaje în Ungaria, Re­publica Moldova, Bulgaria și Grecia.   Potrivit celor mai recente date de la Patronatul Industriei de Celu­loză și Hârtie Rompap, producția de ambalaje de carton ondulat a fost în creștere cu 5,9% [...]
Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al companiei Delkor, este conceput special pentru tăierea și formarea cutiilor de carton destinate ambalării produselor lactate dar și a containerelor de culturi, informeaza DairyReporter. Prevăzut cu sistemul Shelf-ready Dirsplay Trays, echipamentul se adresează atât procesatorilor, cât și lanțurilor de magazine care execută operațiunea de ambalare în propriil [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
În strânsă cooperare cu firma de procesare echipamente carne, Marel, Sealpac va prezenta o linie completă de procesare și ambalare carne de pasăre la expoziția Interpack din Düsseldorf, Germania, care va avea loc în luna mai, informează The Meat Site. Cea mai importantă parte a acestei linii sunt tăvile flexibile Sealpac A7, care sunt deosebit de potrivite pentru ambalarea unei game largi de de produse în diferite cantități. După etanșare, [...]
Societatea Romcarbon Buzău va implementa până la finalul anului 2014 două proiecte de investiții în tehnologii de ultimă oră în domeniul producției de tăvițe termoformate destinate uzului alimentar și în domeniul reciclării materialelor plastice, investiția totală ridicându-se la 6,5 milioane de euro. Această sumă se adaugă celor 8,5 milioane de euro pe care compania i-a investit în 2012 într-o nouă fabrică de compound-uri din materiale plastice virgine [...]
Statele membre UE vor fi obligate sa reduca utilizarea pungilor de plastic cu cel putin 80%. Potrivit unui proiect legislativ adoptat  de Parlamentul European, scaderea utilizarii plasticului la cel mult 20% din totalul volumului de ambalaje trebuie sa aiba loc pana in 2019. Actul normativ prevede ca statele membre pot aplica in acest scop taxarea pungilor sau pur si simplu interzicerea oferirii acestora gratis, cu exceptia celor foarte usoare, utilizate pentru a impacheta carnea cruda, [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN